Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z sensorem oleju


hellbean

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od paru dni mam problem (w samochodzie kuzyna) z sensorem oleju G266, otóż wszystko zaczęło się od wymiany termostatu będącego w okolicy, więc wtyczka została rozłączona i oczywiście zabezpieczona jak również i gniazdo samego sensora. Nie mniej po poskładaniu wszystkiego od razu (w momencie włączenia zapłonu) FIS wywalił błąd sensora i tu jak się po części okazało uszkodzone były przewody przy wtyczce (co już kiedyś ponoć było naprawiane). Reasumując została wymieniona wtyczka jak i sam sensor oraz olej (który też podobno bywa problemem). Sprawdziłem kable od wtyczki do puszki gdzie znajduje się ECU i tu problemu nie ma.

Aktualnie sytuacja wygląda tak (po wymianie wtyczki): przy włączeniu zapłonu (bądź silnika) FIS pokazuje OK i następnie po ok minucie wywala błąd, aczkolwiek teraz czasami pokazuje temperaturę oleju (choć chyba błędną bo jakoś sporo ponad 120st C), co wcześniej w ogóle się nie pokazywało (od czasu wymiany licznika na FIS jakieś 2 m-c temu - aczkolwiek przez ten czas nie było też problemu z sensorem, tylko brak wskazań temperatury oleju).

Wygląda to jednak jakby gdzieś po drodze byłą jakaś przerwa, czy macie jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić? Albo dokąd idą przewody z tej skrzynki ECU, czy bezpośrednio do licznika (gdzie średnio mogłem je znaleźć) czy jeszcze gdzieś indziej? Albo może wiecie jakie mają być wartości rezystancji (do testów) na tym sensorze G266, aby ten nowy również sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ma jakiś wpływ na sensor oleju? Szczerze nie mam pojęcia, żadnego fault'a nie ma na VAGu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz zmieniłeś licznik pojeździłeś trochę i licznik domaga się sprawdzenia stanu oleju. Błędów nie będzie no może jak sensor jest uszkodzony to w liczniku. Sprawdź czy takowe są jak nie ma to na włączonym zapłonie otwórz i zamknij maskę. Jak to nie pomoże to sprawdź czy masz czujnik maski sprawny a jak go nie masz to uzupełnij braki. W niektórych licznikach dało się wykodować ale nie pamiętam w których

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na początek sprawdzę ten czujnik maski, aczkolwiek jak dobrze rozumiem Twoją wypowiedź, w liczniku też jest jakiś sensor? Bo ogólnie mam jeszcze jeden problem, ponieważ walczę z za niską temperaturą i na liczniku i na komputerze, tak więc może z licznikiem jest jakiś problem. A co do kodowania to w tym liczniku niestety tego się nie da zrobić bo już sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu chłodzącego. O to mi chodziło czy w liczniku jest jeszcze jakiś układ sterując tym ustrojstwem, bo z grubsza to jak widzę to zasada jego działania jest dość banalna a ewentualnie chciałbym się upewnić czy możliwe, że to sam licznik generuje problem. Może uda mi się wrzucić inny licznik do testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kolego żadnych błędów z G62, licznik widzi mniej więcej to co na blacie i pokrywa się to z climatroniciem i powiedzmy, że jest to 70st.C na blacie zaś VAG-COM -> engine 80st.C.

a takie błędy były w liczniku:

01176 - Key

07-00 - Signal to Low

01177 - Engine Control Unit

49-00 - No Communications

01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)

49-10 - No Communications - Intermittent

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

01311 - Information Data Bus

37-00 - Faulty

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

27-00 - Implausible Signal

z czego to ostatnie po naszych naprawach zniknęło (tj. 27-00 - Implausible Signal)

natomiast grupa Engine jest czysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to powraca wszystko poza tym ostatnim, co do licznika to postaram się jutro dowiedzieć bo jak pisałem na początku, to nie mój samochód, a nawet miałem go dziś w rękach bo widziałem ze to VDO ale jakoś nie zarejestrowałem roku produkcji.

---------- Post dopisany 28-07-2014 at 16:16 ---------- Poprzedni post napisany 25-07-2014 at 23:46 ----------

Niestety właściciel auta nie znalazł roku produkcji, ale podmienił ten licznik ze starym półfisem i na nim sensora nie wywaliło. Tak więc można zakładać, że licznik jest uszkodzony czy może wymaga on jakiejś adaptacji? Bo tak jak mówię do czasu aż nie zaczęliśmy grzebać przy tym układzie nie pokazywał temperatury, która teraz się pojawia na pewien czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...