Skocz do zawartości
IGNOROWANY

uszczelka pod dekiel zaworów


jarekgorski1

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź w jakiej cenie masz erling albo reinz. Może warto dołożyć kilka zł. Przy montażu w narożniki uszczelki nałóż trochę silikonu. Jak będzie lecieć to tylko tędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej dekiel już zdjąłeś więc komplet do wymiany. Dodatkowo możesz ta od świec też przesmarować silikonem tylko nie za dużo i przemyj to wszystko czymś. U mnie po założeniu nowej uszczelki świece też zaciekały delikatnie olejem mimo mocnego dokręcenia pokrywy. Silikon dał rade i jest sucho.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazj muszę dać zobaczyć bo po rozgrzaniu silnika coś mi w nim tak pyka zawór czy coś innego nie wiem może zmienić olej na jakiś gęstszy nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naprawisz silnika lejąc gęstszy olej. Nie wiem ale minęło tyle lat a widzę , że nawyki i teorie pozostały z lat 80 i polonezów. Jaki olej masz zalany? Ja mam 5w40 bo jeżdżę autem cały rok a nie tylko wiosną i latem. Nie naleje gęstszego aż do śmierci silnika bo to tylko pogorszy sprawę. Maks 10w40 w naszym klimacie i to dobry. Motul albo Liqui Moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie szklanka. Normalna sprawa przy przebiegach 200 tyś+. Jeśli to tylko cykanie a nie pukanie to wszystko ok. Chyba , że Cie to bardzo denerwuje to wtedy zwalasz walki i wymieniasz wszystkie. Komplet 20 ok 500zł z tego co pamiętam. Jeśli masz 10w40 to przy nim zostań. Przy następnej wymianie możesz zalać coś lepszej firmy ale tej samej lepkości.

To cykanie to pojedyncze czy słychać kilka szklanek? Jeśli gra Ci cała góra to może to być oznaka zapchanej/zużytej pompy olejowej albo napinacza. Jeśli tylko jedna czy dwie to wszystko w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ciepłym to perfidnie szklanka. Jeśli jedna to ok musisz z tym żyć. Chyba , że jesteś hardocre jak ja i wszystkie hałasy z komory Cie wk***ia..ą. W takim wypadku zwalaj walki i wymieniaj komplet. Dla zdrowych ludzi to jest raczej niedorzeczne więc raczej będziesz tak jeździł :grin:

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wymienic tylko jedna ale bedzie kłopot ze zlokalizowaniem francy.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No loteria jest niezła. Robota i tak ta sama. Jeśli jesteś pewny po której stronie stuka wymień szklanki na jednym wałku. Jeśli na wałku ssącym to w ogóle masz łatwiejszą robotę. Jeśli dasz komuś do zrobienia to pewnie Cie skroją na kasę dość dotkliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana ok 300-500zl, trzeba rozpinac rozrząd a co za tym idzie zwalać zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oceni tego po wyglądzie tylko na ucho. Jedyna opcja to lekarski stetoskop i obsłuchanie ale to i tak nie da 100% pewności. Ile chcesz jeździć tym autem? Jeśli dłużej zleć to komuś albo rób sam po kroku i wymień komplet 20 sztuk. Wymienisz jedna czy dwie a po złożeniu okaże się , że wał i dalej cyka. Przy okazji warto ocenić jak wygląda napinacz. Jeśli ślizgi są wytarte albo ugina się pod palcami go także warto wymienić bo wszystko będzie rozpięte i na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz tez ustawienue wałków i czy lancuch jest jeszcze dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...