Jump to content
2 2
Aragon99

Kopci na biało

Recommended Posts

W dniu 8.09.2017 o 14:54, ePasjonat napisał:

Mogę się dołączyć? Mam taki problem, moja A4 TDI kopci tylko na jałowym biegu, wtedy lekko falują obroty, trochę trzęsie budą, jak ruszam i jadę to zero dymu, moc jest tak jak była. Wtryski czy regulacja kątów?

Na tej podstawie nikt Ci nic nie powie :)
Musisz zrobić logi, ale i na tej podstawie pewnie będzie ciężko.

Kopci na biało? Mocno, troche? Tylko na zimnym? Czy zawsze? Olej ubywa, czy w normie? A może stan rośnie? Może ubywa płyn chłodniczy? Może ubywa płyn a przybywa oleju?
Jak tam EGR? Działa? Czyszczony kiedyś? O turbo coś możesz powiedzieć? 

Regulacja wałków rozrządu na pewno nie zaszkodzi. Tylko, należałoby wyregulować ssący, patrząc na vcds'a, i koniecznie wydechowy, względem ssącego. Bo to jest w tym najważniejsze.

Wtryski tak samo mogą niedomagać, ale po co od razu je regenerować, za kupe kasy, skoro można sprawdzić te rzeczy które wymieniłem wyżej, u siebie w garażu, praktycznie za darmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam .Hmm u mnie jest podobnie a mianowicie :

A4b7 2.0 tdi BPW

1.Przy rozgrzanym silniku strasznie kopci na biało, na zimnym nic się nie dzieje.

2.Przed kopceniem miałem rano problem z odpaleniem auta,jak zaczął kopcic problem z odpalaniem znikł.

3.Systematycznie ubywa płynu chłodniczego,cieknie pod zbiorniczkiem.

4.Zawór EGR zaślepiony

Mechanik w ciemno powiedział mi ,że wymiana głowicy,planowanie, wymiana gumek na pompowtryskach.

Pomóżcie może mieliście taki przypadek,co robic?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.09.2017 o 10:52, kamilekA4B7 napisał:

3.Systematycznie ubywa płynu chłodniczego,cieknie pod zbiorniczkiem.

Ten fragment świadczy o przedmuchu spalin do płynu chłodniczego.

Należy sprawdzić testem na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To potwierdzi usterkę uszczelki, głowicy.


Regulamin Forum !

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.09.2017 o 22:17, Pawelkiwi napisał:

Ten fragment świadczy o przedmuchu spalin do płynu chłodniczego.

Należy sprawdzić testem na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To potwierdzi usterkę uszczelki, głowicy.

Ale kluczowe dla tego stwierdzenia, że to uszczelka/głowica jest zdanie "... cieknie pod zbiorniczkiem". Zgadza się?
Bo jeżeli tylko systematycznie ubywa płynu no to przyczyn może być co najmniej kilka.

Pawelkiwi, bo chyba ogarniasz temat, czy w sytuacji kiedy ubywa płynu, pod zbiorniczkiem jest mokro, tzn jak dotknę ręką to mam mokrawe palce, tester pokazuje CO2 w obiegu, to może być słychać takie przelewanie się wody podczas gazowania na postoju?
Bo coś takiego dzieje się teraz u brata w BRD, i jestem ciekawy, czy takie przelewanie się wody faktycznie może występować, i ktoś się z tym spotkał, i to efekt przedmuchów, czy to w ogóle coś innego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo uszczelka, albo głowica pęknięta. tak czy inaczej chyba się nie obędzie bez zdjęcia czapki i jej sprawdzenia.

pod korkiem nie widać oczek płynu w oleju? albo majonezu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Osiollekk napisał:

Ale kluczowe dla tego stwierdzenia, że to uszczelka/głowica jest zdanie "... cieknie pod zbiorniczkiem". Zgadza się?

Kluczowe do potwierdzenia jest sprawdzenie obecności CO2 w płynie chłodniczym.

Wyciekanie z przelewu zbiorniczka tylko potwierdzi tą diagnostykę.

Dlaczego wycieka? Najczęściej powodem tego jest to że gazy wydechowe wypierają płyn chłodniczy z układu chłodzącego. Tworzy się pęcherz gazów który rośnie a płyn wzrasta w zbiorniczku wyrównawczym. Wzrastanie jego stanu kończy się wylewaniem z nadmiaru czego efektem jest mokro pod zbiorniczkiem.


Regulamin Forum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale nawet z pełnego zbiorniczka wyrównawczego się nic przez przelew nie wyleje, jak w układzie chłodzenia nie pojawi się wyższe ciśnienie niż 1,5 bara, bo na tyle mniej więcej jest zawór zabezpieczający w korku ustawiony. :decayed:

Ciśnienie o takiej wartości w płaszczu wodnym silnika który nie ma przedmuchu spalin do układu chłodzenia ( w normalnej, dopuszczalnej  temperaturze jego pracy ) się nie pojawi . Dla tego jak jest się pewnym że chłodnica spalin jest szczelna , silnik się nie przegrzewa, a po zmianie korka wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym na inny dalej wywala płyn dołem , to z czystym sumieniem można zwalać głowicę :P:whistling:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich i prosze o pomoc a mianowicie jak w temacie chodzi o dym bialy. Silnik BPW , wywalony dpf,  dymienie zaczyna sie po zmianie biegow na przyspieszeniu 2-3 sekundy potem spokoj.

Prosze o porade co mam sprawdzic i gdzie spojrzec.

 

Dodam ze plynu nie ubywa tylko olej spadl do minimum

 

 

Edited by razor01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek przestudiuj ten temat :

Jeżeli po jego przestudiowaniu nie będziesz w stanie sam określić przyczyny , to jeszcze raz dokładnie opisz w jakich warunkach i występuje problem z dymieniem :hi:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.12.2017 o 03:24, razor01 napisał:

Witam wszystkich i prosze o pomoc a mianowicie jak w temacie chodzi o dym bialy. Silnik BPW , wywalony dpf,  dymienie zaczyna sie po zmianie biegow na przyspieszeniu 2-3 sekundy potem spokoj.

Prosze o porade co mam sprawdzic i gdzie spojrzec.

 

Dodam ze plynu nie ubywa tylko olej spadl do minimum

 

 

Usterka naprawiona? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.09.2017 o 22:36, Osiollekk napisał:

Na tej podstawie nikt Ci nic nie powie :)
Musisz zrobić logi, ale i na tej podstawie pewnie będzie ciężko.

Kopci na biało? Mocno, troche? Tylko na zimnym? Czy zawsze? Olej ubywa, czy w normie? A może stan rośnie? Może ubywa płyn chłodniczy? Może ubywa płyn a przybywa oleju?
Jak tam EGR? Działa? Czyszczony kiedyś? O turbo coś możesz powiedzieć? 

Regulacja wałków rozrządu na pewno nie zaszkodzi. Tylko, należałoby wyregulować ssący, patrząc na vcds'a, i koniecznie wydechowy, względem ssącego. Bo to jest w tym najważniejsze.

Wtryski tak samo mogą niedomagać, ale po co od razu je regenerować, za kupe kasy, skoro można sprawdzić te rzeczy które wymieniłem wyżej, u siebie w garażu, praktycznie za darmo.

na allegro  można kupić tester głowicy i wyeliminować jedna usterkę głowicy bądź uszczelkę  łatwo i niedrogo ok30-50zł z wysyłką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam długo mnie nie było kopcic przestal po przeczyszczeniu odmy , rurka nie orginalna,  zgięta była w jednym miejscu i nazbieralo sie tam jakiegoś syfu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, rafal83_1983 napisał:

na allegro  można kupić tester głowicy i wyeliminować jedna usterkę głowicy bądź uszczelkę  łatwo i niedrogo ok30-50zł z wysyłką

Mialem tester, i bardzo dziwna sprawa, bo walilo mi plynem w turbo, czyli w wydech, a tester nie pokaxywal co2 w obiegu. 

A znowu u brata jak glowica byla popekana, to kilka sekund i testar zmienial kolor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie sprawa wygląda tak 2.0 BRD 2007r kupiłem kilka tygodni temu przejechane 136tys mil w ciągu kilku dni przejechane ok 900mil dzień odpoczynku pozniej lecialem na lotnisko zawieźć Koleszke po przejrzeniu ok 40 mil autostrada stajemy na zjeździe zapala się brak wody poszliśmy coś zjeść kupiłem wodę żeby dolać nie było płynu po ok 15 minutach wlewam 1,5l wody chce odpalić zakrwcil raz i nie miał siły przekręcić po kilku sekundach chce odpalić i kręci i nie może załapać po chwili łapie i w kominów wypada duża ilość pary nie próbowałem dalej jeździć odpalac laweta pod dom. Uszczelka ostatecznie czy ominąć chłodzenie egr i sprawdzić przed odstawieniem na warsztat? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . Co by nie tworzyć nowego wątku dopisze tu. 

Panowie to początek czegoś złego czy jak to wygląda z kopceniem na zimnym ? https://youtu.be/_t9mKzjQLWo 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.09.2019 o 10:04, Krzysiukris napisał:

Witam . Co by nie tworzyć nowego wątku dopisze tu. 

Panowie to początek czegoś złego czy jak to wygląda z kopceniem na zimnym ? https://youtu.be/_t9mKzjQLWo 

Mam tak samo na zimnym i dręczy mnie to od dłuższego czasu, może ktoś odpowie, ale pewnie chłodnica egr to jest z tego co pamiętam, a czuć u ciebie jakby spalony olej po uruchomieniu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuje abyś zaczął sprawdzanie od odmy czy jest drożna

(test na szybko podczas pracy silnika  (rozgrzany) odkręcasz korek wlewu oleju, jeżeli będzie syczało - nie drożna odma ,dodatkowo wyjmij bagnet stanu oleju nie powinno byc w nim żadnego ciśnienia. Sprawdź jeszcze czy w płynie chłodzącym nie ma tłustej zawiesiny )

Drugi etap szczelność uszczelki pod głowicą preparatem z allegro za 2o- pln

Jak masz możliwość podepnij vcds aby sprawdzić stan wtrysków oraz konta synchronizacji i test egr.

Częstym objawem uszkodzonego wtrysku lub uszkodzonej na nm uszczelki jest drżenie kabiny auta, ciężkie odpalanie oraz ostry  zapach spalin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.11.2019 o 10:14, jacek13 napisał:

Proponuje abyś zaczął sprawdzanie od odmy czy jest drożna

(test na szybko podczas pracy silnika  (rozgrzany) odkręcasz korek wlewu oleju, jeżeli będzie syczało - nie drożna odma ,dodatkowo wyjmij bagnet stanu oleju nie powinno byc w nim żadnego ciśnienia. Sprawdź jeszcze czy w płynie chłodzącym nie ma tłustej zawiesiny )

Drugi etap szczelność uszczelki pod głowicą preparatem z allegro za 2o- pln

Jak masz możliwość podepnij vcds aby sprawdzić stan wtrysków oraz konta synchronizacji i test egr.

Częstym objawem uszkodzonego wtrysku lub uszkodzonej na nm uszczelki jest drżenie kabiny auta, ciężkie odpalanie oraz ostry  zapach spalin.

 

Powiem tak ogólnie jeśli chodzi o dymienie u mnie to jest to tylko taki "biały baczek" podczas uruchamiania silnika właściwie to zimnego silnika i wtedy tak dzieje bo potem nie widać nic jak już pracuje. Jeśli chodzi o wtryski to sprawdzałem na vcds i było ok, egr czyscilem, były też objawy szarpania po spokojnej jeździe, teraz nic kompletnie. Odme też kiedyś patrzyłem, odpinalem rurkę idącą do dolotu powietrza, filtra i ogólnie to czuć było powietrze więc to chyba nie to. Jest podejrzenie na turbo lub pierścienie olejowe, bo jestem na etapie sprawdzania czy bierze trochę oleju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak dzisiaj sprawdziłem turbo i węże do filtra i do intercoolera i była widoczna moim zdaniem nie znaczna ilość oleju ale turbo jakieś zasyfione jest.. Foto niżej. Natomiast luzu wzdluznego nie ma a osiowu na boki bardzo nieznaczny. Co myślicie o tym turbo i tym kopceniu? 

IMG_20191119_104357.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmierz ciśnienie na cylindrach tak jak zamierzasz pozwoli to na dalszą diagnozę,  czy olej ubywa?

jakie miałeś dane z vcd odnośnie wtrysków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o dane z wtryskow to nie zapisałem ich a nie mam jak teraz sprawdzić ich bo mi kabel do auta padł... Jeśli chodzi o olej to tak trochę ubywa choć ciężko też stwierdzić ile bo najpierw miałem miskę nieszczelna po tym jak kupiłem to wymieniłem olej i sprawdzali czy była wymieniana pompa oleju z 1.9. Poprawili to ale się okazuje że prawdopodobnie uszczelniacz na wale też wysiadł i się saczy. Też do końca nie wiem czy dobrze został wycięty i wyprogramowany dpf i soft zrobiony. A kopci tak na biało przy zimnym silniku a tak to może przy większym depnieciu pod obciążeniem bardzo lekko zadymi na czarno ale minimalnie. A kończąc to na cylindrach chciałbym zmierzyć ciśnienie tylko graty muszę kupić bo mówili że to mogą być pierścienie no i ewentualnie można by spróbować płukanke zrobić wtedy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...