Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawieszenie seryjne 1BA, a zestaw Eibach Pro Kit -35/-30mm


kamela82

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Kilka osób to już potwierdziło, ale jeszcze na wszelki wypadek zapytam, bo może po tym czasie wyszły jakieś szopki ...

Będę wymieniał kończące się amorki 1BA i wrzucę nowe też 1BA - a przynajmniej taki jest plan. Natomiast korzystając z okazji rozwalania zawieszenia chciałbym wymienić springi na Eibach Pro-Kit E10-15-011-01-22, żeby poprawić wysokość i opcjonalnie lekko 'twardość'/właściwości jezdne...

Nie chcę przesadzić z obniżaniem (jeżdżę na 17') i z utwardzaniem, chciałbym nieco poprawić i co najważnieszje nie wydać 3k za same elementy ...

1BA amorki + springi Eibach Pro-Kit to nadal kombinacja która zadziała i z którą nie ma problemów ?

Nie ma problemów nadal ,,,miałem w B7 założone Eibachy i teraz mam w B8 przy amorkach 1BA także wszystko ok zakładaj.

W B7 miałem 17 teraz mam 18 koła.

Edytowane przez marda16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem, że nie wymienia się samych sprężyn bez zmiany amortyzatorów, które powinny mieć inną charakterystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chciał opinie tych co wymienili ,aczkolwiek jest to pół środek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, że półśrodek niestety... chciałbym znaleźć złoty środek ...

ale 3k za zestaw eibacha, a znając życie jeszcze trzebaby żeby je zamontować to wymienić nascie innych czasz, tulej srulej itd ... a pewnie OEMowe 1BE amorki też kosztują po 400-500 ? swoją drogą próbuję takie wyszukac na intercars i chyba nie wiem jak to zrobić dobrze ...

Ewentualnie 1BE amorki + springi Eibacha ... jeśli te 1be mają cenę podbną do 1BA ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja się wypowiem bo bodajże 2-3 miesiące temu wymieniałem same sprężyny na próbę czy bez amorków bilsteina B8 da rade i według mnie jeżeli ktoś rzeczywiście chce poprawy prowadzenia i trakcji to tylko zakładać komplet. Same sprężyny dają efekt taki, że auto się mniej wygina na zakrętach ale jest to chyba złudne wygina się mniej bo siedzi 3 cm niżej. Na większych garbach na trasie czasami tył szorował o coś podłogą no i auto lubiło pływać i myszkować tyłem przy zbliżaniu się do limitu trakcji. (wystarczyło machnąć kierownicą lewo prawo i można było przy prędkości 60+ wymusić działanie trakcji bo tył lubił uciekać (nie chce myśleć co by się stało przy sytuacji awaryjnej na trasie przy 120-140kmh...). Po założeniu całego kompletu czyli amorków B8 Billsteina bardzoooo ciężko wyprowadzić auto z równowagi jest sztywniej i o wiele bardziej twardo w porównaniu do 1BA. Auto reaguje o wiele szybciej na kierownice i jest bardzo precyzyjne w prowadzeniu. Dla mnie osobiście to podstawowy mod jeżeli ktoś lubi bardziej dynamicznie pojeździć i jestem mega zadowolony z zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, że półśrodek niestety... chciałbym znaleźć złoty środek ...

ale 3k za zestaw eibacha, a znając życie jeszcze trzebaby żeby je zamontować to wymienić nascie innych czasz, tulej srulej itd ... a pewnie OEMowe 1BE amorki też kosztują po 400-500 ? swoją drogą próbuję takie wyszukac na intercars i chyba nie wiem jak to zrobić dobrze ...

Ewentualnie 1BE amorki + springi Eibacha ... jeśli te 1be mają cenę podbną do 1BA ...

900zł gdzieś 4 amorki do Ciebie pod zawieszenie 1 be wychodza przy zamówieniu z fabryki więc nie ma chyba dramatu :) oczywiście Sachs do sportowego zawiasu.

Edytowane przez dzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to nie jest zła cena ...

Ale powiedzcie mi, ile 'opadnie auto' jeśli wymienię springi+amory z 1BA na 1BE ? (przy wymianie tylko springow na eibach to te 25-30mm i mi to pasuje, nie chce więcej...)

Czy wymiana springów i amorów z 1BA na 1BE nei wymusza wstawienia też nowego stabilizatora i zakupu tryliona nowych tulej, uszczelek, gumek itp itd ?

No i mam samopoziomujące się światła i tego typu pierdóly, czy trzeba będzie przekonfigurowywać i adaptować tryliona sterowników ?

Edytowane przez ppa4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dziku!

Powiedzcie mi jeszcze tylko jedno, bo już wiem że springi 1BE to praktycznie ta sama cena co EIbachy pro-kit.

Czy jest jakieś uzasadnienie na wrzucenie Eibachów czy w tej konfiguracji to już totalnie bez znaczenia ? Dodam że nie zależy mi żeby auto opadło mocno i żeby było dużo trwadsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam w a4 b8 zawieszenie seryjne 1BA to na jakie najlepiej zawieszenie wymienić? Aktualnie szukam felg 18 ori sline b8 i tutaj mam dylemat czy wstawić tylko same sprężyny eibach pro kit -30/-35 czy pomodzić coś więcej przy zawieszeniu? Myślałem że może lepiej wstawić zawieszenie sline ori ale czy warto i czy takowe dostane w bardzo dobrym stanie? A może lepiej kupić jakiś zestaw eibacha do b8 ale jak tak to jaki i jaki to może być mniej więcej koszt za same części? Interesuje mnie komfort, bardzo dobre właściwości jezdne (trasy/miasto), wygląd (żeby kozy nie było). W 3tyś za same zawieszenie bym się zmieścił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W 3tyś za same zawieszenie bym się zmieścił?

Z takim budżetem spokojnie dostaniesz Kit Eibach B12. Czy to Pro-Kit, czy to Sportline :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np jakaś tańsza opcja? Tak żeby ładnie spasowało z ori 18 sline od a4 b8. Ale żeby zarazem byłby komfort jazdy i bardzo dobre prowadzenie. Seryjnie mam 1BA. Bo nie ma sensu wymieniać zawieszenia za 3tyś zł skoro te jest dobre (210tyś km przebiegu) więc chciałbym znaleźć lepszy wybór niż 1BA ale tańszy od nowego zawieszenia Kit Eibach tylko ciekawe czy warto w ogóle wchodzić w jakieś używane amortyzatory (lub całe zawieszenie) od wersji sline bądź 1BV (nigdy nie wiadomo w jakim będzie stanie)

Edytowane przez Osta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polemizowałbym czy zawieszenie po 210kkm jest w takim świetnym stanie. Sam mam podobny przebieg i już myślę o wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A np jakaś tańsza opcja? Tak żeby ładnie spasowało z ori 18 sline od a4 b8. Ale żeby zarazem byłby komfort jazdy i bardzo dobre prowadzenie. Seryjnie mam 1BA. Bo nie ma sensu wymieniać zawieszenia za 3tyś zł skoro te jest dobre (210tyś km przebiegu) więc chciałbym znaleźć lepszy wybór niż 1BA ale tańszy od nowego zawieszenia Kit Eibach tylko ciekawe czy warto w ogóle wchodzić w jakieś używane amortyzatory (lub całe zawieszenie) od wersji sline bądź 1BV (nigdy nie wiadomo w jakim będzie stanie)

1 be amorki przód i tył nie pamiętam okolice 900zl do tego wspomniany eibach. Zastanów się czy warto coś kombinować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bodas

No na razie nic nie stuka i nie puka w zawieszeniu

@up

Czyli wtedy wychodzą okolice 4tyś za zawieszenie? Czy chodziło Ci o jakiś inną opcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę mój przypadek.

Seryjnie zawieszenie 1BA, najwyższe, najmiększe. Włożyłem sprężyny Eibach Sportline (niższe jak Pro Kit) i prowadzenie ucierpiało masakrycznie. Autem strasznie buja (szczególnie jak wezmę na pokład bagaż czy komplet pasażerów), jest niestabilne w szybszych zakrętach. Ponadto po ponad roku jeżdżenia na takim zestawie tylne amorki zaczęły kwiczeć jak świnia na większych uskokach drogi.

Aktualnie jestem na etapie kupna amorów Bilstein B8 i zdecydowanie odradzam zestaw 1BA + Sportline.

Edytowane przez Kopter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


zdecydowanie odradzam zestaw 1BA + Sportline.

I każdy uczciwy i znający się na rzeczy sprzedawca mając taką informację od Ciebie też by Ci stanowczo odradził takie rozwiązanie. My zawsze jak mantrę powtarzamy, że do serii Sportline konieczny jest amortyzator o skróconym tłoczysku. Dobra decyzja z kupnem B8 :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa Koptera, tez zmieniłem same sprężyny do oryginalnych amorów 1ba i jest tragedia, czuje sie jak bym płynął motorówka po falach. Teraz muszę zmienić amortyzatory rownież na takie z krótszym tloczyskiem, może poleci ktoś jakieś amorki do krótszych sprężyn mts-technic -40/-35 za rozsądna cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku pokaż jak stoi Ci teraz autko po wymianie zawiasu.

Pozdrówki
marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...