Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, k232 napisał:

Co 10k km to max co powinno się wymieniać. Po 10k km olej już nie jest olejem.

W ruchu miejskim po 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 11.02.2018 o 11:12, k232 napisał:

Co 10k km to max co powinno się wymieniać. Po 10k km olej już nie jest olejem.

No bez przesady :) wcześniej miałem opla vectre  opc line kombi 1.9 2008r 150KM jak go kupiłem miał ok. 170 tyś . auto z PL przebieg prawdziwy :) 

Jeździłem tylko na motul Xclean 5w40 dedykowany do dpf . Żadnych problemów, od wymiany do wymiany co 15tyś.  0 dolewek  ,0 problemów z dpf co niektórzy się go boją :) bo jak się kupuje auto na gnojówke a jeździ w koło komina to dpf się nie wypala i jest problem , a co najgorsze jak ktoś gasi na wypalaniu , wtedy to już tragedia :) 

 Przy sprzedaży w tamtym roku 235tyś  żadnych problemów jedynie wywaliłem klapki wirowe bo one już padają po 200tyś trzeba wywalić zaślepić i git. 

 Moje Audi 2003r aktualny przebieg 245tyś Przy zakupie płukanka + wymiana na motul 5w40 + ceratec z LM  , nic nie bierze, ładniej silnik pracuje niż przy Passacie z 2001 r z przebiegiem słynnym 170tyś od Niemca :)

Mam też hondę CR-V 2.0 vtec pierwsza wymiana jak pokazał komputer ok. 15tyś Wymiana niestety serwis ale też wychodzi ok 15tyś wiec to optymalny przebieg do wymiany, chyba że ktoś cały czas kręci na czerwone to może i 10 wtedy  trzeba :)   

W motocyklach też zawsze lałem motul taki słodki cukierkowy zapach był. Jak olej oczywiscie org.  bo dużo też podróbek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to możesz i co 30, póki co to chyba Co się udaje z silnikami, ja lubię mieć porządek i zmieniam co 10 w benzynie, a o Twoim dieslu to niech będzie jak jest ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie wierzyc jak ktos pisze ze w aucie ktory ma co najmniej 15 lat , najechane ze 250tys i nie bierze grama oleju:) przeciez to praktycznie nie mozliwe.

Turbina , uszczelniacze itp podzesply i elementy silnika sie zuzywaja wiec racjonalne ze cos tam wezmie oleju, chyba ze wszystko po remoncie turbo nowe wiec zwracam honor:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem e46 320d z przebiegiem przy sprzedaży 230tys km. A ile bylo w rzeczywistoscu to nie wiem. Auto nie bralo nic oleju mimo ze lałem do niego castrola 5w40. W 1.8t zaczyna mi brac ok 0.3litra po czipie wiec turbinka juz swoje zjada (1.2 bara w piku) przed czipem nie bralo nic.  Ale benzyna sie wyzej kreci to wiadomo.

Moja mama ma yarisa z 2002r 1.4 d4d

Od 8 lat i nie bierze grama oleju. Wszystko zalezy od konstrukcji silnika i od eksploatacji. Jak ktos katuje to szybciej sie zużywa wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, k232 napisał:

Jak dla mnie to możesz i co 30, póki co to chyba Co się udaje z silnikami, ja lubię mieć porządek i zmieniam co 10 w benzynie, a o Twoim dieslu to niech będzie jak jest ☺️

Oczywiście to każdego dobrowolny wybór :) diesla już nie mam od roku :) teraz tylko PB :) Lepiej zmienić co 10 niż co 30 albo w ogóle moim zdaniem 15tyś jest optymalnie i nie ma prawa coś się dziać z silnikiem . 

Co do audi zrobiłem ok 10tyś od zakupu bo to 2gie auto w domu więc mniej używane, Tak jak pisałem było płukanie i ceratec Liqui moly  po wymianie . Przebieg 245tyś jak najbardziej normalny auta z 2003r do tego cabrio było ze Szwajcari    :) narazie nie dolewałem jak zejdzie poniżej połowy doleje. aktualnie po modach ma 208KM :) ale nie kręcę go do czerwonego wiec luz . 

Honda to roczne auto i też komputer wyliczył wymianę ok. 15tyś.  juz ma nalatanie 23tyś  Zastanawiam się czy mogę do nich jechać ze swoim olejem oczywiście Motul, muszę zadzwonić na serwis  :) Napewno bym się nie zgodził na jakieś Longlife po 30 tyś a wiem że też tak robią . 

    Filmik na dole - Auto pewnie z od Niemca co dbał i robił 10tys rocznie 

bo było z 2000r i miało tylko 160tyś :) przejechane . Śmiać mi się chce jak widzę takie auto , oczywiście są małe przebiegi ale to wyjątki . Na niemieckich stronach po 350 450 tyś km w dobrej kasie. Mam tylko nadzieję że ukrócą trochę tym pseudo handlarzom z tym cofaniem liczników .

 

 

 

 

Edytowane przez Mariox37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz auto kupione jako osoba prywatna to możesz jechać ze swoim olejem. Ja bym w ogóle się na serwisie nie wzorował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8t mają problem z tzw. oil sludge i stąd się biorą tak krótkie interwały wymian oleju, do których należy się stosować i tyle w temacie. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8t mają problem z tzw. oil sludge i stąd się biorą tak krótkie interwały wymian oleju, do których należy się stosować i tyle w temacie. 
Dokładnie, do silnika wchodzi tylko 3,7l (bez filtra), stąd krótszy interwał.
Ja się zastanawiam, jak dolewki rzedu 2- 2,5l miedzy wymianami wpływają na zużycie oleju. Bo niestety w takiej sytuacji stoje. Jakby nie patrzeć ponad połowę oleju "wymieniam" w czasie uzytkowania. A 10k km pyknęło i na sobotę czeka nowa oliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, SzczYpior_n1 napisał:

Dokładnie, do silnika wchodzi tylko 3,7l (bez filtra), stąd krótszy interwał.
Ja się zastanawiam, jak dolewki rzedu 2- 2,5l miedzy wymianami wpływają na zużycie oleju. Bo niestety w takiej sytuacji stoje. Jakby nie patrzeć ponad połowę oleju "wymieniam" w czasie uzytkowania. A 10k km pyknęło i na sobotę czeka nowa oliwa.

Hmm 3,7 raczej wchodzi z filtrem.

Na oleju nie ma co oszczedac, nawet jesli sporo dolewasz.

Remont silnika by sie przydal:)

Ja od wymiany do wymiany dolewam jakies 100ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm 3,7 raczej wchodzi z filtrem. Na oleju nie ma co oszczedac, nawet jesli sporo dolewasz. Remont silnika by sie przydal:)

Ja od wymiany do wymiany dolewam jakies 100ml

Jeśli z filtrem, to jeszcze gorzej, chociaż wydawało mi się, że bez.

Remont, dzięki. Jak czytam nieraz posty, że ktoś wtopił parę kafli w remont i po złożeniu się okazało, że mechanior popełnił jakiś błąd, albo zaczęły się inne problemy to wolę dolewać [emoji4] Z początku miałem Castrola zalanego, potem LM, tyle samo wziął co poprzedniego, teraz qpiłem Valvę. Ciekawostka, że wiecej mi bierze w mieście, bo ok. 0,5l na 1800km. W trasie wziął ok. 300ml na 1800km.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SzczYpior_n1 napisał:

jak dolewki rzedu 2- 2,5l miedzy wymianami

Zdecydowanie za duże masz te dolewki jak na ten silnik. 

Dolewanie świeżego oleju do przepalonego to jest osobny temat. Jak pyknie 10k km to powinno się wymienić w całości na świeży olej.

Turbo Ci dobrze ciagnie auto? Może turbo masz dziurawe + jakieś wycieki i stąd takie duże dolewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za duże masz te dolewki jak na ten silnik. 
Dolewanie świeżego oleju do przepalonego to jest osobny temat. Jak pyknie 10k km to powinno się wymienić w całości na świeży olej.
Turbo Ci dobrze ciagnie auto? Może turbo masz dziurawe + jakieś wycieki i stąd takie duże dolewki?
Turbo było regeneriwane po kupnie auta bo dymił jak stara i ciągnął jeszcze raz tyle, a silnik wydaje się wszedzie suchy. Wymieniam olej na świeży co 10k jak najbardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wymiany zrobiłem z ponad 6 tys km i bez dolewek jak do tej pory.  Auto po chipie, więc często lubię sobie depnąć, zwłaszcza na trasie. Chociaż powyżej 5 tys. obrotów bardzo rzadko zaglądam, duży niut z dołu robi robotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

po kupnie auta zmieniłem olej na Castrola 10W40 bo niby duży przebieg (aktualnie 291 tyś), no i to był mój błąd bo niby grzech lać coś takiego do 1.8t

Aktualnie mam 10tyś zrobione na tym oleju i zmieniam na MOTUL 8100 X-CESS 5W40 bo każdy poleca

Dodam jeszcze że ani grama oleju nie dolewałem przez te 10tyś a stan oleju nie drgnął ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam olej co 10k,  przez ten czas dolewam  max 100 ml, motul 5W40 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcintp jak siedzisz w Niemczech i lejesz typowo niemieckiego castrola to może być ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...