Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawieszenie 1BA vs 1BE vs 1BV


jedrekx

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele kontrowersji wiec rozwiejmy wątpliwości :

Sprawdz w książce serwisowej lub wlepie czy występuje kod 1BA, 1BE czy 1BV 

1BA - komfortowe

1BE (-20mm) - S-Line komfortowe

1BV (-30mm) - S-Line sportowe
 

Auto: A4 B8 2009
Nadwozie: SEDAN
Silnik : CAEB
Skrzynia: QUATTRO
Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YK
Zawieszenie: 1BA

AUTO ustawiamy na rownym odcinku jezdni mierząc przez środek koła do rantu błotnika

LP (lewy-przód): 680 mm
PP (prawy-przód): 680 mm
LT (lewy-tył): 680 mm
PT (prawy tył): 680 mm
Ilość paliwa: 1/2 baku

Rozmiar kół : 225/50/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego jak s-line - 30mm jest 1BA seria 1BE -20mm i 1BV również -20mm ale dodatkowo sztywniejsze (inne amortyzatory)


oczywiście występuje jeszcze zawieszenie 1BL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2014 o 15:15, Gibons napisał:

w b8 nie ma - 30mm

Zawieszenie sportowe S line z dynamiczną regulacją zawieszenia obniżonym o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem sportowym i 30 mm w stosunku do podwozia dynamicznego ( 1BA) ( zaczerpnięte ze strony audi.de jak i z katalogu Audi A4 )

 

zawias.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w b8 nie ma - 30mm

Zawieszenie sportowe S line z dynamiczną regulacją zawieszenia obniżonym o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem sportowym i 30 mm w stosunku do podwozia dynamicznego ( 1BA) ( zaczerpnięte ze strony audi.de jak i z katalogu Audi A4 )

tuwqe42v.jpg

potwierdzam

w A5 przy 1BE i 1BV byla ta sama wysokosc zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak 1BV - 30mm, 1BE - 20mm, 1BL -20mm( adaptacyjne na bazie zawieszenia zwykłego sportowego) wszytko w stosunku do zawieszenia komfortowego 1BA. Jestem na etapie zamawiania auta i dokładnie tak potwierdzam. Jeśli ktoś decyduje się np. na felgę 19 cali przy s -line automatem przechodzi na zwieszenie 1BE- 20mm.

Soki już poprawione za szybko napisałem.

Edytowane przez Szubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja napiszę tylko jaką miałem sytuację ja. Samochód audi a4 avant rocznik 2011r koła 245.35.19. W seri zawiecha 1BE a więc -20mm. Auto zostało zmierzone tzn odległość od podłoża do błotnika przód 67 tył 66. Zmiana spręzyn na eibach - 30mm auto obniżyło się względem 1BE o 9mm przód i 10mm tył. Następnie wymiana całego zawieszenia na 1BV i co ? auto siadło tak samo jak na 1BE czyli wyżej 9mm i 10mm względem eibacha i dokładnie pomiary te same co na 1BE i 1BV mało tego spręzyny 1BE i 1BV były takie same oczywiście oznaczenia odpowiednio inne. Więc nie wiem jak to jest że siadło tak samo jak 1BE tyle ode mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak 1BV - 30mm, 1BE - 20mm, 1BL -20mm( adaptacyjne na bazie zawieszenia zwykłego sportowego) wszytko w stosunku do zawieszenia komfortowego 1BA. Jestem na etapie zamawiania auta i dokładnie tak potwierdzam. Jeśli ktoś decyduje się np. na felgę 19 cali przy s -line automatem przechodzi na zwieszenie 1BE- 20mm.

Soki już poprawione za szybko napisałem.

Tak pisze w katalogu, i tak mówią w ASO. W rzeczywistości jest jednak tak jak mówi Gibons. Sam chciałem zmienić, ale muszę znaleźć jakąś ori na 19", z stronikiem i slainem. Tylko w ten sposób dowiem się jak powinno być oryginalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało tego spręzyny 1BE i 1BV były takie same oczywiście oznaczenia odpowiednio inne. Więc nie wiem jak to jest że siadło tak samo jak 1BE tyle ode mnie...

Zwróć uwagę na to że sprężyna jak to zauważyłeś miała inne oznaczenie czyli ich kolorki to oznaczenia ich twardości (pod masę danego samochodu ) więc cóż z tego że takie same na pierwszy rzut oka jak nacisk może być inny patrząc na wagę samochodu ...

skoro sprężyny miałeś takie same to i kolorki winny być takie same! Wtedy byś wiedział dokładnie czy jest różnica czy nie...ale skoro kolory na sprężynach były inne to znakiem tego były zakwalifikowane do inne masy pojazdu....

Przykład: wyciągasz zawieszenie 1BV z Audi A4 avant 1.8 TFSI i Wsadzasz do 2,0 TDI ..... różnica w masie jest na korzyśc TDI wobec tego auto siądzie inaczej..... nie wspominając jak byś miał zawieszenie od 2,7 lub 3,0 TDI .....

Sprężyna do zawieszenia 1BE , 1BV, 1BD jest powiedzmy taka sama wizualnie ale jednak jest ich 14 rodzajów w różnej kombinacji kolorystycznej ( paski , kropki na spręzynach ) gdzie każda jest przypisana do określonej masy pojazdu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cuber przeczytaj co napisałem ze zrozumieniem. Może i audi piszę że jest -30mm ale tak jak Griga-st napisał w praktyce wyszło inaczej. Więc według mnie zawieszenie 1BV nie jest niższe od 1BE. I nie pisz mi że włożyłem od 3.0 TDI. Jestem pewien że miałem więcej zawieszeń w ręce niż Ty i je porównywałem wizualnie i na samochodzie razem ze znajomym. Prawda zawiecha musi się ułożyć po założeniu, ale bądzmy szczerzy nie układa się to 2 miesiące :) Wszystko działo się w przeciągu kliku dni. eibach faktycznie obniżył 10mm względem 1BE i 1BV ale 1BE i 1BV tak samo leżało :) być może na 1BL można zejść najniżej ale tego nie sprawdzałem. Szczerze to wali mnie to czy jest niżej czy wyżej napisałem jak było po zmianie. Może ktoś z was też wymieniał i ma jakieś porównania ? Audi pisze dużo rzeczy np na temat spalania na temat brania oleju w TFSI i twierdzi też że nie ma problemu z imbusem a jakoś się wysrał? w rzeczywistości może być inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem ze wsadziłeś zawiechę z 3.0 TDI :wink: to tak na marginesie........

Drążę ten temat bo chciałbym aby wreszcie to zostało wyjaśnione względem tego co jest pisane w folderach AUDI , co mówią pracownicy w ASO w stosunku co do rzeczywistości.

Czy jest faktycznie różnica w wysokości czy nie ma ?

Panowie może niech każdy zmierzy u siebie ( zawiecha 1BE lub 1BV ) wysokość od ziemi do rantu błotnika i poda przy okazji rozmiar kapcia jaki ma założony i porównamy co i jak :):decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK niech kazdy wpisuje wg takiej tabelki ponizej :)
Wpisujcie takze masy na osiach z tabliczek znamionowych !!! Jest ona na kielichu po stronie paszaera


1ba.jpg

Przykład :

Auto: A4 B8 2009
Nadwozie: sedan
Silnik : CAEB
Skrzynia: QUATTRO
Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YK
Zawieszenie: 1BA

LP (lewy-przód): 680 mm
PP (prawy-przód): 680 mm
LT (lewy-tył): 680 mm
PT (prawy tył): 680 mm
Ilość paliwa: 1/2 baku
ROZMIAR KÓŁ : 225/50/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto: A4 B8 2010
Nadwozie : AVANT
Silnik : CAHA

Napęd : FWD

Skrzynia : Manual

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JF
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH
Zawieszenie: 1BE

LP (lewy-przód): 680 mm
PP (prawy-przód): 680 mm
LT (lewy-tył): 685 mm
PT (prawy tył): 685 mm

Ilość paliwa: 3/4 baku

Masy z kielicha:

2145 kg

3765 kg

1- 1075 kg

2 - 1170 kg

Koła : 245 / 45 / 18

PS:

Co to za wymiary ? Podłoże - nadkole ?
LP (lewy-przód):
PP (prawy-przód):
LT (lewy-tył):
PT (prawy tył):

Edytowane przez simon__75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...