Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowa pompa wspomagania wyje ZBIORNICZEk


kamilmelaniuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jakis czas temu wymienialem w moim audi a4 b5 pompe wspomagania ( stara sie rozsypała ) wiec oddalem auto do zaufanego mechanika . Zamontowal zamiennik ( koszt jakies 400 zł samej pompy ) przez pierwsze dni pompa chodzila ok, nic nie wyło itp. ale po jakims czasie znow zaczeła strasznie wyć. Okazalo się ze w zbiorniczku nie bylo plynu wiec dolałem do maxa i nagle ucichlo. Po miesiacu jazdy znow ten sam problem pompa wyje jak szalona . Przeszukałem cale forum, wymieniłem plyn na nowy i dalej to samo. Jednakże wczoraj natrafiłem na temat zbiorniczka pompy wspomagania . W srodku w zbiorniku jest takie sitko . jesli dluzej sie przyjżec mozna zobaczyc ze w srodku są takie jakby 2 szyby w ktorych powinno znajdować sie sitko. W moim przypadku sitko niedość ze jest odwrócone to jeszcze lata luźno . Nie wiem jakim cudem przekrecilo sie tak ze jest do góry nogami. Wiec ja chlopski rozum jesli nie jest na swoim miejscu , dodatkowo jest obrocone do gory nogami to pompa nie bedzie działac dobrze. Doczytalem temat do konca i kilka osob mialo ten sam problem. Po naprawie badz wymianie sitka problem ustał. Aczkolwiek tutaj pada moje pytanie , Jak przekrecic w srodku te sitko. Jest tam tak malo miejsca ze bez otwarcia zbiornika raczej nie ma szans na przekrecenie tego. Jakies pomysly ? Dodam ze zbiorniczek jest tak skonstruowany ze zeby go otworzyc trzeba go przeciac i po przecieciu chyba bedzie kicha. bo pod wplywem cisnienia napewno popeka i sie rozszczelni.




Jakies porady ? czy w ogole wycie tej pompy moze zalezec faktycznie od tego ? Dodam tez ze przewód jest zakuty nie cieknie itp.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem, było słychac pompe. Ilośc płynu w zbiorniczku była ok, 2 mechaników chciało mi wymieniac całą pompe wspomagania ale to dość duży koszt wiec wstrzymałem się trochę. W końcu trafiłem do polecanego mechanika który sprawdził co i jak. Okazało się ze filtr w zbiorniku płynu wspomagania jest zapchany, objawia się to tym że płyn się pieni w zbiorniku przez co w zasysany do układu ma za dużu powietrza w sobie, co powoduje że w pompie jest mniej płynu i zaczyna hałasować podczas pracy. Filtr jest nierozbieralny wiec trzeba wymienić całyt zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, udało mi się obrócić i ustawić dobrze sitko za pomocą szczypczyków i śrubokręcików, pierwszy raz zajął mi ze 3 godziny, każdy kolejny już po 5 minut :decayed: sitko jak raz wypadło, to będzie wypadać cały czas. Ja się wkurzyłem i wydałem całe 15zł za sprawny zbiorniczek od kogoś tu z forum. Problem zażegnany, do dzisiaj cisza :)

Zgłoś się lepiej do mechanika po swoje pieniądze, bo nieźle cię naciągnął :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożenie sitka na swoje miejsce to raz, a dwa trzeba je wcisnąć np. śrubokretem aż usłyszysz wyraźne kliknięcie,oczywiscie dusząc w plastik a nie w samą siateczke bo się zniszczy,i wcale nie musi ponownie wyskakiwać,a jak będzie to w skodzie zbiorniczek 120zł do audi,można też kupić.

Edytowane przez PRZEMEKC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Może ktoś sprecyzować z której strony ma być sitko w zbiorniczku? Bliżej komory silnika (czyli powrót płynu), czy przodu auta (na wejście) pompy wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...