Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wariuje wskaźnik temperatury płynu chłodniczego.


m123ek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z układem chłodzenia w A4 B6 ALT. Wymieniłem termostat, ponieważ na luzie rosła temperatura, gdy dostał obrotów temperatura wracała do 90 stopni. Po około tygodniu sprawnego działania, zauważyłem że z rana po nocy stania wskaźnik temperatury pokazywał 90stopni na zimnym silniku. Od tamtej pory wskaźnik różnie pokazywał raz działał dobrze raz po nocy stał na 70 czy 80stopniach. Ale zawsze dochodził do 90stopni i było okej. Po 2 tygodniach takiego działania, wskaźnik wkońcu przekroczył 90stopni i teraz dochodzi do max 110stopni (powoli lata sobie między 95-110) i włącza się kontrolką informująca o zbyt wysokiej temperaturze, a ja dalej jadę i oprócz informacji na blacie nic sie nie dzieje. Ponad 90st wentylatory dostają większej mocy i wieje jak cholera.

Proszę o pomoc, czy to czujnik temperatur czy coś poważniejszego może być?

Dzieki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej Vagiem sprawdzic temperatury. Moze byc czujnik, moze byc wiazka, a dodatkowo pompa wody moze nie wyrabiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W golfie tak kiedyś miałe, kupiłem nowy ori czujnik i temp podawana do kompa była okej, a ta podawana na zegary odbiegała od niej o ~25 - uwalony czujnik, a konkretniej 2 piny odpowiedzialne za podawanie temperatury na zegary. Przy zakupie nowego przemierzyłem najpierw rezystancję na czujniku, było okej, założyłem i hula do dziś. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie w sterowniku silnika vagiem sprawdzić tą temperaturę bo u mnie w bloku pomiarowym 007 nie ma nic? PS jakby kto szukał to czujnik ten jest w wężu przy chłodnicy od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I u mnie jest dziwna sytuacja ze wskaźnikiem temperatury. W kwietniu wymieniłem termostat i dzisiaj zauważyłem że wskaźnik temp na zegarach zachowuje się dziwnie. Na równej drodze temperaturę trzyma jak należy 90 stopni. Na niewielkich wybojach wskazówka delikatnie się rusza w lewo bądź prawo. Natomiast gdy przód auta jest stanowczo niżej niż tył to wskaźnik temperatury opada na sam spód, tak jakby samochód był wyłączony. Miał ktoś z Was podobną sytuacje? Czujnik?

Edytowane przez Chyzyyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z temp wody. Termostat wymieniony na ori latem rok temu, pompa wymieniona razem z rozrządem jakies 15 tysi temu. Przez lato było ok ale gdy temp spadła do 5 C brak możliwości dogrzania ......... sprawę olałem bo nie było czasu, grzało do 70C i tak przejeździłem. Gdy przyszła wiosna problem zniknął robiłem ok 6-7 km i na blacie 90C. Teraz gdy znowu temp spada do ok 5C problem powrócił ....... Wyciągnąłem termostat, sprawdzałem go w gotującej wodzie i działa tak jak powinien więc wsadziłem go ponownie, jedyne co mnie zastanowiło to kolor płynu, wymieniałem go rok temu a teraz ma bardzo rdzawy kolor, wyglądał jak z bagna.... co polecacie do czyszczenia układu????? pare dni temu zauważyłem że gdy auto sie nagrzeje od czasu do czasu wskazówka wacha sie od minimum do 90C w ciągu paru sekund, test wskazówki na vagu jest pozytywny. Jest możliwość że któraś kostka nie łączy i dlatego wskaźnik wariuje, lub czujnik temp jest zasyfiony i zle pokazuje ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ktoś pomoże? ja mam taki problem, termostat wymieniony razem z pompą wody w lutym tego roku i wszystko było ok, wczoraj zrobiłem trasę 100km i wskazówka ledwo drgnęła, dziś po tankowaniu auta chwile jeszcze posiedziałem w aucie no i temp wskoczyła na 90stopni, ale po przejechaniu ok 2,5km temp spadła do poniżej 70stopni, czy to jest termostat? czy może być coś innego?kilka dni temu robiłem też adaptację nastaw klap klimatronika, ale nie wiem czy to jest jakoś powiązane? dziękuje z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat zamiennik ale rok gwarancji i mam info od kolegi z forum ze wsadził 3 takie w auta i jeżdżą bez problemów. Natomiast vaga nie podlaczalem, co miał bym tam dokładnie sprawdzić?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem... Raz zimą zapomniałem zakręcić zbiorniczek płynu chłodniczego i dopiero po następnego dnia zauważyłem, że wskazówka od temp wskazuje 0 a silnik już był nagrzany. Sprawdziłem i zakręciłem zbiorniczek. Wskazówka powoli szła do góry i czasami opadała do zera. Czasami pokazuje dobrze ale nagle opada i za chwilę znów ok. Teraz jak jest ciepło to jest jakby lepiej ale dalej wariuje. Myślicie, że to czujnik czy może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to raczej czujnik, ale Zeby wiedziec na 100% to trzeba by kompa podpiac i sprawdzic/porownac temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz czym różnią się czujniki 2 pinowe od tych czteropinowych. Z tego co patrzyłem to u mnie jest tylko 2 pinowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie, że w B6 szły dwupinowe, raczej masz 4 piny.:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt... Sory kolego ale dzisiaj się przyjrzałem i faktycznie mam 4 piny... Czujnik jest koloru zielonego. Myślisz, że nie warto iść w zamienniki? Tylko ORI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm mialem kiedys zamiennik, ktory troche podzialal, ale mialem tez przypadek, ze oryginal od razu po zalozeniu byl zepsuty...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...