Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] Kąt wtrysku, rozrząd, klin na wale


keepper45

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent: A4 AFN, 1996 rok, przebieg 500 tys.

Problemy: głośne klekotanie jak traktor (pojawiło się nagle, w trakcie normalnego przyspieszania na 2 biegu)

Do chwili usterki silnik pracował jak trzeba. Palił na dotyk, statyczny kąt wtrysku ustawiony wagiem wg znanej wszystkim procedury.
Wg moich obserwacji przyczyną głośnego klepania jest rozregulowany DYNAMICZNY kąt wtrysku.

W celu usunięcia usterki:
1) podmieniłem wtryskiwacz sterujący G80, nic się nie zmieniło. Zarówno stary jak i ten podmieniany wtrysk ma opór 80-120 om, wiec zakładam że obydwa są sprawne.
2) całą pompę wtryskową o identycznych oznaczeniach i tu pojawił się inny, drugorzędny problem (ale o tym później), mianowicie silnik krecił sie tylko do 1500 obr/min dlatego nawet nie skłdałem przodu żeby zrobić jazdę próbną i założyłem starą pompę, ale podmieniłem zaworek N108. Ustawilem zgrubsza kąt wtrysku na zdjętym przodzie, czyli bez cieczy chłodzącej (silnik zimny). Założyłem przód, i wykonałem dokładną procedure ustawienia kąta wtrysku. Problem jest nadal.
3) Zdjąłem przód, wymieniłem rozrząd, ustawiłem na znaki (nie na blokady) i tutaj pojawia się kolejny ważny problem, wag "łączy się z samochodem", czyta wszystkie informacje oprócz jednej: nie czyta wrtości kąta wtrysku w Basic Settings, jest albo 000 albo 038 (prawdopodobnie wartość trybu awaryjnego) a powinno być miedzy 049 a 051.
4) Pozostałe elementy kontrolne odpowiedzialne za dynamiczny kąt wtrysku: czujnik prędkości obrotowej wału, czujnik temperatury cieczy uznaje że są sprawne ponieważ faktycznie działają.

No i teraz 2 pytania:
1) Czy całe zamieszanie może spowodować uszkodzony klin na wale głównym silnika? Ten który trzyma kółko główne rozrządu silnika?
2) czy moje podejrzenia są trafne czy może trzeba zacząć od całkiem czegoś innego, np pomiaru kompresji bo najzwyczajniej w świecie kończy się silnik.

Na chwilę obecną auto jeździ w trybie awaryjnym, na odłączonej wtyczce G80.

Edytowane przez keepper45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw rozrząd tak jak powinien być , ,kąt wtrysku sie zmienia czy stoi na 38 ? ,jeśli stoi to albo gdzieś jest nie szczelnośc i wyłapuje bład g80 albo czujnik wału przy brudzony lub padł .ale takie rzeczy zadko sie dzieją w starych tdi :) , możliwe ,że gdzieś nie łaczy na przewodzie .

oczywiscie wszystkie bezpieczniki oraz wtyczke w kompie sprawdzałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw rozrząd tak jak powinien być , ,kąt wtrysku sie zmienia czy stoi na 38 ? ,jeśli stoi to albo gdzieś jest nie szczelnośc i wyłapuje bład g80 albo czujnik wału przy brudzony lub padł .ale takie rzeczy zadko sie dzieją w starych tdi :) , możliwe ,że gdzieś nie łaczy na przewodzie .

oczywiscie wszystkie bezpieczniki oraz wtyczke w kompie sprawdzałeś ?

G80 odłączyłem i w takiej sytuacji mam stały kąt 038, wymusiłem tryb awaryjny. Jak podłącze G80 to tybu awaryjnego nie ma, ale klepie jak ursus i nie ma możliwości odczytu kąta wtrysku, natomiast samochód jedzie troche lepiej.

Czujnik wału chyba ok, bo pokazuje obroty na blacie jak i w wagu wiec chyba nie ma sie co czepiać tego. Zaraz ide trenowac dalej, zerwe przód i ten klin zobacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem raz jest cicho a raz glosno dzwiek silnika sie zmienia co jakis czas najczesciej po odpaleniu odrazu jest glosno albo cicho glownie chodzi o prace podczas jazdy na wyzszych obrotach niz jalowe.

Koledzy z innego forum wspominali ze glowne kolo na wale moze byc za slabo dokrecone i zmieniaja sie fazy rozrzadu dlatego tak pracuje.

Raz po zmianie filtra paliwa jak odpalilem samochod odrazu bylo slychac ze ciszej pracuje i zastanawiam sie czy sitko w baku nie jest przytkane i nie miesza w pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


zastanawiam sie czy sitko w baku nie jest przytkane i nie miesza w pracy silnika

Hmmmm z tym to raczej nie ma problemu ...Zdemontować czujnik poziomu paliwa i zobaczyć sitko w jakim jest stanie .....To góra 1h roboty przy browarku ;) Przynajmniej jedno wykluczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze to chwila moment ale warto napisac bo moze ktos sie z takim problemem spotkal a inni chetnie by poczytali :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij G80

poco spuszczałeś ciecz? przecież nie było takiej potrzeby

dynamiczny kąt wtrysku nie może być rozregulowany, albo trzyma zadany albo nie trzyma

statyczny kąt wtrysku może się wahać ale trzeba wiedzieć ile, zrób 000bs nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły to ci powiem czy tam jest ok

zamiast poszukać kogoś kuma tego by ci auto ogarnął wymieniasz wszystko bez efektu, robota psu na budę, takim strzelaniem w ciemno kiedyś trafisz albo i nie, pewnie sprzedasz auto i po latach się dopiero dowiesz co było przyczyną, nagraj klepanie, zrób all logi, dynamiczne ze względów bezpieczeństwa powiedzmy do 2000obr i przedstaw jakaś historie silnika, bo może już miał jakaś usterkę która teraz może pomóc w wyjaśnieniu problemu, ciśnienie oleju i szklanki spr? jaki olej lejesz i co ile wymieniasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ściętym wpuście kółka na wale korbowym teoretycznie nie powinny się zgrać znaki i blokady.

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że tak - masz zagrzany motor popuczczoną delikatnie pompe i przesuwając nią masz 0 a potem raptownie 38? i na odwrót? Jeżeli tak to wtrysk sterujący do wymiany,

Pozdr.

Edytowane przez xree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij G80

poco spuszczałeś ciecz? przecież nie było takiej potrzeby

dynamiczny kąt wtrysku nie może być rozregulowany, albo trzyma zadany albo nie trzyma

statyczny kąt wtrysku może się wahać ale trzeba wiedzieć ile, zrób 000bs nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły to ci powiem czy tam jest ok

zamiast poszukać kogoś kuma tego by ci auto ogarnął wymieniasz wszystko bez efektu, robota psu na budę, takim strzelaniem w ciemno kiedyś trafisz albo i nie, pewnie sprzedasz auto i po latach się dopiero dowiesz co było przyczyną, nagraj klepanie, zrób all logi, dynamiczne ze względów bezpieczeństwa powiedzmy do 2000obr i przedstaw jakaś historie silnika, bo może już miał jakaś usterkę która teraz może pomóc w wyjaśnieniu problemu, ciśnienie oleju i szklanki spr? jaki olej lejesz i co ile wymieniasz?

G80 odpiąłem żeby można było jeżdzić z mniejszym klekotaniem w trybie awaryjnym.

Ciecz spuściłem żeby można było zdjąć pas przedni. Napisałem że kąt jest rozregulowany bo nie trzyma zadanego, jest albo 000 na podpiętym G80 albo 038 na odpiętym. Zaznaczam że G80 już wymieniałem i nie dało to żadnych zmian.

Stwierdzenie że robota psu na bude nic nowego nie wnosi do tematu, już to wiem.

Historia silnika jest taka że chodził bezawaryjnie. Jaki olej - nie widze związku oleju z awaria układu zasialania.

Samochodu nie mam zamiaru srzedawać, historia jest mało ciakawa bo nie miał żadnej awarii.

Czy logi bez cieczy chłodzącej w obiegu będą miarodajne? (nie chce mi się zakładać chłodninicy z powrotem)

Edytowane przez keepper45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie możesz ustawić kąta to:

- uwalony g80

- uwalona pompa

- źle ustawiony rozrząd

- nieszczęsny klin na wale

- uwalony komputer :)

Nic Ci nie pozostaje tylko sprawdzać po kolei, kiedyś miałem jakieś auto z 1,9 i też nie mogłem wstrzelić się z kątem i przestawiłem na pasku o 1 ząb pompę i wtedy szło wyregulować nie wiem czego tak było ale było a klin był ok, Ja na twoim miejscu sprawdził bym ten klin koszty praktycznie zerowe poza czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie możesz ustawić kąta to:

- uwalony g80

- uwalona pompa

- źle ustawiony rozrząd

- nieszczęsny klin na wale

- uwalony komputer :)

Nic Ci nie pozostaje tylko sprawdzać po kolei, kiedyś miałem jakieś auto z 1,9 i też nie mogłem wstrzelić się z kątem i przestawiłem na pasku o 1 ząb pompę i wtedy szło wyregulować nie wiem czego tak było ale było a klin był ok, Ja na twoim miejscu sprawdził bym ten klin koszty praktycznie zerowe poza czasem.

Tak zrobiłem. Wszystko sprawne. Został Tylko komp do sprawdzenia.

jedna ustrka usunięta. Brak możliwości odczytu kąta wtrysku spowodowany był naderwanym kabelkiem od czujnika położenia wału. Założyłem czujnik i kąt można normalnie ustawić. Głośne klepanie natomiast nie ustało.

Panowie, klin na wale sprawdzony. Wynik, nie ma tam klina.

4c362ec7a98a0d58m.jpg

366bc716254d052dm.jpg

Gdzie dalej szukać?

Edytowane przez keepper45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...