Skocz do zawartości
IGNOROWANY

skuteczność hamowania


mnetzimny

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie

Są dwa auta o tej samej wadze powiedzmy A4 B5 Avant 1.9 TDI , te same 16 calowe koła , te same opony .

Jedno auto ma hamulce 288 mm z przodu tył 256 mm , drugie ma 312 i 256 mm

Obydwa auta jadą 100km/h w tych samych warunkach atmosferycznych (jest sucho ciepło) . Które szybciej wyhamuje do zera , przy jednakowo wciśniętym pedale hamulca , tak że auta hamują tak że ABS się nie włącza ??

Drugie pytanie to tak samo który szybciej wyhamuje , tyle że obydwa auta mają wciśnięty pedał na maksa , czyli przy hamowani auta hamują z użyciem ABS-u .

Trzecie pytanie , w warunkach zimowych gdzie jest ślisko , jest gwałtowne hamowanie , wiadomo ABS się włączy , to które auto szybciej wyhamuje ??

Edytowane przez mnetzimny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśląc logicznie to drugie auto w każdej sytuacji wyhamuje szybciej, większy hamulec=większa skuteczność hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie będzie żadnej różnicy, tym bardziej gdy już załączy się ABS. Różnica w przypadku większych hamulców pojawia się wtedy gdy hamujesz z dużo większych prędkości, a jeszcze bardziej jest to zauważalne gdy robisz to kilka razy z rzędu, wtedy mniejsze puchną a większe jeszcze dają radę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To drugie w każdej sytuacji prędzej wyhamuje.Przy pierwszym przy mniejszej sile hamowania włącza sie ABS.Oczywiście mowa o aucie w którym jest swap z 245 na 256.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To drugie w każdej sytuacji prędzej wyhamuje.Przy pierwszym przy mniejszej sile hamowania włącza sie ABS.Oczywiście mowa o aucie w którym jest swap z 245 na 256.

Założymy się :wink:

Nie ma takiej opcji, ABS włączy się w tym samym czasie i będzie hamował z max siłą na ile pozwala mu przyczepność a w obu przypadkach jest taka sama.

Co innego gdy założymy większe i szersze koło wtedy taką 18" czy 19" na gumach 225 ciężej zblokować i tu większe hamulce szybciej sobie z tym poradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS włącza sie wcześniej,bo tył ma większą siłe hamowania i predzej traci przyczepność,a jeżeli będziemy hamować na granicy przyczepności(bez ABS),to droga hamowania będzie dłuższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...