Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Olej powinno się uzupełniać identycznym. Jeśli zmusza Cię do tego sytuacja np. w trasie to możesz zalać innej marki ale o takiej samej lepkości. Więc jesli nie masz takiej konieczności to kup tego mobila lub wymień cały olej na taki jaki chcesz.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak zrobię , panowie jeszcze jedno małe pytanie do Was . Jak motor piję 1L oleju na 1000km to normalny stan czy coś może być nie tak ?

Edytowane przez bird71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bird71 napisał:

Tak zrobię , panowie jeszcze jedno małe pytanie do Was . Jak motor piję 1L oleju na 1000km to normalny stan czy coś może być nie tak ?

Raczej coś jest mocno nie tak.

Przy tym silniku miałem do 2 litrów na 10 tys.km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie jaka jest różnica między  Motul 8100 X-cess  a X - cleen ? Tylko dodatki czyszczące bo nie wiem jaki z tych dwóch wybrać do bexa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, koszykR6 napisał:

Panowie i Panie jaka jest różnica między  Motul 8100 X-cess  a X - cleen ? Tylko dodatki czyszczące bo nie wiem jaki z tych dwóch wybrać do bexa? 

Motul 8100 to oleje syntetyczne X-Clean 5W-40 iX-Cess 5W40 stworzone do silnikow benzynowych i wysokoprężnych. Olej X Clean jest olejem typu MidSaps z obniżoną zawartością popiołów i fosforu i przystosowany do długich okresów między wymianami. Spełnia wymagania producentów : BMW LL-04, MB 229.51, VW 502.00, 505.00 i 505.01 oraz GM Opel Dexos2. Opracowany dla nowych silników spełniających normy emisji spalin Euro IV w Renault, Nissanie i Fiacie wyposażonych w DPF. Motul 8100 X Cess 5W40 jest olejem, który zastępuje 8100 X-Max 5w30 i 5W40. Zalecany do silników OPLA 2.0 i 2.2 DTI. Spełnia normy BMW LL-01, Porsche A40, MB 229.5, VW 502.00, 505.00 oraz Renault RN0700 i 0710. Redukuje zużycie oleju  oraz wydłuża okres użytkowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to widziałem ale waszym zdaniem jaki będzie lepszy dla silnika przy 240 tyś. Skłaniam się  ku x-cess

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, koszykR6 napisał:

Ok to widziałem ale waszym zdaniem jaki będzie lepszy dla silnika przy 240 tyś. Skłaniam się  ku x-cess

Swojego czasu lalem x-cessa do 1.9tdi teraz do 1.8t wybor padl na LM synthoil hight tech 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, tajesi1003 napisał:

Swojego czasu lalem x-cessa do 1.9tdi teraz do 1.8t wybor padl na LM synthoil hight tech 5w40

Pisał kilka stron wcześniej, że LM high-tech po 8k km traci całkowicie swoje właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, k232 napisał:

Pisał kilka stron wcześniej, że LM high-tech po 8k km traci całkowicie swoje właściwości.

Kto ja pisalem ??:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofnij się 3 strony i będziesz widział kto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, k232 napisał:

Cofnij się 3 strony i będziesz widział kto ?

Kolego nie powiedzialem wprost, tylko podeslalem test jeden z wielu do analizy tym bardziej ze co test to inna klasyfikacja.

A poza tym czy to LM czy Castrol przy przejechaniu 8-10k kazdy traci swoje wlasciwosci .

Uwazam ze LM synthoil ht jest jednym z najlepszych w grupie 5w40

Wiec gdzie tutaj widzisz problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, tajesi1003 napisał:

A poza tym czy to LM czy Castrol przy przejechaniu 8-10k kazdy traci swoje wlasciwosci .

Zgadza się, powyżej 10 000km przelotu większość tradycyjnych olejów traci swoje optymalne właściwości aczkolwiek niektóre oleje tracą je o wiele szybciej i trzeba mieć to na uwadze :)

Moim zdaniem LM z zaufanego źródła to dobry wybór. Do 1.8T z tych tańszych polecam też Valvoline. Jeśli coś lepszego to Millers/Penrite, ale półka cenowa całkiem inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tajesi1003 napisał:

Wiec gdzie tutaj widzisz problem ?

A czy ja gdzieś widziałem problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2018 o 12:32, k232 napisał:

... LM high-tech po 8k km traci całkowicie swoje właściwości.

Gdzieś na grupie Audi na FB jeden klient pisał, że LM po 10k km spuścił w takim kolorze jak zalewał :D.

O, toto:

olej.jpg

Edytowane przez SzczYpior_n1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe bajki. Szkoda, że jeszcze spalanie nie spadło do 5litrów :P U mnie po połowie tego dystansu walił spalenizną i miał ciemną barwę, przed wymianą zrobiona płukanka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przem8 napisał:

Niezłe bajki. Szkoda, że jeszcze spalanie nie spadło do 5litrów :P U mnie po połowie tego dystansu walił spalenizną i miał ciemną barwę, przed wymianą zrobiona płukanka. 

 

Godzinę temu, przem8 napisał:

Niezłe bajki. Szkoda, że jeszcze spalanie nie spadło do 5litrów :P U mnie po połowie tego dystansu walił spalenizną i miał ciemną barwę, przed wymianą zrobiona płukanka. 

a na jaki wymiana? Przejechałem ok 9k na LM i wygląda jak napisałeś więc można spróbować coś innego

Edytowane przez AdamWilk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AdamWilk napisał:

a na jaki wymiana?

Jeździłem kilka lat na LM i to jest dobry olej ale przeszedłem na tańszą alternatywę o podobnej lub lepszej jakości. Jak czytam takie farmazony, że ktoś w silniku z turbo zlewa świeżutki olej po 10tys. to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zmiana oleju z LM np na Miller da jakiś efekt czy oleje są na tyle podobne że odczuwalnie  w pracy silnika nie będzie żadnej zmiany? kiedyś czytałem że po zmianie oleju wibracje silnika zmalały..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AdamWilk napisał:

czy zmiana oleju z LM np na Miller da jakiś efekt czy oleje są na tyle podobne że odczuwalnie  w pracy silnika nie będzie żadnej zmiany? kiedyś czytałem że po zmianie oleju wibracje silnika zmalały..

A o jakie olej dokładnie chodzi ?.

Z wibracjami to bardzo indywidualna sprawa i nie tylko olej tutaj ważny.

Po wyminie na świeży olej każda jednostka chodzi jakby łagodniej pytanie po jakim czasie na przepracowanym oleju są te wibracje.

Są olej o bardziej stabilnych filmach olejowych podczas przebiegu i takie, gdzie degradacja oleju następuje szybciej ale to dość złożony temat.

Osobiście skłaniam się do olejów tych bardziej ekonomicznych i skracaniu interwału wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2018 o 22:35, AdamWilk napisał:

czy zmiana oleju z LM np na Miller da jakiś efekt czy oleje są na tyle podobne że odczuwalnie  w pracy silnika nie będzie żadnej zmiany? 

Między olejem 5W40 LM SHT a 5W40 Millersem EE LL czy też XF L oraz Tridentem LL w pracy silnika nie będzie zauważalnej zmiany jego pracy.

Różnice jeśli chodzi o film olejowy są minimalne.

Po przebiegu 5/7 tys. km obserwuj pracę silnika i kolor oleju, wtedy można dopiero coś porównywać, który olej jest na lepszych bazach, jak skomponowany oraz jak działa stabilnie pakiet TBN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...