Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem tutaj nowy. Myśle nad zakupem B8 2.0 tfsi. Pieniądze jakie chce przeznaczyć to ok 32k pln. Pytanie czy w tej kwocie da się kupić"zdrowy" egzemplarz który jest już po np. wymianie pierścieni ? Nie ma już problemów brania oleju 

Edytowane przez Ronni201
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2019 o 19:16, Ronni201 napisał:

Witam,

Jestem tutaj nowy. Myśle nad zakupem B8 2.0 tfsi. Pieniądze jakie chce przeznaczyć to ok 32k pln. Pytanie czy w tej kwocie da się kupić"zdrowy" egzemplarz który jest już po np. wymianie pierścieni ? Nie ma już problemów brania oleju 

32k to raczej poziom w miare rozsądnego B7... Na zadbane, pewne i zdrowe B8 2.0tfsi z poprawionym silnikiem musiałbyś przeznaczyć tak mniej więcej 2-krotność tej kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lordneos napisał:

Jaka plukanke polecacie? 

Motul, Liqui Moly, Millers 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem płukankę tec 2000 i jestem mega zadowolony, tutaj podrzucam film:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Znowu afera z moją B8ką ... kilka lat temu robiłem generalkę (przy 150kk) - przetaczane tłoki, nowe grubsze pierścienie Mehle, planowana głowica itd, czyli to co naprawdę naprawia. Zmieniłem też łańcuch rozrządu i przez 90kk miałem regularne jakieś 1l na 10kk przejechane czyli przyzwoicie i mi się podobało ...

Ale teraz po 90kk znów mi zaczął brać olej ... nawet do litra na 500-700km ... wymieniliśmy odmę, przeczyściliśmy parafiną(?) tłoki od góry z nagaru.

Jak jadę i mocno dodam gaz to mam znów obłoczek jasnego dymu ... podobno na wlocie i na wylocie turbiny nie ma oleju więc chyba nie turbina ...

Najszybciej znika mi olej jak lecę ekspresówkami jakieś 130-140 , czyli rozgrzany silnik i turbina, wtedy prawie regularnie co 500km mi krzyczy że ma za mało oleju ... a dolewam jakieś 1l ... w mieście zdecydownaie dłużej zajmuje mu wypicie tego oleju ...

Jak odpalam rano to na podłodze koło rury mnóstwo czarnych kropek 'sadzy' wszędzie ... rury zasadzone na maksa ....

 

Stawiamy na to, że znowu padły pierścienie ... czy ktoś już przerabiał taki nawrót awarii ?

Mi wszystko opada na myśl, że trzeba znowu wszystko rozkładać żeby sprawdzić pierścienie ...

Czy może być coś innego ?

Dzięki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ppa4 napisał:

Panowie,

Znowu afera z moją B8ką ... kilka lat temu robiłem generalkę (przy 150kk) - przetaczane tłoki, nowe grubsze pierścienie Mehle, planowana głowica itd, czyli to co naprawdę naprawia. Zmieniłem też łańcuch rozrządu i przez 90kk miałem regularne jakieś 1l na 10kk przejechane czyli przyzwoicie i mi się podobało ...

Ale teraz po 90kk znów mi zaczął brać olej ... nawet do litra na 500-700km ... wymieniliśmy odmę, przeczyściliśmy parafiną(?) tłoki od góry z nagaru.

Jak jadę i mocno dodam gaz to mam znów obłoczek jasnego dymu ... podobno na wlocie i na wylocie turbiny nie ma oleju więc chyba nie turbina ...

Najszybciej znika mi olej jak lecę ekspresówkami jakieś 130-140 , czyli rozgrzany silnik i turbina, wtedy prawie regularnie co 500km mi krzyczy że ma za mało oleju ... a dolewam jakieś 1l ... w mieście zdecydownaie dłużej zajmuje mu wypicie tego oleju ...

Jak odpalam rano to na podłodze koło rury mnóstwo czarnych kropek 'sadzy' wszędzie ... rury zasadzone na maksa ....

 

Stawiamy na to, że znowu padły pierścienie ... czy ktoś już przerabiał taki nawrót awarii ?

Mi wszystko opada na myśl, że trzeba znowu wszystko rozkładać żeby sprawdzić pierścienie ...

Czy może być coś innego ?

Dzięki,

Bylo ok i tak nagle zaczal polykac olej w takich ilosciach? Byc moze pekl tlok, porownaj cisnienia sprezania... mialem juz kilka takich silnikow z peknietymi tlokami i to nawet w poliftach na fabrycznych tlokach poprawionych, z lat 2013, 14 i przy przebiegach 130-180tys a to ze tloki od nagaru z gory to standart, jest to spalony olej, ktory dostaje sie z odmy przez kolektor..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie brzmu to dobrze... 

Czy jest jakis laicki sposob na sprobowanie potwierdzenia tej awarii bez warsztaty? Czy jakby to bylo takie uszkodzebie to tracilbym ten olej nonstop? 

Po miescie jak jezdze to obecnie 100km i olej ani dygnal... Teraz robie pomiary codziennie to sie okaze czy bierze tylko przy dlugich przelotach na wyzszych predkoaciach - moze to bedzie oznaczac ze turbina jak sie tylko mocno rozgrzewa to zaczyna puszczac?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, ppa4 napisał:

Nie brzmu to dobrze... 

Czy jest jakis laicki sposob na sprobowanie potwierdzenia tej awarii bez warsztaty? Czy jakby to bylo takie uszkodzebie to tracilbym ten olej nonstop? 

Po miescie jak jezdze to obecnie 100km i olej ani dygnal... Teraz robie pomiary codziennie to sie okaze czy bierze tylko przy dlugich przelotach na wyzszych predkoaciach - moze to bedzie oznaczac ze turbina jak sie tylko mocno rozgrzewa to zaczyna puszczac?

 

 

Oczywiscie ze turbina tez moze byc zuzyta.. jaki masz przebieg? Odrec waz z intercoolera na dole od strony kierowcy i sprawdz ile tam oleju, powinno byc wilgotne od oleju, a jesli poleci kilkanascie ml to turbo, jesli odme miales nowa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma nowiutka, nie ma zadnych wyciekow itd.

Przebieg 235kk, przy 150kk byly robione tloki.

Wlasnie tam wszedzie jest podobno praktycznie sucho ... Ale to przy testowaniu rano po odpaleniu, czyli chyba tak jak powinno sie testowac olej w turbinie? Wiec na chlodno, natomaist ja mam podejrzenie ze ten olej zre tylko jak dlugo pracuje nonstop, czyli dluga trasa i ciagle 140kmh ... Zobacze co wyniknie z pomiarow i jazdy po miescie, gdzie turbina az tyle nie pracuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppa4 napisał:

jest podobno praktycznie sucho

Sprawdź osobiście 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, ze moje umiejetnosci mechanika koncza sie na niewielkiej wiedzy teoretycznej i umiejetnoaci sprawdzenia poziomu oleju :(

Na nastepnej wizycie w warsztacie to sprawdze, a przez swieta bede robil dokladne pomiary oleju.

Dzieki i do napisania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalne podziękowania dla KIXI4 u którego robiłem remont kapitalny silnika. Ogromna wiedza na temat audi i silników , fachowiec pierwszej klasy jestem pod wielkim wrażeniem i uznaniem. Kontakt , zdjęcia , konsultacje i wycena na najwyższym poziomie. Jeśli Audi to tylko do KIXI4. Jazda z bananem na twarzy cały czas. Bardzo polecam i serdecznie pozdrawiam , dziękuje  Michał. ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2019 o 11:04, kixi4 napisał(a):

Oczywiscie ze turbina tez moze byc zuzyta.. jaki masz przebieg? Odrec waz z intercoolera na dole od strony kierowcy i sprawdz ile tam oleju, powinno byc wilgotne od oleju, a jesli poleci kilkanascie ml to turbo, jesli odme miales nowa..

 

gdybym miał nieco bliżej do @kixi4 to odstawiłbym mu swoje i każde inne TFSI. punkt po punkcie przeprowadził mnie po całym silniku i jego tajnikach i niespodziankach podczas remontu:thumbup1:

potężna wiedza i profesjonalizm z jego strony. Bezinteresownie pomaga.

Edytowane przez jaras99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z sygnaturki od niedawna w moim posiadaniu. Przeglądam różne wątki poświęcone temu modelowi.

Pierwszy raz mam auto bez bagnetu poziomu oleju (pierwsza rzecz do kupienia w ASO).

Jedna cegiełka na wyświetlaczu to ile oleju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie podać numer bagnetu oleju pasujący do silnika CPMB (2.0 tfsi 224 KM, 2014 r.) Chciałbym zamówić w ASO.

Czy to jest poprawny numer: 06J 115 611 L ?

------------------------

Jest też zamiennik, który kupiłem: https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/oem/06j115611e

Edytowane przez AndyN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje A4 po przejechaniu 1000 km zeżarło koło 300 ml oleju według mmi na bagnecie mam lepiej ponad połowe skali od min do max.

Ale zastanawiam się nad remontem silnika no chyba że olej Ravenol 5w40 zmniejszy spalanie.

Obecnie ceny wymiany pierścieni spadły do 3 tysięcy po znajomosciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...