Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dzwięk przy skręcaniu


koszykj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otoz pojawilo sie to doslownie niespodziewanie, bo wsiadlem do samochodu pewnego razu i pyk jest. A mianowicie chodzi o to, ze przy skrecaniu kierownicy, nie wazne czy wlaczony czy zgaszony silnik ani czy 10km/h czy 100 slysze dzwiek jakby 2 gumy o siebie ocieraly od strony kierownicy, ale bardziej glebiej czyli w kolumnie podejrzewam, nie mam narazie czasu rozkrecac tego wiec czy ktos moze wie co to moze byc i czy narazie moge z tym spokojnie jezdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem słychać piszczenie gumy a dźwięk dochodzi z kolumny kierownicy a najbardziej słychać to na zewnątrz przy otworzonej masce. Piszczenie dobiega z maglownicy. Nie wiem czy magiel do regeneracji czy coś innego trzeba tam wymienić może jakąś gumę bo jest stara i twarda ? Poza tym jak ruszam energicznie kierownicą w prawo i lewo na zgaszonym i zapalonym silniku słychać wyraźne stukanie. Może ktoś się wypowie bo nie wierze że to jest jednostkowy przypadek tym bardziej że magle w b5 to po prostu wada. Dzięki za odpowiedz.

Edytowane przez snake160
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczec moze np sworzen w ktoryms wachaczu gornym lub w koncowce drazka. Mialem cos podobnego latem, wtrzyknalem smar bardzo cienka igla w sworznie i ucichlo poki co. tylko ze u mnie nic nie pukalo bo nie bylo luzow. Slyszalem taka teorie na diagnostyce ze na zgaszonym aucie moze lekko pukac jak sie rusza kierownica bo cisnienia w ukladzie nie ma, dopiero jak zapali sie auto pompa pracuje, nie wiem czy to prawda, niech ktos bardziej obeznany sie wypowie:)

Edytowane przez Chadury89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

U mnie też jest piszczenie-trzeszczenie, coś jakby stara podłoga na strychu lub takie bardziej ala guma.

Dźwięk pojawia się przy jeździe na dziurach lub przy skręcaniu kołem.

Kiedy robiłem przegląd spec stwierdził, że mam końcówki drążków do wymiany, więc może to jest to.

Jeden mechanik powiedział, że to amortyzator :)

Drugi, że to wadliwa wymiana wahaczy, polegająca na tym, że były dokręcane na podniesionym aucie, bez docisku na koło. I że teraz juz tak będzie skrzypieć, aż się wysypie.

Czytałem, że może to być tuleja. Choć tutaj tata powiedział, że nie.

Pojadę na diagnostykę do speca ze sprzętem to się więcej dowiem.

Mam wahacze wymienione w lutym, więc mam nadzieję, że to nie to, po dziurach jeżdżę ostrożnie.


Cześć,

U mnie też jest piszczenie-trzeszczenie, coś jakby stara podłoga na strychu lub takie bardziej ala guma.

Dźwięk pojawia się przy jeździe na dziurach lub przy skręcaniu kołem.

Kiedy robiłem przegląd spec stwierdził, że mam końcówki drążków do wymiany, więc może to jest to.

Jeden mechanik powiedział, że to amortyzator :)

Drugi, że to wadliwa wymiana wahaczy, polegająca na tym, że były dokręcane na podniesionym aucie, bez docisku na koło. I że teraz juz tak będzie skrzypieć, aż się wysypie.

Czytałem, że może to być tuleja. Choć tutaj tata powiedział, że nie.

Pojadę na diagnostykę do speca ze sprzętem to się więcej dowiem.

Mam wahacze wymienione w lutym, więc mam nadzieję, że to nie to, po dziurach jeżdżę ostrożnie.

Byłem na diagnozie, sworzeń wahacza wydaje taki dźwięk.

Edytowane przez swimmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez piszczy :( nie wiem cos z lewej strony podczas skrecania w prawo. Czy jest mozliwe ze magiel wydaje piszczace dzwieki ?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo przy skręcaniu kierą ewidentnie mi to podchodzi pod pompę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pompa nie wydaje odglosu piszczacej gumy nie wiem juz co to moze byc a denerwuje mnie ten dzwiek bardzo :( sam juz nie wiem moze to drazek kierowniczy albo ktorys wahacz gorny

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez snake160
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam to samo, umyłem auto jakieś 2 tygodnie temu i zaczęło się tak dziać, też od strony kierowcy, ja zastosowałem smar w płynie na każdy możliwy drążek i końcówkę drążków i wgl i piszczenie ustało, też wcześniej tak nie miałem tylko teraz po zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spruboje tez tak zrobic popryskam na wszystko co mozliwe bo u mnie piszczy przy samej maglownicy moze to przy wejsciu do magla tez tam pryskales ? Mam nadzieje tylko ze to nie uszczelniacze w maglu bo tam juz nic nie zrobie magiel do regeneracji

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez snake160
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pryskałem każdą gałkę w zawieszeniu i przy kole i dalej ale magla nie pryskałem bo magiel chyba mam w porządku teraz już wszystko wróciło do normy i nic nie piszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pryskałem nic nie dało u mnie coś w maglu piszczy :(

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki drążków wykluczam, to było przyczyną pukania tego na postoju, ale pisk został, też mi się wydaje, że to magiel jest albo coś z kolumny kierowniczej, co prawda w tuleje nie psikałem, ale to nie dobiega stamtąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos rozwiazal ten problem ? U mnie caly czas piszczy mam juz tego dosyc

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez snake160
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem dziś na diagnostyce bo stuka mi coś w zawieszeniu i pytałem o to piszczenie, chrobotanie z prawej strony i Pan powiedział mi że to normalka bo gumy sparciały jedyne co to pryskać np WD40 bo bez sensu wymieniać skoro nie ma luzów na gałkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pryskalem WD 40 nie pomaga. A tych gum jest duzo i ktora piszczy to tak naprawde ciezko dosjsc ja mysle ze moga to byc koncowki drazkow tam w srodku sie obraca ten stozek na takiej jakby kolce i to ze ne ma luzow to ne znaczy ze jest dobra. Kiedys wymienie to sie dowiem czy ustapilo narazie dalem sobie spokoj

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dałem sobie spokój z tym piszczy jak jest sucho jak jest mokro to wszystko jest ok, jak sprawdzić najlepiej np. łyżką do kół wkładasz koło tulei i ruszasz ją na bok i wiesz która piszczy, bo piszczy dlatego że ociera o metal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnawiam temat. Pomału mam tego auta dosyć. Ciągle coś.  Opuszczające się drzwi, luzy w fotelach to teraz piszczy podczas kręcenia kierownicą jak stara szafa. Nie jest to wina wahaczy, coś w kolumnie. Wstyd kogoś wozić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...