Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak wymienić tarcze ?


sebul

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega ma całkowitą racje, jak klucz dobrze nie siądzie to zjedziesz sruby, a wiem że te na imbus 8 z tyłu trzymaja bardzo mocno. przerabiałem temat wymiany tarcz z tyłu. słyszalem ze aby zlikwidowac napręzenia śrub to trzeba młotkiem w łeb śruby uderzyć. wiem to od kuzyna mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W te sruby to trzeba porzadnie przyebac przed odkreceniem

Potem wymiana srub z 6katnym łbem

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może za mało dobitnie się wyraziłem ale dzięki za uzupełnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z tylnymi przy przednim napędzie? Robił ktoś z Was? Czy kłaść nowe łożyska mimo, że nie ma z nimi problemu? Czy ciężko przekłada się pierścień ABS'u? Czy do niego również potrzebna jest prasa?
Jeszcze jedno pytanko - o co konkretnie chodzi z wkręcaniem tłoczka w tylnym zacisku? Przód wymieniłem sam bezproblemowo także lewych rąk do tej roboty nie mam ale chciałbym znać jak najwięcej szczegółów? Czy po całej operacji trzeba regulować "ręczny"?
Będę bardzo wdzięczny za wyczerpujące podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze masz razem z piastami plus lozyska

Pierscienie ABS daje sie nowe i prasa sie przydaje

Tloczki w tylnych zaciskach wkreca sie i wciska jednoczesnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pierscienie ABS daje sie nowe i prasa sie przydaje

Na prawdę nie da się ich wybić ze starych tarcz, ładnie wyczyścić i wprasować na nowe?
Łożyska to rozumiem, bo przenoszą obciążenie i się zużywają a pierścienie służą tylko do dawania impulsów na czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zdejmowaniu wystarczy że pokrzywisz go o 0.2 mm a już bedzie lipa w działaniu ukłądu ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To biorę nowe, bo nie chcę się później wkurzać.

Ostatnie pytanko mam - czy przy wkręcaniu tłoczka płyn cofa się do zbiorniczka tak jak w przednich, czy trzeba luzować odpowietrznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn się cofa do zbiorniczka.

oczywiscie że sie cofa, tylko po co ?

płyn powinien ujsc odpowietrznikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, kolega zapomnial mi zabrac wciskacza wiec...czy jest jakis patent na wcisniete tych tloczkow z tylu ? Mam wciskac do tloczkow ale prosty ktory tylko wciska a nie jeszcze wkreca...bo jesli nie to poczekam i w nastepnym tygodniu to zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super, w takim razie się wezmę za tył jutro, a przód zrobię w inny dzień. Dzięki za info ! Jak nie zapomnę , zrobię foty na poradnik.

btw. jak wyciągnąć ten koszyczek co jest w zbiorniczku płynu hamulcowego ? Nie jest on w żaden sposób przymocowany ? Bo próbowałem go podciągnąc do góry i stawiał opór


Tarcze na tyle wymienone, oczywiscie byly problemy bo nie moglem ich wyjac z jarzma, z jednej strony juz jednego klocka nie bylo i byla tarta blacha, z drugiej strony tylko kawalek klocka byl i przez rowki tarcza zejsc nie chciala, musielismy ja zbijac ...masakra...tak to reszta poszla juz gladko, tloczek wcisnalem kluczem i zrobionym wciskaczem do tloczkow, bo samo krecenie nic nie dawalo, a tutaj dociskalismy wciskaczem i krecilismy kluczem. Dzieki temu zaoszczedzilem 80 zl :) Tylko pytanie mam co do recznego...po jakim czasie on sie sam wyreguluje ?

Edytowane przez sebul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw sie dotrze i ręczny wroci tak jak był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do plynu...bo wczesniej mi wywalalo czasem komunikat na czerwono, dolalem wiec troche plynu hamulcowego...i teraz myslalem ze po wcisnieciu tloczkow sie plyn uleje wiec otwrozylem korek od zbiorniczka, ale nic sie nie stalo. Czy tak mialo byc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miales niski poziom albo odkreciles odpowietrznik podczas wciskania tloczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie ruszalem, a poziom mialem nawet za duzy, bo jak dolewalem to nalalo mi sie ze az w koszyczku byl plyn i usunalem tyle ze siegalo do koszyczka . Odpowietrznik to jak rozumiem jest na gorze taki zolty zeby go dokrecic i odkrecic plaskim srubokretem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciągnij ręczny z 5 razy i jest ułożony tzn. jest brak luzu na dźwigni ręcznego

Odpowietrznik masz w zacisku na klucz 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYMIENILEM TARCZE I KLOCKI Z PRZODU.TRZY DNI JUZ JEZDZE I WIDZE ZE NA OBU UKLADACH KLOCKI TRA TYLKO NA GORNEJ POWIERZCHNI TARCZY.POLOWE POWIERZCHNI ZBIERAJA KLOCKI.ZNA KTOS PRZYCZYNE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...