Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Objawy padającej pompy paliwa


zioleks

Rekomendowane odpowiedzi

przeczytałem wiele tematów na ta chwile wymienię filtr paliwa..pojeżdżę 2 tygodnie i zobaczę jak odezwie się znowu to będzie wiadomo ze pompka..na ta chwile wiem ze numer pompki to 8E0919051 tylko końcowego symbolu nie znam,,, mechanika mówił ze nie było.. :|

Mam tak samo w swojej. Autem jeżdżę pół roku . Po kupnie było ok . Przy wymianie rozrządu wymieniłem od razu filtr paliwa. I po paru dniach lekko już było słychać pompkę po odpaleniu. Teraz po każdym odpaleniu buczy przez parę sekund . Też wydaje mi się że pompka będzie do wymiany. Zdarza się że rano muszę pokręcić troszeczkę dłużej. Nie łapie od razu tylko jakby mało paliwa dostawał.

jestem po wymianie filtra paliwa... i to był strzał w dziesiątkę... :D pompka podczas uruchamiania silnika nie śpiewa :D wiec panowie najpierw zróbcie wymianę filtra.. :)

Kolego napisz jaki filtr włożyłeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, chyba u mnie pompa paliwa zaczyna umierać albo coś innego jej odwala.

Dzisiaj usłyszalem dziwne stuki w okolicach zbiornika. Na 100% winna jest pompa, bo po przekręceniu kluczyka to stukanie odzywa się. Jak odpalę też. W trasie na Pb przerywanie, na LPG jedzie jak zły.

Wróciłem z trasy i przerywania wprawdzie nie ma na Pb, ale stukać stuka...

Szukać nowej pompy, a raczej wkładu, jak tak to jakiej i gdzie?

A4 B6 1.8T BEX z quattro w budzie avant...

Jest sens iść w używki? Czy wkład od fwd pasuje do quattro i czy są różnice między sedan a avant wbudowie pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

może ktoś miał podobny przypadek? Buczenie pompy słychać już od dłuższego czasu, ale czytając o tym, że jest to niegroźny i bardzo często występujący problem, stwierdziłem, że wymienię jak padnie całkiem. Standardowo tankuję do auta ok pół baku paliwa (buczenie wtedy występuje), lecz ostatnio zdarzyło mi się zatankować 3/4 baku i tu ku mojemu zdziwieniu buczenie ustąpiło oraz auto miało dużo lepszą reakcje na gaz, jakby 20 KM więcej. Wraz ze spadkiem poziomu paliwa, auto stało się wolniejsze, a buczenie wróciło. Dodam, że jakieś pół roku temu wymieniany był filtr paliwa (był bosch, założono boscha).

I tu pytanie, czy od razu brać się za wymianę wkładu pompy, czy są może jakieś inne możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko napiszę ze swojego doświadczenia odnośnie pompy paliwa ponieważ wymieniałem już 2 razy w swoim 1.8T. Zrobiłem błąd że zaufałem jakiemuś pacanowi "specjaliście" i wsadził zamiennik za 200zł nieznanej marki i wytrzymała rok ale mniejsza o to, opiszę co i jak.

Za pierwszym razem od kupna auta pompa która siedziała w aucie padała stopniowo a dokładniej to głośno buczała po przekręceniu na zapłon i gdy auto odpaliło pojawiał się niesamowity wyjec ze zbiornika na kilka sekund po czym ustawał. Skończyło się to tak że (na całe szczęście) pompa wyzionęła ducha pod samym domem. Auto zaczęło szarpać i dławić się po wciśnięciu gazu. Udało się dotoczyć na parking pod domem. Auto zgasło. I po próbach odpalania auto za każdym razem się dusiło i gasło. Więc telefon to mechanika. Zadowolony bo udało mi się go poprosić aby podjechał swoim autem i zaholować pod warsztat. Szybka diagnoza - pompa paliwa kaput. Więc coś tam znalazł zapronował i zamówił nową. Akurat że był to piątek to przez weekend byłem bez auta. Pompa przyszła w poniedziałek. W godzine ją wymienił, auto odebrałem i śmigałem.

Po kilku miesiącach na nowej pompie zaczęły dobiegać od niej głośniejsze buczenia po przekręceniu na zapłon. Po jeszcze dłuższym czasie pojawiły sie u mnie problemy z odpalaniem poniżej 1/4 stanu paliwa w baku, ponieważ do 1/4 stanu pompa jest zanurzona w benzynie (nie wiece nawet ile się na wkurw***em aby dojść do tego że to wina pompy, bo na początku nie zwracałem uwagi jaki miałem stan w baku gdy występowały te problemy), dodatkowo pompa nie dawała rady pod obciążeniem. Ciśnienie paliwa znacząco spadało przy wysokich obrotach co przykładem było szarpanie na wyższych biegach w górnych zakresach obrotowych. Na dwójce przy 5,5tyś potrafił się zdławić, na 3,4,5 biegu już było tylko gorzej.

Więc nie ryzykując nie daj boże jakimś zgonem w nietypowym miejscu zdecydowałem się poszukać używki ale oryginalnej z niskim przebiegiem (budżet nie pozwalał aby zakupić nówkę) i znalazłem coś konkretnego i szybkie umówienie sie ze znajomym na wymiankę pompy pod domem aby zredukować koszty robocizny i auto hula aż do dzisiaj. Pompa znacznie cichsza. Po przekręceniu kluczyka powinno się usłyszeć takie delikatne pyrkanie za tylną kanapą a nie głośne buczenie. Szarpania znikły. Ciśnienie stałe. I odpala nareszcie jak należy.

Mam nadzieję że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem na tą polecaną na forum skv, problemy w zimę ustąpiły. Pompa chodzi cicho.

Oryginalna już buczała i było czuć wibracje na tylnej kanapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem na tą polecaną na forum skv, problemy w zimę ustąpiły. Pompa chodzi cicho.

Oryginalna już buczała i było czuć wibracje na tylnej kanapie

Wymieniałeś całą pompę czy tylko jakiś tam wkład? Jaki koszt samych części? U mnie póki co tylko chwilowe buczenie po odpaleniu ale denerwuje mnie to niesamowicie! :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pompie w większości przypadków wymienia się sam wkład. Ja wymieniłem z całym koszem bo akurat tak dostałem używkę.

Na youtubie jest nawet filmik jak wymienić sam wkład. Trzeba wyciągnąć cały kosz z pompą i zdjąć dolną obudowę przykręconą kilkoma śrubkami. Wymiana banalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład = pompa paliwa.

Pompa czyli wkład jest nierozbieralny, reszta to kosz (uchwyt) na którym trzyma się pompa- wkład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto brać całą pompę używkę (100zl), czy kupować jakiś zamiennik? Jest niedaleko mnie facet który rozbiera takie A4 i ma chyba wszystkie mozliwe części w wielu egzemplarzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście kupiłem używkę oryginalną. Koszt właśnie jak mówisz 100zł. Śmigam na niej 3-4 miesiące i jest dobrze narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podepnę się do tematu;

mam u siebie podobne problemy jak opisane wyżej; od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem na zimnym silniku; z reguły za 3,4 razem zaskakuje, ale kilka razy ledwo odpaliłem; po chwili pracy na wolnych obrotach juz odpala normalnie;
mierzyłem ciśnienie na listwach wtryskowych, ok 4 bar, filtr paliwa wymieniony, podejrzewałem przekaźnik bo miał zaniżoną rezystancję - też wymieniłem; pompa na krótko podpinana odzywa się; 

Czy ktoś się orientuje jak wygląda logika działania pompy u mnie (silnik 2.4 170km BDV)?
- na ciepłym silniku przy włączeniu zapłonu pompa się odzywa na chwilę (dobija ciśnienie), po cofnięciu kluczyka bez odpalania i załączeniu go na nowo także,  aż do trzech powtórzeń,  za czwartym razem cisza - czy tak to powinno wyglądać?
- na zimnym jest różnie, zazwyczaj przy pierwszym przekręceniu tylko ją słychać, później już nie; mierzyłem napięcie na kostce przy pompie i nie wystawia napięcia?

Nie chce w ciemno wydawać pieniędzy na nową pompę, bo gdyby napięcie mi dochodziło a pompa się nie wzbudzała to by była sytuacja jasna 


Ktoś coś podpowie?
 

Edytowane przez koscielny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2017 o 21:36, edekxp napisał:

Ja wymieniłem na tą polecaną na forum skv, problemy w zimę ustąpiły. Pompa chodzi cicho.

Oryginalna już buczała i było czuć wibracje na tylnej kanapie

Gdzie znajdę taka pompę skv? Ja dzisiaj wsadziłem wkład używkę ale jest dramat, moja przy tej to nówka :facepalm: Sam już nie wiem czy to wina pompki, skoro tylko przy przekreceniu zaplonu ewentualnie 2-5sekund po odpaleniu cokowiek slychac. Tak to jest cisza no i moze troche wibracje pod nogami z tyłu

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, tom5151 napisał:

Gdzie znajdę taka pompę skv? Ja dzisiaj wsadziłem wkład używkę ale jest dramat, moja przy tej to nówka :facepalm: Sam już nie wiem czy to wina pompki, skoro tylko przy przekreceniu zaplonu ewentualnie 2-5sekund po odpaleniu cokowiek slychac. Tak to jest cisza no i moze troche wibracje pod nogami z tyłu

Strona esen.pl albo przez użytkownika Dystrybutor SKV. Użytkuję taką od końca listopada i jest ok. Cena też spoko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie orientuję się ktoś jaki wkład SKV znajduje się u nas w AVJ. Kontaktowałem się  z użytkownikiem forum Dystrybutor SKV i kazał mi podać średnice tego wkładu. podobno są dwa rodzaje 43 i 50mm a nie chwiałbym dwa razy wyjmować kosza z pompką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tomgt napisał:

Panowie orientuję się ktoś jaki wkład SKV znajduje się u nas w AVJ. Kontaktowałem się  z użytkownikiem forum Dystrybutor SKV i kazał mi podać średnice tego wkładu. podobno są dwa rodzaje 43 i 50mm a nie chwiałbym dwa razy wyjmować kosza z pompką.

Od siebie mam to samo pytanie ale do silnika BFB ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie szukam wkładu do mojego BDV;  na wkladzie byl widoczny taki numer: 07549 35301 62/80 ale w sklepach nic im to nie mówi :(
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, tomgt napisał:

Panowie orientuję się ktoś jaki wkład SKV znajduje się u nas w AVJ. Kontaktowałem się  z użytkownikiem forum Dystrybutor SKV i kazał mi podać średnice tego wkładu. podobno są dwa rodzaje 43 i 50mm a nie chwiałbym dwa razy wyjmować kosza z pompką.

Sprawdzałem nr części w ASO:   8E0919051CJ.

Zamówiłem tą:  http://www.esen.pl/pl/10144-pompa-paliwa-kompletna-audi-a4.html
Jbc tu sam wkład:  http://www.esen.pl/pl/4808-pompa-paliwa-silnik-audi-a3-a3-sportback-tt-roadster.html?search_query=77242&results=8

Tylko że u mnie bez problemów się nie obyło - przy 1/4 paliwa w zbiorniku i mocnym wkręceniu na obroty, auto potrafi nie reagować na gaz, po czym gaśnie podczas jazdy. Od razu odpalam i działa.  Jak wskazówka zjedzie pomiędzy rezerwe a 1/4 to auto częściej gaśnie - może ktoś znanie prblemu?

Edytowane przez Zajkoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, miesiąc temu zmieniłem filtr paliwa na ultrahipersuper- nowoczesny z Mann z jakimś podciśnieniem czy czymś takim. Ujechałem na nim, 1500km i od dwóch dni słychać piszczenie z tyłu samochodu. 
Obawy skierowałem na usterke układu wydechowego, ale dzisiaj mechanik wyprowadził mnie z tego błędu. Stwierdził, że pompa pada. Czytałem te wszystkie tutaj wypowiedzi Szanownych Panów, przy okazji oglądając ceny nowej pompy paliwa (hahaha ok 300/400euro :D ). Dowiedziałem się o możliwości wymiany samego wkładu pompy, o co z tym chodzi dokładnie ?

Mam też mega wielką prośbę do ogarniętych z etką na "Ty". Chciałbym wiedzieć jaki jest numer mojej pompy paliwa, sam szukałem, ale dla kogoś kto szuka czegoś raz na jakiś czas jest to jednak dosyć trudne i czasem denerwujące. 
Myślicie, że najlepiej zmienić filtr na inny ? (Starego nie mam mechanicy zabrali miesiąc temu), pompe czy wkład ? Spróbuje ogarnąć jeszcze logi 002 + 033 w najszybszym czasie i wkleić.

Pozdro Panie i Panowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, fcunited napisał:

Dowiedziałem się o możliwości wymiany samego wkładu pompy, o co z tym chodzi dokładnie ?

A o to że wymienić można samą pompkę bez całego kosza który siedzi w zbiorniku. Wyciąga się kosz i demontuje sam wkład od dołu. Koszty mniejsze.

Fajnie jakbyś wstawił filmik z tym dźwiękiem jak ona wyje.

Co do filtra to na razie się wstrzymaj do momentu kiedy wymienisz pompę. Wtedy ewentualnie można zamontować nowy filtr innej marki.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaman5151 napisał:

A o to że wymienić można samą pompkę bez całego kosza który siedzi w zbiorniku. Wyciąga się kosz i demontuje sam wkład od dołu. Koszty mniejsze.

Fajnie jakbyś wstawił filmik z tym dźwiękiem jak ona wyje.

Co do filtra to na razie się wstrzymaj do momentu kiedy wymienisz pompę. Wtedy ewentualnie można zamontować nowy filtr innej marki.

Uzupełniłem brak wiedzy i już wiem, że chodzi o silniczek pompki, wyżej tam nawet jeden z kolegów wrzucił link do takiego czegoś. 
Jutro nagram odpowiedni dźwięk i wrzucę. 
A taniej przypadkiem nie wyjdzie wymiana filtra a później dopiero tego wkładu ? Najwyżej zostanę z drugim filtrem który dorzucę komuś za pięćdziesiąt lat przy sprzedaży :) A tak to na kij mi sam wkład . ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...