Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odprowadzenie wody z parownika


tekilus

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.06.2018 o 07:59, kubix9417 napisał:

Można aktualizacje zdjec? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można aktualizacje zdjec? 

 

 

Dostęp jest prosty. 

kyG6eBn.jpg

 

Edytowane przez kubix9417
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2014 o 09:34, tekilus napisał:

Witam, jako że szukałem tego tematu i wiele innych osób pytało o to w postach, postanowiłem sam pokazać jak się dostać do odprowadzającej rurki wodę z parownika. W b6/b7 mamy od spodu wszystko przykryte i niechce się ściągać, a podobno gdzieś tam wychodzi ta rureczka. Łatwiej się dostać od środka:

1. Odkręcamy schowek, w moim przypadku najpierw 3 śrubki (klucz 8 w każdym przypadku), po wyjęciu zmieniarki kolejna jedna śrubka od góry schowka, 2 śrubki od dołu schowka i ja jeszcze jedną odkręcałem od lewej strony zdejmując zaślepkę. Schowek luźny, rozdzielamy wszystkie wtyczki i już po sprawie.

2. Odchylamy plastik z prawej strony (na wysokości schowka), który jest na dwa zaczepy zamocowany, następnie plastik w dolnej części. To pozwoli nam odchylić dywanik. Na zdjęciu pierwszym zaznaczyłem uchwyty na plastiki

image.jpg

3. Odpinamy zaślepkę i odręcamy śrubkę (nasadka ? która znajduje się z boku tunelu środkowego (zaznaczonej nr 1). Teraz odchylamy dywanik, odginamy trochę tunel środkowy (spokojnie jest od bardzo giętki) i odchylamy mocniej dywanik aż zobaczymy swobodny dostęp do wężyka zaznaczonego na zdjęciu.

image.jpg

Strzałką zaznaczyłem miejsce rozłączenia wężyka w które można trochę podmuchać kompresorem. u mnie trochę wody poleciało na podłogę garażu.

CAM00877.jpg

Składamy w odwrotnej kolejności. Operacja dość prosta, 30 minut wszystko na spokojnie. Pozdrawiam

Witam czy można prosić o wstawienie ponowne zdjęć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

borykam się również z problemem cieknącej wody spod schowka auta z tym że u mnie problem jest nieco inny, ponieważ woda (tak mi się wydaje) dostaje się przez wirnik wlotu powietrza pod schowkiem. Nie jest to konkretnie że woda wlatuje na wirnik,tylko ta cała "kopułka" na dole jest mokra. Problem występuje w upalne dni gdy klima jest włączona. Dodam że odpływ wody pod aku został udrożniony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może sorki za odgrzanie, ale myślę, że temat zawsze będzie powracał.

Jestem w potrzebie zajrzenia do rurki odpływowej, gdyż po używaniu klimki nic nie cieknie mi pod auto. Problem pojawił mi się z odchyleniem wykładziny, ponieważ jest ona głęboko wsunięta pod plastik tunelu, a on tak łatwo się nie odgina jak to napisano w tutku. Trzyma mi w zaznaczonym na zdjeciu miejscu. Byłbym wdzięczny za bardziej szczegółowe info o wyjęciu wykładziny z tego miejsca. Siłą niczego nie zdziałam, sama w sobie też jest bardzo gruba i sztywna.

Dzięki, pzdr.

IMG_20190611_201208.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze pamiętam to miejsce które zaznaczyłeś jest zaślepką od śruby która dodatkowo trzyma dywan tak coś kojarzę, u mnie sam plastik od tunelu był dość miękki i po męczarniach jakoś mi się udało wyjąć dywan spod niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, słowo klucz to "męczarnia". By się przydało tą zaślepkę zdjąć i odkręcić śrubę od tunelu ale też nie wymyśliłem jak to zrobić.

A od kanału nie da rady podejść tej rurki? Chyba muszę spróbować, bo od środka się póki co poddałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepkę podważasz i odkręcasz torxa pod nią ale i tak niewiele Ci to da.

Poza tym po grzyba chcecie tam grzebać. Woda z rurki wypływa na osłony podwozia i często gęsto nic nie kapie na glebe. Chcesz sprawdzić czy rurka drożna to zdemontuj schowek, wyjmij gumową zatyczke od chłodzenia schowka i jakąś strzykawką lub butelką z dziubkiem wlej w tą dziure ze szklanke wody. Od razu wyleci Ci na glebe. Dostanie się do rurki pod dywany to rozbebeszenie połowy samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Więc nie będę się zabierać. W tutku nie napisał, że to wybebeszanie połowy samochodu. Drożności nie sprawdzę chyba tak jak to opisujesz, nie mam chłodzonego schowka. Chyba dam sobie spokój, ważne, że niema wody pod wykładziną.

Edytowane przez SzczYpior_n1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieważne że nie masz chłodzonego schowka. W każdym B6 nawet jak nie ma chłodzonego schowka to jest zaślepka z uchem. Po zdjęciu schowka masz to na wierzchu. 15 minut roboty, zrzucasz schowek, wyjmujesz zaślepke, wlewasz wode i wiesz czy masz drożny odpływ. Do dzieła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie sprawdzisz. to 10 minut roboty.
Odkręcasz tę śrubę na tunelu, delikatnie poważasz wykładzinę, wysunie się z tunelu i potem odginasz w kierunku fotela, nic nie trzeba wyjmować! wystarczy by mieć dojście.traktujesz
 

Wyciągasz tę spłaszczoną rurkę z tunelu i to samo od góry, zaraz za klimatronikiem.
Podłóż tylko jakieś szmaty, bo jeśli będzie zatkana to trochę syfu poleci.

Bierzesz kawałek drutu w miarę sztywnego i sprężystego, może też być pilot do instalacji elektrycznych.
Mieszasz nim w kierunku nagrzewnicy, i tak samo w tunelu.
spłaszczoną rurkę, traktujesz w umywalce ciepłą wodą z płynem do naczyń...
10 minut i masz drożny układ... Żadna filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...