Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Aplikujesz to z dawką x3 (czyli zgodnie z całą procedurą.

Xado-Antykoks-Anticarbon-Odblokowuje-Pie
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 36,50 zł - Xado Antykoks Anticarbon Odblokowuje Pierścienie (9025771809). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

  1. Rozgrzać silnik - aby był ciepły, lecz nie gorący.

  2. Wykręcić świece  

  3. Zawartość pojemnika rozpylić przez rurkę po kolei w każdy cylinder (ok. 5 sek). Ja polecam minimum 10sek.

  4. Wkręcić świece. Poczekać 10-20 min.
    Wykręcić świece. Przykryć otwory świec pochłaniającą tkaniną, aby wylatujący brud nie trafił na lakier. Obracać rozrusznikiem kilkanaście sekund.

  5. Wmontować świece  na miejsce.

  6. Uruchomić silnik i utrzymać lekko podwyższone obroty np do 2000 przez 15 min. W tym czasie resztki rozmiękczonego nagaru będą usuwane przez układ wydechowy.

 

Czynność powtarzasz dwa razy.

 

Potem zmiana oleju na Millers EE 5W40. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie o ogólne o pobór oleju w EA888 gen1-3. Z tego co udało mi się dowiedzieć to najbardziej podatne sa silniki gen2 w związku ze zbyt cienkimi pierścieniami na tłokach. Czy wymiana tłoków i pierścieni na poprawione rozwiązuje problem poboru? Jeżeli tak to jaki jest szacunkowy koszt? Druga sprawa to widziałem, że są dostępne zestawy Kolbenshmidta (rozrząd + tłoki i pierścienie), czy montaż takiego zestawu jest ok czy lepiej iść w cześci OEM? Jak OEM to jakie są to koszty (same części)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsci nie są drogie kasują za robote bo trzeba silnik wyciagnąć rozebrać.

Teraz za koło 5 tysiecy robią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 tysięcy za samą robotę czy z częściami już? I rozumiem, że mowa tu o samych tłokach/pierścieniach, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wszystkim jest większa konkurencja i mechaników którzy znają problem więc cena spadła z 10-8 tysięcy.

Chociaż w ASO pewnie ponad 10000 trzeba liczyć.

U mnie w okolicy śląsk są co za 5 tysięcy robią 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to doskonała wiadomość. No to teraz kwestia producenta gratów, Kolbenschmidt daje rade?

Edytowane przez wojtassdl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu w Niemczech opinie sa podzielone. Sa warsztaty, które tylko Kolbenschmidt montują bo uważają, że nawet te poprawione wersje z ASO kiedyś znowu zaczną olej brać. W ASO wiadomo, mogą tylko własne części montować. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem.

Ale pewnie jak kupisz sam części to możesz sie targować z mechanikiem i jeszcze taniej wyjdzie ci remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi minie w listopadzie 4 lata jak jeżdżę na swoich tłokach po przefrezowaniu. Dodatkowo dorzuciłem LPG i zero poboru oleju.

Pamiętajcie, że zanim kupi się graty, trzeba przemierzyć wszystko. Może nie być to takie oczywiste. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał:

Tu w Niemczech opinie sa podzielone. Sa warsztaty, które tylko Kolbenschmidt montują bo uważają, że nawet te poprawione wersje z ASO kiedyś znowu zaczną olej brać. W ASO wiadomo, mogą tylko własne części montować. 

Widziałem tu na forum posty, że właśnie na poprawionych tłokach komuś się znów pobór oleju pojawił także, może i coś w tym jest. Z mojego punktu widzenia, jak po remoncie zrobię 100tys bez problemu to jest super bo przy mojej jeździe to będzie jakieś 10 lat
 

 

13 minut temu, piter85 napisał:

a mi minie w listopadzie 4 lata jak jeżdżę na swoich tłokach po przefrezowaniu. Dodatkowo dorzuciłem LPG i zero poboru oleju.

Pamiętajcie, że zanim kupi się graty, trzeba przemierzyć wszystko. Może nie być to takie oczywiste. 

Masz na myśli średnice cylindrów + czopy wału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie! Auto zaczeło mi spalać ogromne ilości oleju (tj. Ok 1 litra na 500km. ) Czy jest sens próbować robić jakieś płukanki? Czy tylko remont pomoże? Jeżdze na vavoline 5w-40. Dodam że jest to model poliftowy z 2013r. Pozdrawiam

Edytowane przez ziutek86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ziutek86 napisał:

Czy jest sens próbować robić jakieś płukanki?

Nie ma jakiegokolwiek sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisze, plukanki nic nie daja, oczywiscie nie zaszkodzi sprobowac jesli chcesz, ale nie spotkalem jeszcze nikogo komu by to pomoglo... w ostatnim czasie remontuje juz bardzo duzo poliftow, czyli np cjeb, cndc itp przewaznie przebiegi od 160 do 200 tys km, pobor w granicach 1litra na 500 do 2000km...niestety zastosowane pierscienie olejowe z "malymi otworami odprowadzajacymi" szybko sie zatykaja nagarem i olej zaczyna ubywac juz szybko... dopiero od niedawna dostepne sa tloki z pierscieniem olejowym 3 czesciowym, ktore montuje w poliftach teoretycznie nigdy sie tam nic nie powinno "zakleic"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kixi4 napisał:

Tak jak kolega pisze, plukanki nic nie daja, oczywiscie nie zaszkodzi sprobowac jesli chcesz, ale nie spotkalem jeszcze nikogo komu by to pomoglo... w ostatnim czasie remontuje juz bardzo duzo poliftow, czyli np cjeb, cndc itp przewaznie przebiegi od 160 do 200 tys km, pobor w granicach 1litra na 500 do 2000km...niestety zastosowane pierscienie olejowe z "malymi otworami odprowadzajacymi" szybko sie zatykaja nagarem i olej zaczyna ubywac juz szybko... dopiero od niedawna dostepne sa tloki z pierscieniem olejowym 3 czesciowym, ktore montuje w poliftach teoretycznie nigdy sie tam nic nie powinno "zakleic"...

A powiedz ile kosztuje taki remont na chwile obecną?  Różne wersje krążą po forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta zróżnicowane są od zakresu pracy jaki zlecisz i użytych materiałów. Są oryginalne zestawy tłoków i pierścieni oraz zestawy firmy Kolbenschmidt, które wielu uważa za dużo lepsze rozwiązanie. Dobrze byłoby może też przy okazji rozrząd zrobić jak już remont to raz a dobrze i mieć spokój.  Podzwoń sobie po warsztatach i popytaj bo ceny kształtują się bardzo różnie i możesz mieć nawet rozbieżność rzędu kilku tyś.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2020 o 20:33, ziutek86 napisał:

Witam Panowie! Auto zaczeło mi spalać ogromne ilości oleju (tj. Ok 1 litra na 500km. ) Czy jest sens próbować robić jakieś płukanki? Czy tylko remont pomoże? Jeżdze na vavoline 5w-40. Dodam że jest to model poliftowy z 2013r. Pozdrawiam

Panowie wkońcu problem rozwiązany:) Skończyło się na remoncie silnika przez     kixi4 (kolege polecanego na forum) Jestem bardzo zadowolony z usług Michała. Konkretne podejście do tematu. kixi4 jest godnym polecenia super specjalistą w silnikach audi. Z wieloma mechanikami miałem do czynienia ale kixi4 bije ich na łeb i szyje. Przy okazji remontu silnika zlokalizował i naprawił usterke regulacji ciśnienia doładowania, z którą walczyłem ponad rok i inni pseudo mechanicy, którzy  powymieniali mi wszystkie zaworki i nie tylko, a błąd dalej był. Dziękuje Michał jeszcze raz:) Naprawde szczerze polecam! Jak naprawa audi to tylko kixi4. Pozdrawiam

Edytowane przez ziutek86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ziutek86 napisał:

:oklasky:  

Jaki auto miało przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...