Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swieci sie ABS ESP


AdrianoAmigo

Rekomendowane odpowiedzi

Sterownik na bloku ABS zdechł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam pytanie co do ABS. Jadąc dzisiaj w trakcie jazdy zaświecił mi się na fisie czerwony wykrzyknik oraz kontrolka abs, przejachałem parę kilometrów i zgasła. wyłączyłem silnik i potem już przy ponownym odpalaniu zaświeciła się i po przejachaniu około 2km zgasła przy czym przy jej gaśnięciu zaświeciła się kontrolka asr i kiedy włączyłem ponownie asr wszystko wróciło do normy po skanowaniu Vag pojawia się taki komunikat:

Control Module Part Number: 038 906 019 BR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-10 - - - Intermittent błędu nie da się skasować. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam pytanie co do ABS. Jadąc dzisiaj w trakcie jazdy zaświecił mi się na fisie czerwony wykrzyknik oraz kontrolka abs, przejachałem parę kilometrów i zgasła. wyłączyłem silnik i potem już przy ponownym odpalaniu zaświeciła się i po przejachaniu około 2km zgasła przy czym przy jej gaśnięciu zaświeciła się kontrolka asr i kiedy włączyłem ponownie asr wszystko wróciło do normy po skanowaniu Vag pojawia się taki komunikat:

Control Module Part Number: 038 906 019 BR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-10 - - - Intermittent błędu nie da się skasować. Co to może być?

18057/P1649/005705 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Fault Code(s) stored in Brake Electronics (J104)

Communication Error with Brake Electronics (J104)

Possible Solutions

Check Brake Electronics (J104) for Fault Codes

Check Communication with Brake Electronics (J104)

See Measuring Value Blocks (MVB)

Przetłumacz sobie w necie. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz przykład jak użytkownik z innego forum rozwiązał problem:

Panowie sprawa na chwile obecna wyglada nastepujaco

mialem w sobote wyciagac ten sterownik ABSu ale w piatek testowalem nowo zakupiony kabelek i o dziwo polaczyl on sie bez wiekszych problemow z ABSem komunikat o bledzie wygladal tak :

1 Fault Found

00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

wiec jako ze akurat posiadalem taki czujnik wymienilem go i problem swiecacych kontrolek ABS i ASR juz nie wystepuje wszystko dziala jak nalezy :-)

ale w dalszym ciagu w czasie laczenia sie interfejsu z ABS mam taki trzykrotny sygnal i zapala mi sie na fisie czerwony wykrzyknik w nawiasach wiec sterownik i tak bedzie musial jechac do pana Olo-gsm bo wszystko reszta jest ok czyli klocki , czujniki , poziom plynu wiec chyba tylko zostal ten sterownik

Ale u Ciebie moze być coś innego, mimo wszystko, zawsze to jakiś trop. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczając powyższe to jak jest z tą prędkością na poszczególnych kołach- jeśli koronki/czujniki są w złej odłegłości bądź są uszkodzone to powinien pokazać różnicę na kołach, prawda?

Dziś zdemontowałem tarcze i przetoczyłem- były minimalnie zwichrowane, ale delikatnie "liznąłem":grin:

No i nic nie pomogło

Natomiast zauważyłem, że jak auto jest zimne i hamuje pierwsze 4/5 razy to wszytsko jest ok, natomiast póżniej już niekoniecznie...Czy to ma jakiś związek?

Dodatkowo niedługo przed tym jak ABS zaczął fixować to zaczął cykać podczas jazdy przekaźnik swiateł - elektryk stwierdził, że gdzieś jest nagły pobór dużej mocy i dlatego świtła(xenony) lekko mrugną i w tym momencie przekaźnik cyka. No i teraz ciekawostka: jak wyciagne bezpiecznik z ESP (ABS założony) to przestaje "cykać" no i hamuje tez normalnie- no ale to przez to że ABS nie działa wtedy...

W każdym razie, wynika z tego że przyczyna leży po stronie ESP/ABS? -wymieniłem sterwonik ABS/ESP

Dodam że w aucie chyba jest vacumpompa- co jestdziwne przy benzynie:kwasny: czy może ona dawać lewe podiśnienie i hamulec dostaje głupawki w tym samym ona nabija i np odpuszcza i wtedy są te skoki napięcia?

Przydałaby się pomoc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestan pisac laboraty i sprawdz dokładnie czujniki i koronki. Cyka i przygasaja lampy bo ABS/EDS zaczyna działać bo ma zle informacje z czujników.

Temat na forum byl juz poruszany wiele razy i zawsze problem byl ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co mam sprawdzic w stacyjce ? A ten czujnik jak byc pewnym ze zdechł , moze zrobic jakąs adatacje bo czytalem gdziez ze mozna .

---------- Post dopisany at 21:01 ---------- Poprzedni post napisany at 21:00 ----------

Moze psiknąc czyms w stacyjke np wd-40

---------- Post dopisany 07-06-2014 at 10:18 ---------- Poprzedni post napisany 06-06-2014 at 21:01 ----------

Panowie a po co ta kalibracja ? skoro nic nie bylo ruszane w kompie to samo sie nie moglo przestawic . Poza tym co mam zrobic by wyeliminowac ewentualne zdechniecie czujnika pisze kolega o kiepskim zasilaniu ale co moge zrobic by to poprawic ? W ogole co mam zrobic pierwsze ? Dzieki z góry za pomocne podpowiedzi

---------- Post dopisany 15-06-2014 at 13:56 ---------- Poprzedni post napisany 07-06-2014 at 10:18 ----------

nikt nic nie wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalibrację można wykonać vagiem. Ale po odłączeniu akumulatora tryb kalibracji uruchania się automatycznie, po przejechaniu kilkunastu metrów ze skrętami w lewo i prawo kalibracja jest zakończona.

Psikanie w kostki pewnie już nie pomoze. Spróbuj może odłączyć i podłączyć na nowo wtyczne od czujnika skrętu.

A ja bym jeszcze na twoim miejscu sprawdził bezpiecznik nr 7 10A oraz nr 42 25A. Być może tam na stykach jest jakiś problem.

Bezpiecznik nr 7 jest od esp i między innymi zasilania czujnika skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak wymieniłeś? bo u mnie się to samo pojawiło, nie wiem czy warto używaną pompę kupić, czy nie będzie to ponownie wadliwy egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z ABS, stało się to nagle i nie wiadomo z jakiego powodu. Przy dojeżdżaniu do zakrętów bądź parkowaniu, przy małych prędkościach ,włącza mi się abs. Podpiełęm pod VAGA i nie mogłem sie połączyć z sterownikiem, po kilkunastu próbach udało sie, sprawdziłem błędy i nic nie było. Zrobiłem test i pokazało ze moduł sterownika uszkodzony. Teraz juz po zapaleniu silnika świeca się kontroli i piszczy jak w autobusie, tylko na początku za chwile wszystko znika i jest OK na wyświetlaczu. Sterownik do wymiany ?? da sie go samego wymienić czy jest wbudowany w pompę i razem z pompa musi iść do wymiany . Posiadam polifta 99rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"na piechote" sie nie da, podłącz vaga to się dowiesz co padło. Bez tego nikt Ci nie pomoże bo mogło paść wszystko, od czujnika po cały moduł ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo.Macher wymieniał u mnie wahacze i jakoś musiał coś urwać.

Sam zabiorę się za to ale dopiero w weekend.

Tak jak koledzy-VAG i dopiero.Jeśli nie masz dostępu do niego to wizualnie zobacz czy kabel gdzieś nie przytarty i czy nie dostała się wilgoć.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...