Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie mam pytanie o ten olej Texaco Havoline Ultra 5W-40 czy ktoś miał styczność z tym olejem ??
pod linkiem karta charakterystyki http://texacopolska.pl/produkty/havoline-ultra-5w-40/ 
Kiedyś kupiłem chyba go na dolewkę jak mi turbo puszczało. Koleś w sklepie, na pierwszy rzut oka obcykany, mówił wówczas, że leje go do swojego 1.8T. Wiecej Ci nic nie powiem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

19 godzin temu, k232 napisał:

Ludzie są leniwi, najlepiej nie odpisywać w ogóle to wtedy pomyślą i cofną 2 strony..

Przejrzałem jakieś pół tego tematu i nawet tu ludzie piszą cały czas coś innego.

5w30

5w40

10w60

0w40

10w40

Także niewiadomo co wybrać do tej pory. I tak jak napisałem, odwiedziłem kilka warsztatów i oni polecają takie i takie, a nie są to jakieś "januszowe" warsztaty tylko specjalizujące się w przeróbkach jak, np. Gregor10 

Druga sprawa jest taka, że temat powstał 3 lata temu to mogło się już coś zmienić. Powstać coś nowego, lepszego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tradycyjny 5W40 się sprawdza. Ja leję Motul X-Cess 5W40 i jestem zadowolony 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeżdżę obecnie na motulu 5W40 zasugerowano mi przejście na Millersa 5W50 macie jakieś doświadczenia z tym konkretnym olejem?

Dodam, że auto porobione na 225 KM i to ponoć ma znaczenie przy wyborze między 5W50 a 5W50

Edytowane przez impackt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, impackt napisał:

Panowie, jeżdżę obecnie na motulu 5W40 zasugerowano mi przejście na Millersa 5W50 macie jakieś doświadczenia z tym konkretnym olejem?

Dodam, że auto porobione na 225 KM i to ponoć ma znaczenie przy wyborze między 5W50 a 5W50

Zostań przy 5w40. Mocniejsze 1.8t też jeżdżą na takim. Co najwyżej możesz skrócić okres między wymianami oleju jeśli lubisz "pokatować" auto :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, przem8 napisał:

Zostań przy 5w40. Mocniejsze 1.8t też jeżdżą na takim. Co najwyżej możesz skrócić okres między wymianami oleju jeśli lubisz "pokatować" auto :D

Sam mam dylemat, 5W50 jest chyba gęstszy i lepiej chroni przy wyższych temperaturach, z drugiej strony producent nie zaleca tego oleju a sugeruje 5W40. Przy nim chyba zostanę, ale zakupię Millersa z nanotechnology

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam
Temat nie ma końca :)
Zakupiłem autko, zawiozłem do mechanika na "serwis". Do tej pory za granicą silnik był zalany Castrol 5W30 (long life jak to zwykle bywa).
Mechanik zaproponował mi zalanie go Mobil 1 5W50, bo ma lepsze właściwości przy wysokich temperaturach, szczególnie w lecie, kiedy grzeje na zewnątrz i pod maską też chłodno nie jest, a olej w trakcie jazdy autostradą się gotuje.
Po przeczytaniu wielu stron tematu byłem zdecydowany na Motula 5W40, ewentualnie Vavoline. A tu polecił mi Mobil. 
Olej zmieniam standardowo co 10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź Motula albo L. Moly albo tego valvoline. Do kilku stron wstecz masz odpowiedź na pytanie czy warto zalać 5w50 - bez chipa nie ma takiej potrzeby.

EDIT: teraz widzę, że dokładnie przed Twoim postem jest znowu dywagacja na ten temat :facepalm:

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, HatefulEvil napisał:

weź Motula albo L. Moly albo tego valvoline. Do kilku stron wstecz masz odpowiedź na pytanie czy warto zalać 5w50 - bez chipa nie ma takiej potrzeby.

EDIT: teraz widzę, że dokładnie przed Twoim postem jest znowu dywagacja na ten temat :facepalm:

Jasne, że widziałem te posty. Tak, jak pisałem, przerobiłem kilkanaście stron tego tematu i rozbijają się głownie 3 marki : LM, Motul, Millers. Pozostałe mniej.
Dlatego zaskoczyła mnie propozycja Mobila, przez mechanika, który nota bene pracuje w Audi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjecie mnie ale powiem tak:

- poprzednie auto to a4 b5 1.8t ANB. LPG Lałem do tego auta przez kilka lat (ok 100K km zrobione, przy sprzedaży miał ponad 300k km) tylko i wyłącznie MOBIL i to w dodatku półsyntetyk 10W40. Auto jeździło bezawaryjnie, cuda wyprawiałem (pierwsze 1.8t) i nigdy nic się nie stało. Żadnego nagaru, żadnego brzęczenia przy porannym odpalaniu.

Teraz mam 1.8t AVJ LPG i leje te cuda co tu wypisujecie Motule, LM, Valvoline i praktycznie za każdym razem z rana jest rzegot łańcuszka, wcale silnik nie chodzi ciszej.

Także, możecie pisać o tych olejach w samych superlatywach, ale podejrzewam, że jeden z nielicznych mam autentyczne porównanie. Silniki praktycznie te same, różnica wg na + dla B5.
 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aiwer napisał:

Zjecie mnie ale powiem tak:

- poprzednie auto to a4 b5 1.8t ANB. LPG Lałem do tego auta przez kilka lat (ok 100K km zrobione, przy sprzedaży miał ponad 300k km) tylko i wyłącznie MOBIL i to w dodatku półsyntetyk 10W40. Auto jeździło bezawaryjnie, cuda wyprawiałem (pierwsze 1.8t) i nigdy nic się nie stało. Żadnego nagaru, żadnego brzęczenia przy porannym odpalaniu.

Teraz mam 1.8t AVJ LPG i leje te cuda co tu wypisujecie Motule, LM, Valvoline i praktycznie za każdym razem z rana jest rzegot łańcuszka, wcale silnik nie chodzi ciszej.

Także, możecie pisać o tych olejach w samych superlatywach, ale podejrzewam, że jeden z nielicznych mam autentyczne porównanie. Silniki praktycznie te same, różnica wg na + dla B5.
 

dla nas to możesz do silnika nawet nasrać, poprzedni silnik miał pancerny napinacz bez elektryki

a teraz masz grata z elektrohydraulicznym napinaczem i cokolwiek wlejesz to i tak bedzie napier...ał

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki o to właśnie mamy postęp...

Jak mój będzie padał i jezeli nie ma przeciwwskazań, to wymienie na stary typ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, aiwer napisał:

Taki o to właśnie mamy postęp...

Jak mój będzie padał i jezeli nie ma przeciwwskazań, to wymienie na stary typ.

właśnie że są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik już kupił tego Mobila 5w50.

Ale nie będę spał spokojnie, jeżeli nie zaleje Motula czy LM. Powiem żeby wymienił na Motula :D

Nie mogę sobie pozwolić na kiepski sen przez pół roku :P

Edit. Śledzę karty charakterystyk i Mobila i Motula. Wyprowadźcie mnie z błędu, ale szczerze powiedziawszy, Mobil ma (chyba) lepsze parametry niż Motul. I lepkość w temperaturze 40 i 100st. I wskaźnik lepkości. Temperatura zapłonu o 1 wyższa itp. Czyżby nie był taki zły ten Mobil?

Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już o 5W50 było pisane.

Jak już koniecznie to z dodatkiem na tarcie aby zminimalizować tarcie podczas rozruchu silnika.

Ekonomicznie polecam FUCHSA 5W40 lub coś lepszego to mało znany wyśmienity olej NESTE OIL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, KINIAM napisał:

Już o 5W50 było pisane.

Jak już koniecznie to z dodatkiem na tarcie aby zminimalizować tarcie podczas rozruchu silnika.

Mógłbyś rozwinąć temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dev napisał:

właśnie że są

Napiszesz coś więcej? W temacie o napinaczu wypowiedzi o zmianie na ten "bez wtyczki" sugerują, że nic złego się nie będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie walił błędami plus tryb awaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...