Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobór prądu w czasie postoju


grafusdz

Rekomendowane odpowiedzi

Do tego akumulator na wyrost kupiony, nie wiem, może jego egzemplarz ma tyle elektroniki że potrzeba mu 94ah.. założę się że robi tym dieslem 10 km dziennie i dziwi się, że mu Aku pada, bo najdłuższa trasa to 3km do sklepu i auto stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2019 o 14:22, Langista napisał:

Do tego akumulator na wyrost kupiony, nie wiem, może jego egzemplarz ma tyle elektroniki że potrzeba mu 94ah.. założę się że robi tym dieslem 10 km dziennie i dziwi się, że mu Aku pada, bo najdłuższa trasa to 3km do sklepu i auto stoi.

Wiele osób jeździ po kilkanaście km dziennie. Ja akurat mam do pracy ze 12km. Tylko to nie jest problemem. I tak co tydzień puszczam się na autostrade na godzinną przejażdżke, jak mi się nie chce co miesiąc akumulatora nie wyjmować aby ładowarką doładować. Tylko akumulator jest rozładowywany podczas postoju prądem ~0,5A tu jest problem.

Wiec przegrałbyś zakład.

Akumulator nie jest na wyrost. Jest największy jaki na wymiar mogłem załadować. Jak słysze, od kogoś, że akumulator ktoś kupił za duży do samochodu, to mi się rzygać chce. Langista nie chce od Ciebie porad. Nie znasz się na ekekryce samochodowej. To zdanie zdyskwalifikowało Cie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2019 o 13:58, Lukasz_mk2 napisał:

Kolego Iptables nie nadawaj tak na ten "gówniany portal", bo jak byś poszukał to byś na pewno znalazł informacje gdzie jest "ten drugi akumulator" od alarmu

a co do sposobu szukania "złodzieja prądu" to na forum też jest sporo wątków na ten temat. Najprostszy sposób znalezienia winowajcy to podłączenie miernika i wyciąganie pojedynczo bezpieczników i obserwowanie wskaźnika (oczywiście wszystko robisz na zamkniętym aucie - tzn. otwierasz drzwi kierowcy, zamykasz zamek śrubokrętem następnie zamykasz auto z pilota i po kolei wyjmujesz bezpieczniki)

Dzięki za nakierowanie na wątek z tą syreną.

Fakt, śrubokrętem nie zamykałem, ale zazrbojony samochód miałem przy zamkniętych drzwiach a ja w aucie byłem i bezpieczniki doprowadziły mnie do licznika samochodowego. Nie pamiętem już od czego to był bezpiecznik, ale on za wiele rzeczy odpowiadał.

W każdym bądź razie audi doi prąd w spoczyku i to ostro.

Wiele wątków odnośnie poboru prądu przeczytałem tu, nic mi to nie pomogło. Tutaj ten wątek wydał mi się najbardziej obiecujący, ale od roku brak rozwiązania.

Zastanawiałem się nad kamerą termowizyjną, w celu wykrycia jaki element elektroniczny w liczniku się grzeje, może być, że jest uszkodzony. Najgorsze jest to, że licznik też może być OK a pobór może być gdzieś idąc kablami dalej od licznika i tam może coś obciążać. Jednakrze śledenie wiązek jest bardzo ciężkie.

A w ogóle odechciewa mi się i wyciągam akku raz na miesiąc na poprawne naładowanie akumulatora. Za dużo i tak już czasu straciłem na rozwiązanie tego śmiesznego już dla mnie problemu.

Audi, a akku co miesiąc wymontowywać musze normalnie ROTFL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, nie znam się bo wiem jak rozsądnie wydawać pieniądze. Powiedz tylko ile kosztował ten akumulator? Tani na pewno nie był, ale każdy wydaje pieniądze jak chce. Można kupić tańszy, a bez problemu by zaspokoił potrzeby Twojego auta, no chyba że masz pogrzebane w elektronice i podawane wiele bajerów, albo lubisz długo muzyki na postoju słuchać, to zwracam honor. W skrócie, masz Aku kupiony jakbyś miał bajerów tyle co nowe A8, a korzystał tylko z budzika.

Czy przez ten rok rozwiązywania problemu, nigdy nie sprawdziłeś czy w liczniku żadnego zwarcia nie ma, które powodowałoby taki pobór? Luźna kostka itp.? Kwestia jeszcze o ile spadł pobór prądu po odłączeniu tego licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wstawiłem nowy większy, bo było miejsce, w celach rozwojowych, może Arduino jakieś wstawie do auta w celu różnych projektów. Na razie rozwiązuje problem lewego poboru prądu przez Audi. Po odłączeniu kostek licznika pobór spada o 0,22A. Kostki nie widać aby były upalone ani nie były ciepłe.

Akku Exide Premium na pokładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobór powinien spaść Ci poniżej 100 mA po wyjęciu odpowiedniego bezpiecznika.

Z tym że sprawdzanie powinieneś przeprowadzić spełniając pewne warunki konieczne...

1. Wpinasz się amperomierzem

2. Tak jak wcześniej napisano otwierasz drzwi jednocześnie zamykając zamek śrubolem

3. O czym nie napisano zamykasz samochód z pilota...

4. Czekasz aż samochód uśpi moduły jakąś minutę do dwóch

5. Sprawdzasz pobór po tym czasie dopiero po kilku minutach usypiają się moduły licznik i tak dalej....

6. I dopiero teraz zaczynasz wyjmować pojedynczo każdy bezpiecznik

7. Jeśli po wyjęciu bezpiecznika prąd nie spadnie a po włożeniu podskoczy to znowu czekasz aż moduł "się uśpi.."

8. Jeśli po wyjęciu bezpiecznika prąd spada i to znacząco to masz winowajce.

9. Może się zdarzyć że będzie więcej niż jeden obwód, który ciągnie prąd..

 

To jest najskuteczniejsza metoda sprawdzenia, która wiele razy wskazała mi, który obwód się nie wygasza..

Raz była to ładowarka do telefonu, raz kamerka samochodowa, raz moduły składania lusterek a raz ori moduł telefonu wraz z Telematicem , który bez słuchawki też się nie usypia i żre prąd... opcji możesz mieć wiele ale najważniejsze to prawidłowo przeprowadzić pomiary...

Jeśli masz woź w UK to też się spotkałem że ubezpieczyciele wsadzają do samochodu moduł GPS z GSM który wykorzystywany jest do "szpiegowania" i wtedy kierowca ma lepsze warunki ubezpieczenia czy coś w tym rodzaju.. Sam mam podobny na prywatne wykorzystanie i z doświadczenia wiem że potrafi pociągnąć około 100 co ze 100 kiedy samochód jest uśpiony daje już około 200mA

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj zmierzyłem i mam 13,6 Ampera po uśpieniu to się nazywa upływ 163,2 Wata chyba mi się moduł grzania foteli zawiesił albo grzania kierownicy. Jutro akcja. Po przeczytaniu tych postów inaczej bym diagnozował       +    jest podłączony do listwy z lewej strony pod licznikami ( w angolu oczywiscie po prawej) tam bym zaczął pomiary odkręcając poszczególne obwody i wpinał amperomierz i porównywał ze schematem co znajduje się na danym obwodzie który pobiera prąd. U mnie nie będzie problemu bo iskrzy jak cholera i jeszcze jedno pamiętajcie jak jest zwarcie to uszkodzi zawsze bezpiecznik lub zapali się  instalacja w innym wypadku przechodzi po wilgoci , wyiskrzyło miejsce które przewodzi ale nie na tyle aby uszkodzić bezpiecznik tzn, ścieżka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dolacze się u mnie audi na postoju bierze 700 mA ;-( i co ciekawe poza bezpiecznikami

pod nogami kierowcy jest listwa z plusami jest tam wiązka 4 plusów i po dopięciu jej spada do 2 mA

ale nie wiem co to za obwody trzeba by rozciąć i sprawdzać po kolei każdy obwód no i oczywiście pruć instalacje

czy nie wiecie przypadkiem co to za obwody są zasilane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...