Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na biało


Aragon99

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.09.2017 o 22:36, Osiollekk napisał:

Na tej podstawie nikt Ci nic nie powie :)
Musisz zrobić logi, ale i na tej podstawie pewnie będzie ciężko.

Kopci na biało? Mocno, troche? Tylko na zimnym? Czy zawsze? Olej ubywa, czy w normie? A może stan rośnie? Może ubywa płyn chłodniczy? Może ubywa płyn a przybywa oleju?
Jak tam EGR? Działa? Czyszczony kiedyś? O turbo coś możesz powiedzieć? 

Regulacja wałków rozrządu na pewno nie zaszkodzi. Tylko, należałoby wyregulować ssący, patrząc na vcds'a, i koniecznie wydechowy, względem ssącego. Bo to jest w tym najważniejsze.

Wtryski tak samo mogą niedomagać, ale po co od razu je regenerować, za kupe kasy, skoro można sprawdzić te rzeczy które wymieniłem wyżej, u siebie w garażu, praktycznie za darmo.

na allegro  można kupić tester głowicy i wyeliminować jedna usterkę głowicy bądź uszczelkę  łatwo i niedrogo ok30-50zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam długo mnie nie było kopcic przestal po przeczyszczeniu odmy , rurka nie orginalna,  zgięta była w jednym miejscu i nazbieralo sie tam jakiegoś syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, rafal83_1983 napisał:

na allegro  można kupić tester głowicy i wyeliminować jedna usterkę głowicy bądź uszczelkę  łatwo i niedrogo ok30-50zł z wysyłką

Mialem tester, i bardzo dziwna sprawa, bo walilo mi plynem w turbo, czyli w wydech, a tester nie pokaxywal co2 w obiegu. 

A znowu u brata jak glowica byla popekana, to kilka sekund i testar zmienial kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa wygląda tak 2.0 BRD 2007r kupiłem kilka tygodni temu przejechane 136tys mil w ciągu kilku dni przejechane ok 900mil dzień odpoczynku pozniej lecialem na lotnisko zawieźć Koleszke po przejrzeniu ok 40 mil autostrada stajemy na zjeździe zapala się brak wody poszliśmy coś zjeść kupiłem wodę żeby dolać nie było płynu po ok 15 minutach wlewam 1,5l wody chce odpalić zakrwcil raz i nie miał siły przekręcić po kilku sekundach chce odpalić i kręci i nie może załapać po chwili łapie i w kominów wypada duża ilość pary nie próbowałem dalej jeździć odpalac laweta pod dom. Uszczelka ostatecznie czy ominąć chłodzenie egr i sprawdzić przed odstawieniem na warsztat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Co by nie tworzyć nowego wątku dopisze tu. 

Panowie to początek czegoś złego czy jak to wygląda z kopceniem na zimnym ? https://youtu.be/_t9mKzjQLWo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2019 o 10:04, Krzysiukris napisał:

Witam . Co by nie tworzyć nowego wątku dopisze tu. 

Panowie to początek czegoś złego czy jak to wygląda z kopceniem na zimnym ? https://youtu.be/_t9mKzjQLWo 

Mam tak samo na zimnym i dręczy mnie to od dłuższego czasu, może ktoś odpowie, ale pewnie chłodnica egr to jest z tego co pamiętam, a czuć u ciebie jakby spalony olej po uruchomieniu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje abyś zaczął sprawdzanie od odmy czy jest drożna

(test na szybko podczas pracy silnika  (rozgrzany) odkręcasz korek wlewu oleju, jeżeli będzie syczało - nie drożna odma ,dodatkowo wyjmij bagnet stanu oleju nie powinno byc w nim żadnego ciśnienia. Sprawdź jeszcze czy w płynie chłodzącym nie ma tłustej zawiesiny )

Drugi etap szczelność uszczelki pod głowicą preparatem z allegro za 2o- pln

Jak masz możliwość podepnij vcds aby sprawdzić stan wtrysków oraz konta synchronizacji i test egr.

Częstym objawem uszkodzonego wtrysku lub uszkodzonej na nm uszczelki jest drżenie kabiny auta, ciężkie odpalanie oraz ostry  zapach spalin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2019 o 10:14, jacek13 napisał:

Proponuje abyś zaczął sprawdzanie od odmy czy jest drożna

(test na szybko podczas pracy silnika  (rozgrzany) odkręcasz korek wlewu oleju, jeżeli będzie syczało - nie drożna odma ,dodatkowo wyjmij bagnet stanu oleju nie powinno byc w nim żadnego ciśnienia. Sprawdź jeszcze czy w płynie chłodzącym nie ma tłustej zawiesiny )

Drugi etap szczelność uszczelki pod głowicą preparatem z allegro za 2o- pln

Jak masz możliwość podepnij vcds aby sprawdzić stan wtrysków oraz konta synchronizacji i test egr.

Częstym objawem uszkodzonego wtrysku lub uszkodzonej na nm uszczelki jest drżenie kabiny auta, ciężkie odpalanie oraz ostry  zapach spalin.

 

Powiem tak ogólnie jeśli chodzi o dymienie u mnie to jest to tylko taki "biały baczek" podczas uruchamiania silnika właściwie to zimnego silnika i wtedy tak dzieje bo potem nie widać nic jak już pracuje. Jeśli chodzi o wtryski to sprawdzałem na vcds i było ok, egr czyscilem, były też objawy szarpania po spokojnej jeździe, teraz nic kompletnie. Odme też kiedyś patrzyłem, odpinalem rurkę idącą do dolotu powietrza, filtra i ogólnie to czuć było powietrze więc to chyba nie to. Jest podejrzenie na turbo lub pierścienie olejowe, bo jestem na etapie sprawdzania czy bierze trochę oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak dzisiaj sprawdziłem turbo i węże do filtra i do intercoolera i była widoczna moim zdaniem nie znaczna ilość oleju ale turbo jakieś zasyfione jest.. Foto niżej. Natomiast luzu wzdluznego nie ma a osiowu na boki bardzo nieznaczny. Co myślicie o tym turbo i tym kopceniu? 

IMG_20191119_104357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz ciśnienie na cylindrach tak jak zamierzasz pozwoli to na dalszą diagnozę,  czy olej ubywa?

jakie miałeś dane z vcd odnośnie wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dane z wtryskow to nie zapisałem ich a nie mam jak teraz sprawdzić ich bo mi kabel do auta padł... Jeśli chodzi o olej to tak trochę ubywa choć ciężko też stwierdzić ile bo najpierw miałem miskę nieszczelna po tym jak kupiłem to wymieniłem olej i sprawdzali czy była wymieniana pompa oleju z 1.9. Poprawili to ale się okazuje że prawdopodobnie uszczelniacz na wale też wysiadł i się saczy. Też do końca nie wiem czy dobrze został wycięty i wyprogramowany dpf i soft zrobiony. A kopci tak na biało przy zimnym silniku a tak to może przy większym depnieciu pod obciążeniem bardzo lekko zadymi na czarno ale minimalnie. A kończąc to na cylindrach chciałbym zmierzyć ciśnienie tylko graty muszę kupić bo mówili że to mogą być pierścienie no i ewentualnie można by spróbować płukanke zrobić wtedy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem, wywala mi płyn chlodniczy korkiem, auto na postoju kopci na biało czy zimne czy ciepłe. Jadę np 15km, zatrzymam się na skrzyżowaniu i zaczyna kopcić. Czasami też trzęsie budą.

 

Uszczelka pod głowicą wymieniona z pół roku temu, wtryski 300km temu robione.

Komputer nic nie pokazuje  

Co to może być bo już zgłupiałem calkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica spalin? sprawdzałeś może? trzeba zrobić bypass na wężach dochodzących do niej. można też sprawdzić szczelność jej ciśnieniowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, moniuh napisał:

chłodnica spalin? sprawdzałeś może? trzeba zrobić bypass na wężach dochodzących do niej. można też sprawdzić szczelność jej ciśnieniowo

Dzisiaj będe to robił. Mam nadzieję, że to będzie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem taki problem. Dymił okrutnie, okazało się że to zapchana odma i przez to rozszczelniło mi turbo, które ciągnęło olej. Niestety odma jest zintegrowana z pokrywą zaworów więc zapłaciłem za samą pokrywę ponad 700zł (nowa bez kosztu montażu). Po zamontowaniu pokrywy oczyszczeniu kolektora, regeneracji turbiny, problem się skończył. Wóz śmiga aż miło. Dodatkowo musiałem trochę jeszcze go przepalić się bo olej był również w wydechu. 

 

Głupia odma a mogła spowodować zatarcie silnika, rozszczelnienie simeringów albo i mogłaby wydmuchać uszczelkę. Turbo aż ciekło olejem. Po całej akcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w bpw 2.0 a4b7 kopcenie ,przyczyną gniazda pompowtrysków wyżłobine rowki paliwo i powietrze przebieg 140000 głowica full rgeneracja spalanie 7 l cykl miejski pozdrawiam

20210116_115002.jpg

20210116_114951.jpg

20200807_181447.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odebrałem 2 dni temu swoje 2.0tdi BPW - (słupek od 1.9 AVF, DPF OFF, EGR OFF + chip tuning) po regeneracji turbiny i wsadzeniu większego wirnika. (We wcześniejszej ori turbo cięła się geometria i były luzy na wirniku)

Po odpaleniu na nowej turbinie okazało się, że samochód kopci na temperaturze roboczej, wolnych obrotach i przy większym obciążeniu na siwo-niebiesko, chmura ma zapach oleju.

Co mogło pójść nie tak?

Przed regeneracją nie było żadnych problemów z kopceniem, nawet na zimnym motorze przy mrozach -15*C swap słupka robiony we wrześniu i zrobione na nim 30 tys km.

Wykluczam wtryskiwacze, głowicę i UPG bo oleju nie ubywa ani nie przybywa, płyn chłodniczy w normie nie ma bąbelków i nie śmierdzi spalinami, auto pali od strzała i chodzi cichutko i równiutko oraz jedzie jak trzeba.

F2F9C31F-FDB6-48E1-9EAC-FCAF3928D013.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...