Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Bylem wlasnie u mechanika zapytac o 5a kompresje itd a on jak uslyszal ze pali mi litr na 2000km to zebym se glowy nie zawracal  bo 1.8t pije srednio do 0.5l na 100km ??? idzie zglupiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Natomiast odnosząc się ściśle do Twojego problemu to tak jak już koledzy wspominali, zrób pomiar kompresji, bo to podstawa i najważniejsze nie jest to żeby wartości były jak najwyższe (mają być akceptowalne dla tego silnika) tylko żeby wartości na poszczególnych cylindrach nie odbiegały znacząco od siebie. Jeżeli pomiar wyjdzie ok to zalej olejem zgodnym ze specyfikacją obojętnie jakim, zrób z 2-3kkm, obserwując stan "łykania" i jak będzie pozytywnie to zalej sobie olej taki który uważasz

To moja propozycja/sugestia, a jak zrobisz to już Twoja decyzja.

Powodzenia w ogarnięciu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2020 o 16:51, dymek862 napisał:

mechanika zapytac o 5a kompresje itd

Nie słuchaj mechanika tylko zrób rzetelny pomiar, będziesz miał co i jak....i wtedy podejmiesz jakieś kroki.

Wiadome jest, że jeżeli tyle pije to łatwo nie miał, tym bardziej jeżeli ktoś użytkował auto "bez głowy", a turbina temu sprzyja dla nieświadomych  żądnych wrażeń "kierowników".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AndrzejK. napisał:

Natomiast odnosząc się ściśle do Twojego problemu to tak jak już koledzy wspominali, zrób pomiar kompresji, bo to podstawa i najważniejsze nie jest to żeby wartości były jak najwyższe (mają być akceptowalne dla tego silnika) tylko żeby wartości na poszczególnych cylindrach nie odbiegały znacząco od siebie. Jeżeli pomiar wyjdzie ok to zalej olejem zgodnym ze specyfikacją obojętnie jakim, zrób z 2-3kkm, obserwując stan "łykania" i jak będzie pozytywnie to zalej sobie olej taki który uważasz

To moja propozycja/sugestia, a jak zrobisz to już Twoja decyzja.

Powodzenia w ogarnięciu problemu.

Dzieki bardzo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2020 o 11:58, dymek862 napisał:

Az tak drastycznie stalo sie raz po wymianie oleju i teraz utrzymuje sie na poziomie okolo 1l na 2000km. Olej valvoline maxlife a szkoda ze nie zalal mi np valvo synpower ?

Nazwa nie ma znaczenia, ważne, że jest 5W40 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam MOTUL 8100 X-CESS 5W40. 

Brat i znajomy leją go do b6 bex i sobie chwalą. Ja też go wlałem do siebie b7 bfb, bo poprzedni właściciel wlal mobila 10w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Kamilmmz napisał:

Ja polecam MOTUL 8100 X-CESS 5W40. 

Brat i znajomy leją go do b6 bex i sobie chwalą. Ja też go wlałem do siebie b7 bfb, bo poprzedni właściciel wlal mobila 10w40.

Nie dość, że to mineralka średniej jakości to w cenie syntetyku ?

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, DivaynEays napisał:

Nie dość, że to mineralka średniej jakości to w cenie syntetyku ?

Jaka mineralka? Przecież to syntetyk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie syntetyk, to jest olej HC, obok syntetyku to może stało w sklepie. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kamilmmz napisał:

Jaka mineralka? Przecież to syntetyk. 

:szukaj:   https://www.quickfds.com/out/19187-47284-02935-010522.pdf 

Ciekawe gdzie te pao schowane.. :kawa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat się ciągnie jak koronawirus... Już jest nudny i wyczerpany chyba do końca. Niech sobie każdy zalewa co chce i tyle. I nie ma się co podniecać jaki to wielce olej lać do starego 1.8T. Szwaby lały co mieli pod ręką i to co 30kkm i jakoś wszystko chodzi, a polusy wymieniają co 6-8kkm i tez chodzi. Lejcie tego vst, ma spoko cenę, jest naprawdę dobry, co 10k km wymiana i nic więcej do szczęścia nie potrzeba do tego „cuda techniki”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DarePB napisał:

Ten temat się ciągnie jak koronawirus... Już jest nudny i wyczerpany chyba do końca. Niech sobie każdy zalewa co chce i tyle. I nie ma się co podniecać jaki to wielce olej lać do starego 1.8T. Szwaby lały co mieli pod ręką i to co 30kkm i jakoś wszystko chodzi, a polusy wymieniają co 6-8kkm i tez chodzi. Lejcie tego vst, ma spoko cenę, jest naprawdę dobry, co 10k km wymiana i nic więcej do szczęścia nie potrzeba do tego „cuda techniki”.

To ja napiszę coś od siebie na przykładzie mojego BFB.

Niemiec lał 5W30 niestety nie wiem jakiej firmy ostatnio bo na kartce nie napisał marki tylko 5W30, zmieniał max co 15tkm. Jak kupiłem samochód to miał zmieniony olej jakieś 1,5tkm temu, przejechałem na nim 7tkm temu i zmieniłem na Ravenol VST 5W40. Na te 7tkm które przejechałem ja na miarce praktycznie nie ubyło nic oleju, no może delikatnie coś około 1-2mm, łańcucha przy odpaleniu nie słyszałem nigdy nawet przez ułamek sekundy. Po wymianie na VST zrobiłem 2tkm, olej trochę zaczyna znikać z miarki, bynajmniej tak mi się wydaje. Dolałem teraz do max i będę obserwował ale myślę że jakieś 200-250ml ubyło na te 2tkm. Łańcuch też już raz zagrzechotał przez krótką chwilę po odpaleniu zimnego silnika, wiem że dopuszcza to nawet producent ale u mnie po zmianie oleju usłyszałem to

Jako podsumowanie wydaje mi się że 5W30 wcale nie jest gorszy od 5W40 i jak silnik będzie brał olej i grzechotał łańcuch przy odpaleniu na zimnym wrócę po dwóch wymianach na 5W30 (po dwóch dlatego że kupiłem na dwie wymiany 10litrów VST).

A Wy forumowicze co na ten temat myślicie, ja już kilka razy czytałem że po zmianie z 5W30 na 5W40 słychać było łańcuch przez chwilę po uruchomieniu zimnego silnika. Być może spowodowane jest to tym że zimny olej 5W40 będzie "gęstszy" od 5W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnym układzie smarowania oraz napinaczu nie ma prawa nic halasowac. U mnie może stać miesiąc samochód i nic nie grzechocze. Olej wspomniany ravenol. 

Jeśli jezdzisz spokojnie i głównie po miescie to możesz lac 5w30.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, przem8 napisał:

Przy sprawnym układzie smarowania oraz napinaczu nie ma prawa nic halasowac. U mnie może stać miesiąc samochód i nic nie grzechocze. Olej wspomniany ravenol. 

Jeśli jezdzisz spokojnie i głównie po miescie to możesz lac 5w30.

Może się przesłyszałem i będę obserwował to co ranek, na pewno przy zamkniętej masce nie słyszałem nigdy żadnych niepokojących odgłosów. Tak samo jak z pobieraniem oleju nie wlałem do max. i teraz sie zastanawiam czy było mm albo dwa więcej. Wczoraj uzupełniłem do max i będę obserwował. Jak duży pobór oleju w 1,8 T BFB kwalifikuje silnik do remontu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, pelonek1 napisał:

Jak duży pobór oleju w 1,8 T BFB kwalifikuje silnik do remontu?

Jak będziesz dolewać litr na tysiąc to możesz się martwić :P

U mnie przed wymianą napinacza też czasem było słychać, na stosowanym kiedyś LM sht o wiele częściej, teraz odpukać błoga cisza od pół roku i 11tys. km. Wiem, że producent dopuszcza ten terkot i jak jest do 2sekund to olać temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pelonek1 napisał:

ja już kilka razy czytałem że po zmianie z 5W30 na 5W40 słychać było łańcuch przez chwilę po uruchomieniu zimnego silnika

I jest duże prawdopodobieństwo,że tak właśnie jest....

Oleje silnikowe mają to do siebie,że nie ma idealnego i zawsze będą niuanse za i przeciw co do określonego oleju/specyfikacji.

W przypadku 5W30 jest dużo bardziej realna cisza przy rozruchu ze względu na jego mniejszą lepkość w porównaniu do 5W40 natomiast z kolei ten ostatni będzie "trzymał' lepszy film olejowy.....coś za coś.

I tak jak już było tu wspomniane,jak jezdzisz głównie po mieście/lokalnie to bez problemu możesz stosować 5W30, natomiast przy używaniu  auta w trasach i wyższych prędkościach obrotowych silnika lepiej się sprawdzi 5W40. I tu musisz sam ocenić co jest lepsze dla Twojego silnika i jak głównie używasz auto.

Ja zalewam 5W40 i przy zimnym rozruchu słyszę głośniejszą pracę, ale przez dosłownie ułamek sekundy (całą sekundę na pewno nie trwa), więc problem uważam za nieistniejący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, AndrzejK. napisał:

I tak jak już było tu wspomniane,jak jezdzisz głównie po mieście/lokalnie to bez problemu możesz stosować 5W30, natomiast przy używaniu  auta w trasach i wyższych prędkościach obrotowych silnika lepiej się sprawdzi 5W40. I tu musisz sam ocenić co jest lepsze dla Twojego silnika i jak głównie używasz auto.

Ja zalewam 5W40 i przy zimnym rozruchu słyszę głośniejszą pracę, ale przez dosłownie ułamek sekundy (całą sekundę na pewno nie trwa), więc problem uważam za nieistniejący.

Jeżdzę głównie w trasie ale raczej normalnie, zdarza mi sie przegonić auto z większą prędkością przy wiekszej odległości i z tego powodu zostanę przy 5W40. Co do łańcucha to słyszałem go raz przez mniej niż sekundę (tak mi się wydaje że to był łańcuch) i też nie będę się tym przejmował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest tak jak piszesz to nie masz problemu.

Pilnuj regularnych zmian oleju i ciesz się jazdą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pelonek1 napisał:

To ja napiszę coś od siebie na przykładzie mojego BFB.

Niemiec lał 5W30 niestety nie wiem jakiej firmy ostatnio bo na kartce nie napisał marki tylko 5W30, zmieniał max co 15tkm. Jak kupiłem samochód to miał zmieniony olej jakieś 1,5tkm temu, przejechałem na nim 7tkm temu i zmieniłem na Ravenol VST 5W40. Na te 7tkm które przejechałem ja na miarce praktycznie nie ubyło nic oleju, no może delikatnie coś około 1-2mm, łańcucha przy odpaleniu nie słyszałem nigdy nawet przez ułamek sekundy. Po wymianie na VST zrobiłem 2tkm, olej trochę zaczyna znikać z miarki, bynajmniej tak mi się wydaje. Dolałem teraz do max i będę obserwował ale myślę że jakieś 200-250ml ubyło na te 2tkm. Łańcuch też już raz zagrzechotał przez krótką chwilę po odpaleniu zimnego silnika, wiem że dopuszcza to nawet producent ale u mnie po zmianie oleju usłyszałem to

Jako podsumowanie wydaje mi się że 5W30 wcale nie jest gorszy od 5W40 i jak silnik będzie brał olej i grzechotał łańcuch przy odpaleniu na zimnym wrócę po dwóch wymianach na 5W30 (po dwóch dlatego że kupiłem na dwie wymiany 10litrów VST).

A Wy forumowicze co na ten temat myślicie, ja już kilka razy czytałem że po zmianie z 5W30 na 5W40 słychać było łańcuch przez chwilę po uruchomieniu zimnego silnika. Być może spowodowane jest to tym że zimny olej 5W40 będzie "gęstszy" od 5W30.

Jak gdzieś ubywa to raczej niedługo szukaj gdzie ucieka olej. Ravenol z moich obserwacji, dobrze płucze silnik, gdzieś coś puści i leci.. 1.8t ma prawo łyknąć jak potrzebuje. Tym co nic nie bierze, mają kit w środku, ewentualnie jeżdżą jak emeryci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...