Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wahania wskaźnika temperatury


Glecik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj zauważyłem dziwny problem w moim AFN . Podczas spokojnej jazdy po mieście wskaźnik temperatury cieczy pokazuje normalnie 90 , nagle spada trochę poniżej i po paru chwilach znów 90 , po paruset metrach znów to samo i powrót do normy . Sytuacja miała miejsce tylko dziś po raz pierwszy . Co może być przyczyną ? Dodam że poziom płynu ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj co się będzie działo. Dla pewności podepnij vaga. Być może to chwilowy brak styku albo np.czujnik się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat może już się kończyć lub jak kolega wyżej napisał - czujnik lub brak styku ale bardziej bym stawiał na to pierwsze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj zauważyłem dziwny problem w moim AFN . Podczas spokojnej jazdy po mieście wskaźnik temperatury cieczy pokazuje normalnie 90 , nagle spada trochę poniżej i po paru chwilach znów 90 , po paruset metrach znów to samo i powrót do normy . Sytuacja miała miejsce tylko dziś po raz pierwszy . Co może być przyczyną ? Dodam że poziom płynu ok

Czujnik temp. płynu chłodzącego do wymiany. A temat bardziej do działu elektrycznego i tam czytaj o tych objawach. Klimatronikiem też możesz sprawdzić temp. silnika,polecam wyszukiwarkę forum)))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś podobny problem w Golfie MK2. Wtedy problemem był styk na flexie w zegarach. Podobno w A4 B5 też czasem są podobne problemy z zegarami. Ale jak koledzy podpowiadali może być też czujnik, albo brudne styki na wtyczce od czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem ten problem w AFN-ie. Czujnik G62 był u mnie uszkodzony.

gdzie jest ten czujnik

jeszcze jedno czy do wymiany czujnika temperatury trzeba spuszczać płyn chłodniczy bo mam te same objawy tylko u mnie temperatura spada do samego dołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony ściany grodziowej. Ściągniesz osłonę silnika to będzie wyglądało tak : http://picturepush.com/public/5146142

Ja jak wymieniałem to nie spuszczałem wody. przygotowałem sobie nowy w prawą rękę a lewą wyciągnąłem stary i od razu nowy w jego miejsce. Uciekło max 100ml. Możesz kupić czujnik z nowym oringiem to wtedy przy wyciąganiu starego musisz zobaczyć czy oring wyszedł. Jak założysz na stary to może cieknąć. Jak będziesz się guzdrał to najwyżej ucieknie płyn ze zbiornika wyrównawczego.

PS. Wymiana czujnika na zimnym silniku. Kumpel poparzył palce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Wymiana czujnika na zimnym silniku. Kumpel poparzył palce :D

Nieźle :polew::polew:

dzięki :)

Panowie czujnik wymieniony i dalej problem pokazuje co chce 80 stopni a za chwile gleba :facepalm:

co jest grane

czyżby termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Klimatronikiem też możesz sprawdzić temp. silnika,polecam wyszukiwarkę forum)))))))

Ja tam może orłem nie jestem ,ale klimatronik pokarze to co wskaźnik na liczniku,chyba że ja mam jakąś hybrydę :grin:. A mam te same objawy i ciekawy jestem opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest sprawne to tak. Ale jesli jest problem z przewodem do licznika lub samym licznikiem co syszalem ze sie zdarza to na klimatroniku bedzie git a na zegarze gleba. W b5 kanal 49 podaje wskazanie na licznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem. Czujnik zaczął wariować, więc wymieniłem. Nie pomogło, na nowym to samo. Znowu powrót do starego i wskazówka od temp. już w ogóle się nie rusza.

Termostat czy problem z zegarem na desce? Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sparwdz w klimatroniku. Moze byc zepsuty termostat i nie grzeje powyzej 60 i dlatego moze nie pokazaywac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sparwdz w klimatroniku. Moze byc zepsuty termostat i nie grzeje powyzej 60 i dlatego moze nie pokazaywac

kolego a jak to sprawdzić na cilmatroniku :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatronikiem też możesz sprawdzić temp. silnika,polecam wyszukiwarkę forum)))))))

Ja tam może orłem nie jestem ,ale klimatronik pokarze to co wskaźnik na liczniku,chyba że ja mam jakąś hybrydę :grin:. A mam te same objawy i ciekawy jestem opinii.

Czujnik temp. jest "podwójny". Jeden sygnał idzie na zegary a drugi na komputer. Na klimatroniku pokaże Ci to co idzie na ECU zatem wskazania będą się różnić.

Warto zaznaczyć dla wszystkich, że ważne jest odpowietrzenie układu po wymianie również czujnika (nie obejdzie się bez ubytku cieczy). Tutaj ważne jest aby dla takich silników jak AJM odpowietrzyć również układ chłodzenia powrotu paliwa do baku (VAGiem w trybie testu uruchamiamy co najmniej 4-5 krotnie przekaźnik - nie pamiętam jego nazwy ale załącza pompkę, która w tym ukłązdie pompuje ciecz w tym układzie). Przechodząc 4-5 krotnie tryb testowy bo i tak trzeba to zrobić na pewno będzie - OK. opisałem to gdzieś już na forum. Poza tym warto odkręcić zbiornik cieczy i możliwie wysoko unieść go do góry no i odpowietrzanie np. AJM przez zsunięcie węża z nagrzewnicy (są oznaczenia i otwór na wężu dokąd należy go zsunąć). Jeżeli temp. waha się między 70-90 stopni przy jednostajnej jeździe na trasie -> wym. czujnika temp. Jeśli natomiast spada niżej to termostat. UWAGA - sprawdzić należy bo zdażyło mi się osobiście, że sklepy wydają złe termostaty (temp. otwarcia np. AJM 83C). W wielu sklepach spotkałem, że wydają na 86C lub na 89C - to błąd. Należy sprawdzić wcześniej dokładnie jaki termostat jest włąściwy dla konkretnego kodu silinika! To samo tyczy się czujnika temp. Są zielone i czarne. Należy dokładnie sprawdzić, który czujnik jest włściwy. Są różne opinie na forum (takie znalazłem) ale dobór czujnika to istotna kwestia gdyż jego charakterystyka temperaturowo rezystancyjna dla czarnego i zieloonego wbrew opinią różnią się co może powodować błędne odczyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maestrus, czujnik jest podwojny, dlatego temp da sie sprawdzac na 2 kanałach. u mnie jeden kanał, 49 ten co odpowiada za wskazania na blacie pokazywał raz 90 a raz 30 w trakcie jazdy wiec opadała i rosla temperatura. po wymianie czujnika sie uspokoiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maestrus, czujnik jest podwojny, dlatego temp da sie sprawdzac na 2 kanałach. u mnie jeden kanał, 49 ten co odpowiada za wskazania na blacie pokazywał raz 90 a raz 30 w trakcie jazdy wiec opadała i rosla temperatura. po wymianie czujnika sie uspokoiło

kolego a ty w tym afn masz czarny czy zielony czujnik

Edytowane przez marcin120383
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maestrus, czujnik jest podwojny, dlatego temp da sie sprawdzac na 2 kanałach. u mnie jeden kanał, 49 ten co odpowiada za wskazania na blacie pokazywał raz 90 a raz 30 w trakcie jazdy wiec opadała i rosla temperatura. po wymianie czujnika sie uspokoiło

Oczywiście masz rację. Zapędziłem się pisząc że tylko na ECU sprawdzi bo bardziej chodziło mi o to, że niejednokrotnie na VAGu (pewnie ze względu na szybkość odczytu) udaje się wychwycić coś takiego, że to co idzie na blat "wariuje" - pojawiają się "0" albo temp z "-" co świadczy o uszkodzeniu czujnika ale nigdy nie spotkałem tego na odczycie ECU stąd moje stwierdzenie. Niemniej jednak kolor czujnika ma naprawdę ogromne znaczenie.

Dodam, że w AJM najpoprawniej spisuje się czujnik ZIELONY - taki też od nowości był w aucie i został z niego wyciągnięty.

Edytowane przez maestrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamietam to mialem zielony a teraz mam czarny. Nie pamietam bo rok temu wymienialem. Ale nie polecam bo juz zaczyna swirowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wystarczyło wyczyścić papierem ściernym czujnik i jak na razie jest ok temperatura 90 stopni i nie wiruje trzyma cały czas

także jak na razie problem znikł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...