Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybierak multitronic


radi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój znajomy ma problem z wybierakiem skrzyni,wyskakuje blad

1 Fault Found:

18161 - Tiptronic Switch (F189): Implausible Signal

P1753 - 000

gdy jedzie na "D" to skrzynia przelacza się na sekwencje,a gdy jedzie na "S" to wszystko jest OK

znalazłem wybierak tylko jest z inna koncowka numeru,stary jest z koncowka "N" a nowy jest z koncowka numeru "R",czy będzie pasowal,bo z wyglądu jest taki sam i z Multitronica i czy to wogole jest problem wybieraka i a nie sterownika.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kolego, mam dokładnie te same numery błędów, ale zachowanie nieco inne. Mianowicie świecą się stale PRNDS (bez mrugania). Auto wydaje się jeździć normalnie tylko tyle, że nie działa ręczna zmiana biegów sekwencyjna. Po przełączeniu na S obroty rosną zanim docisną gaz, więc wydaje się przełączać w tryb sport. Auto nie szarpie.

Czy możesz podpowiedzieć jak rozwiązałeś problem z tym dokładnie numerem błędu?

Dodam, że silnik po 60 km jazdy wydaje mi się nienaturalnie gorący, włącznie ze zbiornikiem płynu chłodnicy jak i przewodami rurkami od tego zbiornika. Może ten typ tak ma. Wskaźnik temperatury w kabinie nie przekracza 90 st, tak jak to do tej pory. Gdzieś czytałem, że problemy ze skrzynią mogą wynikać z temperatury w skrzyni.

Sprawdziłem kablem VAG błędy i zwraca mi ten sam błąd, nawet po jego skasowaniu od razu powraca plus oczywiście świecące bez mrugania PRNDS

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 26 April 2019, 19:06:02.
Control Module Part Number: 8E0 910 155 G
  Component and/or Version: V30 01J 2.0 FSI RdW 3120
           Software Coding: 0000001
            Work Shop Code: WSC 04940
                      VCID: 29257EA7C0E1
1 Fault Found:
18161 -  Tiptronic Switch (F189): Implausible Signal
        P1753 - 000 -   - - Intermittent

 

w tłumaczeniu wg google czyli:

 

18161 - Przełącznik Tiptronic (F189): Nieoczekiwany sygnał
         P1753 - 000 - - - Przerywany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś miał ten sam problem. U mnie pomogło rozebranie wybieraka dzwigni zmiany biegów ale tylko do etapu dostania się do płytki drukowanej z elektroniką. Na zasłonie przesuwanej są 2 magnesy. Jeden z nich  był jakby za nisko osadzony w gnieździe z gumy. Wyjąłem, podłożyłem cienką podkładkę stalową, aby trzymała się magnesu i dzięki temu teraz jest nieco wyżej - nie wiem czy to to, ale jednocześnie poprawiłem luty czuników, po których biegają te magnesy. Po montażu, usunięciu błędów, jazda próbna i problem jak na razie nie wrócił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ucieszyłem się zbyt wcześnie. Już po chwili jeżdżenia błąd zaczął powracać. Zaobserwowane objawy:

  1. Bład pojawia się czasem przy przełączeniu na S, czasem na ręczną zmianę biegów 1-6, czasem przy mocniejszym przyśpieszeniu czy mocniejszym hamowaniu, czasem jakby na wertepach - totalny brak reguły.
  2. Gdy błąd się pojawi (świecące stale PRNDS) przeważnie pomaga zatrzymanie, dźwignia do pozycji P, z powrotem na D i spokojne ruszenie - wtedy błąd znika i świeci się tylko P. Ale po chwili znowu potrafi powrócić (czasem ta metoda nie działa).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2020 o 21:27, Jumarit napisał:

Udało Ci się usunąć tą usterkę? Mam taki sam problem

Tak , problem z płytką drukowaną , jej połączeniem lub uszkodzeniem :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...