Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak wymienić tarcze ?


sebul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Wymieniam tarcze i klocki z przodu i mam pytanie.

Jak cofam tloczek w zacisku przednim to  odkrecamy odpowietrznik nie zapowietrzy się układ?

Czy Pedał hamulca musi być wciśnięty?

Chodzi o to żeby ten zasyfiony płyn nie poszedł na pompę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz syf w płynie to najpierw go wymień, a następnie wciśnij poprostu tłoczek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, tomek25 napisał:

Witam 

Wymieniam tarcze i klocki z przodu i mam pytanie.

Jak cofam tloczek w zacisku przednim to  odkrecamy odpowietrznik nie zapowietrzy się układ?

Czy Pedał hamulca musi być wciśnięty?

Chodzi o to żeby ten zasyfiony płyn nie poszedł na pompę.

 

jak masz możliwość w 2 osoby to możesz tak zrobić

pedał od hamulca wduszasz odkręcasz odpowietrznik pedał wpadnie a ty w ty momencie wciskasz tłoczek i zakręcasz odpowietrznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem wymieniane tarcze i klocki u mechanika. Po jakimś czasie zaczęły mi piszczec, pewnie nie jest dobrze wyczyszone ?

Nigdy wcześniej nie robiłem nic z hamulcami i chciałem zapytać czy da radę ściągnąć przednią tarczę nie odkrecajac zacisku/jarzma ? 

Bo chciałbym wyczyścić sam porządnie piaste.

Wiem że nie ma dużo roboty żeby to odkręcić ale nie wiem jak wcisnąć ten tloczek i niektórzy piszą że wtedy też się podnosi stan płynu i on wylatuje i pewnie udklad tez sie zapowietrzy. Tarcza to 312mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2018 o 17:16, Pablo23 napisał:

Niedawno miałem wymieniane tarcze i klocki u mechanika. Po jakimś czasie zaczęły mi piszczec, pewnie nie jest dobrze wyczyszone ?

Nigdy wcześniej nie robiłem nic z hamulcami i chciałem zapytać czy da radę ściągnąć przednią tarczę nie odkrecajac zacisku/jarzma ? 

Bo chciałbym wyczyścić sam porządnie piaste.

Wiem że nie ma dużo roboty żeby to odkręcić ale nie wiem jak wcisnąć ten tloczek i niektórzy piszą że wtedy też się podnosi stan płynu i on wylatuje i pewnie udklad tez sie zapowietrzy. Tarcza to 312mm.

Trzeba odkręcić jarzmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sitar napisał:

Trzeba odkręcić jarzmo

Czyli tloczek muszę wtedy też tutaj wcisnąć ? I układ się zapowietrzy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz rantu na tarczy to nie trzeba będzie wciskać tłoczka. Będzie ciężej to złożyć bo będzie wchodziło na wcisk, ale się da.

 

Jeśli wciśniesz tłoczek to jak ma się to zapowietrzyć ? Nawet jeśli wyleci trochę płynu ze zbiorniczka to hamulce się nie zapowietrzą. Jeśli masz płynu w okolicach MAX i trochę wciśniesz tłoczek (nie do końca) to nic się nie wyleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś chcialem zmienić tarcze na przodzie, ale skończyło się na urwanych dwóch śrubach 21 mocujących jarzmo ? Potem nawet nie dało rady ich wybić. Pytanie czy da się takie śruby dokupić czy całe jarzmo trzeba?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manfred_86 napisał:

Będziesz miał 4 sztuki? Jaka cena?

Wyślij mi smsem dane do wysyłki to Ci jutro wysle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jak mam do zmiany tylne hamulce + płyn to co wymieniam w pierwszej kolejności? 

Czy jak wkręcam tłoczek to odkręcam odpowietrzank i zakładam wężyk żeby płyn uszedł odpowietrznikiem zamiast wracać do zbiorniczka?

 

z góry dziękuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Zdanek89 napisał:

Czy jak wkręcam tłoczek to odkręcam odpowietrzank i zakładam wężyk żeby płyn uszedł odpowietrznikiem zamiast wracać do zbiorniczka?

Możesz tak zrobić, mniej brudnego płynu cofnie się z powrotem. A co do pełnej wymiany, to ja bym chyba sobie najpierw zmienił tarcze i jak już by było wszystko złożone to wymienił płyn (wężyk na odpowietrznik i dolewanie do zbiorniczka nowego płynu). Tylko nie zapomnij o pilnowaniu poziomu płynu w zbiorniczku :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze najpierw zmienić cały płyn w układzie a potem zmienić tarcze skręcając tłoczek bez odkręcania odpowietrznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze jak będę wymieniał płyn w układzie to przydałoby się tez wymienić płyn kul. Sprzęgła. Jaka jest procedura żeby nie zapowietrzyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wygląda u Ciebie, ale u mnie jest mały odpowietrznik przy skrzyni, który wystarczy odkręcić (jeśli się nie mylę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy! poległem na śrubach 6 katnych jarzm. Jedna strona poszła bez większych problemów ale z druga strona mam mega problem. Jedna śrubę jarzma odkręciłem ale druga- dolna jest obrobiona. Jak można ja odkręcić w inny sposób? Czy jak odkręciłem górna śrubę jarzma jest szansa na wyjęcie tarczy i założenie nowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim B6 nie odkręcałem jarzma  do wymiany tarczy-wyszła ładnie(oczywiście z tyłu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2018 o 17:20, Zdanek89 napisał:

Pomocy! poległem na śrubach 6 katnych jarzm. Jedna strona poszła bez większych problemów ale z druga strona mam mega problem. Jedna śrubę jarzma odkręciłem ale druga- dolna jest obrobiona. Jak można ja odkręcić w inny sposób? Czy jak odkręciłem górna śrubę jarzma jest szansa na wyjęcie tarczy i założenie nowej?

Jeśli jedna Ci poszła to spróbuj odsunąć jarzmo. Powinna tarcza śmiało wejść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...