Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobór prądu w czasie postoju


grafusdz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ze względu, że nikt jeszcze nie wpadł skąd może się brac lewy pobór prądu w moim aucie, zadam pytanie z nieco innej strony. Jaki jest przewidywany pobór prądu w a4 b6 (1.9tdi AVF) na postoju. Tzn wysiadam z auta zamykam samochód z pilota odczekuje około 10minut i sprawdzam natężenie. Ile powinno wyskoczyć na multimetrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będzie powyżej 100mA to można zacząć szukać usterki, jeżeli nie masz dodatkowych odbiorników typu tuba, nie ori radio czy alarm to pobór prądu powinien być ok 50mA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będzie powyżej 100mA to można zacząć szukać usterki, jeżeli nie masz dodatkowych odbiorników typu tuba, nie ori radio czy alarm to pobór prądu powinien być ok 50mA

Sprawdzałeś te wartości na BFB? U mnie jest tak:

3A - zaraz po zamknięciu auta

250mA - po jakichś 2 minutach

170mA po kolejnych 2-3 minutach

dłużej nie sprawdzałem bo nie sądziłem że może jeszcze spaść.

Nie mam żadnego dodatkowego wyposażenia. Nie wiem czy powinienem reklamować akumulator (na starym nie było problemów, nowy od sierpnia i teraz w zimie Audik rzucił palenie) czy szukać lewego poboru prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170mA juz powzej normy, ale tragedii nie ma. Przy takim poborze zdrowy aku powienien 2-3 dni bez problemu wytrzymac na mrozie. Sprobuj wyciagac po kolei bezpieczniki i patrz czy pobor spadnie.

Z nowymi akumulatorami to jest jedna wielka loteria. Trzeba przede wszystkim patrzec na date produkcji, bo jak akumulator stoi dlugi czas niedoladowany na półce w magazynie sklepowym, to masa czynna z plyt opdad na dno i mimo, ze aku prosto ze sklepu, to jest juz zlom.

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem że jednak mam dodatkowe wyposażenie - posiadam dodatkowy odtwarzacz DVD który prawdopodobnie nawet w trybie stand-by pobiera jakiś prąd (jest włączany "miękkim" elektronicznym przyciskiem) - ale nie jestem pewien czy nie jest zasilany po stacyjce. Mam też jakiś moduł uniwersalny ale on akurat chyba nie pobiera prądu bez RNS-E.

Generalnie auto po 2-3 dniach przy mrozie -6 przestaje palić, akumulator kupiony w sierpniu 2014 więc to jego pierwsza zima. Na starym aku nie było problemów.

EDIT: po dłuższych pomiarach wyszło 70-80mA więc prawdopodobnie uwalony akumulator. Co potwierdza też proces ładowania pod prostownikiem - przy podłączaniu prawie 6A a po 4h mniej niż jeden. Uciekła pojemność.

Edytowane przez Mithrindil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: po dłuższych pomiarach wyszło 70-80mA więc prawdopodobnie uwalony akumulator. Co potwierdza też proces ładowania pod prostownikiem - przy podłączaniu prawie 6A a po 4h mniej niż jeden. Uciekła pojemność.

Proces ładowania zależy od prostownika. Jeśli będziesz miał prostownik, w którym pokrętłem lub przełącznikiem ustawisz maksymalny prąd na 1A, 2A, 3A, 4A lub mniej lub więcej to taki maksymalny prąd będzie płynął do AKU. Jak ustawisz 6A lub tyle ile może dać ten Twój prostownik, to taki prąd będzie wciągał Twój AKU. Jakbyś miał i 20A na prostowniku, to i taki prąd by wciągał AKU na początku.

Zauważ, że każdy AKU ma swoją pojemność. Jedne mają 40Ah inne np. 77Ah. Jest napisane, że akumulatory (takie jak my stosujemy w naszych samochodach) nie powinny być ładowane prądem większym niż 10%. Czyli dla AKU 40Ah, prąd maksymalny nie powinien przekraczać na początku fazy ładowania (jak AKU zaczniesz ładować) 4A. W przypadku innych pojemności AKU, prąd powinien być odpowiednio większy (dla większych Ah) lub mniejszy (dla mniejszych Ah).

Ja jak rozpoczynam ładowanie AKU (doładowywanie), to potencjometr ustawiam na min. Podłączam żabki prostownika do zacisków AKU. Następnie zwiększam potencjometrem prąd płynący do AKU do wartości 4A. Dodam, że ja mam nowy AKU Varta 77Ah. Nie przekraczam więc tych wymienionych 4A.

Podczas ładowania (doładowywania) prąd płynący z prostownika do AKU zaczyna maleć, bo na AKU zaczyna występować coraz to większe napięcie.

Możesz zmierzyć czas po którym prostownik przestanie dalej ładować AKU, a jedynie podtrzymywać stan naładowania. Musiałbyś jednak co kilka minut (5, 10) sprawdzać i notować prąd wypływający z prostownika, np.:

- przez pierwsze 30minut prąd ładowania AKU wynosi 4.0A; (0.5h*4.0A=2.00Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 3.5A; (0.5h*3.5A=1.75Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 3.0A; (0.5h*3.0A=1.50Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 2.5A; (0.5h*2.5A=1.25Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 2.0A; (0.5h*2.0A=1.00Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 1.5A; (0.5h*1.5A=0.75Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 1.0A; (0.5h*1.0A=0.50Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 0.5A; (05h*0.50A=0.25Ah)

koniec ładowania - "etap podtrzymywania AKU"

W ten sposób określisz sobie ile wpompowałeś Ah do AKU

Z przykładu wyżej wynika, że łączny czas doładowywania AKU wynosił razem 4.0h, a wpompowany prąd to 18A.

Ponieważ suma prądu 18A był wpompowywany przez kolejne równe czasy 0.5h, to: 18A*0.5h=9Ah

Posiadając AKU 77Ah, to po doładowaniu go prądem 9Ah (przez czas 4h) wychodziłoby na to, że miałeś pojemność AKU:

77Ah-9A=68Ah; ponieważ 77Ah to 100%, więc 1%=0.77Ah; więc 68Ah/0.77Ah=88.31%.

9Ah/0.77Ah=11.68%.

Wartość 88.31% odpowiada za stan naładowania AKU przed jego ładowaniem prostownikiem.

Prostownik doładował 11.68%.

Oczywiście przedstawione obliczenia będą się różniły dla każdego innego AKU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: po dłuższych pomiarach wyszło 70-80mA więc prawdopodobnie uwalony akumulator. Co potwierdza też proces ładowania pod prostownikiem - przy podłączaniu prawie 6A a po 4h mniej niż jeden. Uciekła pojemność.

Proces ładowania zależy od prostownika. Jeśli będziesz miał prostownik, w którym pokrętłem lub przełącznikiem ustawisz maksymalny prąd na 1A, 2A, 3A, 4A lub mniej lub więcej to taki maksymalny prąd będzie płynął do AKU. Jak ustawisz 6A lub tyle ile może dać ten Twój prostownik, to taki prąd będzie wciągał Twój AKU. Jakbyś miał i 20A na prostowniku, to i taki prąd by wciągał AKU na początku.

Zauważ, że każdy AKU ma swoją pojemność. Jedne mają 40Ah inne np. 77Ah. Jest napisane, że akumulatory (takie jak my stosujemy w naszych samochodach) nie powinny być ładowane prądem większym niż 10%. Czyli dla AKU 40Ah, prąd maksymalny nie powinien przekraczać na początku fazy ładowania (jak AKU zaczniesz ładować) 4A. W przypadku innych pojemności AKU, prąd powinien być odpowiednio większy (dla większych Ah) lub mniejszy (dla mniejszych Ah).

Ja jak rozpoczynam ładowanie AKU (doładowywanie), to potencjometr ustawiam na min. Podłączam żabki prostownika do zacisków AKU. Następnie zwiększam potencjometrem prąd płynący do AKU do wartości 4A. Dodam, że ja mam nowy AKU Varta 77Ah. Nie przekraczam więc tych wymienionych 4A.

Podczas ładowania (doładowywania) prąd płynący z prostownika do AKU zaczyna maleć, bo na AKU zaczyna występować coraz to większe napięcie.

Możesz zmierzyć czas po którym prostownik przestanie dalej ładować AKU, a jedynie podtrzymywać stan naładowania. Musiałbyś jednak co kilka minut (5, 10) sprawdzać i notować prąd wypływający z prostownika, np.:

- przez pierwsze 30minut prąd ładowania AKU wynosi 4.0A; (0.5h*4.0A=2.00Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 3.5A; (0.5h*3.5A=1.75Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 3.0A; (0.5h*3.0A=1.50Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 2.5A; (0.5h*2.5A=1.25Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 2.0A; (0.5h*2.0A=1.00Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 1.5A; (0.5h*1.5A=0.75Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 1.0A; (0.5h*1.0A=0.50Ah)

- przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 0.5A; (05h*0.50A=0.25Ah)

koniec ładowania - "etap podtrzymywania AKU"

W ten sposób określisz sobie ile wpompowałeś Ah do AKU

Z przykładu wyżej wynika, że łączny czas doładowywania AKU wynosił razem 4.0h, a wpompowany prąd to 18A.

Ponieważ suma prądu 18A był wpompowywany przez kolejne równe czasy 0.5h, to: 18A*0.5h=9Ah

Posiadając AKU 77Ah, to po doładowaniu go prądem 9Ah (przez czas 4h) wychodziłoby na to, że miałeś pojemność AKU:

77Ah-9A=68Ah; ponieważ 77Ah to 100%, więc 1%=0.77Ah; więc 68Ah/0.77Ah=88.31%.

9Ah/0.77Ah=11.68%.

Wartość 88.31% odpowiada za stan naładowania AKU przed jego ładowaniem prostownikiem.

Prostownik doładował 11.68%.

Oczywiście przedstawione obliczenia będą się różniły dla każdego innego AKU.

Dzięki za wyliczenia ;) niestety mój prostownik nie ma regulacji prądu wyjściowego, automatycznie zmniejsza wartość prądu w czasie ładowania.

Zrobiłem podobne wyliczenia i wyszło mi że podczas ładowania prostownik doładował około 15% początkowej pojemności po czym przeszedł w stan podtrzymania energii. Z tego wynikałoby że przed ładowaniem akumulator miał 85% pojemności - dodam tylko że przed ładowaniem akumulator nie był w stanie odpalić samochodu. Wnioskować można że zostało mu tylko 15% początkowej pojemności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź więc do sklepu gdzie kupowałeś AKU i powiedz jaka jest sytuacja, że AKU Ci nie trzyma. Poproś o sprawdzenie AKU pod obciążeniem. Weźmie więc człowiek miernik z "radiatorem" i przyłoży do Twojego AKU. Jak spadnie do ok. 10....10.5V to wówczas AKU szmelc. Może trafiłeś na trefny. Podaj z ciekawości jakiej masz firmy/producenta tego AKU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 min to chyba za mało

Po 15 min wszystkie urządzenia są dołączane

Chciałeś napisać "odłączane".

Nie potrzeba tyle czekać, pobór spada co 30sek i po ok.3 minutach jest już poniżej 100mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź więc do sklepu gdzie kupowałeś AKU i powiedz jaka jest sytuacja, że AKU Ci nie trzyma. Poproś o sprawdzenie AKU pod obciążeniem. Weźmie więc człowiek miernik z "radiatorem" i przyłoży do Twojego AKU. Jak spadnie do ok. 10....10.5V to wówczas AKU szmelc. Może trafiłeś na trefny. Podaj z ciekawości jakiej masz firmy/producenta tego AKU.

Byłem i sprawdzał to wyszło mu 11,5V - mówił że mało ale to raczej wskazuje że akumulator jest nienaładowany a nie że nie ma pojemności i on osobiście podstaw do reklamacji tutaj nie widzi ale jak chcę to mogę próbować. Bosch S4 60Ah 540A. Doładowałem 24h prostownikiem i zapalił elegancko (przy temp +3), zrobiłem trasę 150km i za 3-4 dni sprawdzę jaki będzie rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Napisz dokładnie jaki masz prostownik. Jakiś symbol. Producent. Zapodaj jakieś zdjęcie. Może tu leży problem, że ten Twój prostownik nie nadaje się do ładowania tego AKU. Prostownik pokazuje Ci, że AKU jest naładowany, a w rzeczywistości jest .......niedoładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze jedną rzecz, mianowicie jak zachowuje się akumulator po dniu-dwóch postoju, zaraz po otwarciu auta z pilota. Zapnij woltomierz i obserwuj ile V jest tuż przed otwarciem, a ile zaraz po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dołącze się do tematu. Mi również rozładowuje sie aku i szukałem przyczyny. Wyciągając bezpiecznik nr 8 od telefonu ( nadmieniam że mam go na wyposażeniu) pobór znacznie spada. Czyli wina leży raczej w nim i stad moje pytanie czy jest jakiś schemat jak on jest podłączony? a może ktoś z was miał już taki przypadek i znalazł rozwiażanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej jest wyjąc bezpiecznik u mnie aku był rozładowywany właśnie przez telefon (brak słuchawki), przez moduł Telematica i ori moduł TV analogowej

Najpierw wykodowałem a później wytargałem bezpieczniki od tego i spokoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest uchwyt na telefon a słuchawka w schowku on jest jakos kodowany ten telefon czy trzeba wyjąć bezpiecznik tylko i który to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u Siebie wyciągnąłem bezpiecznik nr 8. I od tej pory wszystko wróciło do normy tzn. aku się nie rozładowywuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu, mam podobny problem od jakiegoś czasu rozładowuje mi akumulator. Wymieniłem zamek w drzwiach i pobór prądu po uśpieniu spadł do 0,90A. Próbowałem wyjmować bezpieczniki nr 15, 39 i pobór nadal nie spadł. Czy taki pobór mieści się w normie ? Dodam, że nie mam żadnego alarmu. Ewentualnie gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny wysokiego poboru, bo wszędzie piszą, że pobór powinie być w granicach 0,50 - 0,55A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, r7adek napisał:

Żeby nie zakładać nowego tematu, mam podobny problem od jakiegoś czasu rozładowuje mi akumulator. Wymieniłem zamek w drzwiach i pobór prądu po uśpieniu spadł do 0,90A. Próbowałem wyjmować bezpieczniki nr 15, 39 i pobór nadal nie spadł. Czy taki pobór mieści się w normie ? Dodam, że nie mam żadnego alarmu. Ewentualnie gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny wysokiego poboru, bo wszędzie piszą, że pobór powinie być w granicach 0,50 - 0,55A.

norma to 0,07 a nie 0,5A  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części udało się rozwiązać problem, bo pobór spadł do 0,06 A. Jeżeli to poskutkuje, że aku będzie wytrzymywał kilka dni bez odpalania to nie szukam więcej. Przyczyną był dołożony moduł haka, który chyba był źle podłączony, bo pod stały plus. Teraz podłączyłem pod plus po kluczyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...