[ALL B6] Wymiana relingów - Black > chrom - fotostory
9 9

    89 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Temat wymiany relingów przewija się w różnych działach, ale w końcu doczekał się fotoprezentacji w warsztacie... Po pierwsze dzięki wielkie Malik za wskazówki przed całą operacją. Po drugie, zadzwoniłem dziś rano do ASO w Poznaniu żeby kontrolnie zapytać jaki jest koszt takiej usługi. Powiedzieli ze to bardzo skomplikowane - czas wymiany ok. 2dni i że trzeba do tego zdjąć całą podsufitkę i uwaga ! wyjąć... FOTELE, żeby rozebrać słupki! Ja pierd.... co za goście (a raczej ten spec). Ceny nie usłyszałem. SZOK.

    Jako że opinie krążą przeróżne, o urywaniu uchwytów i uszkodzeniach jakiś totalnych z interwencją u ubezpieczyciela włącznie, zabrałem się do tego baaardzo delikatnie.

    Zabrało mi to ok. 4h :embarrassed:. Ale przy odrobinie wprawy i odwagi również! można znacznie szybciej. Pierwsza strona zajęła mi 3h a druga już tylko 1h.

    ... do akcji!:

    START: godz. 12:30

    1. Narzędzia: klucze typu TORX o rozmiarach T25, T27 i T40, klucz imbusowy nr 8. Zdecydowanie doradzam wersje dłuższe tych kluczy. Ja kupiłem zestawy jak poniżej, oprócz tego przyda się malutka latarka i płaski śrubokręt.

    3770e00742a140d2dfa95b1a6780530a.jpg

    2. Przed, wyglądało to tak, BLACK LINE pakiet pełną gębą, a chrom chce na dach! :):

    ecf676eef96abeb2c4a92144eec83c17.jpg

    +

    e325a683898c6b84cf1ed64cbe8410d6.jpg

    +

    90d2de526d2a21653c2d4bade3099fee.jpg

    3. Zaczynamy od przodu - nad siedzeniem kierowcy, uchylamy uchwyt - rączkę i odsłaniamy kapselki maskujące, za którymi ujrzymy dwie śrubki - tu działamy kluczem T25 lub 27 (oba pasują) całość zdejmujemy.

    da4a111cc86576159bebbe75e0d7ebaa.jpg

    4. Przesuwając się do tyłu wzdłuż pasa z rączkami biegnącego przez cały samochód - napotykamy kapselek AIRBAG, po odgięciu paznokciem:):) lub malutkim śrubokręcikiem ujrzymy kolejną śrubę - T27:

    14e7f0ec4a267b692d33e36b760e985b.jpg

    5. Następny w kolejności jest pierwszy uchwyt na haczyk od rolety bagażnika, po jego wciśnięciu ujrzymy głęboko ukrytą śrubę - odkręcamy ją T40.

    682c451a44a117231939bbdf20b678e1.jpg

    6. Następna jest druga rączka - działamy identycznie jak w przypadku pierwszej.

    7. Potem drugi uchwyt na haczyk od rolety bagażnika - powtarzamy czynność (pkt.5).

    8. Teraz zaczynają się schody... trzeba odgiąć poodkręcany pas i nie spierd..... niczego. Mi zajęło to najwięcej czasu, trochę się z tym bawiłem. Należy to robić z wyczuciem, siłą, odwagą i rozumem. Niektóre elementy są jeszcze wewnątrz poprzykręcane i nic nie da ich szarpanie. Najlepiej moim zdaniem jest odginać powoli poszczególne elementy, latarką zajrzeć do środka i jechać dalej lub się zatrzymać. Ja ostatecznie nie zdjąłem całego pasa, odginałem go tylko w miejscach gdzie ujrzałem śruby właściwe relingów i tak żeby mieć minimum dostępu do nich. Jeśli chodzi o kolejność to robiłem to od tyłu samochodu > zacząłem dokładnie w miejscu tylnego uchwytu na haczyk rolety bagażnika (czyli w środku elementu) trzeba pociągnąć go na tyle ostro, aby element wyszedł całkowicie w miejscu - na łączeniu z drugim (tym gdzie jest rączka). Element ten musi również wyjść z górnej części przy szybie. Ale nie trzeba wyciągać całego, z tak ugiętym jak na fotce mamy dostęp do głęboko schowanej śruby relinga, wygląda to tak: (na zdj. akurat druga strona)

    3575b66dbb1ed21154023474d1bab74b.jpg

    9. Kolejny element > jadąc od tyłu > do przodu to kawałek z rączką nad siedzeniami pasażerów z tyłu, tu odkręcamy śrubę wewnątrz elementu, która pojawiła się po wyjęciu elementu opisanego powyżej. Potem naginając całość tego elementu ujrzymy śrubę od relinga.

    1497545fae66ac90db7a0132a757d43e.jpg

    9ce3a79d2111ba70777709727425d85d.jpg

    10. Kolejny to element z rączką z przodu samochodu, po odgięciu wygląda tak:

    8df3c932a0bcbffff5c5b366528bc69b.jpg

    11. Wszystkie śruby od relingów odkręcamy imbusem nr 8.

    12. Po wymianie relingów skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy z powrotem elementy podsufitki (pasa). Złożenie tego do kupy zajęło mi mase czasu ale, można sprawniej :)

    EFEKT:

    20fc3de0a415361b74efda3d47e8da62.jpg

    +

    8e44484bbbd2d0f78f2d7b294b8a1144.jpg

    KONIEC 16:30

    Gdyby ktoś miał pytania chętnie służę pomocą... udało się nie urywając niczego !!!! :hi: :hi: :hi: :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Gratuluję odwagi i wytrwałości kolejnej osobie, która zdecydowała się na tą operację. Fajny foto poradnik :good:

    Opinia ASO mnie oczywiśćie nie zdziwiła :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ...zadzwoniłem dziś rano do ASO w Poznaniu żeby kontrolnie zapytać jaki jest koszt takiej usługi. Powiedzieli ze to bardzo skomplikowane - czas wymiany ok. 2dni i że trzeba do tego zdjąć całą podsufitkę i uwaga ! wyjąć... FOTELE, żeby rozebrać słupki! Ja pierd.... co za goście (a raczej ten spec).

    MISTRZOWSTWO :decayed::polew:

    Tez mam ta operacje za soba (tylko, ze na odwrot chrom>black) i wiem, ze sa kolejni w kolejce - fajnie, ze zrobiles dokladne fotostory :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Super sprawa :good: już wiem co mnie czeka jak zapragnę mieć relingi :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Super sprawa :good: już wiem co mnie czeka jak zapragnę mieć relingi :gwizdanie:

    4 godzinki roboty :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym to zrobil w tym momencie w 30-40 minut :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym to zrobil w tym momencie w 30-40 minut :)

    jak coś to podjadę :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dla przykladu... pierwszy reling zdejmowalem i montowalem nowy w 1,5h, drugi zrobilem w 20 min.

    Kwestia przetarcia szlaku :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam a ja w ramach tematu mam pytanie orientujecie sie czy mozna założyć relingi do A4 B6 avanta jak wczesniej nie bylo. Kupiłem jakąs dziwną wersje bo po relingach ani śladu. Co trzeba kupić napewno tą listwe na dachu tylko teraz pytanie czy w dachu pod ta listwa sa juz dziury czy trzeba bedzie rezać? Jak macie jakieś info na ten temat help.. Dzięki pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam a ja w ramach tematu mam pytanie orientujecie sie czy mozna założyć relingi do A4 B6 avanta jak wczesniej nie bylo. Kupiłem jakąs dziwną wersje bo po relingach ani śladu. Co trzeba kupić napewno tą listwe na dachu tylko teraz pytanie czy w dachu pod ta listwa sa juz dziury czy trzeba bedzie rezać? Jak macie jakieś info na ten temat help.. Dzięki pozdrawiam

    Witam,

    dolaczam sie do pytania kolegi bo tez nie mam relingow, a przygotowuje sie do zalozenia. Czy pod listwa dachowa sa juz otwory lub ewentualnie miejsca "zapunktowane" w ktorych powinny sie te otwory znalezc?Za wszelkie podpowiedzi z gory dziekuje.

    Pozdrawiam

    Maniek

    ------------------------------------------------------------------

    Witam wszystkich,

    moge smialo powiedziec ze dolaczylem do grona expertow w dziedzinie montazu relingow w B6. W moim :audi: nie bylo w ogole relingow dlatego zeby rozwiac wszelkie watpliwosci podam kilka wskazowek:

    - po sciagnieciu listwy dachowej sa otwory na relingi a zeby bylo ciekawiej sa rowniez sruby i nakretki (od gory przychodzi sruba na TORXa, a od dolu nakretki ktore pozniej mozna wykorzystac do przykrecenia relingow)

    - listew nie trzeba wymieniac (moim zdaniem) gdyz po odwroceniu listwy dachowej sa zaznaczone miejsca w ktorych powinny znalezc sie otwory niezbedne do montazu relingow (w tych miejscach listwa jest nawet oslabiona), takze wiertarka, male wiertelko i do dziela.

    Nawet jak otwory nie wyjda zbyt rowno to nie ma sie co martwic bo podstawa religow ma na tyle szeroka gumowa uszczelke ze bez problemu zakryje nasze dzielo. Ja na wszelki wypadek w miejscach gdzie wycinalem otwory zabezpieczylem farba zeby juz nigdy nie wracac do tematu.

    Kilka fotek:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6400eb414d9bc5c0.html

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec9685eaa109337d.html

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd281ba090461231.html

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e5b8b27e63e5246.html

    W razie jakichkolwiek problemow sluze pomoca.

    Pozdrawiam

    Maniek[br]Dopisany: 13 Grudzień 2008, 10:24_________________________________________________Witam,

    bylbym zapomnial, wielkie dzieki dla kolegi Deszcz za foto-story, bardzo mi sie przydalo przy montazu i praktycznie po wydrukowaniu sluzy jako instrukcja obslugi:) Moj czas: 5,5 h :) Bez szalu, ale troche roboty bylo z robieniem otworow w listwach :) Takze jeszcze raz wielkie dzieki :notworthy: :notworthy:

    Pozdrawiam

    Maniek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Temat wymiany relingów przewija się w różnych działach, ale w końcu doczekał się fotoprezentacji w warsztacie... Po pierwsze dzięki wielkie Malik za wskazówki przed całą operacją. Po drugie, zadzwoniłem dziś rano do ASO w Poznaniu żeby kontrolnie zapytać jaki jest koszt takiej usługi. Powiedzieli ze to bardzo skomplikowane - czas wymiany ok. 2dni i że trzeba do tego zdjąć całą podsufitkę i uwaga ! wyjąć... FOTELE, żeby rozebrać słupki! Ja pierd.... co za goście (a raczej ten spec). Ceny nie usłyszałem. SZOK.

    Jako że opinie krążą przeróżne, o urywaniu uchwytów i uszkodzeniach jakiś totalnych z interwencją u ubezpieczyciela włącznie, zabrałem się do tego baaardzo delikatnie.

    Zabrało mi to ok. 4h :embarrassed:. Ale przy odrobinie wprawy i odwagi również! można znacznie szybciej. Pierwsza strona zajęła mi 3h a druga już tylko 1h.

    ... do akcji!:

    START: godz. 12:30

    1. Narzędzia: klucze typu TORX o rozmiarach T25, T27 i T40, klucz imbusowy nr 8. Zdecydowanie doradzam wersje dłuższe tych kluczy. Ja kupiłem zestawy jak poniżej, oprócz tego przyda się malutka latarka i płaski śrubokręt.

    3770e00742a140d2dfa95b1a6780530a.jpg

    2. Przed, wyglądało to tak, BLACK LINE pakiet pełną gębą, a chrom chce na dach! :):

    ecf676eef96abeb2c4a92144eec83c17.jpg

    +

    e325a683898c6b84cf1ed64cbe8410d6.jpg

    +

    90d2de526d2a21653c2d4bade3099fee.jpg

    3. Zaczynamy od przodu - nad siedzeniem kierowcy, uchylamy uchwyt - rączkę i odsłaniamy kapselki maskujące, za którymi ujrzymy dwie śrubki - tu działamy kluczem T25 lub 27 (oba pasują) całość zdejmujemy.

    da4a111cc86576159bebbe75e0d7ebaa.jpg

    4. Przesuwając się do tyłu wzdłuż pasa z rączkami biegnącego przez cały samochód - napotykamy kapselek AIRBAG, po odgięciu paznokciem:):) lub malutkim śrubokręcikiem ujrzymy kolejną śrubę - T27:

    14e7f0ec4a267b692d33e36b760e985b.jpg

    5. Następny w kolejności jest pierwszy uchwyt na haczyk od rolety bagażnika, po jego wciśnięciu ujrzymy głęboko ukrytą śrubę - odkręcamy ją T40.

    682c451a44a117231939bbdf20b678e1.jpg

    6. Następna jest druga rączka - działamy identycznie jak w przypadku pierwszej.

    7. Potem drugi uchwyt na haczyk od rolety bagażnika - powtarzamy czynność (pkt.5).

    8. Teraz zaczynają się schody... trzeba odgiąć poodkręcany pas i nie spierd..... niczego. Mi zajęło to najwięcej czasu, trochę się z tym bawiłem. Należy to robić z wyczuciem, siłą, odwagą i rozumem. Niektóre elementy są jeszcze wewnątrz poprzykręcane i nic nie da ich szarpanie. Najlepiej moim zdaniem jest odginać powoli poszczególne elementy, latarką zajrzeć do środka i jechać dalej lub się zatrzymać. Ja ostatecznie nie zdjąłem całego pasa, odginałem go tylko w miejscach gdzie ujrzałem śruby właściwe relingów i tak żeby mieć minimum dostępu do nich. Jeśli chodzi o kolejność to robiłem to od tyłu samochodu > zacząłem dokładnie w miejscu tylnego uchwytu na haczyk rolety bagażnika (czyli w środku elementu) trzeba pociągnąć go na tyle ostro, aby element wyszedł całkowicie w miejscu - na łączeniu z drugim (tym gdzie jest rączka). Element ten musi również wyjść z górnej części przy szybie. Ale nie trzeba wyciągać całego, z tak ugiętym jak na fotce mamy dostęp do głęboko schowanej śruby relinga, wygląda to tak: (na zdj. akurat druga strona)

    3575b66dbb1ed21154023474d1bab74b.jpg

    9. Kolejny element > jadąc od tyłu > do przodu to kawałek z rączką nad siedzeniami pasażerów z tyłu, tu odkręcamy śrubę wewnątrz elementu, która pojawiła się po wyjęciu elementu opisanego powyżej. Potem naginając całość tego elementu ujrzymy śrubę od relinga.

    1497545fae66ac90db7a0132a757d43e.jpg

    9ce3a79d2111ba70777709727425d85d.jpg

    10. Kolejny to element z rączką z przodu samochodu, po odgięciu wygląda tak:

    8df3c932a0bcbffff5c5b366528bc69b.jpg

    11. Wszystkie śruby od relingów odkręcamy imbusem nr 8.

    12. Po wymianie relingów skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy z powrotem elementy podsufitki (pasa). Złożenie tego do kupy zajęło mi mase czasu ale, można sprawniej :)

    EFEKT:

    20fc3de0a415361b74efda3d47e8da62.jpg

    +

    8e44484bbbd2d0f78f2d7b294b8a1144.jpg

    KONIEC 16:30

    Gdyby ktoś miał pytania chętnie służę pomocą... udało się nie urywając niczego !!!! :hi: :hi: :hi: :hi:

    Witam, mam jedno pytanko mianowicie czy trzeba coś odłączyć jeżeli chodzi o poduszki /kurtyny boczne/, świetne fotostory, pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nic nie trzeba odpinac. Kolego nie cytuj takich dlugich wiadomosci - to tak na przyszlosc:) :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pozdrów speców w ASO. Skoro wymiana relingów trwa 2 dni to wymiana rozrządu miesiąc :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Deszcz :notworthy: :notworthy:

    Dziś dzięki temu co napisałeś i pokazałeś w pierwszym poście, osobiście zmieniłem sobie reling.

    Robiłem wszystko krok po kroku wg Twojego opisu i wszystko poszło gładko - jeszcze raz :notworthy:

    Czas pracy: 2,5h

    Straty: Brak

    Nadwyżka: 2x jakaś śruba :polew:

    Jak na kogoś kto ma dwie lewe ręce do takich przeróbek - jestem mega zadowolony :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    miron78 te twoje 2 sruby to przypadkiem nie tarcz hamulcowych? :polew::wink4:

    Widac jednak praca kolegi Deszcz nie poszla na marne :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Opis pierwsza klasa, relingi zamontowane według wskazówek kolegów. Pozdro i dzięki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    powiem ,tak ,nie jest to dokaldnie opisane tak jak trzeba bo aby dobrze to rozebrac od tylu to trzeba sciagnac tylna czesc podsufitki w bagazniku ta nad glowa oraz cale tylne slupki po bokach ,dopiero wtedy mamy idealny dostep do srub a do tego banalnie latwo jest to potem zlozyc a jezeli tego nie zrobimy to jest problem z zalozeniem jedej czesci podsufitki na druga , pozdr

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja nie sciagalem podsufitki i nie mialem zadnych problemow z dostepem do srub ani z pozniejszym zlozeniem wszystkiego. Wedlug mnie opis pierwsza klasa i bardzo mi pomogl. Jeszcze raz dzieki Deszcz :notworthy:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.Od miesiąca jestem posiadaczem A4 B6 i denerwuje mnie brak relingów.Planuję zakupić chromy i bardzo pomocne były by zdjęcia od kolegi Deszcza--pytanie do moderatora-jest możliwa aktualizacja postu aby zdjęcia były widoczne.Dziękuję i pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Też bym prosił o zdjęcia. Dziękuję.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Też bym prosił o zdjęcia. Dziękuję.

    Ja też bardzo bym prosił bo jest dużo nie jasności zdjęcia wszystko by wyjaśniły cholerka :confused4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pisałem już do autora i moderatora na PW i jak narazie brak odpowiedzi.Przecież wystarczy dać znać że nie da rady,może jak nas będzie więcej to się pofatygują-za co będziemy wdzięczni.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moze autora watku poprostu nie ma i dlatego sie nie odzywa :gwizdanie: Jak zakladalem relingi u siebie to robilem fotki, poszukam przez weekend i jak cos znajde to wrzuce :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moze autora watku poprostu nie ma i dlatego sie nie odzywa :gwizdanie: Jak zakladalem relingi u siebie to robilem fotki, poszukam przez weekend i jak cos znajde to wrzuce :naughty:

    Dobrze by było bo Mnie też to czeka :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli te zdjęcia znajdziesz to je wystaw-do dwóch tygodni kupię relingi i potem montaż.[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2010, 21:22_________________________________________________Nareszcie ktoś wysłuchał naszych próśb.W sobotę jadę po relingi,po niedzieli montaż.Mnie czeka wycinka sześciu prostokącików w rynienkach i potem tylko poprzykręcać.Nie jest to takie straszne jak myślałem.Pozdrawiam i dziękuję za fotki.[br]Dopisany: 16 Kwiecień 2010, 23:53_________________________________________________ :good: Witam.Dzisiaj zabudowałem relingi,tak jak pisałem wcześniej nie jest to trudne.Wielkie podziękowania dla kolegi Deszcza oraz za wskazówki na PW dla Mańka-to co pisał Maniek odnośnie montażu relingów zgadza się w 100%,listwy po wycince otworów nie musimy konserwować bo jest aluminiowa a żeby łatwo weszła spowrotem w rynnę popsikałem ją wazeliną w spreju.Cała operacja zajęła mi ponad trzy godziny lecz nie spieszyłem się.Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kurde duzo z tym roboty a ja chcial bym zmiany z chrom na czarny - wezme gumie w spraju Plasti Dip http://www.plastidip.pl/plasti_dip_home_solutions.html

    Pisalem juz o tym w tym watku (sa tez tam zdjecia) http://www.a4-klub.pl/smf/all_malowanie_chromu_na_czarny_mat-t127626.0.htmlr

    Mysle ze wystarczy dobrze oblorzyc/obkleic dach i boki, odtluscic i z 2 warstwy nalozyc. efekt bedzie identko tylko ze mniej czasu to zajmie i co najlepsze....jak mi sie znudzi albo bede sprzedawal autko to raz dwa mozna zerwac gumowa powlokę i znowu alu :drunk:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kurde duzo z tym roboty a ja chcial bym zmiany z chrom na czarny - wezme gumie w spraju Plasti Dip http://www.plastidip.pl/plasti_dip_home_solutions.html

    Pisalem juz o tym w tym watku (sa tez tam zdjecia) http://www.a4-klub.pl/smf/all_malowanie_chromu_na_czarny_mat-t127626.0.htmlr

    Mysle ze wystarczy dobrze oblorzyc/obkleic dach i boki, odtluscic i z 2 warstwy nalozyc. efekt bedzie identko tylko ze mniej czasu to zajmie i co najlepsze....jak mi sie znudzi albo bede sprzedawal autko to raz dwa mozna zerwac gumowa powlokę i znowu alu :drunk:

    :wallbash:

    na pewno malowanie i obklejanie zajmie mniej czasu niż wymiana :gwizdanie:

    no i nie mówiąc już ze malowanie na aucie to niezła kupa wyjdzie :kox:

    jak kupisz czarne to zawsze będziesz mógł wrócić do chromu :cool1:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja już też po przekładce, zamiane z kolegą Lemanem robiliśmy w nocy przy małej latareczce ;] ale udało się

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odświeżę trochę wątek i uzupełnię informacje.

    Jestem właśnie po założeniu relingów.

    Auto wyjechało z fabryki bez, a że potrzebuję założyć pak i nie ma innego sposobu na założenie bagażnika bazowego, to postawiłem uzupełnić ten brak w mojej A4.

    Zasadniczo postępowałem wg. wskazówek z pierwszego postu - wszystko się zgadza co do jednej śrubki. Co do ściągania plastików, to zauważyłem, że są one bardzo wytrzymałe. Były wyginane i ciągnięte w każda możliwą stronę i nic nie pękło, ani się nie połamało :-)

    Faktycznie też jest tak, że jak się zdejmie pas po jednej stronie, to z drugiej idzie już znacznie szybciej. Myślę, że warto zaznaczyć to, że te plastiki trzymają się jedynie na wkrętach - nie ma żadnych ukrytych zatrzasków.

    To co znalazłem pod listwami dachowymi niestety nie było śrubami, a podspodem nakrętkami :-/ Były tam zaśleki gumowo plastikowe... Nie przygotowałem się niestety na to i musiałem później kombinować (sztuka ori 1,9PLN). Nie miałem, żadnego blisko ASO, a już zrobione dziury w listwach (o czym później), wiec trzeba było to już jakoś założyć. Skończyło się na nakrętkach samokontrujących - ciężej to było nakręcić niż ori, ale będzie trzymać na pewno nieźle, niegorzej niż ori :-D

    Co do listew, to do wycięcia w przeznaczonych do tego miejscach użyłem takiego urządzenia: http://goo.gl/GhTFm oraz brzeszczotu 10mm oraz 20mm do metalu. Po takiej operacji reling wszedł idealnie w wycięte otwory.

    Podsumowując:

    przygotowując się do takiego zabiegu na aucie warto mieć śruby ori, których zaletą jest łatwy dostęp - są dłuższe od zwykłych nakrętek (3x) i łatwiej nimi operować. W miejscach, gdzie reling dotyka do dachu są gumowe podkładki - ja miałem 5 z 6, więc też warto mieć coś w zanadrzu.

    Samą listwę z dachu zdejmuje się bardzo prosto - ja podwadziłem z tyłu samochodu i ciągnąłem do góry idąc w kierunku przodu samochodu - myślę, że mróz nie przeszkodzi w tej operacji (chyba, że będą przymarznięte ;-) ).

    Podziękowania należą się Dzeszczowi, który przetarł szlak :-D

    Szczęśliwy posiadacz relingów :-)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    9 9

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy