Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat turbo w tych silnikach jest bardzo żywotne:) U mnie śmierdziało jak poszła uszczelka miedzy vacum a głowicą olej ściekał wręcz na układ wydechowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem był chyba z MMI, które jest mega nieprecyzyjne.

Muszę pomyśleć o zakupie bagnetu. Możecie polecić jakiś konkretny sklep?

Zawsze staram się trzymać poziom oleju nie niższy niż 60% skali i wtedy uzupełniam.

Teraz nie dolewałem oleju i..... z 60% wskaźnik na MMI poszedł na 90%.

Przyznam, że trochę nerwów było. Pozostaje nadal cieszyć się bezawaryjnym Allroad'em :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na MMI moga byc wachania chociazby ze wzgledu na to ze sa 2 tryby pomiaru.

Dynamiczny w czasie jazdy oraz statyczny przy otwartej masce ,roznica miedzy tymi trybami moze byc 2-3 kreski.

Do tego dochodzi jeszcze fakt czy auto stoi na rownej powierzchni itp.

Mozna tez sprawdzic w miare dokladnie na MMI ,ale trzeba mierzyc przy otwartej masce ,na rownej powierzchni ,przy tej samej temp. oleju i czasie od wylaczenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wracam do garażu zgasze silnik, otworze maskę i włącze zapłon i odczekam chwile to pojawia sie pomiar na FIS i na MMI.

Ten z FIS po chwili gaśnie, ten na MMI zostaje siłą rzeczy... i zaczyna się podnosić.

Rozumiem, że olej na zgaszonym silniku spływa stopniowo i stąd powiększający się jego poziom...

z innej beczki, czy wlewanie wzbogaconego paliwa np shell, który ma niby czyścić m.in. pierścienie (które "odpowiadają" za połykanie oleju) ma sens?

ja wlałem dopiero pierwszy bak, zastanawiam sie, czy nie wlewać kolejnych tez i obserwować jak sie ma to do spalania oleju.. poki co spalił mi 0.3l na 3200km więc troche bede musiał pojeździć (np, kolejne 3k km) i sprawdzić czy zje proporcjonalnie. To tez może nie byc do końca miarodajne, bo pewnie po wymianie oleju zalane było ciut więcej więc początkowe ubytki na skali były troche przekłamane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie znajomy wymienia silnik 2.0TFSI w swoim b8 allroad 2008r., na taki sam tylko nowy/nieużywany z roku 2012. Mam pytanie czy wiecie kto w mazowieckim zrobi to kompleksowo z wymianą turbo i intercoolera na większe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czy wlewanie wzbogaconego paliwa
tak, podobnie jak elninio i wybuch wulkanu na Kamczatce. Przepraszam ze tak napisałem, ale z tego co jest napisane na tych dziewiętnastu stronach można sobie jakieś zdanie wyrobić? Additive w paliwie z reguły maja tylko efekt placebo :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie paliwo z shella to tylko efekt placebo ..

swoja droga 0,3L na ponad 3tys to bardzo dobry wynik i nie ma co się przejmować ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wlewanie wzbogaconego paliwa

tak, podobnie jak elninio i wybuch wulkanu na Kamczatce. Przepraszam ze tak napisałem, ale z tego co jest napisane na tych dziewiętnastu stronach można sobie jakieś zdanie wyrobić? Additive w paliwie z reguły maja tylko efekt placebo :wink:

spoko:) troche humoru i satyry nikomu jeszcze nie zaszkodziło a czasem to jedyny sposób, aby cos do kogoś dotarło :-)'

dzięki za odpowiedź:-)

Edytowane przez tdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na MMI moga byc wachania chociazby ze wzgledu na to ze sa 2 tryby pomiaru.

Dynamiczny w czasie jazdy oraz statyczny przy otwartej masce ,roznica miedzy tymi trybami moze byc 2-3 kreski.

Do tego dochodzi jeszcze fakt czy auto stoi na rownej powierzchni itp.

Mozna tez sprawdzic w miare dokladnie na MMI ,ale trzeba mierzyc przy otwartej masce ,na rownej powierzchni ,przy tej samej temp. oleju i czasie od wylaczenia silnika.

A czy na ekranie ma pojawić się napis: 'Olej OK' czy wystarczy 'Poz. Oleju' ?

Na ENG stronach czytałem, że MMI potrzebuje 10minut po zgaszeniu silnika na poprawny odczyt ...

Beznadziejność tego sposobu pomiaru skłoniła mnie do zakupu bagnetu za 60zł ... oldschool ale działa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad roku, wraz z nowym update pokazuje zawsze i wszedzie stan. Nawet jak auto krzywo stoi. Oczywiscie pokazuje wtedy zle :)


tzn. nie wiem czy to za sprawa update. Tak jest po wymianie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście mam bagnet (06J115611E pasuje idealnie) i sprawdzam olej zawsze raz w tyg., po całej nocy, kiedy cały olej spłynie (olej z popychaczy i nie tylko)..

Z reguły mam wówczas na poziomie, tuż pod max.

Obecnie mam spalanie 200ml na 1000km.

Pozdrawiam

Edytowane przez aramir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200ml na 1000km

jeśli po STAGE 2 to dużo... Ja nie zauważyłem spalania oleju po przeróbce tłoków, jeśli brać pod uwagę pomiary na fis bo nie mam bagnetu to cały czas mam max oleju a jestem 5 tys po wymianie oleju. Ogólnie zrobiłem 7 tys od przeróbki i jest spokój z olejem :decayed:

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to ok, coś mi się pomieszało chyba :) Swoją drogą to nieźle jak tylko 0,2 l na 1000 km. gdybym miał takie zużycie to nic bym też nie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię trochę więcej niż 10tys rocznie .. ale myślę ze 4l na cały cykl to będzie max ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obserwując swoje jak i innych doswiadczenia z tego forum wychodzi na to, że 'panika' zaczyna się gdzieś około 150k, wtedy 0.5/1000 wskazuje na poziom około 2/1000 i zaczyna się zabawa ...

Inna sprawa, że jeśli ktoś miał tuningowany sprzęt to ASO odmówi stage'owania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Robię trochę więcej niż 10tys rocznie .. ale myślę ze 4l na cały cykl to będzie max ..

a do silnika wchodzi ok 4,6 L oleju...


Inna sprawa, że jeśli ktoś miał tuningowany sprzęt to ASO odmówi stage'owania.

mój nie był tuningowany, był serwisowany na bieżąco ostatni serwis 9 miesięcy wcześniej a ASO i tak się wypięło na mnie i mi powiedzieli żebym nawet nie liczył na pokrycie kosztów części przez nich, chociaż podczas rozmowy Pan w ASO otwarcie mówił że to jest wada fabryczna tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ...

Dlatego jak słyszę, że ASO 'naprawia' to w stage1 za pomocą komputera, to mi się poprawia humor ;)

Ten słynne Stage1 i 2 mają sens tylko jeśli płaci za to ASO, w każdym innym wypadku, trzeba przerezać tłoki i mieć to z głowy za połowe tej kasy co stage'e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za połowę a wręcz za 1/4 tej kasy co życzą sobie w ASO. Ja jestem zadowolony z efektów przeróbki tłoków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...