Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Lolek94 napisał:

Ile tego oleju kupujecie na zmiane? 5L? :D

5l, mi na najwiekszym filtrze wchodzi 4.2l ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja do 1.8T AWT + LPG leje od razu 4L (górna granica na bagnecie) Gulf Formula G 5w40. Pałowanie na autostradzie i S-kach po 140 km/h czasem więcej i wymiana co 10tyś.km. Po tym przebiegu auto ma połowe skali na bagnecie. Kolor oleju biorąc na palec jest jest brązowy, ale nie czarny. Testowałem po zakupie LM Top Tec 4100 i Mannol Elite 5w40. Ten olej pod każdym względem wypada dla mnie najlepiej. Kupiłem 5 litrów (1l na dolewkę), bo na tamtych olejach uciekało mi pod dolny stan i troszkę dolewałem. Na tym oleju nie robiłem dolewki. Przed każdą wymianą robię płukankę Millers Oil. Robię rocznie ok 40tys km, więc myślę, że ten olej to  idealny stosunek  ceny do jakości. Poniżej wrzucam link

http://www.gulf.pl/product/produkty-uslugi/oleje-smary/wszystkie-produkty/oleje-do-silnikow/gulf-formula-g-5w40/

http://www.gulf.pl/wp-content/uploads/2017/02/Gulf-Formula-G-series-1.pdf
Pozdrawiam 

 

Edytowane przez Wojtek2018
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej przy przebiegu 290 tys km? Czy zalać to co fabryka kazała czy coś gęstszego? I czy zrobić płukankę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w40 z normą vw502/505. 

Co to za komunistyczne myślenie z tą zmianą lepkości w zależności od przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, S1Przemo napisał:

Kolego przem nie wiem :( tylko zapytałem.

Ok, a ja odpowiedziałem :D Trzeba obalać te mity z ciemnogrodu, a Ty akurat jeden z nich przytoczyłeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, S1Przemo napisał:

czy coś gęstszego? I czy zrobić płukankę? 

Jedno przeczy drugiemu

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie powiem, że:

1. Poprzedni właściciel nie lał oleju z jakiejś górnej półki

2. Przez pierwsze 8,5kkm jeździłem na motulu 5W30 X-Clean- wpierniczył 1-1,5ll na 8kkm

3. Zrobiłem płukankę, wyczyściłem smok.

4. Zmieniłem Na Motul 5W40 X-Cess- 2kkm bez ruszenia się stanu oleju na bagnecie.

Wniosek prosty prawda? ? Dodam, że w tym momencie jest coś koło 198kkm nalatane. 

A moje Bexiwo nie ma super lekkiego życia. Wynagradzam mu to częstymi serwisami ❤️ :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 280 000km i leje motula 5w40 xcesss kupowanego w de i nie ma żadnego problemu. 5 l wystarcza od wymiany do wymiany 15 000km.

Miałem wcześniej lm toptec 5w40 ale on miał gorsze parametry do lpg.

Edytowane przez GRADIENT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie audi a4 b6 1.8t 260tys km obecny olej polsyntetyk 10w40 motul synergie + zostawić czy coś zmienić dodam że cieknie spod pokrywy zaworów uszczelka do wymiany i nie wiem czy to kwestia oleju ale może być i tak słychać cykanie cyk cyk cyk i gdzieś oglądałem że to może być przez olej a kolega mówił że przez wtryski gazu. Trochę świeży jestem wcześniej był Punto 1 i tam co kolwiek się lało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń wycieki i zalej jakiś 5w40, 10w40 to kibel dla tego motoru. Najtańsza racjonalna opcja to Lotos Synthetic 5w40 lub Specol i wymiana co 8-10tys. Jeśli szukasz przyczyny cykania i podejrzewasz wtryskiwacze gazu to czemu nie sprawdzisz czy nadal cyka po przełączeniu na PB?:)

Czy ktoś tutaj stosuje od dłuższego czasu olej 0w40 w swoim 1.8t i podzieli się opinia na temat tej lepkości? Jak to się spisuje w tych silnikach?

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie mi teraz co zrobić?To akurat nie mój samochód bo kolegi z pracy ale wczoraj do 1'szej w nocy walczyłem ze smokiem i ogólnym syfem. Całą górę wyczyściłem ile się da, zrobiłem płukankę, zdjąłem miskę, oczywiście smok zawalony wszystkim czym tylko można a o dziwo ciśnienie niemal prawidłowe.Zamierzam wlać Ravenol ale widząc stan bloku zastanawiam się czy nie lepiej np.pojeździć ze dwie trzy wymiany na motulu x-clean i wtedy Ravenola.Nie bardzo mam jak to wyczyścić a ten olej podobno ma silne właściwości płuczące. Dobrze myślę że ten cały nagar może wyczyścić?

Na drugiej stronie tematu o napinaczu jest film na którym od 18'tej minuty gościu czymś psika i zmywa taki właśnie syf. Nie bardzo rozumię co On tam mówi ale czy istnieje naprawdę takie coś do mycia takiego nagaru?Wczoraj koleżanka podpowiedziała mi że to może być jakieś degreaser bez spłukiwania. 

Proszę o poradę co zrobić bo dzisiaj jeszcze wymyję benzyną co się da a jutro chcę go poskładać. 

Jeszcze pamiętam że kiedyś w Millers'ie proponowali mi specjalny olej myjący na chyba 1000 km,stosował ktoś kiedyś takie coś?

20190427_233303.jpg

20190427_233224.jpg

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, JarekST202 napisał:

Doradźcie mi teraz co zrobić?To akurat nie mój samochód bo kolegi z pracy ale wczoraj do 1'szej w nocy walczyłem ze smokiem i ogólnym syfem. Całą górę wyczyściłem ile się da, zrobiłem płukankę, zdjąłem miskę, oczywiście smok zawalony wszystkim czym tylko można a o dziwo ciśnienie niemal prawidłowe.Zamierzam wlać Ravenol ale widząc stan bloku zastanawiam się czy nie lepiej np.pojeździć ze dwie trzy wymiany na motulu x-clean i wtedy Ravenola.Nie bardzo mam jak to wyczyścić a ten olej podobno ma silne właściwości płuczące. Dobrze myślę że ten cały nagar może wyczyścić?

Na drugiej stronie tematu o napinaczu jest film na którym od 18'tej minuty gościu czymś psika i zmywa taki właśnie syf. Nie bardzo rozumię co On tam mówi ale czy istnieje naprawdę takie coś do mycia takiego nagaru?Wczoraj koleżanka podpowiedziała mi że to może być jakieś degreaser bez spłukiwania. 

Proszę o poradę co zrobić bo dzisiaj jeszcze wymyję benzyną co się da a jutro chcę go poskładać. 

Jeszcze pamiętam że kiedyś w Millers'ie proponowali mi specjalny olej myjący na chyba 1000 km,stosował ktoś kiedyś takie coś?

20190427_233303.jpg

20190427_233224.jpg

Lej Millersa z olejem płuczącym dobra sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dev,tylko że w Millers'ie ciężko o fachową poradę bo tam tylko siedzą sprzedawcy ?Bardziej chodzi mi o to co konkretnie bo kiedyś proponowali mi taki olej do jazdy a teraz jak przeglądam to widzę Ich produkt ale działa jak płukanka czyli zalać, odpalić na jakiś czas i zlać.Szukam czegoś co mogę zalać,pojeździć i spuścić oczywiście żeby było to bezpieczne a następnie zalać odpowiedni olej np.Ravenol bo taki kupiłem lub millersa cfs oraz potrzebuję czegoś jak we wspomnianym filmie do mycia nagaru bo mam już trzy rozebrane silniki i nie mogę niczego skutecznego zastosować, po bovi i dimerze normalnie w oczach zaczął osadzać się rdzawy nalot pomimo iż miejscami jeszcze kupa nagaru została. 

Jako ciekawostkę dodam iż mam jeden silnik po przejechaniu prawie 60 tyś na millersie z wymianą co 10 tyś, kompresja 12.5-13,ciśnienie oleju w normie, zużycie około 0.8 na 10.000.Jak znajdę zdjęcie to wrzucę. 

Co najlepsze to jeszcze w tym przypadku płukanka millersa była robiona każdorazowo przy wymianie 

20190103_165405.jpg

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki nagar to ogólnie z czasem sam schodzi, wystarczy pilnować wymiany oleju na czas i zalewać przede wszystkim dobry olej.

Słyszałem że czasami jako płukankę zalewają ropę, ale na taki nagar to raczej od płukanki lepsze nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Langista napisał:

Taki nagar to ogólnie z czasem sam schodzi, wystarczy pilnować wymiany oleju na czas i zalewać przede wszystkim dobry olej.

Słyszałem że czasami jako płukankę zalewają ropę, ale na taki nagar to raczej od płukanki lepsze nie będzie.

?No to widzisz w przypadku tego silnika ani olej ani płukanka nie dały rady.

Mam teraz kolejny silnik na mobilu i bez płukanki. 

Niby olej wymieniany co 10 000 a przebieg około 210 000,na mobilu 115 000,nie mierzyłem nic bo silnik luzem.

20190206_191431.jpg

20190204_185155.jpg

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam bo czytam i juz nie wiem :) Piszecie, żeby lać 5w40, ja u siebie mam oznaczenie 5w30 ale nie wiem jaka firma. Dzwoniłem do mechanika, dziś mam do odstawienia auto, i teraz jaka firma oleju? Mechanik mi poleca Castrol, tutaj czytam, że Castrol w żadnym wypadku. Coś mi tłumaczył dlaczego castrol ale nie bardzo zapamiętałem więc nie napisze żeby nie namieszac.

edit.

kolega mi poleca ten https://allegro.pl/oferta/oryginalny-olej-5w30-lll-3-504-507-vw-audi-g052195-7852609789?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_chemia_samochodowa&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=EAIaIQobChMI1vGOoqmO4gIVjxsYCh0-hQM5EAQYAyABEgK0O_D_BwE

Edytowane przez tadzikg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio? Tyle stron i nie potrafisz sam dojść co jest dobre i polecane? Ręce opadają :facepalm:

5w40, a dlaczego to może komuś bardziej cierpliwemu będzie się chciało po raz kolejny wytłumaczyć. Co do marki to już sobie wybierz wedle uznania i portfela, a jak silnik kupa to i olej z c**j wie jakimi dodatkami i hiper technologią nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w40 ravenol vst, motul, millers, lm. Cos z tego mozesz wybrac. Castrola nie tykaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartez90 napisał:

5w40 ravenol vst, motul, millers, lm. Cos z tego mozesz wybrac. Castrola nie tykaj.

A na jakiej podstawie nie brać Castrola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...