Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki podczas kręcenia kierownicą w A4 B8


Biedron82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

dwa dni temu wystąpił u mnie podobny problem, nakręciłem filmiki, w pierwszym słychać wyraźniej stuknięcie, a w drugim w 15 sekundzie. W sobote wynajalem sobie stanowisko w warsztacie i chciałbym się za to zabrać.

Ktoś pomoże? Co to może być?

Audi A4 B8 stukanie przy skręcaniu - jakieś pomysły? Część 1

 

Audi A4 B8 stukanie przy skręcaniu - jakieś pomysły? Część 2

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potwierdzam biały smar w sprayu u mnie zadziałał, a już myślałem że maglownica się posypala. Objaw był taki ze oczywiście stuki przy kręceniu kierownica ale dopiero po rozgrzaniu silnika więc miałem wątpliwości czy to ten teleskop, ale jednak. Uprzedzam że trzeba naprawdę solidnie wszystko zalać smarem wtedy stuki ustępują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto odebralem od mechanika...

smarowanie nie pomoglo, twierdzi ze magiel do roboty mimo ze objawy dokladnie takie jak u was...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

odkopuje mega stary post, bo mam podobne objawy.. hehe.. ponad 3 lata temu sie zaczely.. a teraz zrobily sie juz niestety nie do przezycia.. NADAL nikt tego mi nie ogarnal... a probowalem z 5-6 razy...

 

video:

Niestety wydaje mi sie ze to nie ten lacznik kierownicy, czy teleskop, bo stukania sa w momentach kiedy kierownica w ogole nie ruszam rowniez...  za pare dni zjade na podnosnik i bede ogladal, to moze jakis update wpadnie

 

pozdro! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam ten sam problem co st4ycool przedstawił na filmiku, czy ktoś podpowie co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie stuki pojawiły się rok temu. Nie wydaje mi sie zeby usterka stawała się z biegiem czasu bardziej hałaśliwa. Mam a4 b8 2009 variant CAGB. Spróbowałem patentu ze smarem teflonowym (kolumna kierownicy) i nie dało to rezultatów. Mechanik stwierdził (prawdopodobnie) to wahacz (ze zdjecia) - z uwagi na to, że usterka zanika po podniesieniu samochodu (obciążenie). Prosze podzielcie sie sugestiami czy to dobra diagnoza i w jakie części (marka itp.) tu pójść? Pozdrawiam 

20240220_162533_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że stuknięcie pojawia się zazwyczaj przy skręcaniu w lewo w ostatniej fazie zakresu ruchu kierownicy (i na powrocie w tym samym miejscu ustawienia kierownicy / chociaz zdarzają sie i inne ale b. rzadko). Wada wyczuwalna tylko przy manewrach parkingowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki drążków do sprawdzenia. Wahaczy bym nie ruszał na oko, a dopiero po sprawdzeniu czy faktycznie są zerwane tuleje, czego mechanicy nie lubią robić, bo często wychodzi w tedy że nie zarobią na wymianie wahacza który jest dobry. Do tego masz trochę uwalony ten wahacz od smaru, nie ma rozwalonej osłony przegubu? Jak tak to za te stuki przegub będzie odpowiedzialny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Langista, mechanik wskazał (zdjecie/przepraszam nieznam się) - to część zespolona z wahaczem?

20240220_162533_HDR~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zwrotnica, uwalona od smaru z przegubu który jest powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...