2008_jaca Opublikowano 13 Września 2008 Opublikowano 13 Września 2008 witam -panowie dlaczego szarpie przy ruszaniu potem juz idzie ładnie oczywiscie nie zawsze szarpie i jak zwalnia to słychac jakieś "chrupanie"coś takiego multitronik z 2002r skrzynia 01j mam ją od niedawna vag nie pokazuje niby zadnych błedów ma najechane 185000 olej mogł być wymieniany przy 117000 prosze o jakies porady szanownych forumowiczów
marbol Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 co to znaczy mógł być wymieniony? jeśli nie wiesz to wymieniaj to podstawa
marko_80 Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 miałem podobny problem, szarpał miedzy 20 a 30 km/h, okazało sie ze skrzynia do wymiany, koszt 6500 PLN. Nie znaczy o ze u ciebie też tak bedzie. Podjedz do jakiegoś dobrego zakładu i niech ci sprawdzą wszytko, błedy, ciśnienie w skrzyni itp.
AIRWOLF Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Napewno zacznij od wymiany oleju, ja miałem zasadę ze wymieniałem chociaż miałem tiptronika to co 30 tys km, a jak kupiłeś samochód i nie jesteś pewny kiedy była wymiana oleju to trzeba było od razu wymieniać, niestety w automatach trzeba pilnować oleju jak w silniku. Ale nie bój się nic, może po prostu za mały poziom oleju w skrzyni i szarpie, wymień olej (koszt około 550 zł)
adamgluszczyk Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 witam 6,500 tys PLN to koszt wymiany nowej skrzyni czy używanej?
AIRWOLF Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 ja miałem tiptronika o koszt naprawy to mi powiedzieli od 3 tys zł do 5 moze 6 tys zł. Ale olkuszu robia automaty i to okazało sie ze koledzy wiec zrobili mi za 3 tys. Miałem do wymiany pompę oleju i sprzęgiełka w konwerterze plus jeszcze około 10 litrów oleju. Przy multitroniku zabawy jest o wiele wiecej, bo podobno tam jest jescze wiecej elektroniki i najczesceij przy ty, jeszcze siada komputer, koszt naprawa siega wtedy nawet 8-10 tys zł. Ale to juz nie weim czy tylko tak wyolbrzymiali czy to jednak prawda. Narazie mam reczna skrzynie biegów i co mysliscie ze sie zraziłem do automatów ? NIE. Tylko po prostu bede wnikliwiej ogladał taka skrzynie jak bede kupował. Marze o DSG :>
marko_80 Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Zapłaciłem 6500 za regeneracje skrzyni na gotowo, czyli stara tylko obudowa, srodek nowy.
adamgluszczyk Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Czy dają gwarancję na naprawę tej skrzyni ?
GRazny Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 może zrób adaptację Multi... "Multitronic przechodzi adaptację, czyli skrzynia musi być "nauczona" jak ma jeździć. W pewnych sytuacjach może się to zmienić, czyli komputer przekazuje niewłaściwe polecenia. Może się to wydarzyć ,np. po gwałtownym wyhamowaniu auta z dużej prędkości przed przeszkodą, np. "leżącym policjantem" i zaraz potem po raptownym wciśnięciu pedału gazu, kiedy nastąpi spore szarpnięcie, przeciążenie. Dzieje się to również po odłączeniu zasilania, czyli akumulatora. Komputer po jakimś czasie traci pamięć. Jak wygląda jazda multitronikiem z "wypadniętą" adaptacją? Po zatrzymaniu auta na wzniesieniu i po ponownym puszczeniu hamulca auto zamiast ruszyć od razu do przodu, potrafi cofnąć się do tyłu i to nawet sporo. Dopuszczalne jest przy stromym podjeździe cofniącie o kilkanaście do kikudziesięciu (20-30) cm. Przy braku adaptacji może to być nawet metr i więcej. Po za tym auto zaczyna wyraźnie szarpać przy ruszaniu. Adaptację bez użycia VAG-a przeprowadza się w taki sposób: - należy odłączyć minusową klemę z akumulatora na minimum 10 minut - wcześniej zadbać o płaski odcinek drogi, gdzie będzie można spokojnie przejechać w przód i w tył - po podłączeniu akumulatora ustawić auto na płaskim (koniecznie) odcinku drogi, załączyć N, odczekać chwilę i załączyć D, przytrzymać hamulec jakieś 20 sekund i wcisnąć gaz do około 50 % mocy. Przejechać odcinek około 50-100 metrów (wystarczy w zupełności). Zatrzymać auto, przełączyć na N, a następnie na R, przytrzymać hamulec około 20 s i przejechać do tyłu podobnie jak do przodu. Adaptacja zakończona. Aby być pewnym w 100% najlepiej podjechać pod spore wzniesienie i ruszyć. Auto startuje od razu do przodu. Podobnie podczas ruszania nie występuje efekt szarpnięcia. Zalecane jest profilaktyczne przeprowadzanie adaptacji co około 15 tys. km oraz wtedy, kiedy skrzynka zaczyna zachowywać się inaczej."
AIRWOLF Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 zazwyczaj daja gwarancje na wykonanie naprawy. A z ta adaptacja to nie wiedziałem ze cos takiego istnieje, a do tiprtonika tez mozna stosowac taka adaptacje ?
majkel_majki Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 A do czego potrzebna taka adaptacja w tipie Kolego? To jest skrzynia o zupełnie innej zasadzie działania, więc taka procedura mija sie z celem, strata Twojego czasu
AIRWOLF Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 pytałem tylko z ciekawości, bo nie znam się na budowie obydwu skrzyń, myślałem po prostu ze taką adaptacje można tez zastosować przy tipie
Deszcz Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Jesli szarpie tylko przy ruszaniu to rzeczywiście wygląda to na "wypadnięcie" skrzyni z ustawień. Powyżej opis adaptacji z AKP powinien pomóc. Napisz jakie rezultaty.
2008_jaca Opublikowano 5 Października 2008 Autor Opublikowano 5 Października 2008 olej wymieniony w skrzyni,adaptacja wyzej opisana zrobiona,komputer zadnych błędów nie pokazuje a wciaz szarpie no nie zawsze przy niskiej predkosci słychac trrrrrrr a potem idzie jak pocisk wydaje mi sie ze nawala łancuch i bieznia no bo co innego
GRazny Opublikowano 5 Października 2008 Opublikowano 5 Października 2008 no to będzie "skromny" wydatek... a przynajmniej zajrzeć trzeba... jeśli jest trrrrrrr to stawiałbym raczej na te "taniutkie" kółka zębate... no ale ekspertem nie jestem.
2008_jaca Opublikowano 6 Października 2008 Autor Opublikowano 6 Października 2008 co to sa te "taniutkie"kółka zębate?
GRazny Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 zanim kupiłem autko zadzwoniłem do jakiegoś warsztatu na południu i zacząłem rozmowę o skrzyni bo koniecznie chciałem Multitronic... ale jak Pan mi powiedział że wymieniają jakieś prowadnice, łańcuch i 2 koła zębate i za to biorą ok. 7.000zł to dałem sobie spokój... na koniec mnie rozbawił tekstem że na jedno z tych kółek trzeba aktualnie (maj 08) czekać aż sprowadzą bo nie można ich w Polsce znaleźć... Multitronic bajka... jak się dba (a Niemcy nawet w serwisach nie wymieniają w nich oleju)... mnie jednak nie stać na takie prezenty. Sami nawet wiedzą o wadach skoro Multi w niezłym wypasie są tańsze od ręcznych golasów... jak będziesz miał szczęście to zapłacisz parę złotych za regulację i wgranie najnowszego softu (a to drugie jest bardzo ważne wbrew pozorom) - użyj wyszukiwarki na AKP - znajdziesz rozwiązanie...
2008_jaca Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 :thumbdown:po wymianie oleju jest gorzej do 70 km/godz skrzynia chrupie,drży i słabo zbiera sie do jazdy po70 idzie jak pocisk co trzeba zrobic moze ktos jest mistrzem i wie jak to usunac
Musashi Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 :thumbdown:po wymianie oleju jest gorzej do 70 km/godz skrzynia chrupie,drży i słabo zbiera sie do jazdy po70 idzie jak pocisk co trzeba zrobic moze ktos jest mistrzem i wie jak to usunac jezeli wymiana oleju zostala przeprowadzona prawidlowo. zostal wlana odpowiednia jego ilosc oraz rodzaj. niestety czeka wizyta w dorbym sprawdzonym warsztacie.
GRazny Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 no bo filtr chyba wymieniłeś? (z tego co pamiętam to jest on pośrodku skrzyni i chyba trzeba jej pół wyciągnąć)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się