Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto DIESEL oraz wentylacja postojowa


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam pytanie, bo od dłuższego czasu zgłębiam temat webasto w B8. W instrukcji napisane jest, że jeśli auto posiada start/stop to nie można założyć pieca o nr 8K0 xxx xxx. Znalazłem piec o nr 8K0 265 081 AD - czyli jak widać nie ma końcówki 105A, pochodzi z auta z 2013 roku, gdzie chyba każda B8 ma ten nieszczęsny system Start/Stop. Ciekaw jestem czy ten piec zadziała w aucie z 2010 roku z tym właśnie systemem.

Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam


Zdecydowałem się i zaryzykowałem zakupiłem zestaw wraz z pilotem i sterownikiem zdalnego sterowania, co najśmieszniejsze dzwoniłem do serwisu i podałem nr pieca, który widzę dokładnie a oni nie mogą znaleźć po nr części. Z ciekawości podałem nr 8K0 265 105A i też nie mogą zlokalizować. A chciałem zamówić kostki do podłączenia pieca i klops. Będę próbował to ogarnąć.

Edytowane przez Szkita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie ma :kox:

8K0 265 105A ---> zamienia sie na ---> 8R0 265 105A ---> 4H0 265 105A ---> 4H0 265 105G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC laguna masz może nr kostek do pieca? Jedna na 6 pinów druga na 2. Serwis Konarzewski w Bydgoszczy jakoś się nie popisał. W poniedziałek najwyżej tam zajadę

Powiesz coś więcej o piecu 8K0 265 081 AD ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC laguna masz może nr kostek do pieca? Jedna na 6 pinów druga na 2.

Opis szukaj w pierwszym poście :wink:

Powiesz coś więcej o piecu 8K0 265 081 AD ??

Piec jest dla diesla stosowany po 2012 roku

tutaj moga byc róznice w rurkach od cieczy chłodzacej

Serwis Konarzewski w Bydgoszczy jakoś się nie popisał. W poniedziałek najwyżej tam zajadę

odczytaj numery wtyk na piecu a ASO znjadzie ci druga stronę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałem to rozwiązanie, ale powiedzieli, że kostki pieca występują razem i nie można poszukać pojedynczych nr, co jest oczywiście ściemą.

W dokumentacji z ETKA zawartej w pdf na pierwszej stronie postu jest m.in. nr 1J0 973 833 - 6 pinów, podałem ten nr na co otrzymałem odpowiedź, że nie jest to kostka do pieca tylko do pompy paliwa.

Dziś na szczęście kolega poratował mnie oryginalną wiązką do webasto i po temacie. Jakby co wymieniony wyżej nr kostki jest prawidłowy.

Dam niedługo znać jak wszystko podłączymy.

Dzięki Grzegorz

Edytowane przez Szkita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasięgu ,w A5 antena od telestartu jest w antenie dachowej ,wiec jeśli w B8 jest tak samo to przyciemnienie szyb nie będzie miało wpływu na zasięg.

Na początku tez miałem problem z zasięgiem ,ale ja webasto sam montowałem i miałem jakiś kiepski kabel od anteny ,po wymianie działa z daleka ,na otwartej przestrzeni z ponad 400m załącza bez problemu.

Skąd wzioles wtyczkę do sterownika z kabelkiem antenowym? Pytałem w aso i mi powiedzieli ze jest sprzedawane w komplecie ze sterownikiem :-/

Tez jestem w trakcie montażu, a raczej kompletowania wezykow i szukania pieca z legalnego źródła... Pierwszy okazał się spalony, drugi był dobry ale okazało się ze jest kradziony :-/

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasięgu ,w A5 antena od telestartu jest w antenie dachowej ,wiec jeśli w B8 jest tak samo to przyciemnienie szyb nie będzie miało wpływu na zasięg.

Na początku tez miałem problem z zasięgiem ,ale ja webasto sam montowałem i miałem jakiś kiepski kabel od anteny ,po wymianie działa z daleka ,na otwartej przestrzeni z ponad 400m załącza bez problemu.

Skąd wzioles wtyczkę do sterownika z kabelkiem antenowym? Pytałem w aso i mi powiedzieli ze jest sprzedawane w komplecie ze sterownikiem :-/

Tez jestem w trakcie montażu, a raczej kompletowania wezykow i szukania pieca z legalnego źródła... Pierwszy okazał się spalony, drugi był dobry ale okazało się ze jest kradziony :-/

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Na allegro pelno tego ,kable ,wtyczki itp.

Ja potrzebowalem tego duzo ,bo robilem cala instalacje antenowa pod TV oraz DAB ,wiec zdecydowalem sie na zakup zaciskarki oraz wtyczek i kabla i wszystko robilem sam ,przy okazji rowniez przewod do telestartu webasta.

Potrzebujesz przewod koncentryczny RG-174 oraz gniazda FAKRA (pod webasto kolor zolty ,badz uniwersalne - kolor seledynowy)

Edytowane przez MarcinOslo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie allegro jest chyba największą skarbnicą

Co do anteny wyszukaj aukcję na allegro z opisem Antena dla TELESTART WEBASTO T-80 T-90

Firma to CAR SYSTEM'S mają ciekawą ofertę

za dodatkowe 50zł możesz kupić gotową wiązkę do sterownika zdalnego sterowania

Pozdrawiam

Edytowane przez Szkita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wiązka juz cało zrobiłek som, brakuje mi jeszcze właśnie anteny

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalone, czy zapalone :grin:

Mam dla Ciebie fotę o którą pytałeś

http://www.directupload.net/file/d/4190/8dgtzk2o_jpg.htm

daj fotke zrobioną na srodku silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy zawór podciśnieniowy oraz pompkę wody, które mam w aucie bez webasto można bezkarnie wyrzucić? Czy trzeba coś wykodowywać?
Inaczej nie bedą pasować węże wody pod webasto


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Koledzy co prawda jeszcze nie uruchomiłem webasto do końca, jutro jadę na zdjęcie komponentu (zobaczymy jak się to skończy), ale jedno mogę powiedzieć piec o nr 8K0 265 081 AD tak naprawdę ma nr 4H0 265 105 E i ma kodowanie 5D2401. Być może dla kogoś kto właśnie planuje założenie ogrzewania postojowego będzie to cenna informacja. Niebawem zdam relację czy wszystko hula.

Fabrycznie miałem pompę obiegową na wężach przy grodzi z zaworem podciśnieniowym zamykającym obieg, którą "chwilowo" wyrzuciłem.

Mam błąd w silniku, którego wcześniej nie miałem No Communiation with Towing System Control Module (J345). Nie wiem skąd się pojawił bo z tego co wyczytałem dotyczy haka i pompy ABS a tam nic nie ruszałem.


Błąd w silniku spowodowany zmianą w bajcie 5 opisaną w temacie dokładania webasto jako dogrzewanie silnika. Musiałem zmienić tak jak było.

Kodowanie 5D2401 oznacza

- Automatyczne wyłączanie na skutek niskiego napięcia

- Pompa obiegowa V55 zamontowana

- Zawór odcinający płyn chłodniczy N279 zamontowany

- Piec na olej napędowy

- Zdalne sterowanie bez wyświetlacza

- Reszta świata (jest jeszcze USA)

- Audi A4/A5 (do wyboru jest jeszcze A8)

- Bez automatycznego trybu dogrzewania

Jeśli chcemy mieć ostatnią opcję czyli automatyczne dogrzewanie i resztę bez zmian kodowanie jest 5D2200

Komponent zdjęty wszystko działa bez problemu, układ dużo inteligentniejszy od wszystkich jakie miałem.

Nie wiem tylko czy to dogrzewanie mi zadziała bo na razie nie zauważyłem samoistnego załączenia pieca, być może płyn miał zbyt wysoką temperaturę. Sprawdzę jutro rano czy się załączy, ale podejrzewam, że sterownik silnika powinien być zakodowany.

Edytowane przez Szkita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opis kodowania :wink:

Zrobie małe update na przyszlosc dla innych



Fabrycznie miałem pompę obiegową na wężach przy grodzi z zaworem podciśnieniowym zamykającym obieg, którą "chwilowo" wyrzuciłem.


mozesz dac fotke jak to wyglada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Adaptacji klimatronika na kanale 6, to powiem, że nie powinno się tego zmieniać. Po zmianie na 1 klimatronik włączy webasto wg poleceń użytkownika w ostatnim trybie pracy. Jeśli pracowało jako wentylacja postojowa to tak zostanie włączona, natomiast na fabrycznym ustawieniu 0, klimatronik wg czujników temperaturowych silnika, wnętrza oraz na zewnątrz dobierze właściwą opcję. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Adaptacji klimatronika na kanale 6, to powiem, że nie powinno się tego zmieniać. Po zmianie na 1 klimatronik włączy webasto wg poleceń użytkownika w ostatnim trybie pracy. Jeśli pracowało jako wentylacja postojowa to tak zostanie włączona, natomiast na fabrycznym ustawieniu 0, klimatronik wg czujników temperaturowych silnika, wnętrza oraz na zewnątrz dobierze właściwą opcję. Pozdrawiam

Czyli testowałes :wink:

ŻRÓDŁO : http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10648.html#1

Adaptacja kanał 06

Podstawowe ustawienie z fabryki: 0

Pomocy w podejmowaniu decyzji, pomocnicze ogrzewanie / wentylacja.

- W podstawowym ustawieniu 0 (automatyczne) kontrola Climatronic jednostkowej J255, decyduje przy zapłonie, w drodze zmierzonych rzeczywistych i zadanych temperatur opisie, czy podgrzewacz elektryczny jest uruchamiany, czy system działa w trybie wentylacji dodatkowej.

- Przy ustawieniu 1 (ostatnia funkcja) Sterownik-J255 Climatronic zawsze zwraca ostatni tryb zestawu (wentylacja ogrzewanie dodatkowe lub pomocnicze), niezależnie od zmierzonych i zadanych temperatur.

- Zmiana ustawienia podstawowego od 0 do 1 nie zawsze jest realizowane w jednostkach-J255 zamontowanych na początku produkcji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tą stronką się posiłkowałem :)
Jak zdejmowałem komponent w serwisie to gość mówił, że tak to działa, no i połączyłem dwa źródła w jedno :)

Cały czas mam problem, żeby webasto działało jak dogrzewacz i samo się włączało, ale nie mam nigdzie podpowiedzi kodowań. Nawet serwisowy ODIS nie ma podpowiedzi dla silnika. Na tej samej stronie dla co podałeś WRC w dziale Engine jest dział 016 Additional heater, ale nie do końca jest to dla mnie jasne. Może ktoś potrafi coś podpowiedzieć dla 2.0 TDI, może ma fabryczne webasto w aucie??? Z góry Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dziale Engine jest dział 016 Additional heater, ale nie do końca jest to dla mnie jasne.

Gdzie to masz dokładnie bo nie moge znależc :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierasz Engine Control Unit (koło wyboru A4 8K) i 3 link MWBLesen.htm

i po wybraniu troszkę w dół :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierasz Engine Control Unit (koło wyboru A4 8K) i 3 link MWBLesen.htm

i po wybraniu troszkę w dół :)

to to wiem :decayed: szkoda ze jest tylko dla 2.7 i 3.0 CR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

dzis wkoncu podjolem sie podlaczenia wszystkich wezy do webasto, ciezko bylo ale sie udalo (prawie)

po zakodowaniu okazalo sie ze w sterowniku pojawia sie bląd (01413 - błąd pompy dozującej V54, 011 - open circuit)

co ciekawe przy teście urządzeń pompa przy zbiorniku buczy ale paliwa nie podaje, ma ktos jakis pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

01413 pompa dozująca przerwa , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Pompa dozująca jest wysterowana przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego - poprzez bezpiecznik termiczny ogrzewania .

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do pompy dozującej
- uszkodzona pompa dozująca
- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do bezpiecznika termicznego ogrzewania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...