Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Objawy padającej pompy paliwa


zioleks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od jakiegoś czasu słychać buczenie charakterystyczne dla pompy paliwa nie tylko przed odpaleniem porannym co podobno jest normą ale także ciągle w czasie jazdy. Ciekawostką jest fakt, iż dźwięk nasila się w chwili np. włączenia świateł, zamykania szyb, błyśnięcia długimi tzn w momencie zwiększonego poboru prądu. To mnie trochę zbija z tropu "bliskiego końca pompy". Może ktoś z was miał taki przypadek, a może to normalne że jęczy jak mniej prądu dostaje ? Forum przeszukałem, ale podobnego objawu nikt nie opisywał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety też tak mi to wszystko wygląda... Jaką pompę najlepiej zakupić, tzn chodzi o sam wkład? Czytałem różne opinie, ale to mało aktualne raczej... Napisałem do TOM77 bo on ma kopalnię części, ale nic nie odpisał narazie. Jak macie wiedzę to bardzo proszę o podzielenie się nią tzn może ktoś z was przerabiał ostatnio ten temat. Ile kosztuje ori, ori używana z jakąś gwarancją, ile dobry zamiennik itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku kupiłem pompę kompletną firmy WRC, nic innego nie było od ręki, a potrzebowałem sprawnego auta na już. Pompa chodzi ok, ale jej praca jest słyszalna na zewnątrz auta, taki wysoki gwizd. Jeżeli chcesz sam wkład to zastanów się czy dasz radę rozebrać i złożyć kosz pompy, jeżeli tak to szukaj Boscha albo Walbro.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w takim ekstremalnie eksploatowanym kadecie (samochód listonosza na wsi) 1.6i zmieniałem pompki prawie z częstotliwośćią oleju w silniku :decayed: - testowaliśmy przy okazji różne zamienniki. Na pompie boscha wydał ostatni dech, z tego co pamiętam właśnie na niej pochodził najdłużej. Walbro też było, ale gdzieś tam wcześniej się rozsypało... Więc szukam pompy, ze zmianą raczej sobie poradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe najlepiej sprawdzić robiąc logi dynamiczne 002+033, jesli jestes pewien że pada szukaj samego wkładu wymiana jest prosta, bosch, vdo, vemo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak mam jak większy pobór prądu tym bardziej wyje u mnie w zime jest ok tylko w lato jak sa wyzsze temp. od maj do października i tak u mnie 3 lata a człowiek od którego kupiłem powiedzialł iż jak ją wymienił bylo tak od początku

ja wymieniłem filtr paliwa na mann ale wg mnie jest nawet glosniej narazie jeżdze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się do tematu. Mam następujące objawy, przy przekręceniu zapłonu coś piszczy przez chwile z tylu auta, po odpaleniu znów chwilę popiskuje i przestaje. W czasie jazdy też czasem piszczy. Kolega mówił ze może to być regulator ciśnienia i ze tak może być. Jeździć i sie nie martwić ale mnie ten dźwięk niepokoi. Dźwięk dochodzi z tylnej osi. Dzięki z góry za jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był wątek o tym. Poszukajcie. Było tam napisane, że zazwyczaj to pompa paliwa. Wymiana filtr paliwa, który ma w sobie regulator ciśnienia, przeważnie nic nie pomaga. Ktoś również poruszył kwestię przewodu od koszyka do pokrywki, jakoby on miał jakiś wpływ na buczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był wątek o tym. Poszukajcie. Było tam napisane, że zazwyczaj to pompa paliwa. Wymiana filtr paliwa, który ma w sobie regulator ciśnienia, przeważnie nic nie pomaga. Ktoś również poruszył kwestię przewodu od koszyka do pokrywki, jakoby on miał jakiś wpływ na buczenie.

Czytałem o tym przewodzie, że stwardniał i puszczał gdzieś na złączce...Muszę to sprawdzić. Ja osobiście wymieniłem filtr paliwa (mann) i wtedy dopiero zaczęło być wyraźnie słychać pompę (to tak jak u colaka). Wrzucę z powrotem ten stary i zobaczę, bo może sami tą zmianą robimy sobie problem. Ciekawe jest, że np w niemcowni na serwisach mojego brzeszczota nikt tego filtra do tej pory nie ruszał (data na nim to 11.2003). Ktoś też pisał że np. VW nie przewiduje zmiany filtra paliwa, tylko nie pamiętam jakiego auta to dotyczyło. Może nowy filtr = nowy regulator a pompa stara i dlatego buczenie.

Edytowane przez zioleks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie buczało przed wymiana i buczy po, choć trochę mniej. Filtr też mann'a założyłem

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też co kilka dni zabuczy przy porannym odpalaniu i mam tak już od roku jak zaczęło się pojawiać wymieniłem filtr paliwa w aso ale nic to nie pomogło a może nawet zaczęło być częstsze i głośniejsze.

Podejrzewam że to jest odgłos wyrównywania ciśnienia w układzie i jeśli tak jest to pompa nie trzyma i paliwo wraca do baka lub co mniej prawdopodobne puszczają wtryskiwacze.

Miałem podpiąć się z manometrem i sprawdzić moją teorie ale jakoś jeszcze czasu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wyjęciu korka paliwa buczenie ustaje. naradzie muszę się zająć huczacym łożyskiem a pompę zostanie na przyszły miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo jak jest gorąco to norma, zimno cisza, jak większy pobór prądu, światła, szyby, gaszę światła cisza :) czytałem gdzieś na forum że to właśnie filtr paliwa robi robotę a nie pompa, wymieniali pompy a okazywał się filtr także h.. go wi. Ma ktoś numer filtra paliwa do a4 b6 avj napęd przedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czytałem gdzieś na forum że to właśnie filtr paliwa robi robotę

nom, tutaj to przede wszystkim trzeba wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo jak jest gorąco to norma, zimno cisza, jak większy pobór prądu, światła, szyby, gaszę światła cisza :) czytałem gdzieś na forum że to właśnie filtr paliwa robi robotę a nie pompa, wymieniali pompy a okazywał się filtr także h.. go wi. Ma ktoś numer filtra paliwa do a4 b6 avj napęd przedni.

Również się podepnę pod temat. Czytam i widzę, że reguły Panowie nie ma... U mnie odwrotnie, lato i ciepło - jest ok. Przychodzi okres jesienno - zimowy , niższe temperatury i zaczyna się symfonia. Już drugi rok z tym się męczę. Całe lato nic i od jakiegoś tygodnia zaczyna się powoli... :facepalm: Czasem jest tak, że już po włączeniu masy (bez rozruchu silnika) na chwilę zapiszczy, a czasem jest tak, że dopiero po włączeniu silnika piszczy, buczy, wyje (zmienia modulacje jakby z radiem się przekomarzała :decayed: ) i tak sobie mnie wkur... Na dłuższych trasach całkowicie cichnie i nic się nie dzieje. Wątek rzeczywiście był już wiele razy poruszany. Część Forumowiczów wskazuje, że wystarczyła wymiana filtra. Wy piszecie z kolei, że odwrotnie, po wymianie filtra pompa jest jeszcze głośniejsza. U mnie nic poza tym się nie dzieje. Samochód normalnie zapala, nie gaśnie, nie traci mocy - komp nie wykazuje błędów, więc teoretycznie wszystko jest ok. Teoretycznie... :grin: Wczoraj złożyłem siedzenie i przyssałem :) się uchem do zbiornika. W chwili, gdy pompa zaczyna buczeć wyczuwalne są delikatne wibracje przenoszone na nadwozie. Ja na razie nic nie zmieniam. Padnie to padnie, wtedy wymienię. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje temacik:

Wiecie może gdzie dostać jakiś dobry wkład pompy do BFB 163km i jaki będzie dobry.bo kupiłem ten z http://allegro.pl/pompa-paliwa-audi-a4-1-8t-1-8-t-163km-2000-2008r-i4767921353.html i wytrzymał nie całe 20000 tys km

czy pompa od 150km bedzie pasowała do mojego 163 konnego?

Szukam na necie ale nic nie mogę znaleźć

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja wymieniłem pompę na nową oraz filtr. Po odpaleniu bardziej pierdzenie niż buczenie, po kilku minutach słychać to wstrętne wycie. TRAGEDIA! Każdego ranka kiedy jadę do pracy muszę go długo kręcić tak jakby paliwo cofało się całkowicie do zbiornika. Coś ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja wymieniłem pompę na nową oraz filtr. Po odpaleniu bardziej pierdzenie niż buczenie, po kilku minutach słychać to wstrętne wycie. TRAGEDIA! Każdego ranka kiedy jadę do pracy muszę go długo kręcić tak jakby paliwo cofało się całkowicie do zbiornika. Coś ktoś ?

Jaką pompe włożyłeś? Poza tym logi, ewentualnie pomiar ciśnienia paliwa manometrem w próbie dynamicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...