Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

14 godzin temu, Wylye napisał:

ja nie mam żadnego obowiązku robić na twoje wezwanie statystyk :)

Nie masz i to smutne. Tym bardziej, że wyjeżdżasz tu na forum z tematem OS, nauczasz z poziomu ex cathedra i sugerujesz, że to nagminne zjawisko. Na jakiej podstawie? Ty + "tysiące osób piszących na forach" o tym problemie to nie wszystkie silniki! Zasadnym też jest pytanie ilu z tych co doświadczyli tego zjawiska miało wcześniej prowadzony serwis LL a ilu typowy, coroczny.

Wybacz, ale na wiarę takich rzeczy nie kupuję. A tym bardziej od osób które kultury w dyskusji nie potrafią zachować ("kolunio"... :facepalm: )

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odn kultury - to ktoś kto zwraca się do rozmówcy per "cham" (tłumacząc, że to "prawnie dopuszczalne" bo w formie o "chamskim zachowaniu") jest dla mnie właśnie takim "koluniem" ;)

ALE, żeby nie OFF TOP  wracając do meritum...

W innym wątku wczoraj innemu dyskutantowi napisałem ws podobnej do twojej bezprzykładnej... bezmyślności w sprawie wymiany oleju na firmowy i co 15tys 

Dla mnie.... nie jest to smutne - dla mnie jest to komiczne, że ludzie upierają się przy twierdzeniu ze względu na ciasnotę horyzontów... :)

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY

Czego tam nie możesz zrozumieć ? ten blog pokazuje jak jesteśmy - przepraszam za kolejny kolokwializm - dymani przez koncerny.

Na koniec cytat z Katona Starszego

Ceterum censeo Carthaginem delendam esse

Co w luźnym tłumaczeniu brzmi mniej więcej tak:

A olej w 1.8t zmieniamy częściej, nawet jak różni Kartagińczycy mówią wam że można co 10 - 15tkm

chyba tak jakoś ;)

 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jacek70 napisał:

Zamów LM 

Jest paru kolegów na forum co sprzedają. 

Sam chce kupić LM tylko który ? Jest LM SHT i Top Tec i to też ma kilka odmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylye,

Cham a chamskie zachowanie to nie to samo i pojmują to ludzie o w miarę dobrze rozwiniętej mózgownicy... więc albo udajesz, że tego nie rozróżniasz albo... :hi:

Dobra, zmieniaj tam sobie nawet i co 3tys. tylko powiedz mi proszę który olej zachowa dłużej swoje właściwości - średniej klasy półsyntetyk/hydrokrak czy wysokogatunkowy prawdziwy syntetyk? Oba rzecz jasna spełniają normę VW502.00

Z tego co twierdzisz to wsio ryba...serio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czegoś tu nie rozumiem,Wyle pisze że wszystkie oleje sa takie same byle spełniały normę,a w temacie o napinaczu gdzie trochę  przeniosła się dyskusja przedstawia tekst(chodzi o ostatnie zdanie):

Tak się składa że wzdłużnie montowane jednostki 1.8t w Audi B5-B6 mają mniejszą miskę olejową niż reszta silników z tej rodziny. Mniejsza pojemność misy olejowej powoduje, iż silniki te o wiele bardziej podatne są na przegrzanie oleju a w konsekwencji na OS. (Oil Sludge - przyp Wylye) Ostatecznie kroplą która przelała czarę było wydłużenie przez AUDI interwału wymiany oleju z 5K do 10K (Mil !!!! - przyp Wylye) To powiększyło występowanie problemu znacząco. Ostatecznie to właśnie w połączeniu ze stosowaniem olei tradycyjnych (półsyntetycznych i mineralnych) jazda typu "krótkie odcinki/miasto" owocuje tym historycznym problem silników 1.8t"

 

 

Edytowane przez strazak93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy zbyt ciasne horyzonty kolego by to objąć... :) 

Dalej - mniejsza misa, mniej oleju, łatwo go wtedy przegrzać... a nasz specjalista twierdzi (tutaj), że właściwy jego poziom to dokładnie pomiędzy min a max na bagnecie - wbrew temu co zaleca VAG (obszar pomalowany na niebiesko):

oil level.png

 

A odnośnie tego rzekomego uderzania wału o lustro oleju, to koledze się zapomniało, że pomiędzy olejem a wałem jest taki oto plastik:

lg_5754be27-3508-4165-b668-eee134b2318f.

bew_windage_tray_2789.jpg

znany powszechnie jako ogranicznik fali olejowej, mówiąc w skrócie ogranicza chlupanie oleju w misce :hi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafciu_js napisał:

Sam chce kupić LM tylko który ? Jest LM SHT i Top Tec i to też ma kilka odmian.

SHT .☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Z tego co twierdzisz to wsio ryba...serio?

Oczywiście z tego jednego podstawowego powodu iż 

po 1sze oba oleje spełniają normę  VW 502 00

po wtóre oba powinny być zmieniane nie rzadziej jak 8tk

Odn "ogranicznika fali" zapytaj kogoś kto ci wyjaśni że w pracującym silniku olej jest i nad ogranicznikiem i pod ogranicznikiem.

A chamy - skoro drążysz temat chamstwa dowodząc ze i tu masz rację i to nic takiego - nie wiem czemu :) - cytując hrabiego Ponimirskiego - "honoru nie mają".. :)

Powinieneś w ogóle zmienić też nick na Von Nogay... Też by brzmiało z Niemiecka ...

wtedy jak nic pasowałaby ta oto scenka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego LM, jeszcze raz przeszkodze ale zastanawiam sie ile wziac sobie w nadmiarze, ile bedzie mi tego oleju palić bo wlasnie zastanawiam sie ile więcej tego wziąć, i tak najpierw chyba przeplucze silnik tym olejem, tj. Przejezdze z 1000km i ponownie wymienię, tylko wlasnie pytanie ile tego oleju bedzie brał? Czy zauwazalnie wiecej od 10w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylye:

Oczywiście, że olej jest też nad ogranicznikiem, choćby przez fakt, że jest on wtryskiwany min. pod denka tłoków a następnie swobodnie spływa do miski :) 

Nie ma różnic miedzy olejami... taaaak?

To który będzie bardziej odporny na wysoką temperaturę:

1. Neste CityPro 5W40 (temperatura zapłonu: 244st.C)

2. Castrol Magnatec 5W40 (temperatura zapłonu: 207st.C)

oba spełniają normę VW502.00

Mistrzu, nauczaj :D

 

PS. Cytuj tam sobie kogokolwiek, nawet samego Einsteina, nie zmieni to faktu, że wychodzi, iż chyba jednak nie wiesz na czym polega różnica pomiędzy tymi zwrotami... bo między nimi jest mniej-więcej taka różnica jaka istnieje np.  pomiędzy "byciem obrażonym" a "czuć się obrażonym"  :) 

 

xspiryt:

Na samo przepłukanie silnika szkoda tak dobrego oleju jak SHT... wlej wtedy cokolwiek najtańszego byle spełniało normę VW502.00 a po 1000km zalej silnik docelowym olejem.

Za każdym razem użyj płukanki na stary olej tuż przed jego zlaniem. Smoka i michę też przydałoby się ręcznie oczyścić:hi:

1-2l w zapasie powinno wystarczyć...

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, BeyerBrown napisał:

oba spełniają normę VW502.00

To miszczu ci odpowiadam. Skoro spełniają tę normę to jak najbardziej mogą być stosowane WYMIENNIE i ZAMIENNIE

Zawodzenie twoje i ten chocholi taniec który uprawiasz by za wszelką cenę wyszło na twoje miszczu :)  temp zapłonu nie ma tu znaczenie ponieważ ani jeden ani drugi olej TEMPERATUROWO nawet w połowie nie zbliża się do temp zapłonu bo od tego jest chłodnica oleju. :kox:

Skoro akceptacja OEM jest spełniona - nie ma problemu można używać.

I zapomniałbym - wymieniać ten olej nie rzadziej jak 8 tkm - bo tak robi cały świat z powodu historycznego problemu OIL SLUDGE

Odnośnie "twoich zwrotów" o których nie mam pojęcia - to tu masz rację. Dla mnie powiedzenie komuś że zachowuje się jak cham jak ty do mnie powiedziałeś - dla mnie oznacza dokładnie to co powiedziałem...  Nie - nie rozumiem, bo "nie mam twojego płaszcza i co mi zrobisz"? :)

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wylye napisał:

Nie - nie rozumiem, bo "nie mam twojego płaszcza i co mi zrobisz"? :)

Mogę Ci jedynie współczuć :)

 

Panie i Panowie już wszystko jasne - najlepszy syntetyk na bazie PAO/EST jest tak samo żywotny jak pośledniej klasy półsyntetyk! Zamykać temat bo nikt się nie zna na olejach tak jak Wylye!

A w TESCO czekają na Was najlepsze oleje! :decayed:

 

Zaraz... moment...

19 godzin temu, strazak93 napisał:

Wylye:

"...to właśnie w połączeniu ze stosowaniem olei tradycyjnych (półsyntetycznych i mineralnych) jazda typu "krótkie odcinki/miasto" owocuje tym historycznym problem silników 1.8t"

a tu to kolego w :hi: masz jakąś nieścisłość w dedukcji... popraw się  :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BeyerBrown napisał:

Mogę Ci jedynie współczuć :)

 

Panie i Panowie już wszystko jasne - najlepszy syntetyk na bazie PAO/EST jest tak samo żywotny jak pośledniej klasy półsyntetyk! Zamykać temat bo nikt się nie zna na olejach tak jak Wylye!

A w TESCO czekają na Was najlepsze oleje! :decayed:

 

Zaraz... moment...

a tu to kolego w :hi: masz jakąś nieścisłość w dedukcji... popraw się  :kox:

A gdzie ja napisałem że należy stosować oleje tradycyjne? 

Tekst który zacytowałeś - jest moim tłumaczeniem z anglojęzycznego blogu, oleje "tradycyjne" takiego tłumaczenia użyłem w stosunku do ang DINO OILS

Tak oni skrótowo nazywają oleje - mineralne i półsyntetyki. Ja zaś mówiąc o używaniu oleju VW 502 00 - piszę o akceptacji OEM oczywiście, w przypadku olei SYTETYCZNYCH

A to czy są one robione w technologi PAO czy HC czy innej jest BEZ ZNACZENIA

Ważny jest interwał ich wymiany nie rzadziej w silniku 1.8L jak 8tkm

PRZECIWNIE 

Temat należy promować - bo znawca struktury olejowej Byaer B odkrył oleje PAO :)))))

W Tesco obok olei typu NO NAME stoją przecież i inne.

Ja wiem, że ty w oparciu o opinię "pana pragnącego zachować anonimowość" :) i własne motywacje w promowaniu "przednich marek olejowych" zaraz tu napiszesz na zasadzie CTRL PAST jakiś parametr - jak ten o TEMP ZAPŁONU oleju. :):)

Porównywanie temp zapłonu tych dwóch olei jest po prostu BZDURĄ bo w warunkach eksploatacyjnych do  żadnej z tych temperatur olej nie jest nagrzewany. Tak, że BEŁKOT kolego w polityce nazywany DEMAGOGIĄ. Podajesz parametr - obiecujesz cuda, ludzie kupują ten bełkot, płacą pieniądze a wystarczy stosować olej zgodny z OEM i mieniać go częściej...

To tak jakbyś dowodził, że... bezpieczniejsze w kieszeni są zapałki o temp samoistnego zapłonu 244C niż te mogące zapłonąć w 207C :))))

A przecież  temperatura mierzona w kieszeni -  normalnie to 36C

No chyba, że mierzona u ciebie (pod czapeczką tą z TEsco) tam może być więcej... Obawiam się :) Ale wciąż, jednak zbyt mało by jedne czy drugie zapałki... wybuchały - samoistnie. ..

I wiesz co - zaczynam odnosić wrażenie, jestem niemal PEWIEN, że istnieje bezp związek pomiędzy pewnym KOMERCYJNYM BLOGIEM promującym MARKOWE OLEJE - mówię o BLOGU SPALCZA i twoją wojenką z "częstą wymianą" innych mniej znanych olei... NEGOWANIE, istnienia problemu OIL SLUDGE - choć to już jest "tajemnica Poliszynela"  też daje do myślenia :) 

To może nam napisz co tam nowego u Spalacza :) teraz się promuje CASTROL czy może jakiś nowy z  PAO Motul? :) 

Zacytuję ci na koniec tak samo prawdziwą postać - jak twojej poglądy olejowe nawołujące do stosowania olejów promowanych na komercyjnych blogach.

Hans Klos - oficer Abwehry do Brunera z SS

Cytuj

Oszukiwać to możesz tych chamów z Gestapo na czele z Alertem...

 Zastąp sobie "Gestapo" i "Alerta" wiesz jak ;) mnie nie oszukasz już cię rozgryzłem 

a....

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe rozumowanie indukcyjne się u Ciebie pojawia z tymi konotacjami mojej osoby z kimś_tam... akurat Spalacz z tego co kojarzę osobiście używa Millersa nano-cośtam, chyba najdroższy olej z normą VW502.00 i promuje Shella (z racji odbycia na ich koszt wycieczki do ich centralnego laboratorium) a mój rzekomy guru "pragnący zachować anonimowość" (KŁAMIESZ  kolejny raz używając tego zwrotu... a nie będę kolejny raz tłumaczył o co chodzi - czytać i przewijać strony umiesz... mam nadzieję...) na moje zapytanie w PRYWATNEJ KORESPONDENCJI co myśli o relatywnie bardzo tanim Specolu 5W40 (58zł/4l) stwiedził, że to dobry olej, nie ma się czego bać. Więc Twoja teoria o promowaniu przeze mnie jakiś drogich olejów legła w tym momencie w gruzach! :kox: 

Szczerze?

Te całe Twoje nawoływanie do zmian oleju max. co 8kkm, wlewanie go mniej niż zaleca producent (=gorsze jego chłodzenie) niemal namacalnie pachnie mi tu jakimś biznesikiem olejowym... :hi: 

 

LM SHT 5W40 polecam tylko dlatego, że po pierwsze firma LM wzbudza powszechne zaufanie a dwa, że sam obecnie na tym oleju jeżdżę.

4 godziny temu, Wylye napisał:

Porównywanie temp zapłonu tych dwóch olei jest po prostu BZDURĄ bo w warunkach eksploatacyjnych do  żadnej z tych temperatur olej nie jest nagrzewany.

 

4 godziny temu, Wylye napisał:

To tak jakbyś dowodził, że... bezpieczniejsze w kieszeni są zapałki o temp samoistnego zapłonu 244C niż te mogące zapłonąć w 207C :))))

A przecież  temperatura mierzona w kieszeni -  normalnie to 36C

A do jakiej temperatury jest rozgrzewana turbina, która jak SAM stwierdziłeś (a raczej na podstawie tego co wyczytałeś gdzieś-tam) robi największą szkodę olejowi (=efekt OS)? Nie przypadkiem do setek st.C? Wyobraź sobie, że w pobliżu tak wysokich temperatur przepływa olej który ją smaruje (co nie znaczy, że taką temperaturę też osiąga)... nie gadaj proszę, że ten co ma wyższą temp. zapłonu tak samo szybko się zdegraduje  (czego efektem są różne zwęglenia, nagary) jak ten który ma tę temperaturę znacznie niższą! Przeczysz zdrowemu rozsądkowi!

Temperatura oleju w misce to jedno a jego temperatura w pobliżu komór spalania i/lub turbiny to co innego :hi: Skąd się bierze zjawisko zwęglenia oleju, hmm? I dlaczego niektórzy wlewają 5W50, które to w powszechnej opinii są bardziej odporne na wysokie temperatury? Np. ten:

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000348/2542-Molygen5W-50-10.0-en.pdf 

LM Molygen 5W50 (spełnia normę VW502.00)

Naprawdę uważasz, że ten w pełni syntetyczny olej LM-a lub Neste tak samo szybko się zeszmaci co niemal półsyntetyczny (=hydrokrak) Castrol Magnatec 5W40??

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, BeyerBrown napisał:

A do jakiej temperatury jest rozgrzewana turbina, która jak SAM stwierdziłeś (a raczej na podstawie tego co wyczytałeś gdzieś-tam) robi największą szkodę olejowi (=efekt OS)? Nie przypadkiem do setek st.C? Wyobraź sobie, że w pobliżu tak wysokich temperatur przepływa olej który ją smaruje... nie gadaj proszę, że ten co ma wyższą temp. zapłonu tak samo szybko się zdegraduje (czego efektem są różne zwęglenia, nagary) jak ten który ma tę temperaturę znacznie niższą! Przeczysz zdrowemu rozsądkowi!

Widocznie kolega Wyle tak szybko zmienia olej że nie zdąży mu się zagrzać do tak wysokich temp żeby urwał się film.. :grin:

tak  z innej beczki to czy ..

Ceterum censeo Carthaginem delendam esse

Nie znaczy coś w rodzaju że Kartaginę trzeba zniszczyć a nie jakieś tam coś z olejem co 10 czy 15k 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://warsztat.castrol.pl/wp-content/uploads/2015/02/Tablice-Edukacyjne_10.2014-1-8s.pdf 

Strona trzecia, proszę przymknąć oko na to, że to dokument Szajstrola i jednocześnie zwrócić uwagę przy jakich temperaturach oleju zachodzą (powszechne) zjawiska degradujące olej... jakoś dziwnym trafem są to okolice 200st.C

Naprawdę jego wyższa lub niższa temp. zapłonu nie ma tu nic do gadania?

Czyżby szlam (OS) powstawał w dużo niższej temperaturze? To jak to się ma do korelacji którą Wylye  sam zauważyłeś (i którą uważasz za oczywistą) - pojawienie się turbiny (w silniku 1.8) spowodowało problemy z OS w tych jednostkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Dnia 26.05.2017 o 12:58, BeyerBrown napisał:

pachnie mi tu jakimś biznesikiem olejowym... :hi: 

Jasne - bardzo inteligentna riposta :)

Cytuj

że sam obecnie na tym oleju jeżdżę.

To szerokiej drogi z... Batervitem - pamięta ktoś taką reklamę? ;)

Cytuj

Czyżby szlam (OS) powstawał w dużo niższej temperaturze? To jak to się ma do korelacji którą Wylye  sam zauważyłeś (i którą uważasz za oczywistą) - pojawienie się turbiny (w silniku 1.8) spowodowało problemy z OS w tych jednostkach.

Merytorycznie odpowiem ci na takie pytania kiedy odszczekasz te swoje opowieści o quasi poprawności zwrotów "chamskiego zachowania" To nie są poprawne relacje międzyludzkie - nawet kiedy ktoś ostro cię "zrypie" w dyskusji. To jest tzw "falandyzacja" prawna a ja jestem przeciwnikiem takich "jazd" Mówię NIE i konsekwentnie nie akceptuję cię do czasu aż nie wejdziesz na odpowiedni "lewel" :)

Dnia 26.05.2017 o 13:30, Robero321 napisał:

tak  z innej beczki to czy ..

Ceterum censeo Carthaginem delendam esse

Coś podobnego.... To już wiem dlaczego miałem perę dni temu sen, że Jestem na forum Romanum a senatorowie zwracają się do mnie Starszy Katonie :):) - że "starszy" to rozmiem ale czemu "Kantonie" sobie myślałem....

i wszystko jasne.... :)

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma osób nie omylnych

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem psem to po pierwsze by coś odszczekiwać, tak to sobie możesz mówić swoim bliskim i znajomym. A po drugie nie mogę Cię przeprosić za coś, czego najwidoczniej nie rozumiesz :)

Może inny przykład podam obrazujący jaka jest różnica pomiędzy chamem a chamskim zachowaniem - otóż jest to taka sama różnica jaka istnieje pomiędzy depresją a stanami depresyjnymi, pomiędzy "mieć depresję" (zdiagnozowana choroba) a "posiadać stany depresyjne" (chwilowy gorszy stan emocjonalny).

Przejawiać chamskie zachowania nie oznacza, że jest się urodzonym chamem. To samo z debilnym zachowaniem.

Prościej nie potrafię.

I niestety przejawiasz w każdym poście, nie tylko pisanym do mnie, owe chamskie zachowania + jakieś dziwne poczucie wyższości nad innymi uczestnikami rozmowy, przykładów tu nie zamieszczę bo każdy może sobie to znaleźć na własną rękę klikając w wątki w których brałeś udział.

A taki niby jesteś "zagraniczny"... kultury to Ty od nich jeszcze się nie nauczyłeś, póki co opanowałeś rozumienie ich języka w nieco lepszym stopniu niż translator googla, co podkreślasz tak często jak to tylko możliwe... gratuluję sukcesu życiowego mimo wszystko.

:hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...