Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od około 2 miesięcy jestem szczęśliwym użytkownikiem Audi A4 B5 1.8T z przebiegiem obecnie 337tys. km, poprzedni właściciel zalewał 10w40 castrol'a magnatec, już trochę tu poczytałem różnych porad w tym wątku, ale chyba nigdzie nie znalazłem zawodnika o takim przebiegu. Zaraz po zakupie został zmieniony cały rozrząd wraz z napinaczem oraz sprzęgłem wiskotycznym, na szybko wówczas zmieniłem olej na ten co był poprzednio. Przebiegi robię całkiem spore bo przez te dwa miesiące wyszło mi około 5tys. km, zastanawiam się teraz na co wymienić olej następnym razem. Autko przejdzie pewnie jeszcze wiele modyfikacji i pewnie ,i tak zdecyduje się na jakiś remont silnika aby bazę doprowadzić do serii przed modyfikacjami, ale tym zajmę sie dopiero po okresie wakacyjnym. Wracając do meritum sprawy, zastanawiam się co teraz za olej tam wlać. Wszystkie porady mile widziane :) .

PS.

Przepraszam widzę, że temat dotyczy B6, niemniej jednak silnik ten sam więc mam nadzieje, że nie pomyliłem się bardzo z tematem :)

Edytowane przez xspiryt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wg. teorii głoszonych przez pewnego specjalistę z UK Twój silnik już dawno powinien umrzeć jeśli jeździł na takim oleju! :) Już nie pytam o częstość wymiany tej oliwy, bo jeśli poprzedni właściciel nie starał się o właściwy dobór oleju to śmiem przypuszczać, że nie dbał również o jego regularną wymianę... o skróceniu interwału do 10tyś.km i mniej można tylko pomarzyć :decayed:

Don't worry :)

Jak dużo w trasie latasz to wlej przyzwoitego Shell Helix Ultra 5W40 zgodnego z normą VW502.00, bo popłyniesz finansowo inwestując co pół roku w bardzo dobrego Liqui Moly SHT 5W40

I nie obawiaj się płukanki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.05.2017 o 23:27, Wylye napisał:

Mącisz nadinterpretując moje wypowiedzi zamiast po prostu przeczytać i zrozumieć o czym traktuje ten tekst AUDI - ja wiem że to jeszcze trzeba umieć przeczytać

Dowodem na mącenie w sprawie "wysilenia" gdzie spłodziłeś sobie całą teorię i definicję ma być jakiś tam tekst Audi? Audi zajmujące się intensywnie Oil Sludge, podobnie jak Mercedes rozpamiętujący przewracającą się A-klasse. Szukanie wiarygodnych źródeł w odniesieniu do relacji silnik-olej u producentów jednego i drugiego to jak pytanie prezesa ZUS-u czy wysokie składki są konieczne.

 

Dnia 15.05.2017 o 23:27, Wylye napisał:

Piszą tam, że MOTUL jest rozwiązaniem OIL SLUDGE w silnikach 1.8t?

 

Serio tak gdzieś napisałem? Czy może wymyślasz rozmowy pod prysznicem i do nich piszesz odpowiedzi? Czy może zaczepiłeś już tyle osób, że mylisz ich posty? Swoją drogą szkoda, że OS to nie jedyny problem w silnikach łączony z olejem.

Kto tu popełnia nieustanne nadinterpretacje? Łączysz mnie dodatkowo z innym Kolegą z forum w koleżeństwo na potrzeby "napadła mnie banda", pleciesz w kółko takie dyrdymały, że ciężko się połapać o co ci chodzi.

Ja powtórzę -niech każdy leje co chce, na co go stać.

A odpowiedź na pytanie wątku to banał -możliwie najlepszy olej syntetyczny z jak najbardziej wiarygodnego źródła. "Odkrycia" o tym kto robi bazy, a kto dodatki... No i?

Tysiące ludzi robi rosół z kury -są one jednakowe?

Dnia 15.05.2017 o 23:27, Wylye napisał:

Nie może być mowy o tym który olej jest lepszy w przypadku szczególnie 1,8t mowa powinna być tylko o tym że ten czy inny olej trzeba wymieniać częściej

 

Według producentów i sprzedawców nawet co tydzień hahaha. Lej jak chcesz słonecznikowy -byle codziennie i będzie latał wieki. To co głosisz jest farsą. Lepszy to nie tylko etykieta -chyba, że uważasz zestawienie praw konsumenckich w Rosji z np. Szwajcarią za zbędne i nic nie wnoszące.

Jak przerzucisz trochę aut to zrozumiesz -normalne wymiany porządnego oleju wystarczają. Jeżeli auto jest "normalne". Bo jeżeli to jakieś Yugo, czy inne Polonezy to pamiętaj -choćbyś tyłek smarował miodem i tak tyłkiem czuć będzie. Tyle, że mało kto leje porządny olej. Ja mam wieloletnią praktykę, że się to opłaca.

Jeszcze sobie zakarbuj w pamięci, że piszemy o STARYCH silnikach o NIEZNANYCH w większości REALNYCH przebiegach co i tak ma przy tych np. 200-400 000 km mniejsze znaczenie niż TRAKTOWANIE auta przez jednego z poprzedników. Np. katowanie na jakimś Lotosie 15w40 pod Tesco, bo "i tak sprzedam". Czy na jakiejś Commie niskich lotów pod Tesco.

"Nagrody od moderatorów"...   Znowu mi tu Bareją pachnie -namącić, nawymyślać, wyśmiać... i postraszyć władzą.

Postanowiłem jednak co jakiś czas zerkać i prostować twoje wymysły co ja tam niby napisałem czy twierdziłem. Przypisujesz mi wymyślone wypowiedzi, a potem je wyszydzasz. Nieładnie.

 

 

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, może tak być że mylę twoje oparte o "wieloletnią wiedzę i doświadczenie" polewaną tu i ówdzie sosem pulpetowym ale głównie tzw. "wodą" - elaboraty, z tym drugim twoim ego "brązowym" znawcą. Za pomyłki jeżeli takie wystąpiły - przepraszam.

Nie przepraszam za to za twierdzenie iż BZDURĄ jest że jakiś producent jest lepszy od drugiego - to raz

i do was OBU :)

Bzdurą jest że można eksploatować intensywnie 1,8t (jak kilkanaście innych pojazdów opartych o napinacz rozrządu z tzw "fazatorem" na wałku ssącym) i wymieniać olej jak w każdym innym aucie lub stosując wymianę LL

LINK PODAWANY WYŻEJ czy jesteście w stanie sobie to przeczytać i zrozumieć? Czy wy obaj myślicie, że pisze o tym żeby z wami prowadzić spór?

PISZĘ O TYM i powtarzam JAK MANTRĘ ;) by ludzie eksploatujący te jednostki zrozumieli że grozi im OIL SLUDGE. By nie słuchali waszych porad o "lepszości jednego oleju nad drugim" tylko by zmieniali ten olej ZGODNY Z AKCEPTACJĄ OEM (VW 502 00) częściej niż zaleca producent. Bo tak robi od dawna cały świat użytkowników AUDI tych oto jednostek (z wyjątkiem was dwóch i tych którzy stoja w kolejce do SLUGE) 

Nie wiem czym ci pachnie pisanie OFF TOPÓW - dla mnie zawsze jest powodem ostrzeżenia od moderatora. Nie wiem też o jakiej "bandzie" mówisz ale jeżeli masz na myśli ludzi średnio rozgarniętych i do tego uparcie zarozumiałych - to... nie będę w tej kwestii się spierać... 

Cytuj

Tysiące ludzi robi rosół z kury -są one jednakowe?

Tak pod warunkiem że doda się sos pulpetowy - czy jakoś tak :)

 

____________________________________________________________

Źródła

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY

https://www.audiforums.com/forum/b6-models-70/sludge-problem-164887/

https://www.audiforums.com/forum/b6-models-70/oil-sludge-problem-oil-light-check-engine-lights-came-high-five-148177/

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/19566-VW-admits-to-1-8T-sludge-issues

http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/159063-vw-says-1-8t-engine-has-oil-sludge-problem.html

i setki innych

Edytowane przez Wylye
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie dygresje zapoczątkowałeś Ty (nieodżałowani, autorytety, andrusy i inne miecugowy) więc nim zaczniesz innym ją wytykać sam wpierw uderz się mocno w pierś :hi:Zresztą w dalszym ciągu tę dygresję uskuteczniasz mamrocąc coś pod wąsem tudzież kapeluszem o ludziach mniej rozgarniętych i zarozumiałych...  Nieważne.

 

Audi w podlinkowanym przez Ciebie piśmie napisało tylko tyle i aż tyle:

1. Zaprzecza, że ich silniki są skłonne do powstawania w nich osadów olejowych i koksów, że skarga do sądu jest bezpodstawna.

2. W geście dobrej woli zgodziło się na naprawę lub wymianę silnika w których szlam spowodował jakąś usterkę (gdyby się mimo wszystko pojawił).

3. I najlepsze na koniec, oto co napisało Audi:

Jaki jest problem?
W pewnych warunkach silnik turbo o pojemności 1,8 litra może napotkać problemy wynikające ze stanu zwanego szlamem olejowym. Najlepszą ochroną przed pojawieniem się szlamu jest użycie oleju odpowiadającego jakości oleju Audi VW502.00 zgodnie z zalecanymi odstępami wymiany oleju. Z tego powodu zdecydowanie zalecamy użycie oleju silnikowego który wyraźnie spełnia normę jakości oleju audi vw502.00 lub syntetyczny olej certyfikowany jako zgodny z normą jakości oleju Audi vw502.00

 

Reszta (linki do różnych for) to są tylko i aż przypadki w których ludzie realnie natrafili na problem ze szlamem.

Z tymi silnikami jest jak z palącymi papierosy - palenie szkodzi ale nie każdy palacz zachoruje od razu na raka:hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wylye napisał:

Bzdurą jest że można eksploatować intensywnie 1,8t (jak kilkanaście innych pojazdów opartych o napinacz rozrządu z tzw "fazatorem" na wałku ssącym) i wymieniać olej jak w każdym innym aucie lub stosując wymianę LL

Wierzę też w Ciebie i Twój rozum, że nie łączysz mojej osoby z tą tezą. 

Mimo wszystko chciałbym się  Ciebie zapytać gdzie Ty byłeś myślami gdy patrzyłeś (jak mniemam) na tę grafikę Mobil'a (wklejam ją ponownie):

poradnikmobila.jpg

?

Oficjalne stanowisko Audi znasz (patrz wyżej) - 1 rok lub 15tys.km.

 

PS. Ciekawostka - problemu z grzechotaniem na zimnym silniku nie mam :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.
Od około 2 miesięcy jestem szczęśliwym użytkownikiem Audi A4 B5 1.8T z przebiegiem obecnie 337tys. km, poprzedni właściciel zalewał 10w40 castrol'a magnatec, już trochę tu poczytałem różnych porad w tym wątku, ale chyba nigdzie nie znalazłem zawodnika o takim przebiegu. [emoji4]


Hehe. Większość ma przebiegi dużo większe tylko skręcone do magicznych 180 kkm. I co ciekawe wszyscy w to wierzą. A borykają się z awariami występującymi przy przebiegach rzędu 400 - 500 kkm. :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BeyerBrown

A tak w jednym wpisie kolega by nie mógł napisać co ma do powiedzenia?

(Pisanie posta pod postem świadczy o pewnym... problemie :)

ALe do rzeczy

Oczywiście że TAK NAPISAŁO AUDI w piśmie procesowym z tym że NIE W GEŚCIE DOBREJ WOLI ale ŁASKAWIE zgadza się uznać roszczenie

o ile sąd tak uzna. Jeszcze raz załaduj do translatora :)

i co,  to niby świadczy właśnie o tym że PROBLEM NIE ISTNIEJE ??????? :):) 

To gratuluję wiary - to przecież po to pokazuję ten link że z jednej strony AUDI pisze że PROBLEM WYSTĘPUJE a z drugiej jako to KONCERN plecie swoje androny...

Gdybyś przeczytał choćby kilka linków wnikliwie i poszukał tu nawet na naszym forum znalazłbyś więcej informacji dotyczących OIL SLUGDE 

Cytuj

Oficjalne stanowisko Audi znasz (patrz wyżej) - 1 rok lub 15tys.km.

I własnie przed takim "doraDŹcami" przestrzegam i przestrzegają grupy dyskusyjne w świecie

Audi nie musi niczego "przyznawać" i się zgadzać - "Ławą przysięgłych" dla AG są miliony użytkowników. WYROK za ZATYKANIE SIĘ MAGISTRALI OLEJOWEJ - OIL SLUDGE

dla AUDI AG jest "GUILTY" :)

Solucja to częsta wymiana oleju 

NIE NIE WYMIENIAMY W TYCH SILNIKACH co 15tkm tylko nie rzadziej jak 8tkm bo tak uczy doświadczenie tysięcy użytkowników którzy doświadczyli SLUDGE

Odn quizu Mobila to co chcesz bym tam komentował ? - ogólnie kierunek myślenia jest tam oczywiście słuszny. 

Ale każdy BZDET o jeżdżeniu przez 15Tkm lub LL potępiam i piętnuję.

Wyjątek dla zwiększenia przebiegu stanowią ludzie jeżący autem gł na trasach na odcinkach minimum kilkadziesiąt km, nie przyśpieszający gwałtownie nie "upalający" turbiny.

Wtedy mogą sobie jeździć po 10tkm 

Nie po to ktoś jednak kupuje auto z turbiną i np 200 konnym silnikiem by tak jeździć

Dlatego olej 1.8t zmieniamy częściej

 

A linki do Andrusa i E Murphiego są tylko kuriozalnym przerywnikiem.  I zawsze może na nie liczyć ktoś, kto z uporem maniaka o Rosjanach - publicznie mówi "Ruskie"

Rozumie on? 

 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo co konkretnie ma na myśli Audi pisząc "w pewnych warunkach (...) może (...) wystąpić zaszlamienie" - na tle ich solucji(=zalecenia wymian max. co rok lub 15tys.km) domyślam się, że chodziło im o serwis LL i zalewaniu 1.8T olejem zgodnym z normą VW504.00. Tym bardziej ma to sens gdy weźmie się pod uwagę fakt, że rekomendują jednocześnie stosowanie oleju zgodnego z normą VW502.00 by przeciwdziałać ewentualnemu zjawisku OS - a ten olej "z definicji" nie jest, nigdy nie był i nigdy nie będzie przeznaczony do trybu Long-Life. Poza tym każdy zorientowany wie, że są oficjalnie zalecane tylko dwie normy olejowe do tego silnika: VW502.00 (serwis podstawowy) oraz VW504.00 (serwis podstawowy + LL)

Nie wiem też skąd wynika ich opór w celu skrócenia interwału dla silnika 1.8T... może księgowi maczali w tym palce... a może mają jakieś głębsze (techniczne) podstawy by trzymać się "max. 1 rok lub 15tys.km" bo może takie im wyszły wyniki badań? :mysli::) Czując na swoich plecach oddech amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości są/byli albo bardzo odważni i pewni siebie albo zwyczajnie głupi, że nie zdecydowali się choćby na wymianę co 10tys.km :wink:  
 

Co do rzekomego bzdetu (jeżdżenie przez 15tys.km od wymiany do wymiany) to ja Ci mówię, że poprzedni właściciel mojego A4 tak właśnie serwisował auto od nowości (tak mówią wpisy w komputerowej bazie ASO Audi) a ja zmieniam raz w roku od kilku lat - silnik ma się świetnie. Niemożliwe co? :) Oczywiście mam inny silnik (brak turbo) i to zmienia nieco postać rzeczy... ot, dygresja.

A teraz mi powiedz, bo nie sprawdzałem - ilu z tych co doświadczyli OS mieli od nowości prowadzony serwis podstawowy? Założę się, że znakomita większość miała wcześniej serwis LL... i spore przebiegi. A jak jest naprawdę?

(Ty jako propagator i jednocześnie obrońca tezy o OS masz obowiązek udzielić mi odpowiedzi na to pytanie i nie zbywać mnie stwierdzeniem - "sprawdź sobie w Internecie" :hi: )

 

==============

Twoich uszczypliwości nie komentuję, Kapeluszniku... to zwyczajnie smutne, że wciąż je praktykujesz i nie możesz bez nich żyć :hi: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BeyerBrown napisał:

Oczywiście mam inny silnik (brak turbo) i to zmienia nieco postać rzeczy... ot, dygresja.

I to jest CLUE sprawy więc powtarzam Twój silnik nie podlega temu problemowi bo nie ma w nim "suszarki" palącej olej "na kawałki" Twoje niezrozumienie tej istotnej kwestii jest porażające. A za chwilę piszesz "oczywiście mam inny silnik" 

GaYCUs2f.jpeg

 

Cytuj

Teraz mi powiedz, bo nie sprawdzałem - ilu z tych co doświadczyli OS mieli od nowości prowadzony serwis podstawowy? Założę się, że znakomita większość miała wcześniej serwis LL... i spore przebiegi. A jak jest naprawdę?

(Ty jako propagator i jednocześnie obrońca tezy o OS masz obowiązek udzielić mi odpowiedzi na to pytanie i nie zbywać mnie stwierdzeniem - "sprawdź sobie w Internecie"

Oczywiście, że powinieneś nauczyć się jakiegoś obcego języka i przeczytać dziesiątki linków które podałem 

- możesz zacząć choćby TU

Ja - jak insynuujesz nie jestem heroldem "tezy" o OIL SLUDGE w silnikach 1.8t  - ja tylko ostrzegam

Nie lejcie cudownych olei łudząc się, że to zapobiegnie "zatykaniu magistrali olejowej" lecie do tych silników olej wg akceptacji OEM 502 00 - jakiegokolwiek producenta - na jakiego was stać i zmieniajcie ten olej razem z filtrem od MANA lub KNECHTA (żadne zamienniki) co max 8tkm

Nie słuchajcie BEZDUR typu "jeden mój znajomy lał olej xxxx i bardzo sobie chwalił" :)

Oczywiście jak ktoś chce może sobie wlewać różne "matule" czy inne eLeMy - na pewno będzie ok (jak będzie wymieniał nie co 15tkm tylko częściej)

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbywasz mnie i jeszcze obrażasz... popracuj nad rozumieniem tekstu pisanego - proszę Cię (tym razem) o powiedzenie mi ile tych silników z problemem OS było serwisowanych trybem normalnym a ile LL?

Podaj tu konkretną liczbę wyrażoną w procentach, akceptuję margines błędu na poziomie nawet 20% :)

Chyba jesteś na tyle bystry by to ogarnąć... ja jestem zbyt leniwy by mi się chciało to sprawdzać/wyliczać... poza tym to Twoja działka (obrona swojej tezy), link do wyszukiwarki możesz traktować co najwyżej jako uzasadnienie :hi: 

 

No i odpowiedz mi czy turbina w 2.0T by VAG już nie robi syfu z oleju? :mysli: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, BeyerBrown napisał:

Zbywasz mnie i jeszcze obrażasz... popracuj nad rozumieniem tekstu pisanego - proszę Cię (tym razem) o powiedzenie mi ile tych silników z problemem OS było serwisowanych trybem normalnym a ile LL?

Podaj tu konkretną liczbę wyrażoną w procentach, akceptuję margines błędu na poziomie nawet 20% :)

Chyba jesteś na tyle bystry by to ogarnąć... ja jestem zbyt leniwy by mi się chciało to sprawdzać/wyliczać... poza tym to Twoja działka (obrona swojej tezy), link do wyszukiwarki możesz traktować co najwyżej jako uzasadnienie :hi: 

 

No i odpowiedz mi czy turbina w 2.0T by VAG już nie robi syfu z oleju? :mysli: 

Koluniu (daruj ten kolokwializm) ja nie mam żadnego obowiązku robić na twoje wezwanie statystyk :) bo nie bronię swojej pracy naukowej u ciebie :) tylko pokazuję problem - ty zaś z uporem maniaka "wzywasz mnie bym ci taka statystykę podał"

Prosze - czytaj oto jedna z takich "statystyk"

Oczywiście, odpowiedziałbym na pytanie "dlaczego w silniku 2.0 tak się nie dzieje w każdym razie "drastycznie"

w takich oto dwóch okolicznościach:

1 - gdybyś założył stosowny topik - bo to nie na temat, tu piszemy o 1.8t

2 - gdybym JA czerpał przyjemność z takiej korespondencji a TY zrobiłeś dużo - by było inaczej :) mówiąc oględnie... :):kox:

I jeszcze na koniec TO ALL (nie do Ciebie - bo Ciebie nie przekona) :) 

jeżeli ktoś doświadczył problemu OIL SLUDGE w tych silnikach taka informacja gdzieś w UK gostek napisał

Cytuj

I have just repaired a 97 18T passat engine with the same problem. The turbo engine has a ridiculously small oil pump inlet screen, 1 inch in diameter. Any sign of any sludge or rubbish in the sump is sucked up and blocks the screen. Only need small amount to block screen, starve the pump and bring on the light. VW knows about the problem because they sell an upgraded pump inlet screen assembly for $700. I fixed the problem by cutting off the screen and welding a larger screen onto the pipe with a much larger inlet area. A small amount of sludge is now not going to affect the function of the pump. Problem has now gone away.

W skrócie napisał tak

"VW  wie o tym problemie - ponieważ stosują teraz zmodyfikowaną pompę o większej średnicy smoka. Ja rozwiązałem to tak, że obciąłem smok w swojej pompie i przyspawałem taki o większej średnicy. Małe zanieczyszczenia teraz nie stanowią problemu dla pompy. Problem (wygląda na) rozwiązany

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat, śmiem twierdzić, że auto ma przebieg nie mały, ale przynajmniej autentyczny, I właściciel z polskiego salonu mieszka na tej samej ulicy co ja, i mniej więcej wiem jak tym autem jeździł. Ja jestem III właścicielem więc jedyną niewiadomą jest dla mnie drugi. Akurat przebiegu w tym silniku się nie bałem :) wiadomo lepiej znać przebieg autentyczny :) wracając do rzeczy, kolego polecasz mi 5w40, tylko jedno pytanie, bo nie mam pojęcia ile to auto jeździ na tym 10w40, czy aby zalanie pełnego syntetyku nie wypłucze jakiegoś syfu i nie będzie miało negatywnego wpływu na stan całego silnika? Co do ceny oleju, jaka by ona nie była nawet przy wymianie dwukrotnej w trakcie roku, nie ma dla mnie znaczenia. Także proszę jeszcze o odpowiedź co do tego 5w40, czy nic sie autku nie stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łaska samemu trochę poczytać temat kilka stron w stecz,są tam odpowiedzi na postawione pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, są, jednak jest tego 56 stron, i próbowałem trochę przeglądnąć, ale niestety, nie zlokalizowałem nigdzie pytania odnośnie auta z takim przebiegiem. Chciałem nie zawracać innym "gitary", ale też nie jestem znawcą tematu i nie chciałbym zaszkodzić autu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu zmieniało oliwę z 10w na 5w i nic się nie stało.  Przebieg nie ma znaczenia , zmieniaj bo to olej wskazany dla takiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, zmienię przy następnej okazji i będę sprawdzał jak silnik się będzie zachowywał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, xspiryt napisał:

Dzięki za pomoc, zmienię przy następnej okazji i będę sprawdzał jak silnik się będzie zachowywał :)

Tylko nie na castrola.  Najlepiej na LM polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, castrol zdecydowanie nie, za dużo się naczytałem żeby znowu tak silnik "molestować", LM nie jest u mnie stacjonarnie dostępny, natomiast znalazłem w sklepie coś takiego "MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W-40" gdzieś widziałem że cenili go do tego silnika, chyba w innym temacie. Czy lepiej może nie bawić się i nie eksperymentować tylko od razu zamówić LM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamów LM 

Jest paru kolegów na forum co sprzedają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...