Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zestaw naprawczy włącznika świateł


michalm320

Rekomendowane odpowiedzi

zawsze było och i ach na forum ze tylko ori, zamienniki sa beeee a dzis same zamienniki ida , zenada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zadam głupie pytanie...Czy w serwisie też wiercą, ucinają brzeszczotami, ukręcają, jak chcą zdemontowac włącznik? Chyba musi byc prostszy sposób? Na niektórych aukcjach jest link do nagrania na youtube, jak wymienic przełącznik...

Edytowane przez kviat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem ślicznego Audi. Z racji tego, że sam postanowiłem kupić samochód i ściągnąć go do kraju, wnętrze auta nosi "naturalne ślady użytkowania". Ręka Polskiego magika od renowacji i "odpicowywania" wnętrza na sprzedaż w tym przypadku nie miała miejsca... krótko mówiąc wnętrze autka domaga się wprowadzenia kilku poprawek ;). Nie jestem mechanikiem, a jeśli chodzi o kwestię motoryzacji to jestem raczej "laikiem"..., mimo to postanowiłem w miarę możliwości sam doprowadzić moją A4 do jak najlepszego stanu. Na początek postanowiłem zabrać się za wymianę włącznika świateł... Myślałem o kupnie nowego (ale po co jak stary działa...), potem nad renowacją... ale napotkałem na przytoczony w tym temacie zestaw naprawczy włącznika świateł. Większość zdjęć prezentuje efekt końcowy i ewentualnie wskazuje miejsce wykonania "cięci". Oczywiście informacje te były bardzo przydatne, jednak, jako osoba, która nie widziała nigdy "rozmontowanego" włącznika świateł miałem wiele wątpliwości. Postanowiłem, więc pokazać na własnym przykładzie jak przeprowadziłem proces wymiany "plastików". Sposób wyciągnięcia samego włącznika jest świetnie przedstawiony na przytoczonym filmiku, więc ten element pominę.

sb0orp.jpg

11v5zqs.jpg

102uudu.jpg

zkmm1c.jpg

Autko jeszcze nie jest dobrze wyczyszczone, co z resztą widać na zdjęciach.

Narzędzie, jakich używałem to:

1. Piłka z brzeszczotem do metalu (muszę przyznać, że podczas cięcia sporo opiłków wpadło mi do włącznika i na koniec trochę czasu poświęciłem na usunięcie ich za pomocą patyczka do czyszczenia uszu)

2. Śrubokręt (miałem dwa jeden posłużył jako blokada, żeby złącze od świateł nie wpadło gdzieś głębiej, a drugim podważałem zaczepy).

I to tyle..., całość wymiany trwała jakieś 1,5h, ale sprawna wymiana to raczej 10-15min roboty.

Edytowane przez Maciej_87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdjęcia się przydadzą

Masz kolor swing?

Rączka na drzwiach pewnie też wymaga regeneracj, chociaż nie widać na zdjęciach.

U siebie regenerowałem sprayem dobranym w lakierni.

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, elementy wnętrza są w kolorze swing. Jeśli natomiast chodzi o elementy do regeneracji, to jest tego sporo. W zasadzie każdy element wymaga mniejszej bądź większej "korekty". Oczywiście chciałbym to wykonać własnoręcznie i na 99% będę je lakierował sprayem. Pracy jest dużo, ale najpierw muszę się dobrze przygotować teoretycznie. Zdemontowane plastiki z włącznika świateł jeszcze nie wylądowały w koszu, posłużą mi do testów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA na nowe zamienniki nieoryginalne do A4 B7 z funkcją AUTO. Efekt jest taki, że w każdej pozycji palą się światła mijania, a na ostatniej pozycji świateł mijania wywala nawet błąd spalonej żarówki tablicy rejestracyjnej. Efekt jak po zastosowaniu przełącznika z B6, a sprzedawcy sprzedają je jako do dwóch modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Efekt jest taki, że w każdej pozycji palą się światła mijania

A ile to roboty przepiąć piny? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nadziałem na źle działający włącznik i odsyłałem go do sprzedawcy. Lepiej jest kupić już ten zestaw za 10-15 pln, poświęcić 10-15 minut i zrobione jao należy. Sam jestem świeżo po przekładce (jakieś 20 minut temu). Dremel bardzo ułatwia pracę :-)

A z przepianiem pinów to bym nie ryzykował - nigdy nie wiadomo co w takim włączniku siedzi i czy coś się nie sfajczy po takiej operacji.

Naciapane z komórkowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nitroo a ty przepinałeś te piny? Jest to sprawdzone? Jeżeli tak to sprzedawcy sprzedając taki włącznik powinni poinformować osobę kupującą, że kupując ten włącznik do B7 trzeba ingerować w wiązkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są włączniki w wersji HIGH i LOW. Nie wiem, jakie sprzedają na Allegro, bo nie gustuję w zamiennikach, ale zmieniając nawet ori włącznik na inny trzeba patrzeć na jego numer OEM, bo piny w LOW i HIGH idą inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa z przełożeniem takiego wlacznika zwykłego na Auto oryginalnego z końcówką D. Oczywiście mówimy o B7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to kombinatoryka, tym bardziej, że w B6 zasilanie fotochromu idzie z włącznika świateł, a w B7 ze skrzynki bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inne zestawy naprawcze ale u mnie po założeniu pokrętła byly spore luzy w stosunku do orginalnego. Pokrętło udało mi sie zdemontować bez większych uszkodzeń. Podkleiłem je klejem na gorąco i jest git.

Edytowane przez pikaczu2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...