Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej poznac po mocy silnika, 211KM raczej bedzie to silnik cdnc z wada olejowa, kod silnika znajduje sie na nalepce na gornej, plastikowej pokrywie rozrzadu. Mocniejsze silniki sa juz poprawione i zuzycie oleju jest w granicach rozsadku. Robilem silniki z lat 2011-2013 i faktycznie, cos starali sie juz poprawic, zmienione byly srednice sworzni i szersze pierscienie ale nie za bardzo sie to im udalo, dopiero w tych nowszych mocniejszych silnikach sie udalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, wychodziły też z CDNC.

Brat ma lifta z lipca 2012, kilka tysięcy km po wymianie oleju i nic nie spadło (a nic nie było robione wg historii serwisowej).

a jaki ma przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


i faktycznie, cos starali sie juz poprawic, zmienione byly srednice sworzni i szersze pierscienie
Pisze o tym na co drugiej stronie w tym topicu. :wink:

To akuratnie nie podlega żadnym dyskusjom. Mozna sobie sprawdzić tutaj w temacie na skanach z etki.

Nie można powiedzieć ze od konkretnej daty silniki są OK. Safe są raczej facelifty.

Pewnie zmienili sposób honowania cylindrów albo/i stop pierścieni. Tutaj dużego pola manewru nie maja. Kto zna węgierski :kox:, może Madziarów z Györ popytać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Oczywiście mam ten sam problem. Od zeszłego tygodnia posiadam A4 2.0 tfsi. Spalanie oleju na poziomie 2 - 2.5l na 1000km auto z 2010 roku przebieg 85000km

Przeczytałem całe forum odnośnie tego tematu i nie znalazłem odpowiedzi.

Może ktoś się orientuje jak wygląda sprawa stage 2 w aso w Niemczech? Głównie chodzi mi o cenę i pomoc że strony Audi np. 50/50?

A może ma ktoś godny polecenia warsztat we Wrocławiu lub okolicach? Tu już mam na myśli naprawę tłoków, pierścieni?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Oczywiście mam ten sam problem. Od zeszłego tygodnia posiadam A4 2.0 tfsi. Spalanie oleju na poziomie 2 - 2.5l na 1000km auto z 2010 roku przebieg 85000km

Przeczytałem całe forum odnośnie tego tematu i nie znalazłem odpowiedzi.

Może ktoś się orientuje jak wygląda sprawa stage 2 w aso w Niemczech? Głównie chodzi mi o cenę i pomoc że strony Audi np. 50/50?

A może ma ktoś godny polecenia warsztat we Wrocławiu lub okolicach? Tu już mam na myśli naprawę tłoków, pierścieni?

Pozdrawiam

Ja we Wrocławiu nie znalazłem warsztatu. Pojechałem do kolegi kixi4 pod Ostrów. Jestem zadowolony z efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO w D wyjdzie drożej nawet 30/70 jak w PL przeróbka. Oczywiście wcześniej obowiązkowa próba olejowa. Najlepiej pytać bo informacje mam z ubiegłego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko pare groszy od siebie, kolega kupił miesiąc temu a5 2011r 2.0 tfsi 211km. Oczywiście wada olejowa wyszła po przejechaniu pierwszych 500km gdzie zapaliła sie kontrolka. Auto kupione z salonu audi, po prostu ktos oddał w rozliczeniu i wziął nowe. Autko wydali mu wymieniając wszystko co zużyte.. Wraz z roczna gwarancja. Byliśmy z olejem pierwszy raz zgłosić 2 Tyg temu.. Kazali dać kluczyli wjechali na warsztat zalali olej i kazali zrobić 1000km. Po tygodniu i 1000km na mmi wskaźnik oleju pokazywał gdzieś 1/4 no to do salonu im to pokazać, wzięli auto na warsztat i sprawdzili po swojemu. Po godzinie czasu przychodzi kierownik z informacja ze wstawiony zostanie nowy motor z racji gwarancji.. 100% kosztów poniesie salon.

P.S cała sytuacja dzieje sie w Niemczech bo tu mieszkamy.

Edytowane przez Binek1.8T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko pare groszy od siebie, kolega kupił miesiąc temu a5 2011r 2.0 tfsi 211km. Oczywiście wada olejowa wyszła po przejechaniu pierwszych 500km gdzie zapaliła sie kontrolka. Auto kupione z salonu audi, po prostu ktos oddał w rozliczeniu i wziął nowe. Autko wydali mu wymieniając wszystko co zużyte.. Wraz z roczna gwarancja. Byliśmy z olejem pierwszy raz zgłosić 2 Tyg temu.. Kazali dać kluczyli wjechali na warsztat zalali olej i kazali zrobić 1000km. Po tygodniu i 1000km na mmi wskaźnik oleju pokazywał gdzieś 1/4 no to do salonu im to pokazać, wzięli auto na warsztat i sprawdzili po swojemu. Po godzinie czasu przychodzi kierownik z informacja ze wstawiony zostanie nowy motor z racji gwarancji.. 100% kosztów poniesie salon.

P.S cała sytuacja dzieje sie w Niemczech bo tu mieszkamy.

To się rozumie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Po godzinie czasu przychodzi kierownik z informacja ze wstawiony zostanie nowy motor z racji gwarancji.. 100% kosztów poniesie salon.

w godzine wymienili silnik? niemcy to jednak sa spece


a sorry, jestem nieogar. napisane jest "wstawiony zostanie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zrobienia remontu silnika i wymiany pierścieni zrobiłem 8,6 tys km. Z tego połowa przebiegu była zrobiona po autostradach, z prędkościami autostradowymi (140-200 km/h). Oczywiście po 3 tys km zgodnie z zaleceniami wymieniłem olej. Przez cały okres ten silnik zużył 4 kreski oleju na mierniku elektronicznym (czyli mniej więcej pół litra). Daje to spalanie oleju na poziomie 60 ml/1000 km. Zdaję sobie sprawę, że pomiar elektroniczny nie jest precyzyjny, jednak wszystko wskazuje na to, że dolewki oleju pomiędzy wymianami w moim przypadku przeszły do historii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zrobienia remontu silnika i wymiany pierścieni zrobiłem 8,6 tys km. Z tego połowa przebiegu była zrobiona po autostradach, z prędkościami autostradowymi (140-200 km/h). Oczywiście po 3 tys km zgodnie z zaleceniami wymieniłem olej. Przez cały okres ten silnik zużył 4 kreski oleju na mierniku elektronicznym (czyli mniej więcej pół litra). Daje to spalanie oleju na poziomie 60 ml/1000 km. Zdaję sobie sprawę, że pomiar elektroniczny nie jest precyzyjny, jednak wszystko wskazuje na to, że dolewki oleju pomiędzy wymianami w moim przypadku przeszły do historii.

Cieszę się, że wszystko gra... Zawsze mówię klientom, że po naprawie spalanie oleju to średnio około 1l/10000km, wszystko oczywiście zależy od tego jak użytkowane jest auto. Wiadomo ze ubędzie więcej jeśli jeździ się tylko po mieście w bardzo krótkich odcinkach, a znacznie mniej w trasie z prędkościami dozwolonymi itp.. Moim zdaniem po remoncie za ubytek oleju najbardziej odpowiada odma, która minimalnie przepuszcza olej w stronę turbosprężarki oraz sama turbosprężarka, widać to po zdjęciu któregoś z węży z intercoolera czy samego kolektora ssącego, zawsze jest tam minimalna ilość oleju. Z tego oleju powstaje właśnie nagar na zaworach ssących. Mówiąc, że odma puszcza minimalnie olej nie mówię, że jest uszkodzona, po prostu odmowanie w tych silnikach jest tak dziwnie rozwiązane. Można również sprawdzić po odkręceniu śruby trzymającej wąż przy odmie (ten który idzie od odmy do turbo) lekko go wysunąć i zawsze wyleci tam odrobina oleju, ktory przez turbine wedruje do kolektora ssacego, na zawory i do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr to i tak sporo chociaż już do zaakceptowania. W komorze silnika robi się mgła olejowa i żadną membrama tego nie zatrzymasz. Tylko filtr. Poza tym popieram w 100% co kolega napisał. Moze jeszcze dodam ze za nagar w dolocie odpowiedzialne są cofki z cylindra(zwłaszcza wysokie obroty) a olej w dolocie sprawia ze syf zbiera się tam lawinowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr to i tak sporo chociaż już do zaakceptowania. W komorze silnika robi się mgła olejowa i żadną membrama tego nie zatrzymasz. Tylko filtr. Poza tym popieram w 100% co kolega napisał. Moze jeszcze dodam ze za nagar w dolocie odpowiedzialne są cofki z cylindra(zwłaszcza wysokie obroty) a olej w dolocie sprawia ze syf zbiera się tam lawinowo.

litr to takie srednie wyliczenia, w trasie o wiele mniej, ale z tego co obserwuje to kiedy zamontuje już "szczelne" pierscienie to wiekszosc oleju, który poźniej ubywa "ucieka" przez odme do ssania. W bmw jest wlasnie filterek na odmie, który wyłapuje olej, niestety VAG w tym silniku (1,8 i 2,0tfsi) nie popisał się..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Moim zdaniem po remoncie za ubytek oleju najbardziej odpowiada odma, która minimalnie przepuszcza olej w stronę turbosprężarki

i tu masz całkowitą rację, sam wymieniając filtr powietrza zdejmowałem całą górną obudowę z przewodem do turbiny i z dolotu odmy, czyli otworu tuż nad turbiną delikatnie spływa olej, i to dosłownie delikatnie a jeżdżę sporo po mieście na krótkich dystansach a mam założoną odmę AC więc dość nową. W USA i w Rosji montują "odolejacze" i niby to pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik, który naprawiałem niedawno, 1,8tfsi przebieg około 160tkm, zawór ssący

2zexp5i.jpg


dla porównania...

29pxgsn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik, który naprawiałem niedawno, 1,8tfsi przebieg około 160tkm, zawór ssący

2zexp5i.jpg

dla porównania...

29pxgsn.jpg

Edytowane przez Adek1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie i odświeżam temat (NA GÓRZE PRZEDSTAWIONO ZDJĘCIA PODZESPOŁÓW MOJEGO SILNIKA)
Chciałbym Wam przedstawić moją historię. Samochód ten zakupiłem w Niemczech nie mając zupełnie pojęcia o zaistniałej wadzie i jest tylko i wyłącznie wada pierścieni zgarniających jak potem miałem się przekonać. Jeździłem po różnych warsztatach i wszędzie mechanicy mówili mi o wadliwych pierścieniach raz nawet usłyszałem komentarz że powinienem odstawić ten samochód na złom. W końcu po długich i ciężkich poszukiwaniach doszedłem do wniosku że pomoc znajdę na forum Audi. Pewien użytkownik polecił mi człowieka który działa pod nikiem kixi4 z odrobiną nieufności nawiązałem z nim kontakt i przez około 3 miesiące wypytywałem go o różne szczegóły dotyczące naprawy. We sierpniu tego roku postanowiłem pojechać do Ostrowa Wielkopolskiego i oddać mu ten samochód do naprawy. Z racji tego że mieszkam w okolicach Krakowa była to długa podróż.
I tak po zostawieniu mojego samochodu kontakt z tym człowiekiem oceniam na znakomity. Codziennie zdawał mi relację z etapów naprawy ponad to prosiłem o wymianę łańcucha rozrządu i usunięcie przecieków płynu chłodniczego które zostały usunięte. Miałem kilka dodatkowych wycieków m.in z pokrywy łańcucha rozrządu które też zostały usunięte. Na prawdę nie szukajcie innych przyczyn, jedyną prawdziwą przyczyną poboru oleju w moim wypadku 1,8 tfsi jest wadliwa konstrukcja pierścieni.. Ważne człowiek ten wymienił mi dokładnie to co było do wymiany nie jak inne konkurencyjne firmy które robią podobne naprawy za 10 tys zł i wymieniają całe wnętrze silnika!!!! W tym momencie mam przejechane 4 tys km po tej naprawie, silnik pracuje równo bez żadnych falowań i stuków ponadto u mnie z 7,5l na autostradzie spalanie spadło na 6,5l na 100 km po tym remoncie nie mam żadnych przecieków płynu chłodniczego i co najważniejsze NIE UBYWA OLEJU!!! ANI GRAMA (przy wcześniejszych dolewkach (1l na 1000 km) u góry to moje zdjęcia silnika użytkownik kixi4 wysyłał mi różne zdjęcia moich podzespołów podczas naprawy m.in te. Na prawdę na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć że kixi4 wykonał swoją robotę doskonale, chętnym mogę przesłać zdjęcia ewentualnie jeśli ktoś z okolic Krakowa lub Tarnowa zapraszam do obejrzenia mojego naprawionego Audi. Mam kontakt jeszcze z jednym użytkownikiem który tydzień przede mną naprawiał Audi u kixi4 możecie posłuchać również jego opinii. Nie mam na prawdę w zwyczaju wypisywać pochlebnych opinii ale jeśli komuś mogę pomóc to na prawdę udajcie się do kixi4 człowiek jest uczciwy i dokładny. Mam nadzieje że komuś pomogłem a niedowiarkom życzę miłego dolewania oleju. Pozdrawiam

Silnik, który naprawiałem niedawno, 1,8tfsi przebieg około 160tkm, zawór ssący

2zexp5i.jpg


dla porównania...

29pxgsn.jpg

Zdjęcia podzespołów mojego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...