Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na biało


Aragon99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, posiadam od niedawna Audi A4 B7 2.0tdi 170KM silnik BRD.

Od niedawana pojawił się problem z kopceniem na biało oraz lekkim falowaniem obrotów, dym jest gryzący, problem występuje na zimnym silniku.  Jak się rozgrzeje wszystko jest ok.

Byłem z nim w serwisie gdzie robią pompowtryski, podłączyli pod kompa na rozgrzanym silniku, parametry wzorowe.

W czym szukać problemu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie sprawdzam już codziennie. Płyn w tym samym stanie. Olej też. Świeżo wymieniony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to jesli nie bierze plynu i oleju to moze sprawdz chlodniczke egr.

trzeba kawalek rurki nie pamietam jakie Fi, zdaje sie ze 35mm i weze dochodzace do chlodniczki zlaczyc. pojezdzic i obserwowac czy dalej kopci.

wlasciwie to zawsze kopci czy tylko po odpaleniu jak sie nie nagrzeje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po odpaleniu. Jak temperatura zaczyna rosnąć już wszystko jest ok. Przestaje kopcic. Czuć też trzęsienie całą budą chwilowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze warto sprawdzic ta chlodniczke EGR ... jak jest delikatne pekniecie to przy wylaczaniu silnika kiedy nie ma cisnienia troche plynu dostaje sie do dolotu i spala sie przy odpalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Panowie, albo ubywa plynu albo nie :) 

Jeżeli chłodniczka jest nieszczelna to płyn będzie ubywał i faktycznie, po nocy płynu się w niej nazbiera a potem to wyparuje i chmura białej pary będzie występowała.

I tak jak kolega pisze, żeby to sprawdzić to dwa węże od chłodniczki połączyć, i sprawdzić czy dalej są te same objawy. A rurka to fi 21 chyba 

Dobrze jest też sprawdzić spaliny w układzie chłodzenia. Jeżeli chłodniczka nieszczelna to i spaliny będą w płynie.

Edytowane przez Osiollekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.08.2017 o 18:46, Osiollekk napisał:

No ale Panowie, albo ubywa plynu albo nie :) 

Jeżeli chłodniczka jest nieszczelna to płyn będzie ubywał i faktycznie, po nocy płynu się w niej nazbiera a potem to wyparuje i chmura białej pary będzie występowała.

I tak jak kolega pisze, żeby to sprawdzić to dwa węże od chłodniczki połączyć, i sprawdzić czy dalej są te same objawy. A rurka to fi 21 chyba 

Dobrze jest też sprawdzić spaliny w układzie chłodzenia. Jeżeli chłodniczka nieszczelna to i spaliny będą w płynie.

Miałem taki przykład,że jednego dnia kopcił a drugiego nie.

Było to dziwne, z uwagi na to,że wiedziałem,że mam pękniętą chłodniczke. Bo zanim przyszła nowa to troche minęło.

A po zmianie jest ok :thumbup1:

Obroty ok:thumbup1:

Nie kopci (na biało):patrzy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się dołączyć? Mam taki problem, moja A4 TDI kopci tylko na jałowym biegu, wtedy lekko falują obroty, trochę trzęsie budą, jak ruszam i jadę to zero dymu, moc jest tak jak była. Wtryski czy regulacja kątów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2017 o 14:54, ePasjonat napisał:

Mogę się dołączyć? Mam taki problem, moja A4 TDI kopci tylko na jałowym biegu, wtedy lekko falują obroty, trochę trzęsie budą, jak ruszam i jadę to zero dymu, moc jest tak jak była. Wtryski czy regulacja kątów?

Na tej podstawie nikt Ci nic nie powie :)
Musisz zrobić logi, ale i na tej podstawie pewnie będzie ciężko.

Kopci na biało? Mocno, troche? Tylko na zimnym? Czy zawsze? Olej ubywa, czy w normie? A może stan rośnie? Może ubywa płyn chłodniczy? Może ubywa płyn a przybywa oleju?
Jak tam EGR? Działa? Czyszczony kiedyś? O turbo coś możesz powiedzieć? 

Regulacja wałków rozrządu na pewno nie zaszkodzi. Tylko, należałoby wyregulować ssący, patrząc na vcds'a, i koniecznie wydechowy, względem ssącego. Bo to jest w tym najważniejsze.

Wtryski tak samo mogą niedomagać, ale po co od razu je regenerować, za kupe kasy, skoro można sprawdzić te rzeczy które wymieniłem wyżej, u siebie w garażu, praktycznie za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Hmm u mnie jest podobnie a mianowicie :

A4b7 2.0 tdi BPW

1.Przy rozgrzanym silniku strasznie kopci na biało, na zimnym nic się nie dzieje.

2.Przed kopceniem miałem rano problem z odpaleniem auta,jak zaczął kopcic problem z odpalaniem znikł.

3.Systematycznie ubywa płynu chłodniczego,cieknie pod zbiorniczkiem.

4.Zawór EGR zaślepiony

Mechanik w ciemno powiedział mi ,że wymiana głowicy,planowanie, wymiana gumek na pompowtryskach.

Pomóżcie może mieliście taki przypadek,co robic?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2017 o 10:52, kamilekA4B7 napisał:

3.Systematycznie ubywa płynu chłodniczego,cieknie pod zbiorniczkiem.

Ten fragment świadczy o przedmuchu spalin do płynu chłodniczego.

Należy sprawdzić testem na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To potwierdzi usterkę uszczelki, głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2017 o 22:17, Pawelkiwi napisał:

Ten fragment świadczy o przedmuchu spalin do płynu chłodniczego.

Należy sprawdzić testem na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To potwierdzi usterkę uszczelki, głowicy.

Ale kluczowe dla tego stwierdzenia, że to uszczelka/głowica jest zdanie "... cieknie pod zbiorniczkiem". Zgadza się?
Bo jeżeli tylko systematycznie ubywa płynu no to przyczyn może być co najmniej kilka.

Pawelkiwi, bo chyba ogarniasz temat, czy w sytuacji kiedy ubywa płynu, pod zbiorniczkiem jest mokro, tzn jak dotknę ręką to mam mokrawe palce, tester pokazuje CO2 w obiegu, to może być słychać takie przelewanie się wody podczas gazowania na postoju?
Bo coś takiego dzieje się teraz u brata w BRD, i jestem ciekawy, czy takie przelewanie się wody faktycznie może występować, i ktoś się z tym spotkał, i to efekt przedmuchów, czy to w ogóle coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo uszczelka, albo głowica pęknięta. tak czy inaczej chyba się nie obędzie bez zdjęcia czapki i jej sprawdzenia.

pod korkiem nie widać oczek płynu w oleju? albo majonezu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Osiollekk napisał:

Ale kluczowe dla tego stwierdzenia, że to uszczelka/głowica jest zdanie "... cieknie pod zbiorniczkiem". Zgadza się?

Kluczowe do potwierdzenia jest sprawdzenie obecności CO2 w płynie chłodniczym.

Wyciekanie z przelewu zbiorniczka tylko potwierdzi tą diagnostykę.

Dlaczego wycieka? Najczęściej powodem tego jest to że gazy wydechowe wypierają płyn chłodniczy z układu chłodzącego. Tworzy się pęcherz gazów który rośnie a płyn wzrasta w zbiorniczku wyrównawczym. Wzrastanie jego stanu kończy się wylewaniem z nadmiaru czego efektem jest mokro pod zbiorniczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nawet z pełnego zbiorniczka wyrównawczego się nic przez przelew nie wyleje, jak w układzie chłodzenia nie pojawi się wyższe ciśnienie niż 1,5 bara, bo na tyle mniej więcej jest zawór zabezpieczający w korku ustawiony. :decayed:

Ciśnienie o takiej wartości w płaszczu wodnym silnika który nie ma przedmuchu spalin do układu chłodzenia ( w normalnej, dopuszczalnej  temperaturze jego pracy ) się nie pojawi . Dla tego jak jest się pewnym że chłodnica spalin jest szczelna , silnik się nie przegrzewa, a po zmianie korka wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym na inny dalej wywala płyn dołem , to z czystym sumieniem można zwalać głowicę :P:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i prosze o pomoc a mianowicie jak w temacie chodzi o dym bialy. Silnik BPW , wywalony dpf,  dymienie zaczyna sie po zmianie biegow na przyspieszeniu 2-3 sekundy potem spokoj.

Prosze o porade co mam sprawdzic i gdzie spojrzec.

 

Dodam ze plynu nie ubywa tylko olej spadl do minimum

 

 

Edytowane przez razor01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek przestudiuj ten temat :

Jeżeli po jego przestudiowaniu nie będziesz w stanie sam określić przyczyny , to jeszcze raz dokładnie opisz w jakich warunkach i występuje problem z dymieniem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2017 o 03:24, razor01 napisał:

Witam wszystkich i prosze o pomoc a mianowicie jak w temacie chodzi o dym bialy. Silnik BPW , wywalony dpf,  dymienie zaczyna sie po zmianie biegow na przyspieszeniu 2-3 sekundy potem spokoj.

Prosze o porade co mam sprawdzic i gdzie spojrzec.

 

Dodam ze plynu nie ubywa tylko olej spadl do minimum

 

 

Usterka naprawiona? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...