Jump to content
33 33
januaryy

Jaki olej do 1.8 T

Recommended Posts

40 minut temu, Lolek94 napisał:

Siema. Powoli zbliżam się do zmiany oleju u siebie a a4 b6. Aktualnie mam zalany 5w 30 Castrola, auto kupiłem w styczniu i aktualnie mam minimalne zużycie oleju. Tygodniowo robie około 300/400 km. Poczytałem trochę  tym wątku o olejach  i wyciągam wniosek z tego taki że nic nie wiem z tego... 

A więc jakiek marki  wlać mu olej tylko i wyłącznie 5w30?

Nie chce na razie innej klasy bo na tym fajnie pracuje. 

Pacjent audi a4 b6 bfb 163 +lpg 

Pytam bo widzę że producenci ostro grają w  ch#ja. 

Wlej 5W40 A3 /B4


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Lolek94 napisał:

Siema. Powoli zbliżam się do zmiany oleju u siebie a a4 b6. Aktualnie mam zalany 5w 30 Castrola, auto kupiłem w styczniu i aktualnie mam minimalne zużycie oleju. Tygodniowo robie około 300/400 km. Poczytałem trochę  tym wątku o olejach  i wyciągam wniosek z tego taki że nic nie wiem z tego... 

A więc jakiek marki  wlać mu olej tylko i wyłącznie 5w30?

Nie chce na razie innej klasy bo na tym fajnie pracuje. 

Pacjent audi a4 b6 bfb 163 +lpg 

Pytam bo widzę że producenci ostro grają w  ch#ja. 

0w40/5w40, ja od siebie polece Ravenol SSL/VST 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, DivaynEays napisał:

0w40/5w40, ja od siebie polece Ravenol SSL/VST 

Ponieważ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, marekgolczynski napisał:

Ponieważ?

sklad, charakterystyki, badania - juz kilku krotnie bylo to powtarzane w tym temacie ;) oleje o podobnej specyfikacji sa 2x drozsze u konkurencji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Lolek94 napisał:

Siema. Powoli zbliżam się do zmiany oleju u siebie a a4 b6. Aktualnie mam zalany 5w 30 Castrola, auto kupiłem w styczniu i aktualnie mam minimalne zużycie oleju. Tygodniowo robie około 300/400 km. Poczytałem trochę  tym wątku o olejach  i wyciągam wniosek z tego taki że nic nie wiem z tego... 

A więc jakiek marki  wlać mu olej tylko i wyłącznie 5w30?

Nie chce na razie innej klasy bo na tym fajnie pracuje. 

Pacjent audi a4 b6 bfb 163 +lpg 

Pytam bo widzę że producenci ostro grają w  ch#ja. 

No Castrol to zdecydowanie słaby wybór. Przereklamowany olej.

 

Ja z kolei poleciłbym PMO. Cena trochę niższa od Ravenola, duży dodatek baz PAO i dobre parametry. Ostatnio w drugim aucie przeszedłem z Liqui Moly i jestem zadowolony (zresztą Liqui parametry na papierze tez ma gorsze)

 

A drugą opcją jest Millers, oparty o PAO, może bardziej znany, z tym, że dużo droższy. Ja osobiście nie lubię aż tyle dopłacać do oleju, ale jak ktoś jest fanem motoryzacji to czemu by nie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ogólnie jeśli chodzi o olej to miałem  motula 8 k przejechanie dolałem ok 600ml teraz mam valvoline I wlałem 1.5 ponad 7 tysięcy przejechane.

Ale teraz spróbuje tego ravenol i zobaczymy 

Edited by marekgolczynski

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, marekgolczynski napisał:

Ogólnie jeśli chodzi o olej to miałem  motula 8 k przejechanie dolałem ok 600ml teraz mam valvoline I wlałem 1.5 ponad 7 tysięcy przejechane.

Ale teraz spróbuje tego ravenol i zobaczymy 

Mówisz , że na Valvoline Ci więcej bierze? Ja do Siebie planuję wlać Valvoline synpower 5W40 ?


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Valvoline ma NOACK dla 5w40 ponad 11% co jest wynikiem poniżej wszelkiej krytyki. To już polski Specol ma około 10%. A wiadomo, że czym mniej tym lepiej.

Oleje teoretycznie czym więcej mają w sobie bazy PAO tym mniejszy NOACK powinny osiągać. Oleje z bazami PAO to np. PMO, który ma NOACK=9% a oleje full PAO typu Amsoil mają nawet NOACK-8,3% (dla 5w40 oczywiście). Z tym, że to już inna półka cenowa. Ravenol nie wiem ile ma, nigdy nie natknałem się na takie pomiary dla tego producenta.

Więc ja się w ogóle dziwię, że na Valvoline ludzie jeżdzą. Te oleje były dobre kiedyś, jak jeszcze były produkowane w Holandii. Teraz to olej z niższej półki ;)

 

P.S Oczywiśćie parametr NOACK w dużym stopniu odpowiada za "znikanie" oleju z silnika dlatego o tym napisałem :)

Edited by Koliber731

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co by nie kupił to złe, Ravenol nie dawno wszedł na rynek to jest spoko ale chwila minie i będzie taka sama lipa.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile tego oleju kupujecie na zmiane? 5L? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lolek94 napisał:

Ile tego oleju kupujecie na zmiane? 5L? :D

5l, mi na najwiekszym filtrze wchodzi 4.2l ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja do 1.8T AWT + LPG leje od razu 4L (górna granica na bagnecie) Gulf Formula G 5w40. Pałowanie na autostradzie i S-kach po 140 km/h czasem więcej i wymiana co 10tyś.km. Po tym przebiegu auto ma połowe skali na bagnecie. Kolor oleju biorąc na palec jest jest brązowy, ale nie czarny. Testowałem po zakupie LM Top Tec 4100 i Mannol Elite 5w40. Ten olej pod każdym względem wypada dla mnie najlepiej. Kupiłem 5 litrów (1l na dolewkę), bo na tamtych olejach uciekało mi pod dolny stan i troszkę dolewałem. Na tym oleju nie robiłem dolewki. Przed każdą wymianą robię płukankę Millers Oil. Robię rocznie ok 40tys km, więc myślę, że ten olej to  idealny stosunek  ceny do jakości. Poniżej wrzucam link

http://www.gulf.pl/product/produkty-uslugi/oleje-smary/wszystkie-produkty/oleje-do-silnikow/gulf-formula-g-5w40/

http://www.gulf.pl/wp-content/uploads/2017/02/Gulf-Formula-G-series-1.pdf
Pozdrawiam 

 

Edited by Wojtek2018

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki olej przy przebiegu 290 tys km? Czy zalać to co fabryka kazała czy coś gęstszego? I czy zrobić płukankę? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w40 z normą vw502/505. 

Co to za komunistyczne myślenie z tą zmianą lepkości w zależności od przebiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego przem nie wiem :( tylko zapytałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, S1Przemo napisał:

Kolego przem nie wiem :( tylko zapytałem.

Ok, a ja odpowiedziałem :D Trzeba obalać te mity z ciemnogrodu, a Ty akurat jeden z nich przytoczyłeś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, S1Przemo napisał:

czy coś gęstszego? I czy zrobić płukankę? 

Jedno przeczy drugiemu

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od siebie powiem, że:

1. Poprzedni właściciel nie lał oleju z jakiejś górnej półki

2. Przez pierwsze 8,5kkm jeździłem na motulu 5W30 X-Clean- wpierniczył 1-1,5ll na 8kkm

3. Zrobiłem płukankę, wyczyściłem smok.

4. Zmieniłem Na Motul 5W40 X-Cess- 2kkm bez ruszenia się stanu oleju na bagnecie.

Wniosek prosty prawda? ? Dodam, że w tym momencie jest coś koło 198kkm nalatane. 

A moje Bexiwo nie ma super lekkiego życia. Wynagradzam mu to częstymi serwisami ❤️ :D 

 


"Radość z jazdy zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomia"

Instagram: watryk.pilman (tu też czasem występuje auto :D)

Tutaj moja Smerfetka <3

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja mam 280 000km i leje motula 5w40 xcesss kupowanego w de i nie ma żadnego problemu. 5 l wystarcza od wymiany do wymiany 15 000km.

Miałem wcześniej lm toptec 5w40 ale on miał gorsze parametry do lpg.

Edited by GRADIENT

A4 B6 BEX FULL WYPAS

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie audi a4 b6 1.8t 260tys km obecny olej polsyntetyk 10w40 motul synergie + zostawić czy coś zmienić dodam że cieknie spod pokrywy zaworów uszczelka do wymiany i nie wiem czy to kwestia oleju ale może być i tak słychać cykanie cyk cyk cyk i gdzieś oglądałem że to może być przez olej a kolega mówił że przez wtryski gazu. Trochę świeży jestem wcześniej był Punto 1 i tam co kolwiek się lało 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Usuń wycieki i zalej jakiś 5w40, 10w40 to kibel dla tego motoru. Najtańsza racjonalna opcja to Lotos Synthetic 5w40 lub Specol i wymiana co 8-10tys. Jeśli szukasz przyczyny cykania i podejrzewasz wtryskiwacze gazu to czemu nie sprawdzisz czy nadal cyka po przełączeniu na PB?:)

Czy ktoś tutaj stosuje od dłuższego czasu olej 0w40 w swoim 1.8t i podzieli się opinia na temat tej lepkości? Jak to się spisuje w tych silnikach?

Edited by Randor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Doradźcie mi teraz co zrobić?To akurat nie mój samochód bo kolegi z pracy ale wczoraj do 1'szej w nocy walczyłem ze smokiem i ogólnym syfem. Całą górę wyczyściłem ile się da, zrobiłem płukankę, zdjąłem miskę, oczywiście smok zawalony wszystkim czym tylko można a o dziwo ciśnienie niemal prawidłowe.Zamierzam wlać Ravenol ale widząc stan bloku zastanawiam się czy nie lepiej np.pojeździć ze dwie trzy wymiany na motulu x-clean i wtedy Ravenola.Nie bardzo mam jak to wyczyścić a ten olej podobno ma silne właściwości płuczące. Dobrze myślę że ten cały nagar może wyczyścić?

Na drugiej stronie tematu o napinaczu jest film na którym od 18'tej minuty gościu czymś psika i zmywa taki właśnie syf. Nie bardzo rozumię co On tam mówi ale czy istnieje naprawdę takie coś do mycia takiego nagaru?Wczoraj koleżanka podpowiedziała mi że to może być jakieś degreaser bez spłukiwania. 

Proszę o poradę co zrobić bo dzisiaj jeszcze wymyję benzyną co się da a jutro chcę go poskładać. 

Jeszcze pamiętam że kiedyś w Millers'ie proponowali mi specjalny olej myjący na chyba 1000 km,stosował ktoś kiedyś takie coś?

20190427_233303.jpg

20190427_233224.jpg

Edited by JarekST202

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, JarekST202 napisał:

Doradźcie mi teraz co zrobić?To akurat nie mój samochód bo kolegi z pracy ale wczoraj do 1'szej w nocy walczyłem ze smokiem i ogólnym syfem. Całą górę wyczyściłem ile się da, zrobiłem płukankę, zdjąłem miskę, oczywiście smok zawalony wszystkim czym tylko można a o dziwo ciśnienie niemal prawidłowe.Zamierzam wlać Ravenol ale widząc stan bloku zastanawiam się czy nie lepiej np.pojeździć ze dwie trzy wymiany na motulu x-clean i wtedy Ravenola.Nie bardzo mam jak to wyczyścić a ten olej podobno ma silne właściwości płuczące. Dobrze myślę że ten cały nagar może wyczyścić?

Na drugiej stronie tematu o napinaczu jest film na którym od 18'tej minuty gościu czymś psika i zmywa taki właśnie syf. Nie bardzo rozumię co On tam mówi ale czy istnieje naprawdę takie coś do mycia takiego nagaru?Wczoraj koleżanka podpowiedziała mi że to może być jakieś degreaser bez spłukiwania. 

Proszę o poradę co zrobić bo dzisiaj jeszcze wymyję benzyną co się da a jutro chcę go poskładać. 

Jeszcze pamiętam że kiedyś w Millers'ie proponowali mi specjalny olej myjący na chyba 1000 km,stosował ktoś kiedyś takie coś?

20190427_233303.jpg

20190427_233224.jpg

Lej Millersa z olejem płuczącym dobra sprawa


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzięki Dev,tylko że w Millers'ie ciężko o fachową poradę bo tam tylko siedzą sprzedawcy ?Bardziej chodzi mi o to co konkretnie bo kiedyś proponowali mi taki olej do jazdy a teraz jak przeglądam to widzę Ich produkt ale działa jak płukanka czyli zalać, odpalić na jakiś czas i zlać.Szukam czegoś co mogę zalać,pojeździć i spuścić oczywiście żeby było to bezpieczne a następnie zalać odpowiedni olej np.Ravenol bo taki kupiłem lub millersa cfs oraz potrzebuję czegoś jak we wspomnianym filmie do mycia nagaru bo mam już trzy rozebrane silniki i nie mogę niczego skutecznego zastosować, po bovi i dimerze normalnie w oczach zaczął osadzać się rdzawy nalot pomimo iż miejscami jeszcze kupa nagaru została. 

Jako ciekawostkę dodam iż mam jeden silnik po przejechaniu prawie 60 tyś na millersie z wymianą co 10 tyś, kompresja 12.5-13,ciśnienie oleju w normie, zużycie około 0.8 na 10.000.Jak znajdę zdjęcie to wrzucę. 

Co najlepsze to jeszcze w tym przypadku płukanka millersa była robiona każdorazowo przy wymianie 

20190103_165405.jpg

Edited by JarekST202

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki nagar to ogólnie z czasem sam schodzi, wystarczy pilnować wymiany oleju na czas i zalewać przede wszystkim dobry olej.

Słyszałem że czasami jako płukankę zalewają ropę, ale na taki nagar to raczej od płukanki lepsze nie będzie.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, Langista napisał:

Taki nagar to ogólnie z czasem sam schodzi, wystarczy pilnować wymiany oleju na czas i zalewać przede wszystkim dobry olej.

Słyszałem że czasami jako płukankę zalewają ropę, ale na taki nagar to raczej od płukanki lepsze nie będzie.

?No to widzisz w przypadku tego silnika ani olej ani płukanka nie dały rady.

Mam teraz kolejny silnik na mobilu i bez płukanki. 

Niby olej wymieniany co 10 000 a przebieg około 210 000,na mobilu 115 000,nie mierzyłem nic bo silnik luzem.

20190206_191431.jpg

20190204_185155.jpg

Edited by JarekST202

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zapytam bo czytam i juz nie wiem :) Piszecie, żeby lać 5w40, ja u siebie mam oznaczenie 5w30 ale nie wiem jaka firma. Dzwoniłem do mechanika, dziś mam do odstawienia auto, i teraz jaka firma oleju? Mechanik mi poleca Castrol, tutaj czytam, że Castrol w żadnym wypadku. Coś mi tłumaczył dlaczego castrol ale nie bardzo zapamiętałem więc nie napisze żeby nie namieszac.

edit.

kolega mi poleca ten https://allegro.pl/oferta/oryginalny-olej-5w30-lll-3-504-507-vw-audi-g052195-7852609789?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_chemia_samochodowa&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=EAIaIQobChMI1vGOoqmO4gIVjxsYCh0-hQM5EAQYAyABEgK0O_D_BwE

Edited by tadzikg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serio? Tyle stron i nie potrafisz sam dojść co jest dobre i polecane? Ręce opadają :facepalm:

5w40, a dlaczego to może komuś bardziej cierpliwemu będzie się chciało po raz kolejny wytłumaczyć. Co do marki to już sobie wybierz wedle uznania i portfela, a jak silnik kupa to i olej z c**j wie jakimi dodatkami i hiper technologią nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w40 ravenol vst, motul, millers, lm. Cos z tego mozesz wybrac. Castrola nie tykaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bartez90 napisał:

5w40 ravenol vst, motul, millers, lm. Cos z tego mozesz wybrac. Castrola nie tykaj.

A na jakiej podstawie nie brać Castrola?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
33 33

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...