Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie do lakiernika - jak pozbyć się rdzy na blotnikach?


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie do lakiernika z prawdziwego zdarzenia, czy jest szansa na pozbycie się rdzy z rantów przednich błotników chociaż na kilka lat?

W październiku zeszłego roku miałem malowany przedni prawy błotnik (ktoś miły zrobił mi kilka rys). Przy okazji dojrzałem kilka bąbli na rancie błotnika, więc zwróciłem lakiernikowi na to uwagę, żeby się tym zajęli.

Sprawa wygląda tak, że po kilku miesiącach (dokładnie w marcu) na rancie wyszła rdza. Fakt ten zgłosiłem, lakiernik powiedział że poprawi. Byłem ostatnio żeby się konkretniej umówić, to główny właściciel powiedział że jeszcze nie wie czy zrobią to w ramach gwarancji :/ Wg mnie tak szybko rdza nie powinna się pojawić.

Przy okazji pytam czy jest sposób żeby to zrobić dobrze, chociaż na kilka lat. Chcę zrobić drugi błotnik, bo też są bąble, i nie wiem czy robić to u tego samego lakiernika, bo może po zimie mi powie że tak musi być.

Rdza oczywiście jest powierzchowna, ranty nie są przegnite na wylot. Uprzedzę pytania, oba błotniki miały ori lakier, może to efekt szerokich opon?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina opon.

Wychodziły wadliwe partie aut.Tak samo w B6.

Poszukaj błotników, które nie mają ognisk korozji. Pomaluj i zakładaj.

Innej opcji nie ma.

Przechodziłem to samo.

Ps.

Gdzie w 3mieście malujesz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta rdza jest powierzchowna, podejrzewam że po prostu źle przygotowali element. Jak w marcu zobaczyłem pierwszą rdzę w okolicy łączenia ze zderzakiem, to mówiłem że podmaluję to trochę farbą żeby szło dalej. Przez kilka dni nie miałem czasu się tym zająć, więc przykleiłem kawałek taśmy żeby woda nie waliła na to bezpośrednio. Jak po kilku dniach zerwałem taśmę to odeszła z lakierem, zwykła taśma izolacyjna. Tak chyba nie powinno być :/

Nie malowałem w Trójmieście, tylko w Lęborku, bo mam tam zaufanego (tak przynajmniej myślałem) lakiernika.

Ponoć ciężko znaleźć błotniki bez śladu rdzy na rancie :/

Myślałem że są dobre podkłady które powstrzymają rdzę chociaż na kilka lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w zeszlym roku dalem do malowania ranty na obu przednich blotnikach i po kilku miesiacach znow rudy wrocil kasa poszla w bloto sam nie wiem co robic czy szukac pomocy u innego lakiernika ktory zagwarantuje ze wszystko bedzie ok.Tak mysle jak by te ranty zakonserwowac juz nie musi byc w kolorze nadwozia byle by nie wychodzila rdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina lakiernika. Ten rodzaj korozji,który występuje na błotnikach bezwypadkowych jest tak paskudny, ze każda ochronę antykorozyjna pokona. Problem jest z blacha.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak rdze papierem sciernym probuja usunac. W takim przypadku trzeba wypiaskowac albo wysodowac.

Edytowane przez Chadury89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem b6 z 2004 r ,chciałem zabezpieczyć zaraz po zakupie przednie błotniki , jak ściągnąłem nadkole, to część błotnika skorodowana z nim :facepalm: byłem w szoku że Audi i takie rzeczy,(błotnik nigdy nie miał dzwona) na szczęście w b7 już nie mam tego problemu

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instruktor83 mylisz się w b7 i b8 jest to samo z tym, że w tym ostatnim jak robiłem z 2011r w końcu to poprawili a co do zabezpieczenia to błotniki do zdięcia bo tylko wtedy można to porządnie zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam ten sam problem na błotniku przednim-prawym. Znalazłem na allegro firmę sprzedającą tę część w wersji ocynkowanej i już w kolorze nadwozia za ok 380zł. (wersja nieocynkowana jest tańsza o ok 50zł). Czy ktoś korzystał już z takiej opcji wymiany i mógłby podzielić się wrażeniami? Wstępnie, za używkę trzeba dać ok 200zł i to przeważnie jest zrysowane na potęgę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie to samo lewy przedni błotnik i delikatnie prawy. Auto nie bite, błotniki oryginalne wyglądają na nigdy nie odkręcane.

Wczoraj ściągnąłem nadkole, wyczyściłem mechanicznie do gołej blachy, pomalowałem hammerite, a dziś jeszcze bittex pędzlem...może pomoże???

Jak miałem 23 letnią A80 nie znałem tego problemu:((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie to samo lewy przedni błotnik i delikatnie prawy. Auto nie bite, błotniki oryginalne wyglądają na nigdy nie odkręcane.

Wczoraj ściągnąłem nadkole, wyczyściłem mechanicznie do gołej blachy, pomalowałem hammerite, a dziś jeszcze bittex pędzlem...może pomoże???

Jak miałem 23 letnią A80 nie znałem tego problemu:((

Witam,

mam pytanie do lakiernika z prawdziwego zdarzenia, czy jest szansa na pozbycie się rdzy z rantów przednich błotników chociaż na kilka lat?

W październiku zeszłego roku miałem malowany przedni prawy błotnik (ktoś miły zrobił mi kilka rys). Przy okazji dojrzałem kilka bąbli na rancie błotnika, więc zwróciłem lakiernikowi na to uwagę, żeby się tym zajęli.

Sprawa wygląda tak, że po kilku miesiącach (dokładnie w marcu) na rancie wyszła rdza. Fakt ten zgłosiłem, lakiernik powiedział że poprawi. Byłem ostatnio żeby się konkretniej umówić, to główny właściciel powiedział że jeszcze nie wie czy zrobią to w ramach gwarancji :/ Wg mnie tak szybko rdza nie powinna się pojawić.

Przy okazji pytam czy jest sposób żeby to zrobić dobrze, chociaż na kilka lat. Chcę zrobić drugi błotnik, bo też są bąble, i nie wiem czy robić to u tego samego lakiernika, bo może po zimie mi powie że tak musi być.

Rdza oczywiście jest powierzchowna, ranty nie są przegnite na wylot. Uprzedzę pytania, oba błotniki miały ori lakier, może to efekt szerokich opon?

Pozdrawiam

Witam!

Ja miałem dokładnie to samo lewy przedni błotnik (ranty i w pobliżu listwy progowej) (Auto bezwywadkowe(100%)). Problem dotyczy dużej części aut grupy VW i prawie każdego A4 B6, przyczyną są gąbki w nadkolu i chyba jakość ocynku. Błotniki wyjęte wypiaskowane, zabezpieczone, usunięte gąbki i oczywiście (niestety) lakierowane. Czy naprawa będzie skuteczna (przynajmniej na jakiś czas) to się okaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie ten sam problem, na dniach jadę do najlepszego fachowcy z okolicy i mam nadzieje ze jakoś temu zaradzi. Jak wszystko zrobi to odpisze jakie są tego efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wydaje mi się, że największy problem jest na środku, od wewnętrznej strony błotnika nad śrubą która mocuje nadkole. Tam jest pełno brudu i innegi syfu. u mnie wyglądało to tak : http://www.directupload.net/file/d/3784/t8fj3onw_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b7 to chyba nie jest problemem, przynajmniej u mnie nie było. Ja teraz tych śrub nie zakładałem, zobaczymy co będzie po zimie :/ Zastanawiam się czym mogę popsikać ranty (ale nie od środka, bo tam mam zabezpieczone) żeby odizolować je trochę od wody i soli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie także po zakupie był ten sam problem błotników . zakupiłem błotniki w kolor z s4 ( z ori lakierem z 2004 ) - tam problem ten sam ale dopiero ogniska na wewnetrznej stronie rantu . Przegotowałem pod malowanie . Dałem podład Bolla a na sam koniec Boll środek do zabezpieczania podwozia ( ni to guma ni to kauczuk nieprzepuszczający niby wody ) .Zobaczymy po zimie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środki boll -a do zabezpieczenia i konserwacji podwozia ludzie sobie chwalą ale jak jest? hmmm kto to wie. Dawid daj znać czy się spisują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po roku od malowania rantów znowu pojawiły się bąble:/ Żałuję że posłuchałem lakiernika, mogłem od razu kupić dobre błotniki i je pomalować:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ten temat i jestem przerażony :D

A żadne podkłady epoksydowe itd nie pomagają w tej kwestii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...