Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD Trzęsie budą


qleec

Rekomendowane odpowiedzi

niech zgadnę: zimny silnik zaraz po odpaleniu - jest OK. potem jak temperatura trochę podskoczy silnikiem trzęsie, nierówno pracuje i dymi (jeśli DPF wywalony)... jak się rozgrzeje wszystko znów OK... zgadza się? a robiłeś coś przy rozrządzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spr synchronizacje rozrządu ewent. przeprowadzic regulacje... zalecane od 0,0* do -1,5*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spr synchronizacje rozrządu ewent. przeprowadzic regulacje... zalecane od 0,0* do -1,5*

właśnie to chciałem napisać ale wczoraj net nawalił przez te burze :facepalm: dlatego pytałem czy było coś robione przy rozrządzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech zgadnę: zimny silnik zaraz po odpaleniu - jest OK. potem jak temperatura trochę podskoczy silnikiem trzęsie, nierówno pracuje i dymi (jeśli DPF wywalony)... jak się rozgrzeje wszystko znów OK... zgadza się? a robiłeś coś przy rozrządzie?

mam dokładnie to samo, nie mam wydruków synchro rozrządu, ale niby było przez magika sprawdzane...

po 3-4 minutach od włączenia silnika zaczyna się kopcenie i trzęsienie, przestaje po kolejnych 2-3 minutach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najśmieszniejsze jest to że ja wciąż mam... :facepalm: jak w zeszłym miesiącu robiłem turbo (bo padło) to wspomniałem żeby mi to zrobili. kręcili nosami że czasu nie mają, że to, że tamto... sam mam dwie lewe ręce do mechaniki, więc się nawet nie biorę za to.. muszę znaleźć jakiś dobry warsztat który ma "knowhow".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo od jakiegoś miesiąca, jak zapalę zimny silnik - pojawia się dygotanie. Na ciepłym silniku wszystko jest ok, przyspieszanie również ok. Niczego nie robiłem w samochodzie w ostatnim czasie - jeżeli chodzi o awarie czy wymianę czegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zrobienia na 100% synchronizacja wałków rozrządu.

TTTM.

pozdr.

Czy nie działo by się tak na zimnym i na ciepłym silniku jeżeli powodem byłoby zła synchronizacja.....??? Ale dzięki za wskazówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie typowe dla tych silników jest trzęsienie w fazie dogrzewania. Typowe tzn. źle ustawiony rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli rozrzad jest prawidlowo ustawiony...

Jakie ma byc ksiazkowe wyprzedzenie w 004 2okno -atdc czy btdc? Z czego to odczyt jest? Ma na to wplyw walek wydechowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SotoM:

Ja zawsze ustawiam na wałek ssący czyli ten co jest mierzony a wydechowy z wysoką dokładnością reguluję na wzór ząbków w kołach by było identycznie.

Kąty które nie powodują tzw. "trzęsienia budą" oraz są optymalne pod względem zużycia paliwa oraz dobrego przyśpieszenia to od 0.0 do -1.0.

Edytowane przez Pawelkiwi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie ile może kosztować taka impreza i na czym polega naprawa, rozumiem że trzeba dostać się do wałków???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie diagnoza juz postawiona, udało mi się podłączyć pod kokputer na zimnym silniku i... mam do wymiany pompowtryskiwacz :-( niestety na niskich obrotach wskazania kiepskie. Teraz pozostaje szukać kogoś kto mi się tym zajmie, dzięki za próbę pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam synchro idealnie na 0,0 na rozgrzaniu w trakcie rozgrzania np przy 70* mam +0,35

wogóle kuźwa jakos mi ten silnik zaczął dziwnie palić....-przede wszystkim na zimnym. nie mam czasu sie tym zająć... zawsze jakaś robota sie napatoczy

ogolnie mi ta trzęsawka nie przeszkadza bo zadko ją czuje (tylko wtedy gdy np:czekam pod pracą na kolesia- auto stoi a motor pracuje) potem juz jest pięknie.

czy vcds'em moge jakos zaobserwowac wskazanie -czegoś - po kazdym przestawieniu wałka wydechowego...?? - wiadomo ze on przekazuje naped na wałki od nacisku na PPD.


ja mam synchro idealnie na 0,0 na rozgrzaniu w trakcie rozgrzania np przy 70* mam +0,35
wogóle kuźwa jakos mi ten silnik zaczął dziwnie palić....-przede wszystkim na zimnym. nie mam czasu sie tym zająć... zawsze jakaś robota sie napatoczy
ogolnie mi ta trzęsawka nie przeszkadza bo zadko ją czuje (tylko wtedy gdy np:czekam pod pracą na kolesia- auto stoi a motor pracuje) potem juz jest pięknie.
czy vcds'em moge jakos zaobserwowac wskazanie -czegoś - po kazdym przestawieniu wałka wydechowego...?? - wiadomo ze on przekazuje naped na wałki od nacisku na PPD.


Dziś w końcu zająłem się ustawieniami rozrządu u siebie. Jutro rano test zapalania. Synchro mam na 0,0 i wyprzedzenie na 5,0ATDC i plywające od 3.8-4,1kw ale głownie trzyma 3,8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po robocie, regeneracja jednego pompowtryskiwacza z wymianą (+ przy okazji łącznik stabilizatora, lewy tył) koszt...... wszyscy straszyli, a tu proszę cały koszt 540 zł. w tym regeneracja w BOSCHu 250 zł. Jak na AUDI uważam, że koszta znikome, furka chodzi aż miło. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - iście taniość. Jak nieraz dzwonię do Boscha i pytam o regenerację to ceny zaczynają się od 550zł za pierdołę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...