Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki w kolumnie magiel do regenaracji ?


ziko02

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zerkniesz z kanału na przekładnie to tylko jedną widzisz, klucz 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastepny element za koncowka drazkow kierowniczych patrzac of kola koncowki dokrecone sa do zwrotnicy a do nich dokreone masz drazki po jedym z kazdej strony magla schowane sa w tej gumowej oslonie na maglownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręciłem śrubę kasującą luz maglownicy i jest lepiej, nie tłucze już tak bardzo aczkolwiek nadal słyszę coś tam na dziurach. No cóż chyba trzeba szykować kasę na magiel :/

Tam podobno są dwie śruby, którą dokręcałeś? Zewnętrzną widoczną od dołu w maglu?

O ile mniej więcej stopni u siebie dokręcałeś?

U mnie mam lekki stukot jak dokręcę kierownicą do oporu i nie potrafię dojść czy to krzyżak odzywa się czy luz gdzieś na maglu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrec plastik pod kierownica i ten duży element gdzie jest złącze obd pod tym bedą 4 śruby torx trzymające kolumne kierownicza które trzeba odkręcić ale najpierw na końcu krzyżaka jest jedna śruba chyba tez torx ktora trzyma krzyżak z mogłem odkrec ja , potem te 4 i wyciągnij końcówkę krzyżaka z magla weź cęgi czy cos takiego złap końcówkę ktora wystaje z magla i przekręć w lewo w prawo jak bedzie słychać stuki to krzyżak odpada zostaje magiel jezeli drążki sa ok i koncówki

Albo całkiem wyjąc krzyżak do imadła z drugiej cęgi i słuchać czy nie puka na krzyżaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak tam regeneracja krzyżaków odważył się ktoś?? bo ja już jestem po ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba to nie krzyżaki tylko na maglu lekki luz... zostaje zaryzykować i skręcić śrubę na maglu, ale prędzej trzeba będzie zregenerować małpę :/

Trochę szkoda wyrywać ją z auta, bo nic poza lekkim stukiem nie dzieje się :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadź tylko z tą śrubą,najlepiej po 1/4 obrotu dokręcić potem pojeździć i znów 1/4 jak jest potrzeba.

Z reguły ta śruba jest do regulacji luzów ale nie zawsze przynosi dobre skutki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakby ktoś potrzebował regeneracji krzyżaka kolumny kierowniczej to proszę na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dosyć długo walczyłem ze stukaniem i drganiami kierownicy na nierównościach, wymieniłem krzyżak, maglownice, rozkręciłem obudowe żeby zobaczyć co jest grane ale wszystko siedziało sztywnie. Jedynie co zostało to odkręcić poduche i zobaczyć czy tam nie znajdę przyczyny i znalazłem.

Przyczyną okazał się element w poduszce kierownicy, który zawieszony jest na takich gumowych tulejkach, jest luźny i przy mocniejszym poruszeniu poduszki zaczynał wpadać w rezonans i dziwne stukać, co przenosiło drgania na kierownicę. Postanowiłem podkleić ten element co widać na poniższym zdjęciu pisanką uszczelniającą do drzwi, która pasuje tam idealnie, dzisiaj testowałem pierwszą jazdę i pierwszy raz od dwóch lat dobrze mi się jeździ moim samochodem :D CO prawda przejechałem krótki odcinek ale nie poczułęm żadnych stuków, wibracji, czy drgań :)

DSC_1988.jpg

O takim kształcie uszczelki użyłem, (żeby nie była za miękka) pasuje tam idealnie.

uszczelka_profil_b_brazowy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie. wczoraj wymienilem komplet wahaczy na RTS i dzisiaj tragedia wali cos w zawieszeniu bylem na szarpakach i jest ok mysle ze to magiel moze byc bo jakis czas temu czulem luz na kieze. a teraz nowa zawieszka to moze czuc bardziej stuki puki na samej kierownicy...jestem zalamany czlowiek chce zrobic lepiej wymienia na nowe a jest gorzej niz na starym...co do magla to oplaca sie regenerowac? bo uzywke kupujac to ciul wie ile to polata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowalem narazie jest git jak nowa , co moge doradzić to szukaj firmy ktora daje 2 lata gwarancji na takiej mysle ze pojeździsz długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś przeskakuje jak kręcę na postoju.. Mam wrażenie, że gdzieś pod kierownicą dlatego moje podejrzenia idą na krzyżak..

Pytanie do osób, które wymieniały.. Czy trzeba kupować cały używany zestaw czy wystarczy wymienić sam krzyżak taki jak ten:

http://allegro.pl/krzyzak-ukladu-kierowniczego-15x39-koyo-i5660102127.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odkrec plastik pod kierownica i odkrec śrubę trzymająca krzyżak do magla , poluzuj chyba 4 śruby od kolumny wysun krzyżak złap końcówkę magla obcęgami czy cos takiego poruszaj w lewo w prawo jak bedzie pukało sylukalo to magiel jak nie to raczej krzyzak

U mnie coś przeskakuje jak kręcę na postoju.. Mam wrażenie, że gdzieś pod kierownicą dlatego moje podejrzenia idą na krzyżak..

Pytanie do osób, które wymieniały.. Czy trzeba kupować cały używany zestaw czy wystarczy wymienić sam krzyżak taki jak ten:

http://allegro.pl/krzyzak-ukladu-kierowniczego-15x39-koyo-i5660102127.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem taki sam jak tu zebrani. Natomiast do stukania kierownica dochodzi mi ścieta prawa przednia opona od zewnatrz nie mam pojecia czy to maglo. czy co?

Na początku myslałem ze to zbierznosć ale ustawiłem i nic, zrobiłem balans kół troszke przestało ponoc odkleiły sie jakies odwazniki jest ok ale co z tym stukaniem na kierownicy dzwiek wychodzi jak by z pod szyby ocb. i sa delikatne drgania podczas jazdy. panowie

POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade sprawdzić stan maglownicy wyciągnietej z auta?

Kupiłem używaną i jak ruszam kluczem na boki to nic nie stuka, pod osłoną też sucho. Czy to oznacza że jest dobra, czy może być niespodzianka po zamontowaniu? :)

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magla tak jie sprawdzisz musisz go rozebrac i zobaczyc.

Ja dalem juz 2 uzywke nastepna daje donregeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odkrec plastik pod kierownica i odkrec śrubę trzymająca krzyżak do magla , poluzuj chyba 4 śruby od kolumny wysun krzyżak złap końcówkę magla obcęgami czy cos takiego poruszaj w lewo w prawo jak bedzie pukało sylukalo to magiel jak nie to raczej krzyzak

U mnie coś przeskakuje jak kręcę na postoju.. Mam wrażenie, że gdzieś pod kierownicą dlatego moje podejrzenia idą na krzyżak..

Pytanie do osób, które wymieniały.. Czy trzeba kupować cały używany zestaw czy wystarczy wymienić sam krzyżak taki jak ten:

http://allegro.pl/krzyzak-ukladu-kierowniczego-15x39-koyo-i5660102127.html

W ten sposób da się w 100 % sprawdzić czy magiel czy krzyżak? U mnie sytuacja wygląda tak podczaj jazdy słychać perfidne stukanie przed kierowcą czyli z lewej strony auta zwieszenie niby oki... dodam jeszcze że wymieniłem drążek kierowniczy (firma hart) na 2 dnisie uspokoiło ale zaraz znowu wróciło czy on mógł się już wybić? Płynu nie ubywa nic a nic stukanie ylko z lewej strony wiec chyba to nie krzyżak chyba że dźwięk się tak niesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zużyty krzyżak może powodować luz na kierownicy i /lub stuki przy predkości 10-30km/h?

Przy jeździe na wprost auto pływa, ucieka, trzeba pewnie trzymać kierownicę.

Dodam że wahacze, drążki, amorki ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...