Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia Manualna w B8 - mało precyzyjna?


KystianP

Rekomendowane odpowiedzi

witam, posiadam auto od dwóch tyg. ma przejechane 76000 mil (121000 km) serwisowane przez pierwszego właściciela w Audi, ostatni serwis był 73000 mil. Ale martwi mnie jedna rzecz, chodzi generalnie o delikatne mrowienie na lewarku biegów i na sprzęgle. Na lewarku biegów czuć nawet podczas jazdy a na sprzęgle podczas wciskania. Nie słychać nic przy gaszeniu auta jak i odpaleniu, żadnych metalicznych dźwięków. Silnik pracuje równo nie słychać żadnych dziwnych dźwięków. Biegi czasami wchodzą lekko a czasami problem z 1-2, przy wrzuceniu 3 słychac w kabinie przy lewarku jakby taki plastikowy dźwięk ale to tez tylko czasami w zależności jak ten bieg wejdzie.
pomóżcie chłopaki może coś doradzicie co to może być. czy jest się czym przejmować czy może ten model tak ma. dzieki i pozdrawiam wszystkich oooo

Edytowane przez budynx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie.Mam 2.0 tdi cr 170 KM.Jedynka prawie zawsze wchodzi z oporem , a podczas zmiany biegów słychać jakby metaliczne dziwne echo oraz czuć lekkie mrowienie pod pedałem sprzęgła. Poza tym na ciepłym ciężko ruszyć bez małego co prawda ale szarpnięcia.

W serwisie Audi w którym kupiłem swojego Allroad z przebiegiem 124 000 stwierdzili że wszystko w porządku z dwumasem i sprzęgłem.....Jednak nie za bardzo chce mi się wierzyć. Dziwne jest tylko to że przed zakupem swojego auta jeździłem używanymi Q5 oraz innymi dwoma Allroadami z tym samym silnikiem i było to samo......Ten typ tak ma??? Pojeżdże jeszcze trochę i oddam na serwis gwarancyjny i zobaczymy co wtedy powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie czasem jest problem z 1, wchodzi ale trzeba mocniej pchnąć, wcześniej było gorzej bo nie wchodziła 1 i wsteczny, trzeba było wrócić na luz puscić i wcisnąć od nowa sprzegło wtedy się udawało, ale nie zawsze. Wymieniłem ciegło, jest lepiej ale nie idealnie, obecnie jestem na etapie regulacji. Robiłem ją już 2 razy i z każdą się poprawia, ale do ideału troche brakuje. Wsteczny wchodzi, jedynka czasem trzeba mocniej pchnąć, ale taki efekt mam po drugiej regulacji/ czas na trzecią. Auto ma 135tys.

Ogólnie skrzynią jestem rozczarowany poprzednio jeżdziłem B5 też diesel ale 1,9 tdi nalatałem nią prawie 300tys i problemów ze skrzynią nigdy nie miałem, z wyjatkiem 20stopniowych mrozów, wtedy przez kilka minut pracowała ciężko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy. 6 biegowa skrzynia KXP. 2 bieg haczy i czasami zgrzytnie. Czasami nawet 3 bieg też sprawia podobny kłopot.Sprzęgło wymienione - nie pomogło. Rzeczywisty przebieg prawie 180 tys.

Objaw jest zdecydowanie mniejszy na rozgrzanej skrzyni.

Zabieram sie niebawem za wymianę oleju. Niestety do tej skrzyni opierając sie na Etce jest olej G52532 który ma ZTCW tylko jeden zamiennik tzn. Castrol Syntrans V FE.

Pisałem w temacie zamiennika do Fuchsa. Niestety nie mają.

Jak kupiłem swoją A4 to również ciężko mi chodziły biegi, wymieniłem olej na MOTUL'a, wg mnie odczuwalnie pomogło :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz dokładnie podać parametry tego oleju jakiś numer.

skoro u Ciebie pomogło to i może faktycznie trzeba by go wymienić.

dzieki

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupowałem w oil-land.pl od naszego klubowicza Duras ( http://a4-klub.pl/index.php?/user/43374-duras/ )

Zapytaj go, napewno ma oryginalne oleje i do tego w dobrej cenie.

Wlewałem Motul Gear 300 75W90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gear 300 zupełnie nie nadaje się do skrzyni w B8. Tak na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki się nadaje do 2.0 TDI caha , manual 6 biegów, bo nie ma precyzyjnej odpowiedzi....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To jaki się nadaje do 2.0 TDI caha , manual 6 biegów, bo nie ma precyzyjnej odpowiedzi....?

Oryginał o numerze katalogowym G052532 :decayed:

Albo Castrol Syntrans V FE który w papierach chwali sie spełnieniem normy Audi TL52532.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to samo , jedynka i dwójka z oporem szczególnie gdy olej jest zimny ( objaw podobny do synchronizatorów )' - 180tkm.

poprzednio w B6 TDI do prawie 300tkm. żadnych problemów a biegi wchodziły gładko

obecnie zaobserwowałem również wibracje na kierownicy ale tylko przy gwałtownym przyspieszaniu , szczególnie trzeci i czwarty bieg

koła oczywiscie proste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w szczególności pierwszy bieg cięzko wchodzi, najczęściej luz i jeszcze raz sprzęgło i wchodzi. Dużo lepiej na ciepłym oleju skrzyni. Rozmawiałem z serwisantem i stwierdził że te skrzynie tak mają, co też później potwierdził mechanik. W ostatnim czasie zaczęło szarpać jakbym było za mało obrotów, objaw odczuwalny na rozgrzanym silniiuku. Co to może byhć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w szczególności pierwszy bieg cięzko wchodzi, najczęściej luz i jeszcze raz sprzęgło i wchodzi. Dużo lepiej na ciepłym oleju skrzyni. Rozmawiałem z serwisantem i stwierdził że te skrzynie tak mają, co też później potwierdził mechanik. W ostatnim czasie zaczęło szarpać jakbym było za mało obrotów, objaw odczuwalny na rozgrzanym silniiuku. Co to może byhć?

Dziś wymieniłem olej w moim a4 b8, przebieg 76 tys km, żadnych opiłków w starym oleju, biegi wchodzą 1,2 lekki opór, 3,4,5,6 bardzo lekko. Ten typ tak ma........Olej wymieniłem może nie potrzebnie, ale generalnie dbam o samochody. Teraz wymienię rozrząd, choć producent podaje 180 tys km, ale autko ma 6 lat, więc dla spokoju lepiej to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dziś wymieniłem olej w moim a4 b8, przebieg 76 tys km, żadnych opiłków w starym oleju
To o niczym nie świadczy. Ja też nie miałem opiłków, korek z magnesem czyściutki olej barwy ciemnego piwa.

Ale pokorciło mnie wsadzić palec w otwór wlewowy, poruszyłem jakiś pierścień który tam był i wtedy wyciekła jakaś czarna ciecz W tej cieczy były opiłki z synchronizatorów i chyba jakiś pył aluminiowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Możecie mi powiedzieć o co chodzi z tym wycierającym się wałkiem.Mam chrobotanie przy wciskaniu sprzęgła przy rozgrzanym silniku.Tylko przy pracujący silniku.Drugi temat to dziwny hałas "świergolenie" ciężko to nazwać, najbardziej słyszalne przy prędkości około 50 km/h jazda ze stałą prędkością .Hamowanie silnikiem i przyspieszanie odgłosy nie słyszalne.Czy to może mieć związek?


Witam. Możecie mi powiedzieć o co chodzi z tym wycierającym się wałkiem.Mam chrobotanie przy wciskaniu sprzęgła przy rozgrzanym silniku.Tylko przy pracujący silniku.Drugi temat to dziwny hałas "świergolenie" ciężko to nazwać, najbardziej słyszalne przy prędkości około 50 km/h jazda ze stałą prędkością .Hamowanie silnikiem i przyspieszanie odgłosy nie słyszalne.Czy to może mieć związek?

Skrzynia NEL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam problem z ciężko wchodzącą trójką tylko wtedy gdy chce szybko zmienić bieg, od razu z 2 na 3 tak jakby bez wyraźnego przejścia przez neutralny bieg. Wtedy zazwyczaj albo nie chce wejść, albo skrzypi mocno przy wchodzeniu. Pomóżcie koledzy, bo przesiadłem się z B6 i tam biegi wchodziły jak masełko, a tutaj ciężka sprawa z tą skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA TEZ MAM PROBLEM ZE SKRZYNIA

TYLKO U MNIE BIEGI WCHODZO JAK W MASLO 1 PALCEM JAK JADE DELIKATNIE

ALE JESLI PRZY RUSZNIU Z 1 BIEGU NA 2 MAM POWYZEJ 3 TYS OBROTOW TO JEST PROBLEM NIE WCHODZI 2 ANI 3 MUSZE POCZEKAC JAK OBROTY SPADNA DO 2.5 TYS I WTEDY WCHODZO

O CO TU CHODZI??:

AUTO MA PRZEJECHANE 173 TYS


KTOS MI POWIEDZIAL ZE TO SYNCHRONIZATOR ?

DZIEKI ZA POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Panowie wielu z was jak rowniez i mi nie dawala spokoju skrzynia a mianowicie bieg 1,2 A4 B8 2.0 tdi manual. Text od mechanikow ze ten typ tak ma niestety ale jest prawda model ten " urodzil " sie juz z ta wada a rozwiazanie problemu tkwi: Synchronizator i wytarty walek na lozysku. Jesli dwumasa jest " zdrowa" badz zostala wymieniona na nowa a problem dalej pozostal to macie juz rozwiazanie problemu co dalej boli skrzynie w A4 B8 Wymienilem cale sprzeglo 1,2 dalej ciezko wchodzila, wymiana synchronizatora oraz waleczka zalatwila sprawe na zawsze teraz biegi wchodza jak marzenie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...