Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdę mówiąc ,dla zwykłego zjadacza chleba ,bądź dolewacza oleju zmiana oleju nie będzie jakoś mega zauważalna. Ja leje motula już 3 rok i jestem zadowolony :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

9 godzin temu, Endriu12394 napisał:

Prawdę mówiąc ,dla zwykłego zjadacza chleba ,bądź dolewacza oleju zmiana oleju nie będzie jakoś mega zauważalna. 

I to jest prawda wykorzystywana przez znakomitą większość mechaników, zaleją co mają pod ręką 5W40 to przecież każdy się nada byle 5W40.

W olejach powyżej nie wymieniłem zwykłego TRIDENTA 5W40 czemu?, to jest olej, którego film olejowy jest bardziej zbliżony do olejów 5W30 ma dużo popiołów i tym samym wysoki pakiet TBN.

Po zalaniu tego zwykłego Trident 5W40  po uzyskaniu temperatury roboczej  będzie odczuwalna inna, głośniejsza praca silnika w stosunku do olejów z grubszym filmem olejowym.

Kiedyś było mało różnic w olejach, dzisiaj można napisać książkę za sprawą producentów silników i ekologów.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wyższy TBN tym lepiej, a oleje low saps (niskopopiołowe) to wynalazek ku czci dpf'ów i innych chorych norm, które ekologom robią dobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KINIAM napisał:

I to jest prawda wykorzystywana przez znakomitą większość mechaników, zaleją co mają pod ręką 5W40 to przecież każdy się nada byle 5W40.

W olejach powyżej nie wymieniłem zwykłego TRIDENTA 5W40 czemu?, to jest olej, którego film olejowy jest bardziej zbliżony do olejów 5W30 ma dużo popiołów i tym samym wysoki pakiet TBN.

Po zalaniu tego zwykłego Trident 5W40  po uzyskaniu temperatury roboczej  będzie odczuwalna inna, głośniejsza praca silnika w stosunku do olejów z grubszym filmem olejowym.

Kiedyś było mało różnic w olejach, dzisiaj można napisać książkę za sprawą producentów silników i ekologów.

 

 

 

Co do głosniejszej pracy silnika na oleju Trident to się nie zgodzę,przerobiłem wiele marek olejowych polecanych na forum w swoim silniku, i pozostałem przy Trident, mam na nim najmniejsze zużycie oleju,podobne było na oleju Meguin odpowiedniku LM STH. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, strazak93 napisał:

Co do głosniejszej pracy silnika na oleju Trident to się nie zgodzę,przerobiłem wiele marek olejowych polecanych na forum w swoim silniku, i pozostałem przy Trident, mam na nim najmniejsze zużycie oleju,podobne było na oleju Meguin odpowiedniku LM STH. 

Ale czy aby piszemy o tym samym oleju ? TRIDENT 5W40 produkt 5993 ten najzwyklejszy olej.

Miałem go kiedyś w większej ilości i zalewałem do benzyn i diesli stąd mój osąd po 2/3 tys. km silniki zaczynały ciut głośniej biegać, szczególnie w dieslach i te mocniejsze ok. 200 KM benzyny. 

Mam taką teorię, że większość olejów po 5/7 tys. km zmienia swoją klasę letnią na niższą.

Co jest potwierdzane badaniami próbek olejów.

I tak w silniku Ford Focus RS 2,3 TURBO oryginalnie-fabrycznie jest zalewany 0W40 prawdopodobnie Castrol zgodnie z normą europejską WSS M2C 937A ale po 3 tys. km olej ten zmienia się z SAE 40 na SAE 30.

Co niestety przysparza temu silnikowi wiele usterek.

 Ja zalewam Amsoil 5W50 zgodnie z wytycznymi USA dla tego silnika norma WSS M2C 931C/MUSTANG/, który to dopiero po 9 tys. km przechodzi w SAE 40.

Edytowane przez KINIAM
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko temacie piszemy o benzynie 1,8t, i w większości przypadków seryjnej mocy silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LIQUI MOLY CERATEC mogę dodać odrazu przy wymianie oleju ? czy np. zrobić 1000 km na nowym i potem dolać ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, piotrgow12 napisał:

LIQUI MOLY CERATEC mogę dodać odrazu przy wymianie oleju ? czy np. zrobić 1000 km na nowym i potem dolać ?  

odrazu przy wymianie.Najlepiej przed zalaniem Cerateca zrobic płukanke .

Chlopaki wspominali o tym we wczesniejszych postach.

Jaki olej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej po raz 3 to liqui moly 5w40 synthoil high tech. No właśnie mam zamiar teraz zrobić płukane i dodać uszlachetniacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2018 o 15:17, winner4 napisał:

Zgadza się, powyżej 10 000km przelotu większość tradycyjnych olejów traci swoje optymalne właściwości aczkolwiek niektóre oleje tracą je o wiele szybciej i trzeba mieć to na uwadze :)

Moim zdaniem LM z zaufanego źródła to dobry wybór. Do 1.8T z tych tańszych polecam też Valvoline. Jeśli coś lepszego to Millers/Penrite, ale półka cenowa całkiem inna.

Który Millers ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, imr_pl napisał:

Który Millers ?

Millers CFS NT+ 5W40 to jeden z najlepszych w tym momencie dostępnych na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, przy okazji czyszczenia smoga z miski mysle zmienic olej z castrol edge na cos lepszego, cos do 150zl 1) motul x cees 2) motul x clean 3) valvoline synpower, do tego mysle o ceratecu, nie wiem do konca czy warto ale z poprzednich Waszych wypowiedzi wynika że warto, wcześniej chciałbym zrobić mu płukanke LM engine flush albo flush proline, nie wiem jaka roznice robi ta dycha w cenie. mam dylemat który olej i płukanke i czy ceratec to produkt warty wypróbowania? z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, 888vito888 napisał:

witam, przy okazji czyszczenia smoga z miski mysle zmienic olej z castrol edge na cos lepszego, cos do 150zl 1) motul x cees 2) motul x clean 3) valvoline synpower, do tego mysle o ceratecu, nie wiem do konca czy warto ale z poprzednich Waszych wypowiedzi wynika że warto, wcześniej chciałbym zrobić mu płukanke LM engine flush albo flush proline, nie wiem jaka roznice robi ta dycha w cenie. mam dylemat który olej i płukanke i czy ceratec to produkt warty wypróbowania? z góry dzięki.

Masz naszych forumowych sprzedawców , pisz i na pewno doradzą Ci dobry olej.

@dzik , @tomekhxc , @Wandej , zrób sobie płukankę następnie miska i smok do wyczyszczenia z syfu, który rozpuści się z płukanki później świeży olej + nowy filtr i ma być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim, czy olej Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 link to dobry wybór do 1.8T ? Jestem nowy z tym silnikiem dlatego pytam o poradę. Stosowałem ten olej w silnikach diesla i byłem bardzo zadowolony. Dodam że będę montował instalację LPG (nie wiem czy to ma jakiś wpływ). Jakie normy musi spełniać olej do silnika 1.8 T 163km. Ile oleju wchodzi do tego silnika? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc :) 

Edytowane przez MichałĆ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MichałĆ napisał:

Hej wszystkim, czy olej Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 link to dobry wybór do 1.8T ? Jestem nowy z tym silnikiem dlatego pytam o poradę. Stosowałem ten olej w silnikach diesla i byłem bardzo zadowolony. Dodam że będę montował instalację LPG (nie wiem czy to ma jakiś wpływ). Jakie normy musi spełniać olej do silnika 1.8 T 163km. Ile oleju wchodzi do tego silnika? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc :) 

to nie jest najlepszy olej do turbodoładowanej benzyny

zapodaj LM Synthoil High Tech 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś na tym co podałeś ? Polecasz ? Ile litrow wchodzi na wymianę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MichałĆ napisał:

Jeździłeś na tym co podałeś ? Polecasz ? Ile litrow wchodzi na wymianę ? 

Na wymianę licz ok. 4,2l, a ten olej powtarza się w co drugim wątku więc jest za***isty.

Jak to Twoja pierwsza wymiana to pasuje wyczyścić smok olejowy żeby cieszyć się dłużej spokojną jazdą.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła pora wymiany i u mnie. Aktualnie jeżdżę na motulu x-cess 5w40. Po ok. 7tys po wymianie zauważam niebieski dym na wolnych obrotach i na rozgrzanym oleju. Tylko na wolnych i gorącym silniku. Na zimnym nic i na świeżym oleju też nic. Czy dobrym pomysłem będzie olej 5w50 do tego silnika z mocą powyżej 220KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Arcus napisał:

 Czy dobrym pomysłem będzie olej 5w50 do tego silnika z mocą powyżej 220KM?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zostać przy aktualnym? Możliwe, że ten motul traci już swoje właściwości po takim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...