Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak wymienić tarcze ?


sebul

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zrobilem, jarzmo dało się obrócić na jednej śrubie i wyjąłem tarcze. Z włożeniem nowej nie było problemów. Wszystko śmiga:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaka szczotkę czołową na kantówkę kupić, drut skręcany, miedzianą? - oczywiście do czyszczenia piast pod nowa tarcze?

https://allegro.pl/listing?string=szczotka druciana m14&order=m&bmatch=baseline-n-hou-1-4-0131

Macie doświadczenie w prostych urządzenia podciśnieniowych (typu Bass) to wymiany płynu hamulcowego i sprzęgła (zakupiłem ale jeszcze nie uzywałem)? Musze to zrobić sam, żona nie wytrzyma tyle pompowania pedałem:)

 

Edytowane przez kuba.goller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kuba.goller napisał:

Panowie, jaka szczotkę czołową na kantówkę kupić, drut skręcany, miedzianą? - oczywiście do czyszczenia piast pod nowa tarcze?

https://allegro.pl/listing?string=szczotka druciana m14&order=m&bmatch=baseline-n-hou-1-4-0131

Macie doświadczenie w prostych urządzenia podciśnieniowych (typu Bass) to wymiany płynu hamulcowego i sprzęgła (zakupiłem ale jeszcze nie uzywałem)? Musze to zrobić sam, żona nie wytrzyma tyle pompowania pedałem:)

 

https://allegro.pl/oferta/makita-szczotka-druciana-do-szlifierki-60mm-m14-5087257088

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w których miejscach nakładacie smar ceramiczny, żeby klocki nie piszczały ? Zaciski S4.

Edytowane przez kupczak90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kupczak90 napisał:

Panowie, w których miejscach nakładacie smar ceramiczny, żeby klocki nie piszczały ? Zaciski S4.

najpierw zlikwiduj luzy w zawieszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kupczak90 napisał:

Zawieszenie wymienione jakieś 20tys. temu - komplet wahaczy RTS - luzów brak

no to ich szukaj, bo to nie piszczy bez powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, Dev napisał:

no to ich szukaj, bo to nie piszczy bez powodu

Poszukam jeszcze,

 

a co z tym smarem daje się pod klocek i na prowadzenie klocka czy nie ? 

Edytowane przez kupczak90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kupczak90 napisał:

 

Poszukam jeszcze,

 

a co z tym smarem daje się pod klocek i na prowadzenie klocka czy nie ? 

smar to sobie mozesz dac ale na tarcze, na pewno nic nie bedzie piszczec :decayed:

szukaj skąd sie biorą wibracje

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kupczak90 napisał:

a co z tym smarem daje się pod klocek i na prowadzenie klocka czy nie ? 

Smar ceramiczny można dać między tłoczek a blachę klocka o ile nie naklejono na blachę  maty antywibracyjnej.

Tam gdzie suw klocka w jarzmie również można dać minimalnie smaru ceramicznego.

Tam, gdzie osłony gumek stosujemy specjalne smary nie na bazie minerału, osobiście używam smar ATE ten do cylinderków.

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kupczak90 napisał:

Panowie, w których miejscach nakładacie smar ceramiczny, żeby klocki nie piszczały ? Zaciski S4.

Klocki piszczą nie z powodu braku smaru.

Piszczenie jest między materiałem ciernym klocka a tarczą.

Czasem jest to wina układu hamulcowego a czasem składem materiału ciernego w klocku.

Kiedy Ci piszczą jak dociskasz czy jak odpuszczasz też piszczą?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, KINIAM napisał:

 

... a czasem składem materiału ciernego w klocku.

 

dawno już niczego tak głupiego nie czytałem

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dev napisał:

dawno już niczego tak głupiego nie czytałem

Jak to mówią uczymy się do śmierci, widocznie jeszcze nie zgłębił Kolega wszystkiego w temacie materiał cierny.

Z porad Kolegi Dev zwykle bije doświadczenie i trafienie w punkt sprawy, nie piszę tego z przekory ale doceniając wkład oraz pomoc dla ludzi z forum.

A powracając do tematu materiałem ciernym zajmowałem się przez kilka dekad i nie ma nic głupiego w stwierdzeniu, że skład materiału ciernego może mieć wpływ na piski, klocek-tarcza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, KINIAM napisał:

A powracając do tematu materiałem ciernym zajmowałem się przez kilka dekad i nie ma nic głupiego w stwierdzeniu, że skład materiału ciernego może mieć wpływ na piski, klocek-tarcza.

 

Dokładnie N-ki rajdowe czy WRC jak piszczą, ale tam inne klocki. Pewne modele "sportowych" klocków też lubią popiskiwać, masa tego na forach jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2019 o 21:48, Korton555 napisał:

 

Dokładnie N-ki rajdowe czy WRC jak piszczą, ale tam inne klocki. Pewne modele "sportowych" klocków też lubią popiskiwać, masa tego na forach jest.

Klocki sportowe te naprawdę wyczynowe to odrębna bajka.

A te zwykłe to w mieszance ciernej mogą posiadać do 200 składników w określonej proporcji.

Dzisiaj rządzą księgowi i to może mieć wpływ na jakość klocków, zmiana w składzie inne proporcje i mamy wynik w postaci pisków.

Osobiście nie zdarzyło mi się aby piszczały klocki w nowym pojeździe producent dobrze wszystko dopracował.

Piski zaczynają się potem przy wymianie klocków i tarcz na inne niby pasujące ale popiskujące.

A my użytkownicy mamy zajęcie, szukamy przyczyny kombinujemy i piszemy posty ot nie ma nudy a klocki lub tarcze i tak trzeba wymienić aby nie było pisków.

Osobiście staram się kupić te dla ASO ale w korzystnej cenie albo dokładnie wiedzieć która fabryka robi dla nich i czy wypuszcza OEM komplety na tej samej mieszance.

Ostatnio do toyek można kupić za 150 zł a w ASO ceny zaczynają się od 250/450 zł za komplet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniałem tył, dzisiaj przód. Niezła zaprawa dla pleców. Parę słów jeśli ktoś samemu chce wymieniać. 

Odpowietrzniki są dość mocno wkręcone i zwykła nasadka 11 z zestawu się nie mieściła przez wystający "cycek" odpowietrznika, musiałem dokupić inną głębszą nasadkę.

Jarzma też są mocno dokręcone, z tyłu nie trzeba wykręcać do samej wymiany tarcz, ale z przodu już tak, no, przynajmniej jedną śrubę. Już myślałem że polegnę, nawet młotek poszedł w ruch. Na szczęście obok garażu znalazłem ciekawy "klucz", okazał się bardzo pomocny.

DSC_20200725_115133_686.JPG

DSC_20200725_115144_869.JPG

Ciekawostka, zacisk z przodu skręcony jest imbusami rozmiar 7, w moim zestawie nie ma 7, jest 6 i 8. Użyłem torxa 45.

DSC_20200725_112551_066.JPG

Kolejna ciekawostka, wszystkie piasty były posmarowane białym smarem i raczej fabrycznie, bo sądząc po stanie tarcz, nie były wcześniej wymieniane.

DSC_20200725_115545_262.JPG

Do polerki piast kupiłem szczotkę nylonową i włosy murzyna z trzpieniem na wiertarkę. Tą pierwszą lepiej mi się robiło. Poniżej efekt w trakcie stosując włosy murzyna.

DSC_20200725_120836_758.JPG

A tak wygląda klucz do tłoczków po skończeniu roboty. Popularny zestaw z allegro za ~30zł.

DSC_20200725_160612_749.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎25‎.‎07‎.‎2020 o 17:49, Jack0 napisał:

Wczoraj wymieniałem tył, dzisiaj przód. Niezła zaprawa dla pleców. Parę słów jeśli ktoś samemu chce wymieniać. 

Odpowietrzniki są dość mocno wkręcone i zwykła nasadka 11 z zestawu się nie mieściła przez wystający "cycek" odpowietrznika, musiałem dokupić inną głębszą nasadkę.

Jarzma też są mocno dokręcone, z tyłu nie trzeba wykręcać do samej wymiany tarcz, ale z przodu już tak, no, przynajmniej jedną śrubę. Już myślałem że polegnę, nawet młotek poszedł w ruch. Na szczęście obok garażu znalazłem ciekawy "klucz", okazał się bardzo pomocny.

DSC_20200725_115133_686.JPG

DSC_20200725_115144_869.JPG

Ciekawostka, zacisk z przodu skręcony jest imbusami rozmiar 7, w moim zestawie nie ma 7, jest 6 i 8. Użyłem torxa 45.

DSC_20200725_112551_066.JPG

Kolejna ciekawostka, wszystkie piasty były posmarowane białym smarem i raczej fabrycznie, bo sądząc po stanie tarcz, nie były wcześniej wymieniane.

DSC_20200725_115545_262.JPG

Do polerki piast kupiłem szczotkę nylonową i włosy murzyna z trzpieniem na wiertarkę. Tą pierwszą lepiej mi się robiło. Poniżej efekt w trakcie stosując włosy murzyna.

DSC_20200725_120836_758.JPG

A tak wygląda klucz do tłoczków po skończeniu roboty. Popularny zestaw z allegro za ~30zł.

DSC_20200725_160612_749.JPG

Te piasty to raczej wymienić powinieneś. COś czuję że będzie bić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Wandej napisał:

Te piasty to raczej wymienić powinieneś. COś czuję że będzie bić.

Tak ogólnie, to trzeba by zmienić auto na nowsze, bo robi się skarbonka. Aż czasami płakać się chce.

Co do hamulców. Na początku trochę szurało, ale teraz hamuje gładko. Bez żadnych odczuwalnych i podejrzanych efektów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...