Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dużo białego dymu przy odpalaniu.


grzesiek1495

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem ponieważ przy odpalaniu na zimnym silniku jest dużo białego dymu i tak przez cały czas dopóki się nie rozgrzeję, a na dodatek znika płyn chłodzący, ale nie czuć jego w spalinach. W jakim kierunku iść czy to może być uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica?

Audi a4 1.8 125km 1996r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy tworzy się duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Jeśli to uszczelka to powinno się tworzyć dość szybko, zbiornik będzie bąblił. Jak z odpalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyć ciężko odpala, trzeba chwilę pokręcić. Troche jest tego ciśnienia przy odkręcaniu. Po jeździe ubywa sporo płynu, a jak postoi przez noc to wraca się ale z troche mniejszą ilością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w zbiorniku po jeździe to norma - tak ma być. Ale czy szybko węże robią się twarde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę. Jeśli tak to mam sie spodziewać UPG ? A co jak nie? Jaki jest koszt wymiany UPG?


niby nie robią się szybko twarde...


z tego co jeszcze zauważyłem jadąc do pracy to mimo iż silnik był nagrzany to na poczatku w ogóle nie grzało, zimne powietrze leciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pewnie jest zapowietrzony co w twoim przypadku nie jest nic dziwnego.

sugerujesz że wystarczy odpowietrzyć układ chłodzący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzony układ to nie koniecznie przyczyna a jedynie skutek innych problemów. Jak zagotujesz auto, jak masz walniętą uszczelkę głowicy to układ będzie się zapowietrzał, nie ma innej opcji. Spróbować oczywiście można - aczkolwiek ja nigdy nie musiałem tego robić bo auto idealnie samo się odpowietrzało (no może po za przypadkiem jak stałem autem krzywo na poboczu autostrady :grin: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz moze gaz? Efekt uboczyny spalania gazu to woda zbierajaca sie w tlumiku ktora po odpaleniu rano odparowuje. Plyn ze zbiorniczka moze znikac przez jakas nieszczelnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niema wycieku mi kiedys uciekako z tyluprzy czujniku temperatury plyn i gotowal sie jak diabli ...

Jesli niema wyciekow a uklad jest odpowietrzony to uszczelka pod glowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz moze gaz? Efekt uboczyny spalania gazu to woda zbierajaca sie w tlumiku ktora po odpaleniu rano odparowuje. Plyn ze zbiorniczka moze znikac przez jakas nieszczelnosc.

Tak, mam gaz. Tylko jeśli miała by woda odparowywać to to by trwało przez krótki czas, a to cały czas nawet po dłuższej jeździe teraz tak leci biały dym. Wcześniej dosłownie przy odpaleniu ale strasznie dużo. :) Wcześniej była faktycznie nieszczelność okazało się że korek nie trzymał i jakaś uszczelka przepuszczała nie pamiętam od czego bo tato wymieniał :) ale niby już nigdzie wycieków nie ma...

A niema wycieku mi kiedys uciekako z tyluprzy czujniku temperatury plyn i gotowal sie jak diabli ...

Jesli niema wyciekow a uklad jest odpowietrzony to uszczelka pod glowica

u mnie silnik przegrzewał się co jakiś czas, ale po wymianie tej uszczelki co wcześniej napisałem, to już od tamtej pory się nie grzeje, a nadal tak strasznie dymi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to niebieski dym. Grzesiek moze pojezdzij na benzynie tylko i sprawdz. A co do wyciekow plynu to czasami nawet tego nie widac a i tak cieknie najlepiej jak jest zimno na dworze widac gdzie paruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz parowania wody w układzie wydechowym podczas spalania gazu powstaje między innymi para wodna. W dodatku jak masz kata to tym bardziej. Przy tej pogodzie na pewno "dymu" będzie więcej niż latem.


A po za tym, nos pod wydech i można powąchać. Spalony olej wiadomo jak pachnie, płyn chłodniczy też ma specyficzny zapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej napompowac powietrza do ukladu. Ono jest rzadkie i pryskac po zlaczeniach plynem z mydlem i w tedy widac gdzie jest niesczelne bo bombelki sie robia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...