Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T 150KM '95 LPG bierze olej


przemek11

Rekomendowane odpowiedzi

tak właśnie myślałem, wlać preparat do czysczenia przed mianą niech oczysci to, nastepnie spuscic olej zdjąć miche oczyscic ją z tego co nie spłyneło przy okazji ją uszczelnic zeby wycieków nie było i zalac nowy olej:) mysle ze w ten sposób bedzie ok:)

jak juz sie pomału uporam z ta zmianą i zaworami itp napisze jakei są efekty po zmianie z pół na full syntetyk bo raczej taką zmiane zrobie :naughty:

mam nadzieje ze nie bede miał pod maską durszlaka :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się okaże że durszlak będziesz miał to przynajmniej będziesz wiedział że nie warto inwestować w ten motor tylko poszukać innego słupka :decayed: Bo nie ma nic gorszczego jak inwestowanie w kupe złomu z nadzieją że może jednak będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze jakie cisniemie w cylindrach jest dla tego silnika prawidłowe? ile powinno miec, ile moze miec zeby było w miare ok z nim, zeby nie było co sie martwic o pierscienie itp

12-13 będzie przyzwoicie.

Wedle książki jest 9-14 ale wiadomo, przedział dość spory. Minimalne rzekomo 7,5.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po mierzeniu ciśnienia w cylindrach.

Na każdym wyszło po 12 :banan:

teraz pytanie czy jest sens wymieniać uszczelniacze zaworów? skoro ciśnienie trzyma?

więc gdzie bierze ten olej, chyba ze nadal prawdopodobne są m.i. uszczelniacze

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie może być ok, co nie znaczy że pierścieniami nie bierze. A generalnie tak jak pisałem wcześniej - bardziej obstawiam zwiększone branie w kilku miejscach niż jeden główny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem własnie, że pierścieniami też może ale tego nie bede ruszał i mam małą nadizeje ze z pierscieniami nie jest bardzo źle a w normie :D zobacze jakie efekt beda po robocie tego co pisałem wcześniej :)

ale jak myślisz uszczelniacze wymienić? i powiedzcie mi czy uszczelke pod głowicą też musze zmieniac razem gumkami czy tylko np przeleciec ją silikonem dla uszczelnienia? dodam ze uszczelke robiłem na poczatku lipca

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelni nie musisz zmieniać (mowa oczywiście o uszczelce kopółki zaworów). Silikonu nie stosuj, co najwyżej masę uszczelniającą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrobiłeś próbę olejową? Jak na próbie olejowej ciśnienie wyjdzie przykładowo znacznie wyższe niż na zwykłej to pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silikon powiedziałem w przenośni, miałem na myśli właśnie coś do uszczelnienia.

A zrobiłeś próbę olejową? Jak na próbie olejowej ciśnienie wyjdzie przykładowo znacznie wyższe niż na zwykłej to pierścienie.

nie robiłem próby olejowej.

z tego co zrozumiałem to czyli na próbie olejowej ciśnienie wyjdzie wyzsze niz na cylindrach czyli wiecej niz 12 które u mnie wyszło to znaczy że pierścienie? i znacznie wyższe tzn ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę ci dać tylko własne przykłady, a o wnioski możesz pokusić się sam.
Jak miałem Daihatsu to brało mi 1l/1000km oleju i na sucho wszystkie gary miały 12-12,5 a na próbie olejowej 17-18... i za jakiś czas przestał mi palić na jeden gar i go zezłomowałem.
W obecnym AEB o którym już wspomniałem branie 300ml/1000km i kompresja na sucho 12-13 a na próbie olejowej 13-14,5.
Co do tego ile to jest znacznie za dużo to może niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie, moim zdaniem jak na olejowej wyjdzie do 1bara więcej niż na sucho to nie jest źle. W silniku nowym nie powinny być różnic.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak: kanał obejrzeć wszystkie wycieki (miska olejowa, tył głowicy gdzie lubi lecieć olej z uszczelniaczy napinacza), chłodniczka oleju gdzie też oring potrafi walnąć. Załatwiłbym te wszystkie problemy. Zwaliłbym miskę olejową, sprawdził w jakim stanie są panewki - jak ok to jazda dalej. Ciśnienie na cylindrach ma ok, więc przy dobrze wyglądających panewkach można stwierdzić że silnik jeszcze polata. Oczywiście czyszczenie miski, smoka pompy. Potem czyszczenie silnika i dobry olej. Po jakimś czasie skontrolowałbym branie oleju. Jeśli byłoby bez zmian to zastanowiłbym się jeszcze nad wymianą tych uszczelniaczy (kwestia jakie to koszty). Jak to by nie pomogło to nic więcej bym nie robił. Bo rozbierać silnika nie warto, a jeśli to turbina już puszcza to jeździłbym dopóki nie padnie - ewentualnie regeneracja jeśli myślisz o zwiększeniu mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Labiel

no gumki zaworów dziś zamówiłem jutro będą, nie kosztują wiele bo już jedne z najlepszych powiedział mi za 65zł za komplet a wymienić wymieni mi znajomy co zajmuje się mechaniką. jak juz to bede robił to wyjme wyjme miske oczyszcze tak jak mówisz miske i smok pompy, uszczelnie założe zaleje nowy olej (full) i zobaczymy jakie bedą efekty. no i oczywiscie przejze czy gdzieś jeszcze nie cieknie tak jak mówisz :)

a co do turbo to regeneracja turbo taka podstawowa jak sie orientowałem to tutaj w okolicy mojej powiedzieli mi 400zł

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...