Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Znaczenie ET Felgi


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam opony 235x45x17 , chce kupić felgi 17x7,5 tylko nie wiem jakie ET czy 37 czy 45 ??? Auto obniżone 30 mm.

pomożecie ? by nie obcierało ?

i takie i takie będą pasowały spokojnie.

bierz 37 bedzie szerzej stała , a nic nie powinno trzeć :th:

Oczywiście wszystko to prawda. Ja dodam jeszcze tylko, że do tych opon jeżeli miałbyś taki wybór weź szerokość 8J felgi. 235 to już spory paput i bedzie lepiej wyglądał na szerszej feldze wizualnie. Jak dajesz szersze papcie na weższe felgi to wychodzą takie balony. Dobre jest to, jak ty, lub twoja pani lubi zaliczać krawężniki, ale wizualnie suer wygląda szeroka felga z tak jakby na siłe naciągniętą na nią oponą. Tzw "german style" :evil:. Oczywiście im niższe ET w tym przypadku porządane samochód będzie wydawał się szerszy i nawet te odrobine błotka na błotnikach jest warte tych wszystkich zazdrosnych spojżeń. Osobiście gdybym jak kupował do swojej fury alu to brałbym 225/45R17 na feldze 17/8J ET32-38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przy 8" szerokości felgi nie ma mowy o german style na kapciu 225. Musiałaby byc felga 10", lub 205/50R17

Ja mam do opon 235/45 felgę 17"x8,5" ET 33 i nie chciałbym innego ustawienia :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych 17" co chcę założyć to tylko są 7 lub 7,5.

http://www.ats-company.com/english/aftermarket/exclusive_line_collection/exclusive_wheels_gif/exclusive_z_flash.gif

Opony posiadam Michelin SPORT PILOT 94Y 235/45/17.

A tak po za tym przejście z 16" 205/55 będzie odczuwalne w przyspieszeniu i w spalaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście rację. Wziąłem ET37 - nic nie ociera , pasują idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Mam okazje kupic 18" s-line ET 30. Czy z tym ET nie bede mial problemow?

Przy ET 35 jest git, ale nie mam pewnosci do jeszcze mniejszego...

No i zastanawia mnie to, czy w ori felgach wychodzilo takie ET... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze bedzie. Pytanie tylko, czy z przodu nic nie bedzie mi obcierac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to do teraz wygląda , duzo ci jeszcze miejsca zostało ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to mam ET43 przy 17", a czy duzo miejsca... nie znam sie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wczesniej piszesz ze przy ET 35 jest git wiec nie powinno byc problemów. Jesli przy 35 byłoby na styku to mógłbys sie z 30 nie wyrobic ale jesli tak nie jest to bierz. A nie masz mozliwosci przymiarki ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spanky > przy feldze 7j będzie pasował oraz będzie wyglądać jak balon, przy feldze 8.5j będzie wyglądać za***iście, lecz na 93,237% będzie obcierać. Felgi pomiedzy nimi czyli 7J i 7.5J to różnie może być, empirycznie by się trzeba dowiedzieć. Jeżeli masz szeroką felgę, 8J i więcej, to ET43 masz za duże, ale to da radę naprawić dystansem. Probem za małego ET (za bardzo wystających felg) jest już nieodwracalny, więc spoko! BTW będzie Ci licznik kłamał i mandatów nałapiesz, nominalnie powinno być 225/45R17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat spanky zastanawia sie nad kapciami ode mnie... na ktorych oponki sa juz w podeszlym wieku (dolata do konca sezonu), wiec nastepne jak najbardziej 225/45...

Felga, o ktorej mowa to ori S-line ET43, 7".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc spoko, podejdzie, ale opona będzie znacznie szersza niż felga. Ma to taki plus, że fela jest dobrze chroniona przed krawężnikami, niestety wygląda nie za bardzo... W B3 miałem przez pewnen czas 195mm na 7.5J i wyglądało kozacko, po przejściu na 205mm już gorzej, zwłaszcza z przodu, gdzie nie miałem tego gumowego rantu do ochrony felgi (brigedstone), wyglądało jak balonik, takie napuchnięte. Z tyłu miałem yokohamy z tą fałdą wokół rantu felgi i wyglądało jeszcze OK. Z uwagi na to, że to jednak dizelek malutki, rozważyłbym ze względów estetycznych kupno 205/50 R17 oponek. No ale technicznie jak najbardziej wszystko się zmieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spanky > przy feldze 7j będzie pasował oraz będzie wyglądać jak balon, przy feldze 8.5j będzie wyglądać za***iście, lecz na 93,237% będzie obcierać. Felgi pomiedzy nimi czyli 7J i 7.5J to różnie może być, empirycznie by się trzeba dowiedzieć. Jeżeli masz szeroką felgę, 8J i więcej, to ET43 masz za duże, ale to da radę naprawić dystansem. Probem za małego ET (za bardzo wystających felg) jest już nieodwracalny, więc spoko! BTW będzie Ci licznik kłamał i mandatów nałapiesz, nominalnie powinno być 225/45R17.

:mysli:

najwyzej zrobie probna przymiarke .... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mroova

205/50/R17? Kto na czyms takim jezdzi? :>

225 jest jak najbardziej ok do tej felgi, a 235 ladnie chroni ja przed kraweznikami jak sam zauwazyles :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zamiar kupic felgi 18 cali z ET 35 i nie wiem czy podejda do mojej A4 B5 bo maja z tyłu 8.5 cala szerokości moze ktos z klubu ma doswiadczenia z szerokimi felami w B5 i moze sie wypowiedziec na ten temat czy wejda czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...