Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycie pompy wspomagania - pytanie o przewod cisnieniowy, reg. pompa i maglownica


Kuśmier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moim samochodzie (A4 B5 1.8T 96r) mam problem ze wspomaganiem.

Od zawsze borykałem się z wyjącą pompą wspomagania. Próbowałem już wymiany pompy na ori używkę, wymian płynu - bez zmian.

Wczoraj zamontowałem przekładnię po regeneracji (musiałem zregenerować bo zaczęła lać i zacinać się, ponadto uszkodzona była głowiczka czy coś takiego prawdopodobnie przez zbyt niskie ciśnienie - tak powiedział Pan który regenerował). Założyłem tez pompę wspomagania do której ów Pan zaglądał i powiedział że jest w bdb stanie, prawie jak nowa. Cały układ dokładnie wypłukany, zalany świeżym płynem.

Efekty: Wspomaganie chodzi ok, lekko i płynnie ale słychać wycie pompy, szczególnie dodając gazu, na wolnych obrotach niesłyszalne.

W zbiorniku spokój, brak bąbelków, płyn praktycznie nie drgnie. Sitko w zbiorniku drożne, dokładnie wypłukane.

Wycie jest identyczne jak przed regeneracją tego wszystkiego i niezależnie od tego którą pompę zamontuje. Zawór zwrotny wkręcany do maglownicy wymieniony jakieś 2 miesiące temu.

Olej dość mocno się grzeje (po przejechaniu 7-8km ma jakieś 80st) Przed regeneracją było tak, że po wymianie oleju i wypłukaniu układu (zawsze lałem zielony) robił się po jakimś czasie czarny (półroczny olej spuszczony z układu jest czarny jak silnikowy po 15tys km)

Kiedyś dawno dawno temu wymieniałem jeszcze przewód ciśnieniowy na ori używany (nie zakuwany tylko cały oryginalny) bo tamten stary lał, wymieniłem razem z płynem i od tego czasu wycie jest głośniejsze.

Wyśle że po tym opisie ( o ile komuś chciało się dokładnie go przeczytać ;p ) odpowiedź wydaje się prosta - że walnięty jest przewód ciśnieniowy, ale chciałbym żeby ktoś mnie w tym utwierdził zanim kupie następny przewód.

Gdzieś czytałem że można dostać zamiennik febi bilstein - gdzie i czy to jest coś warte? W ASO w Krakowie chcą 1300zł za ori...

W ogóle co tam się w tym wężu psuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny to zamiennik Febi coś ok.700 zł.Szukałem kiedyś na necie i znalazłem w katalogu firmy Fota.Można też znaleźć w dobrych sklepach motoryzacyjnych,ale cena troszkę wyższa-powiedziano mi ok.800 zł.Więc tanio nie jest.W końcu kupiłem używke i póki co śmiga(stary już podciekał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest ok, kupiłem zamiennik FEBI za 265zł :) Przewód był troche dłuższy niz ten zdemontowany ale wszystko działa, praktycznie wspomagania nie słychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gitara!I cena za...ta!Mało brakowało i dałbym 7 setek:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, koledzy dopadła i mnie usterka. Wąż od pompy do maglownicy pęknięty (okazało się, że powrotny również). Kupiłem na portalu aukcyjnym u kolegi polecanego wyżej przewody ale od modelu b6 sprzedawca zapewnił że będzie chodził dobrze. Po zmianie przewodów nie ma już wycieku, ale niestety i wspomagania na wolnych obrotach przy ciepłym silniku, jak się dopali na zimnym to jest ale nie takie jak przed wymianą przewodów. Mechanik nie wypłukał układu teraz mam pomieszane płyny, czy tak drastycznie mogła spaść siła wspomagania.

Jutro wymienię płyn na nowy Febi 6162 razem z płukaniem układu, dam znać co z tego wyjdzie.

Mam pytanie do Was, czy ktoś z Was montował przewody z audi a4 b6 do b5 i czy wszystko działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporubuj zalac czerwonym płynem, ja mam zalane atf bo tak mi poradził gosc ktory regenerowal mi przekladnie. Czerwony plyn jest gestszy i ma ponoć lepsze właściwości smarujące, zielony jest rzadziutki i mogą wystpowa problemy ze wspomaganiem na wolnych obrotach - tak mi powiedział. U mnie na czerwonym płynie kierownica chodzi jak masełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zalałem całkiem nowy płyn febi 6162 taki jak się należy. Sytuacja się nieco poprawiła, ale problem pozostał. W czasie jazdy w zasadzie wszystko ok, na zimnym jak fabryka dała, niestety jak się nagrzeje to na wolnych obrotach wspomaganie słabo albo nawet wcale nie działa. Wystarczy podnieść obroty do 1000 i już jest prawie dobrze przy 1200 jest dobrze.

Zdecydowałem, że wymienię zawór przy maglownicy, dzwoniłem do servisu VW kosztuje 28 zł, kupię z nowymi podkładkami i dam do wymiany. Mechanik jak wymieniał to ta śruba mu do konału wpadła, może się uszkodził zobaczę.

---------- Post dopisany 23-07-2014 at 12:39 ---------- Poprzedni post napisany 21-07-2014 at 17:07 ----------

Zawór wymieniony, niestety na wolnych obrotach po rozgrzaniu kierownica chodzi ciężko i na parkingu kierownicą nie zrobi się "mydełka fa", po dodaniu gazu można kręcić choć lekko nie jest. W czasie normalnej jazdy w zasadzie wszystko prawie normalnie jest.

Koledzy jakieś sugestie? Wyczytałem, że to może pompa być tylko teraz kupowanie wszystkiego po kolei to duże koszty są niestety. Może ktoś z Was ma pompę do pożyczenia ;-) tak by strawdzić czy to to. W razie jak by było lepiej to bym kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zajechałem swoją pompe kiedyś tam dwno dawno temu to miałem taki sam objaw, ale wyło niemiłosiernie.

Cena pompy do B5 nie zabija, za 80zł dostaniesz używany oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na szrocie zarzyczył sobie 150 zł, ale jeżeli się okaże, że to nie ona to przyjmie ją. Pompa jest jeszcze w rozbieranym aucie i chyba jest możliwość sprawdzenia jej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mysle że to wina przewodu . u mnie własnie walnął . zamówiłem nowy w inter cars za 260 zł z febi. mam nadzieję że będzie dobrze bo do tej pory nie pomogło założenie metalowych opasek zaciskowych po obu stronach kabla :) a szkoda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.08.2014 o 21:48, jarson27 napisał:

a ja mysle że to wina przewodu . u mnie własnie walnął . zamówiłem nowy w inter cars za 260 zł z febi. mam nadzieję że będzie dobrze bo do tej pory nie pomogło założenie metalowych opasek zaciskowych po obu stronach kabla :) a szkoda :)

i jak pomoglo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...