Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki w kolumnie magiel do regenaracji ?


ziko02

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, greg2505 napisał:

W zwrotnicy jest tuleja w którą wchodzi wachacz, ta tuleja lubi wyłazić przy demontażu razem z wachaczem i właśnie na niej robi się luz, po za tym luz na drążkach kierowniczych sprawdzałeś , bo ja tak z pół roku jeździłem i nikt nie mógł znaleźć luzu, był prawie nie wyczuwalny , a w czasie jazdy tłukło 

Drążki końcowki drażków są nowe tak samo jak wachacze. Wszystko nowe. Coś ewidentnie i wyraznie przenosi uderzenia na podłogę i czuć to pod nogami.Tuleja w zwrotnicy przenosi uderzenia na podłogę? Wspomnę o tym mechanikowi.Twarde zawieszenie pewnie też do tego się przyczynia ale amorki sprężyny i poduszki amortyzatorów też są nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla świętego spokoju niech mechanior sprawdzi tą tuleję, ewentualnie wciśnie ją na klej, jak u siebie wymieniałem wachacz wyszedł z tuleją , włożyłem ją z powrotem bez kleju i nie puka , ale weszła na ścisło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monia jak się nie myle to bez zdjęcia wahacza się nie obejdzie.samo ogladniecie nic nie da no chyba że lomem se pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok powiedzmy że to łożysko będzie odpowiadało za odgłos stukania. Co więc powoduje przenoszenie na karoserie wyraźnie czuć pod nogami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie łożysko tylko tuleja.

Takim tropem to górne wahacze też pukaja i przenoszą drgania na karoserie niby nie dotykają a jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale,tak jak już napisałam kilka postów powyżej. Cala zawiecha jest nowa razem z amortyzatorami i sprężynami.. Została tylko ta jedna poduszka silnika zapocona olejem,maglownica i ten łącznik krzyżak kolumny kierowniczej który na wyłączonym silniku stuka przy ruszaniu kierownicą .Tyle kasy już poszło na audi że chciała bym trafić z diagnozą i nie brnąć w dalszą wymianą części które nie muszą być w tym momencie akurat odpowiedzialnie za to co się teraz dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czujesz uderzenie w nogach (podłoga) to może sanki poluzowane/ luz na tulei?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny obiawy , jak dobrze pamiętam przy pokonywaniu zakrętu w prawo słyszałem i czulem na pedałach pojedyncze uderzenie . Winna była maglownica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pacjent też stuka puka podczas jazdy na nierównościach, takie głuche stuknięcia, najbardziej charakterystyczne stuki-rzężenie jest jak jadę po kostce brukowej, ewidentnie coś po lewej stronie ''grzechocze' . puka tez jak pokręcę kierą na postoju, na zgaszonym silniku, od czego zacząć ? Jedyne co wiem, to że prawdopodobnie mam tylny amor do wymiany, bo jest wylany. Te stukanie jak na filmiku to krzyżak ?

Głos_024[1].m4a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ferdek77 napisał:

Mój pacjent też stuka puka podczas jazdy na nierównościach, takie głuche stuknięcia, najbardziej charakterystyczne stuki-rzężenie jest jak jadę po kostce brukowej, ewidentnie coś po lewej stronie ''grzechocze' . puka tez jak pokręcę kierą na postoju, na zgaszonym silniku, od czego zacząć ? Jedyne co wiem, to że prawdopodobnie mam tylny amor do wymiany, bo jest wylany. Te stukanie jak na filmiku to krzyżak ?

Głos_024[1].m4a 475 kB · 0 pobrań

Na zgaszonym silniku to normalne,odpal auto jak stuka to na 99% magiel, miałem tak i po wymianie cisza , tylko u mnie dodatkowo podczas jazdy cały czas musiałem kontrować kierą , bo auto myszkowało

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na że u mnie jest ok, na odpalonym nie stuka, tylko burczy jak skręcę kierownicę, ale chyba to normalne? niestety nie mam porównania, czyli muszę szukać w zawieszeniu.

Edytowane przez ferdek77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, 1.8 avj Wwo napisał:

Czy ktoś może mi powiedzieć oznaczenie tego magla i czy bazuje z B5 fl moje Audi 2001

IMG_20190822_100436.jpg

Z b5 nie pasuje,montowane w b6 były koyo i zf ,ten wygląda na zf ,musisz szukać od b6,b7,exeo pasują zamiennie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta.

Trzecia maglownica , nowe wachacze , końcówki , drążki febi wymienione pół.roku temu. Na postoju przy odpalonym coś stuka , na nierówności drży kierownica jakbym jechał po tarce.

Wymieniłem nawet kierownicę. Łącznik od kierownicy do maglownicy też trzecia sztuka. Ani lepiej ani gorzej. Ktoś pomoże ? Bo jakbym miał AC to bym go o drzewo rozjeb.... Aż się nie chce nim jeździć.

Zauważyłem że jakby było zimniej na dworze to jest lepiej do momentu aż się nie rozgrzeje , rozrusza? Ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobny przypadek stukania podczas kręcenia kierownicą czy to na zapalonym silniku czy zgaszonym, wymieniłem całą maglownicę (w starej poprzedni użytkownik nie zmienił ani razu płynu do wspomagania i powstały piękne wżery na listwie), do tego poszły nowe drążki kierownicze Lemforder. Bo wymianie efekt wciąż taki sam jak na filmiku powyżej. Okazało się że ogromny luz był na tym tj. jabłku między maglownicą, a drążkiem kierowniczym (w załączniku dokładnie ta część). Po wymianie tej czesci (stara Febi) z firmy Lemforder jazda to poezja, zero stuków, luzów itp. 

drążek lemf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas krótkich i szybkich ruchów kierownicą mam stuki w ukl kierowniczym, może mi ktoś doradzić czy to wina przekładni kierowniczej? Stuki są wyraźne przy zgaszonym silniku i cichsze przy włączonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2020 o 23:58, lukasz51237 napisał:

Podczas krótkich i szybkich ruchów kierownicą mam stuki w ukl kierowniczym, może mi ktoś doradzić czy to wina przekładni kierowniczej? Stuki są wyraźne przy zgaszonym silniku i cichsze przy włączonym.

Na zgaszonym aucie stukanie jest normalne,na zapalonym nie powinno stukać,miałem takie stuki ,wymieniłem magiel i cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, greg2505 napisał:

Na zgaszonym aucie stukanie jest normalne,na zapalonym nie powinno stukać,miałem takie stuki ,wymieniłem magiel i cisza

Jak długo jeździłeś z tym stukiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...